Gå till innehåll

The Well - Cleburne


Cleburne

Recommended Posts

Exakt. Varför i hela världen sitter du och skriver en massa skit om ditt ointressanta liv här????????????

Skaffa en blogg eller vad som helst.

 

Som om du vore nån jävla kung. "Här får alla ställa frågor om och till mig!" HAHAHAHA , rätt patetiskt.

 

Dra eller spela poker!

 

Vilken ointressant människa *gäsp*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 248
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej, och ta inte illa upp, men det är ett bullshit-argument. De som lyckas ta sig hit är inte krigets offer. Det är nästan uteslutande ekonomiska flyktingar, d.v.s. personer som har råd att ta sig hit och gör det eftersom man vet att man kan få ett bättre liv här, ofta på andras (skattebetalarnas) bekostnad.

 

Det komiska är att det är vad man får höra från utlänningarna själva. När man diskuterar invandring med utlänningar är nästan alla rörande överens om att nästan alla kommer hit för att mjölka systemet, men när det tas upp i tv plockar man in ett gäng vänstermuppar som står och vrider sina händer och säger "Tänk på de stackars baaaaaarnen".

 

Nej, om man ska göra "humanitära" insatser är det självklart bättre att göra dem på plats, men jag anser inte att det är en uppgift för staten. Sådana insatser ska finansieras på frivillig väg, inte tvångsfinansieras, och måste ske genom privata initiativ. Med andra ord, du får mer än gärna skänka pengar till krigsoffren i Kongo, men du har ingen rätt att stjäla från mig (genom beskattning) för att ge till andra. Detta gäller både om pengarna spenderas utomlands och om de spenderas här i Sverige genom så kallad "välfärdsutjämning".

 

All beskattning som inte är avsedd för allas bästa är lika med stöld. Med det menar jag att saker som finansieras med hjälp av skatter ska vara saker som kommer alla till del, som rättsväsendet, försvaret, åtminstone viss infrastruktur o.s.v., inte bidrag till dittan och dattan som enbart är till för vissa. Alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter och folk måste ta ansvar för sina egna liv och för sin egen försörjning. Staten ska aldrig vara en försörjningskälla.*

 

*Beroende på hur man definierar "försörjningskälla". Jag har tidigare föreslagit att man skulle inrätta frivilliga arbetshus för utslagna individer och det skulle ju funka, men inga bidrag utan motprestationer!

 

 

Jag är för trött för att kommentera... men då vet jag var jag har dig iaf :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Varför i hela världen sitter du och skriver en massa skit om ditt ointressanta liv här????????????

Skaffa en blogg eller vad som helst.

 

Som om du vore nån jävla kung. "Här får alla ställa frågor om och till mig!" HAHAHAHA , rätt patetiskt.

 

Dra eller spela poker!

 

Vilken ointressant människa *gäsp*

 

 

...och ändå läser du här och har själv skrivit 2 inlägg... :roll: :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Varför i hela världen sitter du och skriver en massa skit om ditt ointressanta liv här????????????

Skaffa en blogg eller vad som helst.

 

Som om du vore nån jävla kung. "Här får alla ställa frågor om och till mig!" HAHAHAHA , rätt patetiskt.

 

Dra eller spela poker!

 

Vilken ointressant människa *gäsp*

 

Öh, okej. Det här är ju "The Well"-delen av forumet och ett par stycken uttryckte önskemål om att jag skulle sätta mig i brunnen. Men det är ingen som tvingar dig att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju få ett stopp på dåren :)

 

Nä men skämt åsido.

Han tror han har byggt upp en image här på forumet och att alla är så jävla intresserad av just honom.

 

Antagligen ännu en av alla dessa sjukdomar han enligt sig själv lider av...

Att han måste sätta sig själv på en pedistal.

Kan inte förklara den här tråden på ett annat sätt.

 

Antagligen otroligt ensam. Sittandes på sitt kontor, själv... dag ut och dag in och därför måste ha nån sorts bekräftelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju få ett stopp på dåren :)

 

Nä men skämt åsido.

