Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tilta mig.. Laddat ner PT omaha nu, provade trialen för att se hur det skulle funka. Det gick fläckfritt och den importerade utan problem. Nu när jag har betalt skiten så hittar det tydligen inte en jävla hand.. Hjälp någon?

 

Vet inte om du fått svar än eller ej men du kör med HH-converter antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del på ipoker idag, förmodligen runt 2h30min tot. Blandat omaha och holdem. Låg länge riktigt bra till och var upp över $700 för dagen, men torskade en stor flipp i omahan så stannar på ca $500. Vissa är så fruktansvärt dåliga i omaha att jag nästan får dåligt samvete som spelar mot dem.. Eller vad tycks om den här handen?

 

GAME #1163437192: Omaha PL $1.00/$2.00 2008-09-13 16:34:06

Table Santa Barbara

Seat 1: kizzzo ($154.25 in chips)

Seat 3: HongkongBob ($234.64 in chips)

Seat 5: ytug56 ($565.75 in chips)

Seat 6: IKilledBambisMom ($441.25 in chips)

Seat 10: AMIX66 ($177.40 in chips) DEALER

kizzzo: Post SB $1.00

HongkongBob: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IKilledBambisMom Jack of Diamonds7 of Diamonds :6h:Queen of Hearts

Dealt to HongkongBob 5 of Hearts8 of Diamonds :5s:4 of Clubs

ytug56: Call $2.00

IKilledBambisMom: Raise (NF) $9.00

AMIX66: Call $9.00

kizzzo: Fold

HongkongBob: Call $7.00

ytug56: Call $7.00

*** FLOP *** 3 of HeartsQueen of Clubs7 of Clubs

HongkongBob: Check

ytug56: Check

IKilledBambisMom: Bet $37.00

AMIX66: Fold

HongkongBob: Raise (NF) $148.00

ytug56: Fold

IKilledBambisMom: Raise (NF) $259.00

HongkongBob: Allin $77.64

*** TURN *** 3 of Diamonds

*** RIVER *** Queen of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $518.64 Rake $3.00

IKilledBambisMom: wins $518.64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del på ipoker idag, förmodligen runt 2h30min tot. Blandat omaha och holdem. Låg länge riktigt bra till och var upp över $700 för dagen, men torskade en stor flipp i omahan så stannar på ca $500. Vissa är så fruktansvärt dåliga i omaha att jag nästan får dåligt samvete som spelar mot dem.. Eller vad tycks om den här handen?

 

GAME #1163437192: Omaha PL $1.00/$2.00 2008-09-13 16:34:06

Table Santa Barbara

Seat 1: kizzzo ($154.25 in chips)

Seat 3: HongkongBob ($234.64 in chips)

Seat 5: ytug56 ($565.75 in chips)

Seat 6: IKilledBambisMom ($441.25 in chips)

Seat 10: AMIX66 ($177.40 in chips) DEALER

kizzzo: Post SB $1.00

HongkongBob: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IKilledBambisMom Jack of Diamonds7 of Diamonds :6h:Queen of Hearts

Dealt to HongkongBob 5 of Hearts8 of Diamonds :5s:4 of Clubs

ytug56: Call $2.00

IKilledBambisMom: Raise (NF) $9.00

AMIX66: Call $9.00

kizzzo: Fold

HongkongBob: Call $7.00

ytug56: Call $7.00

*** FLOP *** 3 of HeartsQueen of Clubs7 of Clubs

HongkongBob: Check

ytug56: Check

IKilledBambisMom: Bet $37.00

AMIX66: Fold

HongkongBob: Raise (NF) $148.00

ytug56: Fold

IKilledBambisMom: Raise (NF) $259.00

HongkongBob: Allin $77.64

*** TURN *** 3 of Diamonds

*** RIVER *** Queen of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $518.64 Rake $3.00

IKilledBambisMom: wins $518.64

 

Håller med dig, jag trodde jag var otroligt rungood nu för nån dag sedan. Men sen slog det mig, kan man vara SÅÅÅÅÅÅÅ otroligt rungood att man plussat dom senaste 31 sessionerna? eller är det faktiskt kvaliten på motspelarna som är så otroligt dålig.

Har precis som du tänkt tanken, "shit d e juh nästan synd och ta deras pengar!:-)

 

Kul och läsa din dagbok nu när du också börjat me omaha. Läser inte så mycket dagböcker här på pf längre. Men ska nog kolla in på din lite då och då :-)

 

gl me lirandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig, jag trodde jag var otroligt rungood nu för nån dag sedan. Men sen slog det mig, kan man vara SÅÅÅÅÅÅÅ otroligt rungood att man plussat dom senaste 31 sessionerna? eller är det faktiskt kvaliten på motspelarna som är så otroligt dålig.

Har precis som du tänkt tanken, "shit d e juh nästan synd och ta deras pengar!:-)

 

Kul och läsa din dagbok nu när du också börjat me omaha. Läser inte så mycket dagböcker här på pf längre. Men ska nog kolla in på din lite då och då :-)

 

gl me lirandet!

 

Just ja, jag hade helt glömt att du också börjat förälska dig i omaha :-) Vilken nivå är det som gäller för din del och på vilken sida? Kul att de går bra för dig, du lyser verkligen med din frånvaro här på forumet, din db var en av de trevligare.

 

Kul att kunna locka tillbaka en gammal semiprofil, ska göra mitt bästa för att inte tråka ut dig när du väl tittar in ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semilång session avslutad på svs. Den var länge präglad av tilt och utsugningar men jag bet ihop och täppte till det ganska djupa hål som fanns där ett tag.

