Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

En stark jävla 4a.. Kanske tom en 5a.. Var ju sjukt bra drag där vi stod på parkettplats. Ska du gå imorgon också så MÅSTE du ner nära scenen!

 

Mm antog de var bättre där! Men då vet jag vad som gäller, bara ordna sällskap dit med andra ord.

 

Men tror de gör en ännu bättre spelning imorn om jag ska vara ärlig8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lol på QQ och 25/50..

 

 

***** Hand 804835642 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 18 september 2008 00:33:50

Julia 11 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Givare. (2238.38)

Plats 2: astrid2 (2575.00)

Plats 3: 7:Sec (3533.40)

Plats 4: HoLe (4807.53)

Plats 5: Burgendy (5263.76)

Givare. lägg LM 25.00

astrid2 lägg SM 50.00

** Giv **

Givare. [N/A, N/A]

astrid2 [N/A, N/A]

7:Sec [N/A, N/A]

HoLe [N/A, N/A]

Burgendy [Dr, Dk]

*** Bet Runda 1 ***

7:Sec Syna 50.00

HoLe Höj till 225.00

Burgendy Höj till 700.00

Givare. Lägg

astrid2 Lägg

7:Sec Lägg

HoLe Syna 700.00

*** Flop(Board): *** : [10r, 9h, 4r]

*** Bet Runda 2 ***

HoLe Passa

Burgendy Satsa 1150.00

HoLe Syna 1150.00

*** Turn(Board): *** : [10r, 9h, 4r, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

HoLe Passa

Burgendy Passa

*** River(Board): *** : [10r, 9h, 4r, 10s, Kr]

*** Bet Runda 4 ***

HoLe All-in 2957.53

Burgendy Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 3810.00

Givare. Lägger mig Vinst: 0.00

astrid2 Lägger mig Vinst: 0.00

7:Sec Lägger mig Vinst: 0.00

HoLe Vinner potten Vinst: 3810.00

Burgendy Lägger mig Vinst: 0.00

 

***** Hand 804844689 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 18 september 2008 00:46:17

Julia 11 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Givare. (4088.40)

Plats 2: astrid2 (2501.26)

Plats 3: 7:Sec (1930.91)

Plats 4: HoLe (7300.05)

Plats 5: Burgendy (11039.39)

7:Sec lägg LM 25.00

HoLe lägg SM 50.00

** Giv **

Givare. [N/A, N/A]

astrid2 [N/A, N/A]

7:Sec [N/A, N/A]

HoLe [N/A, N/A]

Burgendy [Dh, Dk]

*** Bet Runda 1 ***

Burgendy Höj till 175.00

Givare. Lägg

astrid2 Lägg

7:Sec Syna 175.00

HoLe Lägg

*** Flop(Board): *** : [2s, 10h, Kns]

*** Bet Runda 2 ***

7:Sec Passa

Burgendy Satsa 350.00

7:Sec Höj till 700.00

Burgendy All-in 10864.39

7:Sec All-in 1755.91

*** Turn(Board): *** : [2s, 10h, Kns, Knr]

*** River(Board): *** : [2s, 10h, Kns, Knr, Kr]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 3896.82

Givare. Lägger mig Vinst: 0.00

astrid2 Lägger mig Vinst: 0.00

7:Sec [Knh, Eh] Triss i knektar Vinst: 3896.82

HoLe Lägger mig Vinst: 0.00

Burgendy [Dh, Dk] Två par, damer och knektar Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla äckelpisshorfittespel.. Jag har då och då tagit små skott på 25/50 och har fan ALDRIG lyckats plussa.. Jag blir alltid setupad och utdragen på den hornivån, klart var det ingen skillnad idag..

 

Asså den här handen är så jävla äcklig imo.. Jag läser den typ perfekt, men hur ska man kunna ha färgen i hans hd? Samma visa varje gång, spelar ingen roll hur bra jag läser handen eftersom de alltid hittar nåt jävla backdoordrag samtidigt.. Jag vet ju att han kommer bluffa river också, suck.. De enda händerna han betar på river är ju backdoorfärg och 7x (som han aaaaaaldrig kommer att ha imo)

 

 

***** Hand 804864586 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 18 september 2008 01:19:41

Julia 11 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Givare. (4171.17)

Plats 2: astrid2 (3306.36)

Plats 3: 7:Sec (5424.40)