Han tror han har byggt upp en image här på forumet och att alla är så jävla intresserad av just honom.

 

Antagligen ännu en av alla dessa sjukdomar han enligt sig själv lider av...

Att han måste sätta sig själv på en pedistal.

Kan inte förklara den här tråden på ett annat sätt.

 

Antagligen otroligt ensam. Sittandes på sitt kontor, själv... dag ut och dag in och därför måste ha nån sorts bekräftelse.

 

Nödvändig kommentar, det är ju som redan förklarat well-avdelningen. Idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju få ett stopp på dåren :)

 

Nä men skämt åsido.

Han tror han har byggt upp en image här på forumet och att alla är så jävla intresserad av just honom.

 

Antagligen ännu en av alla dessa sjukdomar han enligt sig själv lider av...

Att han måste sätta sig själv på en pedistal.

Kan inte förklara den här tråden på ett annat sätt.

 

Antagligen otroligt ensam. Sittandes på sitt kontor, själv... dag ut och dag in och därför måste ha nån sorts bekräftelse.

 

Nja, som alla andra håller jag till här på forumet eftersom jag anser att det är roligt och ger mig något, men jag är inte här för att säga "Hurra vad jag är bra" eller något. Om något borde jag ju hålla käft eftersom så många (tyvärr) verkar ta illa upp när jag uttrycker min åsikt om ett antal olika saker.

 

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad problemet är. Om du inte vill läsa vad jag skriver är det ingen som tvingar dig och jag är inte en av typerna som "måste" skriva något i alla trådar för att göra mig själv viktig. Dock är det väldigt roligt att diskutera saker som handlar om politik, samhälle och historia, och det gör jag mer än gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey i´ll get it.

 

Hade ingen aning om att det ens fanns ett "the well" här på forumet.

Kanske borde tagit reda på det innan jag skrev.

 

3 mot 1 att five_star själv sitter i brunnen inom 10 månader.

 

 

Sorry för OT. Ställer en fråga till Cleburne när jag ändå håller på. Jag vettefan var jag tycker om dig. Ibland har du vettiga åsikter och ibland helt horribla (men till viss del underhållande). Minns inte så noga hur det var men jag har för mig att vi var i luven på varandra i rigg-tråden men att vi på ngt vänster slöt fred sen.

 

Vad tycker du om mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 mot 1 att five_star själv sitter i brunnen inom 10 månader.

 

 

Sorry för OT. Ställer en fråga till Cleburne när jag ändå håller på. Jag vettefan var jag tycker om dig. Ibland har du vettiga åsikter och ibland helt horribla (men till viss del underhållande). Minns inte så noga hur det var men jag har för mig att vi var i luven på varandra i rigg-tråden men att vi på ngt vänster slöt fred sen.

 

Vad tycker du om mig?

 

 

Bra, eftersom du tycks besitta rätt mycket sunt förnuft och till viss del eftersom jag tror att vi delar ganska många åsikter, även om jag kanske är en aning mer dogmatisk i vissa lägen. Jag minns vår lilla dust i riggtråden, men det var väl mest varmluft som skickades fram och tillbaka. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rika människor i fattiga länder med krig kommer till kalla Sverige för att bo i betongblock och leva på socialbidrag ekonomiska skäl? :shock: Tror du på det själv?

 

Dom flyr till Sverige för att dom KAN förstår du väl?

 

Antag att det är fred i "hemlandet". Dom är rika och kan leva gott och lyxigt med släkt, vänner, nära och kära pga av deras förhållande vis stora förmögenhet. Tror du dom då vill flytta av ekonomiska skäl till Sverige för att leva och bo relativt ensamma under ovan nämnda förhållanden?

 

Nä dom flyr för sina liv i 95% av fallen. Dom andra 5% kommer på köpet.

 

Vi lever i ett mångkulturellt sammhälle. Face the fact för det kommer bli ännu mer mångkulturellt och sedan ännu mer mångkulturellt och sen ännu mer. Gilla läget annars äter globaliseringen upp dej inifrån.

