Gå till innehåll

Fitna - Filmen som ska stoppas till varje pris


Albert

Recommended Posts

Jens, du har visst inte heller förstått vad jag menade med våldtäkter i hemmet-grejen. Det var ett av få konstruktiva argument som jag faktiskt orkat framföra i den här tråden.

 

Läs igen, sätt det i sitt sammanhang som ett ironiskt sätt att visa på orimligheter i valda delar av Cleburnes hållning, så kommer du nog på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För helvete Klyka, skit då i den här tråden. Jag försvarar inte Cleburnes åsikter på något sätt. Jag försvarar bara hans rätt att debattera i en tråd där hans vidrigare sida för en gångs skull inte kommer fram. Det är med andra ord en (relativt Cleburnes-ideal-samhälle-tråden) ganska vettig debatt som förs. Varför ska du dundra in och muppa upp den med helt irrelevanta påstående och medvetet feldragna slutsatser?

 

Gillar du det inte så får du skita i att läsa eller skriva i tråden. Bryter någon mot någon regel får du väl vidta lämpliga åtgärder. Oavsett vilka åsikter som vädras här är det allitd, alltid bättre att bemöta de med sakliga argument. Jag förstår att du är frustrerad och allt det där men kom igen, våldtäkter i hemmet? Mongolida åsikter? Lägg bara ner tills du har lugnat ner dig och kan föra diskussionen på ett vettigt sätt igen (vilket jag vet att du kan).

 

Nja, Don Klykjote kan nog inte sluta fäkta mot alla de hemska Hitler-dyrkarna som han (felaktigt) tror hemsöker forumet. Sen undrar man bara hur jag kan vara en "smygrasist" när riddaren av den sorgliga rasistskepnaden själv erkänner att jag är helt öppen vad gäller mina åsikter. Does not compute, som man säger.

 

Om något är jag kanske en aning för ärlig med vad jag tycker och tänker. Frugan brukar säga att jag inte har något filter mellan hjärnan och munnen, eller hjärnan och tangentbordet i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska du dundra in och muppa upp den med helt irrelevanta påstående och medvetet feldragna slutsatser?

 

Och angående det där, så är det ju int en käft som ens gör ett litet försök att fatta ett uns av vad jag faktiskt har skrivit i den här tråden. Snacka om att få en lavin av avsiktliga feltolkningar emot sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv erkänner att jag är helt öppen vad gäller mina åsikter.

 

Fast det var ju inte riktigt vad jag sa. Jag sa att du döljer och förvränger dina idéer, på ett sätt som gör att förvånansvärt många tror att du bara vill att alla ska få äta smultronglass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det var ju inte riktigt vad jag sa. Jag sa att du döljer och förvränger dina idéer, på ett sätt som gör att förvånansvärt många tror att du bara vill att alla ska få äta smultronglass.

 

Okej, då har jag väl feltolkat ett par saker som du har skrivit här i tråden. :roll:

 

ATT Cleburne varit fullkomligt klar med sina åsikter om invandring.

 

Jag bara uppmärksammar folk på det faktum att Cleburne är en ovanligt öppen garderobsrasist (oavsett hans fina omskrivningar i denna och andra trådar).

 

(Nåja, Cleburne smyger ju inte direkt med sina åsikter ;-) )

 

Men det sjuka är ju att han ändå på nåt jävligt mystiskt sätt gång på gång får Tamtaram och 95% av resten av forumet att fullkomligt ta miste mellan honom och Bamse.

 

Och nej, jag anser inte själv att jag försöker dölja vad jag står för. Det hade ju varit rätt meningslöst... Men du har ju ditt eget filter som du kör allt genom och din definition av "rasism" är ju minst sagt underlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de citat du listade säger jag ju precis det du säger att jag inte säger.. :)

 

Och nej, jag anser inte själv att jag försöker dölja vad jag står för. Det hade ju varit rätt meningslöst... Men du har ju ditt eget filter som du kör allt genom och din definition av "rasism" är ju minst sagt underlig.

 

Det roliga när du säger så är att du inte har en aning om hur jag definierar rasism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de citat du listade säger jag ju precis det du säger att jag inte säger.. :)

 

Intressant, så du förstår alltså inte ens vad du själv skriver. Hm...

 

 

Det roliga när du säger så är att du inte har en aning om hur jag definierar rasism.

 

Självklart inte exakt, men den är uppenbarligen så pass bred att man kan köra in ett slagskepp genom den. Annars skulle du inte tolka det jag skriver som rasistiskt. Du påminner mig lite grann om ett datorprogram som scannar telefonsamtal och ger utslag varje gång vissa ord används, utan att kunna/vilja förstå vad man menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de citat du listade säger jag ju precis det du säger att jag inte säger.. :)

 

 

 

Det roliga när du säger så är att du inte har en aning om hur jag definierar rasism.