Plats 4: DANGERDOOM (9864.38)

Plats 5: Burgendy (10645.63)

Burgendy lägg LM 25.00

Givare. lägg SM 50.00

** Giv **

Givare. [N/A, N/A]

astrid2 [N/A, N/A]

7:Sec [N/A, N/A]

DANGERDOOM [N/A, N/A]

Burgendy [3s, Es]

*** Bet Runda 1 ***

astrid2 Lägg

7:Sec Lägg

DANGERDOOM Lägg

Burgendy Höj till 200.00

Givare. Syna 200.00

*** Flop(Board): *** : [3r, 7k, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Passa

Givare. Satsa 300.00

Burgendy Syna 300.00

*** Turn(Board): *** : [3r, 7k, 2h, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Passa

Givare. Satsa 750.00

Burgendy Syna 750.00

*** River(Board): *** : [3r, 7k, 2h, 9r, 7r]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy Passa

Givare. Satsa 2000.00

Burgendy Syna 2000.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 6485.00

Givare. [5r, 4r] Färg med högsta kort nia Vinst: 6485.00

astrid2 Lägger mig Vinst: 0.00

7:Sec Lägger mig Vinst: 0.00

DANGERDOOM Lägger mig Vinst: 0.00

Burgendy Lägger mig Vinst: 0.00

 

7500 back på skottet.. Kul jävla liv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1a $490 - 3h10min - 1/10

2a $180 - 3h35min - 1/10

3e $155 - 3h10min - 2/10

4e $231 - 7h30min - 2/10

5e $485 - 7h30min - 2/10

6e $5! - 11h10min - 2/10

7e $200 - 1h05min - 2/10

8e $60 - 6h15min - 2/10

9e $205 - 1200kr - 1h30min - 2/10

10e $254 - 2000kr - 2h20min - 3/10

11e 500kr - 2h10min - 3/10

12e 1350kr - 2h45min - 3/10

13e $515 - 250kr - 5h20min - 3/10

14e - No game

15e $507 - 11h15min - 3/10

16e $300 - 45min - 3/10

17e $210 - 7500kr - 1h10min - 4/10

 

 

Tot: $2321 - 5100kr - ~70h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är skitkul just nu.. Vet inte om jag orkar med skiten mycket längre.. Tappat mer än halva månadsplusset på 2 sessioner nu, vem vill ha de psykiska svängningarna egentligen? Idag har jag backat $500, jag har börjat spela slarvigt och lös/korkat när jag blir utdragen stup i kvarten, jag bryr mig typ inte längre.. Jag har vid 4-5 tillfällen idag sagt till mig själv "jaha, han har den handen, den slår mig, men vem fan bryr sig jag tänker inte folda" Jag har givetvis haft rätt varje gång och skeppat pengar åt fel håll..

 

Här är ett utmärkt exempel på detta:

 

GAME #1171292874: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-09-18 14:59:17

Table Sanniquellie

Seat 3: kingsprinter ($92.00 in chips)

Seat 5: hatchet9 ($212.40 in chips)

Seat 6: Ampelio ($298.55 in chips)

Seat 8: nozaking ($219.30 in chips)

Seat 10: IKilledBambisMom ($399.45 in chips) DEALER

kingsprinter: Post SB $1.00

hatchet9: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IKilledBambisMom [H9 S9]

Ampelio: Fold

nozaking: Fold

IKilledBambisMom: Raise (NF) $7.00

kingsprinter: Fold

hatchet9: Raise (NF) $26.00

IKilledBambisMom: Call $19.00

*** FLOP *** [s3 C2 H7]

hatchet9: Bet $40.00

IKilledBambisMom: Call $40.00

*** TURN *** [s7]

hatchet9: Check

IKilledBambisMom: Check

*** RIVER *** [H8]

hatchet9: Bet $120.00

IKilledBambisMom: Call $120.00

*** SUMMARY ***

Total pot $370.00 Rake $3.00

hatchet9: Shows [HA SA]

hatchet9: wins $370.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit och golfat lite nu och livstilten har avtagit en aning.. Det är ju bara pengar det handlar om, jag vill verkligen inte bli nån som låter pengarna styra mitt personliga välmående, jag vägrar!

 

Fakk it, jag är 99% säker på att jag slår NLH$1/2 samt PLO100 och kanske PLO200. Det är för i helvete bara att rida ut stormen, när upswingen kommer ska jag vara som bäst och tömma de stackars regsen på ipoker!