 

Det finns inget ny demokatri, Sverige demokrater och allt vad dom hette å heter kan göra något åt. Bakåtsträvan har aldrig fungerat och kommer aldrig fungera.

edit: känns som tråden spårar ur lite och jag bidrar till det. Sry för det Cle. Jag tar bort om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rika människor i fattiga länder med krig kommer till kalla Sverige för att bo i betongblock och leva på socialbidrag ekonomiska skäl? :shock: Tror du på det själv?

 

Dom flyr till Sverige för att dom KAN förstår du väl?

 

Antag att det är fred i "hemlandet". Dom är rika och kan leva gott och lyxigt med släkt, vänner, nära och kära pga av deras förhållande vis stora förmögenhet. Tror du dom då vill flytta av ekonomiska skäl till Sverige för att leva och bo relativt ensamma under ovan nämnda förhållanden?

 

Nä dom flyr för sina liv i 95% av fallen. Dom andra 5% kommer på köpet.

 

Det är ju självklart inte sultanen av Brunei som kommer hit, men för typ 90? procent av världens befolkning är en betald lägenhet i Rinkeby arton ziljoner gånger bättre än förhållandena i hemlandet. Ska vi välfärdsutjämna hela världen genom att plocka hit alla från fattiga länder? Du får som sagt gärna skänka pengar till andra, men var god och stjäl inte från mig. Snälla?

 

Nej, man flyr inte "för sina liv". Om så var fallet skulle man knappast åka på semester på skattebetalarnas bekostnad till landet som man "flydde" från året innan. Vad vi har att göra med är folkvandring i massiv skala eftersom många självklart söker sig till länder där man kan få bättre liv. Visst, det kanske inte är jättemysigt att bo i Irak för tillfället, men vi kan inte ta på oss alla världens problem.

 

Du är väl medveten om att vi faktiskt har begränsade resurser? Varför tror du att saker som sjukvård och skola har försämrats? Jo, en starkt bidragande faktor är att vi spär ut välfärden alltmer genom att tillåta invandringen kosta samhället enorma summor. Det är vad man kallar "en obekväm sanning" för vissa, men faktum kvarstår. Folk gnäller eftersom åldringar får ligga i samma blöjor ett par veckor i sträck samtidigt som de kräver att Nadine ska få komma hit och få vård. Folk inser inte att man inte kan göra allt och att det är skattebetalarna som får stå för notan.* Det finns ingen jävla magisk pengakista att ösa ur!

 

*Jag har aldrig förstått mig på såna som skriver på petitioner i Aftonbladet om att t.ex. låta Nadine komma hit och få vård. Om det nu är så viktigt är det väl bara att skramla ihop tillräckligt mycket pengar på frivillig väg. Men nej, det är alltid "någon annan" som ska betala. Suck... :cry:

 

Vi lever i ett mångkulturellt sammhälle. Face the fact för det kommer bli ännu mer mångkulturellt och sedan ännu mer mångkulturellt och sen ännu mer. Gilla läget annars äter globaliseringen upp dej inifrån.

 

Det finns inget ny demokatri, Sverige demokrater och allt vad dom hette å heter kan göra något åt. Bakåtsträvan har aldrig fungerat och kommer aldrig fungera.

edit: känns som tråden spårar ur lite och jag bidrar till det. Sry för det Cle. Jag tar bort om du vill.

 

Köper inte det argumentet. Det är ungefär som att säga: "Det står en rånare utanför porten. Det är bara att acceptera det." Visst, det kanske går att sopa det hela under mattan ett tag till, men någon gång blir man tvungen att styra upp situationen. Ju längre man skjuter upp det, desto besvärligare blir det att ta itu med saken.