 

Räcker det inte med att du definerar Cleburnes åsikter som smygrasistiska för att påvisa att din definition är underlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det sjuka är ju att han ändå på nåt jävligt mystiskt sätt gång på gång får Tamtaram och 95% av resten av forumet att fullkomligt ta miste mellan honom och Bamse.

 

Av någon anledning kan du ju inte förstå att folk sympatiserar mer med en extremt invandrarkritisk person, än en paranoid jeppe som du. Så du idiotförklarar 95% av forumet i ett svep. Way to go!

 

Naeh, vad jag säger är väl egentligen bara att jag inte orkar med ännu en 15 sidor lång diskussion innan folk blir förvånade över den äntliga insikten om att jag trots allt hade rätt i att Cleburnes (eller även Alberts i det här fallet) åsikter var helt jävla xxxxx.

 

tråden har passerat 15 sidor nu, när ska alla inse att du har rätt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du idiotförklarar 95% av forumet i ett svep.

 

Jasså,tycker du att det är idiotiskt att inte inse att Cleburne har sjuka åsikter?

 

tråden har passerat 15 sidor nu, när ska alla inse att du har rätt? :)

 

"Att jag har rätt", lol jag har inte framfört nånting i sak som du kanske märkt. Allt jag säger är att folk är stört naiva när det gäller vem/vilka de diskuterar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså,tycker du att det är idiotiskt att inte inse att Cleburne har sjuka åsikter?

 

öh... nej? Det är du som anser att han har sjuka åsikter?

 

"Att jag har rätt", lol jag har inte framfört nånting i sak som du kanske märkt. Allt jag säger är att folk är stört naiva när det gäller vem/vilka de diskuterar med.

 

Jaha, nu tror jag att jag förstår. Vi är fast i ett Moment 22.

 

Är det så att om nån sympatiserar mer med dina meningsmotståndare än dig, så anser du att de är för dumma för att uppehålla en logisk och saklig diskussion? Därför vägrar du diskutera med dem. Har jag rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det sjuka är ju att han ändå på nåt jävligt mystiskt sätt gång på gång får Tamtaram och 95% av resten av forumet att fullkomligt ta miste mellan honom och Bamse.

 

Jag tror att du gravt underskattar många forummedlemmar. Cleburne presenterar och argumenterar för sina åsikter. Oftast (eller till och med alltid) på ett välformulerat sätt och med lättöverskådliga argument som borde gå att bemöta för den som vill ta en debatt.

 

Att jag själv möjligtvis skulle kalla Cleburne för främlingsfientlig och anse att han har en del åsikter jag inte håller med om gör inte att han borde förbjudas att framföra dem. Eller att någon ska anse sig ha företräde att få tolka hans åsikter åt alla andra som läser dem.

 

Dessutom så är cleburne både artig och ofta rolig, även när han förolämpar folk till skillnad från väldigt många andra som skriver i denna tråd.

 

Till albert (mest, andra får också läsa)

 

Vad gäller överrepresentationen av invandrare i svenska fängelser så kan det finnas många förklaringar till detta. Jag menade verkligen inte att invandrare ska dra till med att det är synd om dem för det var krig i deras födelseland utan mer att man får titta den sociala och ekonomiska statusen på fängelsekunderna. Jag är ganska så säker på att det finns undersökningar som visar att kvoten invandrare i fängelser stämmer ganska så bra in på kvoten invandrare som tillhör de fattigaste procenten i Sverige samt att det är mest de fattiga som begår våldsbrott i Sverige (jag kan ha fel och är för lat för att leta, tyvärr.). Exempelvis (även om jag bara drar till med siffrorna): Totala antalet invandrare i Sverige är 30%, andelen invandrare som tillhör de fattigaste 20% är 80%, andelen invandrare i svenska fängelser är 70%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett mycket allvarligt ämne diskuteras alltför lättvindigt och på ett skrämmande sätt genom hela denna tråden.

 

Jag själv tycker att Sverige har varit alltför slapphänt med sin invandringspolitik, detta till trots att min mor invandrat från Polen t.ex. men måste säga att det är en del riktigt larviga lösningar som förts fram i denna tråd.

 

Ok, vi skickar hem alla muslimer till ett och samma land/länder... Sen då? Får de inte komma in i andra länder hur som helst, ska vi hålla koll på dem med hjälp av "davidkors" etc? Om nu fitna skulle ha ett uns av relevans i sig så verkar det ju som att Islam har som ändamål att ta över världen, tror ni isf att de nöjer sig med att bli hemskickade med en klapp på huvudet? Jag får känslan av att man vill sopa bort muslimerna, skott i nacken o hejdå. Det är ju det end a som i längden skulle hjälpa _OM_ muslimerna de facto har den inställningen som målas upp i propagandafilmen som OP postade.

