Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

3h grind på nya siten avslutad. Det tog verkligen ett tag att vänja sig vid den nya layouten och allt vad en ny sida och ett nytt nätverk medför, men nu känns det som jag har lite bättre koll på bitarna och jag tycker faktiskt siten är ganska skön att lira på.

 

Gick mycket fram och tillbaka idag, hade otur i ena handen, tur i nästa. Jag var också överraskad över hur pass bra många spelade. Jag hade inget vidare kortsnitt och mina cbets höjdes och floatades stup i ett. Nu vet jag ju inte vad spelarna i fråga hade i alla dessa potter, det kanske bara var att de träffade väldigt bra, det återstår att se hur kvaliten verkligen är.

 

Jag började stänga ner borden och skulle spela sista handen då jag floppar topset och får in det mot par och färgdrag. Min hand får stå och det är väl i stort sett från den potten som resultatet på $155+ kommer ifrån.

 

Skönt med ytterligare en vinstdag! Nu blir det nån rulle innan jag lägger mig.

 

Btw, HHs från Ipoker, var leta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt livs förmodligen längsta session är avslutad. Blev 7h30min spel med bara ett litet kort break för middag. Dagen började på säääämsta möjliga sätt.. Jag förlorade 100% av alla potter över $5 (jag är seriös) Det var helt ofattbart hur många sätt man kunde bli utdragen eller setupad på, jag har förmodligen sett alla idag.

 

Efter nästan 2 timmars spel så var jag $1k ner på enbart PLO100.. De sista 2-300 tiltade jag iväg och får helt och hållet skylla mig själv. Men resten var bara äckligt. Hur som helst så tog jag en minipaus på ca 10min innan jag gav mig på det igen. Nu drygt 5 timmar senare har jag plockat igen allt sånär som på $231. Vad folk menar med sjuka swings i omaha har jag iaf fått känna på nu. Jag var uppe och nosade på +- strecket men hamnade fel i en stor pott på slutet och får nöja mig med detta ändå acceptabla minusresultat.

 

Nu ska jag ge mig på s.01 av Prison break, jag tänkte se om alltihop innan jag ger mig in i s.04 som startade i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått och blivit en riktig grinder.. Tror mål för antal timmar är en perfekt motivation för mig att spela mera, ska fortsätta med det i framtiden..

 

Det gick länge jävligt bra idag, jag spelade riktigt stabil och bra poker och några nyckelhänder fick stå. Jag gjorde egentligen bara ett spel som jag ångrar, det var förmodligen horribelt och så kostade det ju 140bb också.. Men man lär sig nått nytt hela tiden när man spelar det är inspirerande. Sista handen innan jag skulle pausa torskade jag 300bb pott där topset inte fick stå mot combodrag, hade jag vunnit den hade resultatet varit roligare än det är just nu. Är ändå ca $370 upp än så länge, blir mer grind ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var åter en hård arbetsdag avklarad. Även idag blev det en hel del spel. Jag ligger en bra bit före tidsplaneringen för mina 80h vilket känns väldigt skönt då man kanske behöver ta några dagar off senare i månaden.

 

Spelade tot 7h30min även idag och plussade ca $485 totalt. Det var uppe på närmare $800 ett tag men det ville inte riktigt hålla i sig in i kaklet så att säga. Imorgon ska jag preliminärt över till en polare och grinda, då kan dagsrekordet på 7½ timme hälsa hem. Later yaaall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter min längsta och jobbigaste session på väldigt väldigt länge (kanske nånsin) slutar jag bissart nog på $5+! Spelade ca 11h i sträck.. Kunde varit upp sjukt mkt om gudarna hade varit snällare, men det kunde varit mycket värre, ett + är alltid ett +.

 

Vad gör du för att hålla fokus under sånna långa sessioner ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du för att hålla fokus under sånna långa sessioner ?

 

Det är omöjligt att hålla fokus 100%, det märks.. Man kommer då och då in i svackor och gör en del sämre spel, de går nog inte att komma ifrån. Det som håller mig fokuserad tror jag är att jag spelar omaha och inte texas.. Det är ett nytt spel för mig och det kräver att man ger det full koncentration. Jag tycker också det är roligt att spela, då blir det inte lika jobbigt att hålla fokus uppe.

 

tjack

 

I wish.. Nöjer mig ofta med kaffe dock, men om du kan kirra nåt starkare så tveka inte att höra av dig ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är omöjligt att hålla fokus 100%, det märks.. Man kommer då och då in i svackor och gör en del sämre spel, de går nog inte att komma ifrån. Det som håller mig fokuserad tror jag är att jag spelar omaha och inte texas.. Det är ett nytt spel för mig och det kräver att man ger det full koncentration. Jag tycker också det är roligt att spela, då blir det inte lika jobbigt att hålla fokus uppe.

 

 

Kan man få ett tips? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I wish.. Nöjer mig ofta med kaffe dock, men om du kan kirra nåt starkare så tveka inte att höra av dig ;-)

 

Tramadol, Modafinil, valium har jag hört ska fungera över förväntan, kaffe skall du nog undvika vid spel då det stimulerar på fel sätt.

 

Edit: Att jag ironiserar över något betyder inte att jag använt det, vet vart man ska köpa det och uppskattar om jag inte får PM om vart man inhandlar det. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...