 

Och var inte orolig för att gå OT. Min tråd, mina regler och det innebär inga regler, så länge man försöker visa lite hyfs och inte bara spyr ur sig personangrepp. Om det är något som jag inte kan/vill diskutera eller svara på så säger jag det, som t.ex. namnfrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju självklart inte sultanen av Brunei som kommer hit, men för typ 90? procent av världens befolkning är en betald lägenhet i Rinkeby arton ziljoner gånger bättre än förhållandena i hemlandet. Ska vi välfärdsutjämna hela världen genom att plocka hit alla från fattiga länder? Du får som sagt gärna skänka pengar till andra, men var god och stjäl inte från mig. Snälla?

 

Nej, man flyr inte "för sina liv". Om så var fallet skulle man knappast åka på semester på skattebetalarnas bekostnad till landet som man "flydde" från året innan. Vad vi har att göra med är folkvandring i massiv skala eftersom många självklart söker sig till länder där man kan få bättre liv. Visst, det kanske inte är jättemysigt att bo i Irak för tillfället, men vi kan inte ta på oss alla världens problem.

 

Du är väl medveten om att vi faktiskt har begränsade resurser? Varför tror du att saker som sjukvård och skola har försämrats? Jo, en starkt bidragande faktor är att vi spär ut välfärden alltmer genom att tillåta invandringen kosta samhället enorma summor. Det är vad man kallar "en obekväm sanning" för vissa, men faktum kvarstår. Folk gnäller eftersom åldringar får ligga i samma blöjor ett par veckor i sträck samtidigt som de kräver att Nadine ska få komma hit och få vård. Folk inser inte att man inte kan göra allt och att det är skattebetalarna som får stå för notan.* Det finns ingen jävla magisk pengakista att ösa ur!

 

*Jag har aldrig förstått mig på såna som skriver på petitioner i Aftonbladet om att t.ex. låta Nadine komma hit och få vård. Om det nu är så viktigt är det väl bara att skramla ihop tillräckligt mycket pengar på frivillig väg. Men nej, det är alltid "någon annan" som ska betala. Suck... :cry:

 

 

 

Köper inte det argumentet. Det är ungefär som att säga: "Det står en rånare utanför porten. Det är bara att acceptera det." Visst, det kanske går att sopa det hela under mattan ett tag till, men någon gång blir man tvungen att styra upp situationen. Ju längre man skjuter upp det, desto besvärligare blir det att ta itu med saken.

 

Och var inte orolig för att gå OT. Min tråd, mina regler och det innebär inga regler, så länge man försöker visa lite hyfs och inte bara spyr ur sig personangrepp. Om det är något som jag inte kan/vill diskutera eller svara på så säger jag det, som t.ex. namnfrågan.

 

ca 20% av invandringen är flyktingar, övriga är anhöriga. Tobias Struck har skrivit en intressant blogg i detta ämne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du om Kungrikard och hur han blev bannad for life?

 

Jag tror att han hade lite för hög testosteronnivå och inte kunde hålla humöret i schack. Han var ju ganska nedlåtande mot sina motspelare och då får man räkna med ett par smällar här och där. Sen blev han väl permabannad (eller blev han verkligen det?) eftersom han inte kunde hantera att han hade blivit avstängd ett tag och började spamma nya konton. Det var ju inte helt genomtänkt från hans sida.

 

Är ADSLVERBE din nemesis på forumet?

 

Absolut inte. Vi tycker inte likadant när det gäller vissa saker, men han ligger klart på plussidan enligt mig. Verkar vara en trevlig snubbe som jag gärna tar en diskussion med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att han hade lite för hög testosteronnivå och inte kunde hålla humöret i schack. Han var ju ganska nedlåtande mot sina motspelare och då får man räkna med ett par smällar här och där. Sen blev han väl permabannad (eller blev han verkligen det?) eftersom han inte kunde hantera att han hade blivit avstängd ett tag och började spamma nya konton. Det var ju inte helt genomtänkt från hans sida

 

Han skrev att de skulle banna hans ip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har historiskt sett varit det omvända, men men...

 

Vad grundar du det på? Ett genomsnitt eller vad?

 

Tyskarna som kördes bort av ryssarna i slutet av andra världskriget, ungrarna på 50-talet, folk från Bosnien stämmer ju det inte alls på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...