 

Trots motgångarna känner jag att jag i och med mitt PLO spel också har utvecklat mitt texas spel. Tidigare var jag jävligt nittig i texas och spelade typ 17/12/2 eller liknande. Det var ett vinnande spel för mig, men ack så tråkigt. Nu har jag över ca 8k händer på ipoker spelat 23/18/3 vilket är ganska stor skillnad mot de tidigare nämnda. Vill ha upp det lite till, till ca 25/20/3, då kommer folk få slita mot mig.

 

Känner mig trots dessa mörka sessioner förväntansfull inför fortsättningen, det känns också riktigt bra att vara kvitt svs ett tag. Tidigare har jag alltid lämnat pengar på sidan när jag cashat ut. Det har i sin tur lett till att jag aldrig riktigt släppt fokus från siten. Det ska jag absolut göra nu.

 

Har för tillfället $7k inne på ipoker och tror inte jag kommer sätta in mera för tillfället. Känns som det räcker gott och väl för nivåerna jag spelar. Jag har inga direkta planer på att kliva upp förrän rullen på siten tillåter det. Kraven jag har är väl minst $12k för att prova $2/4 som är nästa steg. Jag har inga planer på att spela lägre än NL200 och PLO100. Skulle jag tappa så mkt att rullen inte räcker till det så kommer jag att sätta in mera helt enkelt.

 

Nu jävlar ska jag bita ihop och sluta tycka synd om mig själv, det är bara patetiskt och energikrävande. Se till att bli bäst istället för fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra skrivet! Känt samma under denna period men nu är det fan dags att ändra på det istället.

 

GL!

 

Ty ty! Har sett att det varit segt för dig också, men som jag skrev så är det bara att fokusera på de positiva sakerna i livet istället. Jag som student trivs oerhört bra med att inte behöva jobba och ha tid till saker jag verkligen gillar. Lite motgångar ska inte få ta det ifrån mig.

 

GL till oss båda!

 

Hoppas det vänder, GL!

 

Av det dom videos du sett om omaha vilken spelare/film tycker du har gett mest?

F.ö. hur är värdet på iPokers PLO100?

 

Tackar tackar! Ja man får ju hoppas på det, det kommer säkert med tiden, det gäller bara att ha tålamod.

 

Jag har sett en del videos på cardrunners över en ganska lång tid. Många av dem alldeles för tidigt för att sakerna som diskuteras verkligen ska vara givande. Dessa måste jag se igen.

 

Överlag så tycker jag de bästa instruktörerna är Stinger, Sbrugby och Gordo för plo. För NLH så finns det fler att välja mellan men Stinger och Sbrugby slår sig in i toppen tillsammans med CTS och Raptor också.

 

Värdet på ipoker PLO100 är ju bra. Det är dock relativt liten spelarbas så man får oftast dras med 1-2 regs per bord. De gör det lite svårare att köra över borden totalt men det är bra mycket mer utvecklande än att sitta med 5 stycken efterblivna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdet på ipoker PLO100 är ju bra. Det är dock relativt liten spelarbas så man får oftast dras med 1-2 regs per bord. De gör det lite svårare att köra över borden totalt men det är bra mycket mer utvecklande än att sitta med 5 stycken efterblivna :-)

 

På den nivån PLO på iPoker borde jag ha stannat också. Jag kollade mina "stats", och på 4k händer på den nivån har jag i snitt en vinst på 1.5dollar per hand....

 

Men, jag har givit upp iPoker för tillfället. Håller på med för mycket annat med huset just nu som kostar, så vill inte dega in mer.

 

Lycka till dock!! Vart spelar du golf förresten? (spelar själv på hcp 2.5 väster om stan...)

 

mvh Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag behöver en paus från spelandet om jag ska vara ärlig. En väldigt misslyckad session på alla sätt och vis avslutades precis. Jag spelade fruktansvärt illa och stora delar av förlusterna har jag helt mig själv att skylla. Utöver detta så är jag fortfarande förfärligt kall i spelet. Det är de gamla vanliga. Varje cbet blir raisad, när man väl träffar en hand så är det noll intresse hos fi. När man väl bestämmer sig för att sätta ner foten och göra motstånd så är det alltid vid fel tillfälle.