 

Det hela började med nån timmes grind med i stort sett ospelbara kort.. 92, 84 var typ de enda kombinationerna jag såg till. Backade väl nån tusing under den torra perioden. Sen blev jag utdragen i 2k pott av QJ vs AK som åkte in pre, kändes ganska bekant eftersom samma elände inträffade även för någon dag sedan. Efter detta hade jag svårt att folda mot fisken som träffade brutalt bra och på 10 min hade han tagit över 4k av mig. Jag lär honom höra vilken åsna han var, det resulterade i att snubben utmanade mig på HU, DING! Jag accepterade självklart och så var det igång.

 

I början hanterade jag hans dumaggressiva spel på helt fel sätt, jag började 3-beta massor och syna alla hans höjningar. Det i kombination med att jag var brutalt kortdöd resulterade snabbt i ett 7k back för sessionen. Nu började jag ändra taktik och limpade alla knappar och spelade tightare ur poss. Jag checksynade i stort sett alla mina par, oavsett hur låga de var, killen vägrade sluta bluffa! Efter ett tag så synade jag hans riverbet på 1100 in i 2300 på brädan A8952 med JJ och efter det så var det inte ens match längre, jag vann varje pott och satt med behagliga 6k på bordet när han stack iväg.

 

Slutar sessionen på typ 250kr back men dagen på dryga 3k plus tack vare ipokerresultatet.

 

1a $490 - 3h10min - 1/10

2a $180 - 3h35min - 1/10

3e $155 - 3h10min - 2/10

4e $231 - 7h30min - 2/10

5e $485 - 7h30min - 2/10

6e $5! - 11h10min - 2/10

7e $200 - 1h05min - 2/10

8e $60 - 6h15min - 2/10

9e $205 - 1200kr - 1h30min - 2/10

10e $254 - 2000kr - 2h20min - 3/10

11e 500kr - 2h10min - 3/10

12e 1350kr - 2h45min - 3/10

13e $505 - 250kr - 5h20min - 3/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du är en lämplig nivå att börja lira omaha på om man aldrig har lirat omaha tidigare men har NL erfarenhet till 5/10kr på svs? Blev nästan lite sugen på att börja lira lite plo själv när jag läste din dagbok:)

 

Jadu.. Jag skulle nog säga att en lämplig nivå skulle vara runt PLO50 (dollar) eller 1/2kr på svs. Jag tror dock att det är en bra idé att endast spela med 100bb (om du nu skulle prova på svs). Besluten blir lättare och det är enklare matematik. Med 200bb blir det mer avgörande att ha ett bra postfloppspel vilket är något svårare att lära sig. Sen rekommenderar jag starkt att signa cardrunners och kolla videos, det är det absolut bästa sättet att ta till sig och förstå spelet.

 

Kul att du blivit inspirerad och hoppas det går bra med spelet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja ha lite tips på bra böcker.. Känner att jag vill hålla igång min engelska mera och det känns som ett bra sätt är att läsa. Har precis läst "The Professor, The Banker, And The Suicide King" om Andy Beals besök hos pokerproffsen.. Gillade den ganska mkt och läser gärna mer "sanna" berättelser.

 

Har kollat runt lite och än så länge beställt en bok om Bermudatriangeln och "Generation Kill" som handlar om ett militärt förband i Irak. Jag är inte så mycket för skönlitteratur och påhittade historier, jag vill hellre ha något med anknytning till verkligheten.

 

Så har ni några bra tips så skriv gärna ner det här. Och som sagt så vill jag ha engelska böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett tappert försök att spela en session.. Det börjar med att jag GER bort $150 i första handen, andra handen GER jag bort ytterligare $120. Vad är det ända rätta draget i det här läget? Kliva upp på NL400 såklart! 5 min senare var jag hela $4 upp för sessionen, och givetvis stänger jag ner nu. Ytterligare en +dag lol, dä ä la gött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ignorera heltoker, han är bara tjurig eftersom hans tama ökenråtta fastnade i en björnfälla i morse. Du behöver inte sprida hat och vrede över oss livsglada människor bara för att Rambo inte kunde se sig för, din bittra jävel...

 

Jag håller för övrigt med dig om + dagarna, fucking awesome med gröna dagar, keep thoseee mothafakkers commin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, du verkar inte jätteallvarligt så jag tar det med en nypa salt.

 

jag är jätteallvarligt. En heltidgrinders största mål måste väl ändå i grunden vara att maximera vinsterna?

 

Ignorera heltoker, han är bara tjurig eftersom hans tama ökenråtta fastnade i en björnfälla i morse. Du behöver inte sprida hat och vrede över oss livsglada människor bara för att Rambo inte kunde se sig för, din bittra jävel...

 

Jag håller för övrigt med dig om + dagarna, fucking awesome med gröna dagar, keep thoseee mothafakkers commin!

 

Ironi har aldrig löst världsliga frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag varit nere på golfklubben typ hela dagen och slagit mig trött på rangen. Börjar gå bättre och bättre nu och säkerheten i slagen sitter mer och mer. Ska bli kul att komma ut lite på banan också när jag blitt medlem i nån klubb..

 

Inga händer än så länge idag, tänkte ta en längre session efter middagen. Inte bestämt mig vad som ska liras, men det lutar åt 2 bord $1/2 holdem samt omaha på ipoker. Vore kul om man kunde rusha upp ipokerrullen på $10k innan månaden är slut, men det är en lång väg att vandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...