Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet

 

Standard vafan. 3 datorer / år är lagom mängd. Vad skall annars pokerpengarna gå till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vettefan hur jag gjorde men nu har det importerats en del händer iaf.. Förmodligen saknas det en del, men är inte säker. Nu tänkte jag iaf posta lite händer.

 

Det här är anledningen till att jag börjar spela omaha...

 

http://www.pokervalue.se/poker/hh.php?hh=v&id=9707

 

Kände mig ganska olycklig efter denna :-(

 

http://www.pokervalue.se/poker/hh.php?hh=v&id=9708

 

Handen innan..

 

http://www.pokervalue.se/poker/hh.php?hh=v&id=9709

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara blivit en kort grind idag då jag haft annat att stå i. Tog mitt gröna kort i golf idag och tänkte börja lira ordentligt.. Har spelat till och från i över 3 år, men saker har kommit i vägen när jag väl tänkt ta kortet, så de är skönt att ha det gjort.

 

Grinden var på ca 1h20min och spelades på 2st PLO100 och 2 st PLO200. Jävligt skönt att ha PT då man får exakta siffror på allt, man kan också kolla ai ev vilket är ett stooooort plus i omaha. Har några potter att dela med mig av.

 

Dagens största är också sjukast :-P Jag va inte säker på att spelet var ev+ när jag gjorde det, men när jag kollade upp handen i PT efteråt så visde det sig att jag faktiskt hade hela 24% ev i potten.

 

http://www.pokervalue.se/poker/hh.php?hh=v&id=9726

 

Här turar jag också lite, men det känns ändå ganska standard att pusha här? Donater99 har ju AAxx varje gång och med ademords döda pengar i potten känns det bra att isolera sig mot AA här.. Rätta mig gärna om jag har fel..

 

http://www.pokervalue.se/poker/hh.php?hh=v&id=9727

 

Den här handen gick ju inte riktigt som planerat.. Floppar ju ett monster och får in cr, på turn blir jag dock lite osäker mtp att en avlägsen stege träffar, är det kasst att inte leda ut turn? Känns nu i efterhand som ett bättre spel, även om jag skulle få in det mot låg stege så har jag bra ev i potten, kanske betsyna är bättrre alternativ.. Nu träffar jag ju kåken på river och leder ut, känns inte direkt som ett misstag även om checksyn också fungerar imo, när han gayraisar så vill man ju nästan folda, men vem orkar de liksom..

 

http://www.pokervalue.se/poker/hh.php?hh=v&id=9728

 

 

Sessionen slutade hur som helst dryga $110 upp. Mer spel senare, men nu ska jag grinda prison break igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en liten stund på svs nu ikväll. Blev som vanligt våldtagen i början och hittade hålet direkt. Men som vanligt på slutet så har jag lyckats hämta tillbaka skiten och nu lyckades jag tom plussa ca 2 laxmackor. Tveksamt om jag spelar mera ikväll då jag känner mig ganska så nöjd med dagens bravader och resultat. Nu måste man väl tvinga sig igenom även andra halvlek av Sveriges marsch ur detta VM..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet,Inte kasta datan i golvet

 

 

Du menar väl datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja.. mönstret upprepade sig idag igen.. Börjar med att bli brutalt våldtagen såklart av nåt mongo.. Lirar 7.5/15 sitter på bb. CO öppnar för 60 sb synar jag säger 280 med AKs, CO pushar för 2k jag funderar ett tag och tar syn. Kändes ganska bra på floppen AKx, lika bra på turn och river som var X T, till min förvåning ser jag potten skeppas åt fel håll eftersom killen uppenbarligen gillat sin QJo pre.

 

Killen i fråga var hur som helst den största fisken jag mött på svs sen popoffer härjade på 2.5/5. Men kortsnittet var makalöst.. Killen sprang upp sina 2k till 12k på rena setups och bondtur. Väl på 12k så började det vända för dåren och sakta men säkert åt alla på bordet tillbaka hans storstack, han lämnade när hag var nere på 5k.

 

Hade under samma period en ganska vidrig pott på 5/10 omaha.. Effektiva stackar i handen är ca 300bb. Jag höjer på knappen med KKxx och får två syn. Floppen kommer K97 två ruter. Checkas till mig som pottar, får återigen två syn. River är en blank 2a, checkas till mig igen som pottar ca 780 och får syn av sb. Potten på river är ca 2200 och sb har drygt 800 kvar. Självklart kommer värsta kortet i leken på river 8r.. Han pushar rakt av och jag måste givetvis folda. Det kändes riktigt surt måste jag säga, men that´s omaha..

 

Jag lyckades iaf hitta ett lillpluss på typ 500 rikstaler. Snart ska jag iväg och fira en polare som fyller 19. Det blir en 24h kryssning med för mig okänd destination.. Kommer förmodligen bli brakfull så det återstår att se hur taggad man är på långgrind imorrn när man kommer hem.. Later guys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

underhållande båttripp?

 

Underhållande javisst. Blev lite äcklad dock när en 50taggare verkade vara ute efter lammkött och limmade på mig som fan. Man tycker ju hon borde fatta vinken när jag för tionde gången vänder ryggen till och går därifrån.. Ett tag funderade jag på att dra över tanten så hon skulle lämna mig ifred sen, nu i efterhand är jag dock väldigt glad att jag inte tog det till den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan 3h spelade på svs. Det är ju trots allt fredag.. Hade nästan glömt hur pinsamma alla är på svs, satt i stort sett bara med donks på borden och min lilla vinst på typ 1400 känns nästan som en förlust mtp vilket värde det var..

 

Jag är riktigt nöjd med mitt spel ikväll, blev 3 stycken 5/10 holdem och ett 5/10 omaha. Det halvkassa resultatet berodde mkt på att jag faktiskt sprang riktigt dåligt och blev duktigt setupad i en del potter. Hade bla set mot klonkad hålpipa, Kåk mot fyrtal med TTxx på T76J6 bräda och en del liknande. De potterna kostade en del, men tack vare bra spel och tålamod så lyckades jag plussa lite iaf.

 

Imorrn är det möjligt att det bär av till Årsta för livepoker, men inget är spikat ännu, den som lever får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...