 

Jag har nu tappat hela månadsplusset på 2 speldagar. Allt känns så bortkastat på något sätt. Jag börjar tvivla på att poker är min grej, för trots att pengar inte spelar någon större del i min "lycka" utanför pokern så känner jag mig så fruktansvärt tom en dag som denna. Jag börjar ofta tänka på de sämre lottade som varken har mat eller vatten att tillgå. Och här sitter jag och förlorar 10 tusentals kronor framför elektronik värt mer än en årslön på många platser i världen. Jag blir faktiskt ganska illamående när tankarna vandrar iväg på det sättet.

 

Det är inte omöjligt att jag tar nån veckas paus från spel nu och gör verkligen allt annat än tänker på poker. Rensar tankarna helt enkelt. Det finns så mycket annat jag vill göra. Jag ska se till att börja träna ordentligt, spela mycket golf och andra roliga saker. Pokern känns för tillfället mer som en belastning än något annat, när det känns så är det helt enkelt inte värt det imo..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag behöver en paus från spelandet om jag ska vara ärlig. En väldigt misslyckad session på alla sätt och vis avslutades precis. Jag spelade fruktansvärt illa och stora delar av förlusterna har jag helt mig själv att skylla. Utöver detta så är jag fortfarande förfärligt kall i spelet. Det är de gamla vanliga. Varje cbet blir raisad, när man väl träffar en hand så är det noll intresse hos fi. När man väl bestämmer sig för att sätta ner foten och göra motstånd så är det alltid vid fel tillfälle.

 

Jag har nu tappat hela månadsplusset på 2 speldagar. Allt känns så bortkastat på något sätt. Jag börjar tvivla på att poker är min grej, för trots att pengar inte spelar någon större del i min "lycka" utanför pokern så känner jag mig så fruktansvärt tom en dag som denna. Jag börjar ofta tänka på de sämre lottade som varken har mat eller vatten att tillgå. Och här sitter jag och förlorar 10 tusentals kronor framför elektronik värt mer än en årslön på många platser i världen. Jag blir faktiskt ganska illamående när tankarna vandrar iväg på det sättet.

 

Det är inte omöjligt att jag tar nån veckas paus från spel nu och gör verkligen allt annat än tänker på poker. Rensar tankarna helt enkelt. Det finns så mycket annat jag vill göra. Jag ska se till att börja träna ordentligt, spela mycket golf och andra roliga saker. Pokern känns för tillfället mer som en belastning än något annat, när det känns så är det helt enkelt inte värt det imo..

 

Jag förstår precis hur du tänker, för jag känner likadant emellanåt. (det jag säger nu har jag aldrig sagt; det känns ibland som om folk på iPoker kan se mina händer...)

 

Nåväl, lycka till med vad du än tar dig för.

 

Golftips: keep it tight and wide!

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag behöver en paus från spelandet om jag ska vara ärlig. En väldigt misslyckad session på alla sätt och vis avslutades precis. Jag spelade fruktansvärt illa och stora delar av förlusterna har jag helt mig själv att skylla. Utöver detta så är jag fortfarande förfärligt kall i spelet. Det är de gamla vanliga. Varje cbet blir raisad, när man väl träffar en hand så är det noll intresse hos fi. När man väl bestämmer sig för att sätta ner foten och göra motstånd så är det alltid vid fel tillfälle.

 

Jag har nu tappat hela månadsplusset på 2 speldagar. Allt känns så bortkastat på något sätt. Jag börjar tvivla på att poker är min grej, för trots att pengar inte spelar någon större del i min "lycka" utanför pokern så känner jag mig så fruktansvärt tom en dag som denna. Jag börjar ofta tänka på de sämre lottade som varken har mat eller vatten att tillgå. Och här sitter jag och förlorar 10 tusentals kronor framför elektronik värt mer än en årslön på många platser i världen. Jag blir faktiskt ganska illamående när tankarna vandrar iväg på det sättet.

 

Det är inte omöjligt att jag tar nån veckas paus från spel nu och gör verkligen allt annat än tänker på poker. Rensar tankarna helt enkelt. Det finns så mycket annat jag vill göra. Jag ska se till att börja träna ordentligt, spela mycket golf och andra roliga saker. Pokern känns för tillfället mer som en belastning än något annat, när det känns så är det helt enkelt inte värt det imo..

 

emo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...