 

Känns som att merparten av postarna i denna tråden inte inser hur invecklat "problem" detta är. Skulle kunna sätta världens intelligentaste människor i ett rum att konferera över det i årtionden och de skulle ändå inte komma på en lösning som inte kränkte någon sida. Vi befinner oss i en tid där vi som ras (människan, det är den enda rasen jag orkar känna till, blir så krångligt annars) har begränsat våra egna möjligheter att lösa konflikter som uppstår pga något så fundamentalt som religion.

 

Religion rör sig med absoluta sanningar och således kan man inte klandra att någon t.ex. vill gifta sig med sin syster om deras Gud säger att det är det enda rätta och annars så brinner man i nån typ av skärseld i evigheters evigheter. Om jag var fullt övertygad muslim så vore jag ju korkad om jag inte ville bedriva Jihad mot alla syndfulla nationer (jag är inte insatt i Islam och har inte läst koranen men resonerar utefter de premisser som presenterats i denna tråd) och sprida min Guds budskap.

 

Vi befinner oss i ett "vi har rätt för det är fel att göra som ni gör" kontra "vi har rätt för vår gud säger det"-läge.

 

denna post är fan helt jävla meningslös, funderade en sekund på o bara radera o skippa, men nu när jag väl knappat sålänge kan jag ju iaf posta den.

 

tjing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså,tycker du att det är idiotiskt att inte inse att Cleburne har sjuka åsikter?

"Att jag har rätt", lol jag har inte framfört nånting i sak som du kanske märkt. Allt jag säger är att folk är stört naiva när det gäller vem/vilka de diskuterar med.

 

Kom igen nu Klyka. Skulle tro att 95% eller mer av pf:s medlemmar tar avstånd från de flesta av Cleburnes ideér och åsikter men samtidigt vill de inte se en moderator som kommer in och dumförklarar folk som trots allt har en bra argumentationsteknik och som dessutom framför sina åsikter på ett sansat och disciplinerat sätt.

Att folk går emot dig Klyka har nog inte så mycket att göra med att de håller med Cleburne som att de tycker att du blir lite väl raljerande när trådarna handlar om känsliga ämnen.

 

På ett internetforum bör alla medlemmar ha en rätt att uttrycka sin åsikt så länge de håller sig inom lagens ramar och dessutom inte går till rena personangrepp - även Cleburne (och Albert som faktiskt är ts i det här fallet om nu någon skulle ha glömt det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tanke-exempel. Anta att utlänningar står för en rejält större andel brott än svenskar. Säg att av en miljon svenskar har ett mord begåtts under en viss tidsperiod. Bland motsvarande en milljon utlänningar har fyra mord begåtts. Nu har vi 400% högre brottslighet bland utlänningarna. Motiverar det verkligen andra lagar för utlänningar? Finns det verkligen en bättre ansats än att försöka få fast alla mördare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot har skillnader mellan olika befolkningsgrupper relevans för exempelvis läkemedelsindustrin i synnerhet och läkarvetenskapen i allmänhet för att ta ett exempel. Vissa mediciner har exempelvis reducerad effekt på vissa människotyper.

 

Fortfarande, att det finns gruppskillnader (i allmänhet, gällande en mängd variabler) är inte samma sak som att IQ-skillnader på gruppnivå självklart har en genetisk förklaring. Det är inte så att "samtlig forskning" fastlagt det. Förhållandet mellan arv och miljö är väldigt komplext och vi vet att miljön spelar stor roll för hur gener kommer till uttryck. Ett klassiskt exempel i sammanhanget är den ärftliga sjukdomen PKU. Framförallt är frågan så otroligt mycket mer komplex än att vi bara kan konstatera att vi skiljer oss åt utifrån ögon- och hudfärg och lite olika sjukdomar. Det blir dock svårt att argumentera med någon som inte erkänner sin egen kunskapsbegränsning.

 

En annan synpunkt jag haft, den kanske viktigaste frågan och som jag fortfarande inte fått svar på, är på vilket sätt du tycker att gruppskillnader i IQ är relevant.

 

Du får tycka att jag är oförmögen att resonera, att jag jag är pk, eller vad du vill, du kan däremot inte förvänta dig att dina slutsatser och resonemang ska ses som legitima och oproblematiska av någon som åtminstone har lite inblick i ämnet och som dessutom tycker att resonemang likt dina luktar unket. Du hoppade trots allt in i tråden när emcity skrev något om att man inte bör se andra folkgrupper som intellektuellt underlägsna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tanke-exempel. Anta att utlänningar står för en rejält större andel brott än svenskar. Säg att av en miljon svenskar har ett mord begåtts under en viss tidsperiod. Bland motsvarande en milljon utlänningar har fyra mord begåtts. Nu har vi 400% högre brottslighet bland utlänningarna. Motiverar det verkligen andra lagar för utlänningar? Finns det verkligen en bättre ansats än att försöka få fast alla mördare?

 

ponera att ateister står för 15% av befolkningen i USA men bara 0.2% av befolkningen i fängelser. kan man då anta att religiösa 75x oftare begår brott än ateister? motiverar det verkligen diskrimineringen mot ateister?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...