Gå till innehåll

The Well - Bluwajt


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fortsättningsbetande* är alltid ett hett ämne, så här kommer ett par frågor på det temat:

 

FR, inga reads och 100 BB stackar. Fortsättningsbetar du som standard när det är checkat till dig om du har standardhöjt först in på knappen med 32o, fått syn av BB, och floppen kommer

 

1. AKQ regnbåge?

2. KT7 enfärgat (du har inget kort i färgen)?

3. 222?

 

Hur tror du jag skulle ha gjort i motsvarande situationer?

 

Vilken typ av floppar fortsättningsbetar du helst på om fi är

 

1. Random fisk på SvS 0.5/1

2. Phil Ivey

3. Dan Glimne

 

 

* Definieras här som att i egenskap av preflop-agressor beta först på floppen oavsett om man har träffat eller ej.

 

*Fattar jag rätt så har vi alltså höjt 32o från knappen först in med 100bb-stacken? Är ju verkligen inget standardspel men utgår från detta då.

 

I en låg SnG, typ $11+1 hade jag nog bettat ettan och checkat trean. Vetifan hur jag gör med tvåan. Kanske check ändå.

I en högre SnG, där jag antar att bb är bra, hade jag dock kanske bettat trean. Ettan och tvåan vet inte :(

 

Tycker btw sånt här är skitsvårt, framförallt när det är ett så pass udda spel pre :)

 

Ingen aning hur du hade spelat, med förmodligen bättre än mig.

 

*Sätter Dan Glimne och randomfisken under samma kategori. På dessa två vill jag helst ha en Axx-flopp, rainbow obv, om jag raisat pre och dom synat mig. Båda kommer ju bli livrädda för att jag har esset.

 

*Mot Ivey ser jag nog helst en jävligt hög flopp mtp på att han väl i stort sett spelar alla sorts händer och förmodligen skulle spela ut mig på en låg bräda där båda missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du om mig?

 

Tyckte du ar rätt vettig till en början, men efter du skrev det där om att mordet på Milds syster var karma för att han missade straffen 94 så ändrade jag verkligen uppfattning. Även om det var på skämt så var det helt idiotiskt skrivet imo.

 

Sen har du ju gjort lite trådar, typ "odrägliga barn" osv. som väl inte direkt förbättrat min syn på dig.

 

Du kanske dock är jätteskön irl, det har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket tid lägger du i snitt på pokerforum varje dag?

Hur lång tid på att spela?

Är du beroende av poker?

Är du beroende av pf?

Vet klasskompisar och liknande om att du tjänar pengar på poker? Vad tycker dom om det?

Om du bara fick äta en rätt varje dag, varje mål i resten av ditt liv vad skulle du välja? Vad skulle du dricka till?

Är du förvånad att ingen med typ 5 inlägg frågat "Vad tycker du om mig?"

Vem har ställt den dummaste frågan i din Well hittills?

Vem har ställt den bästa frågan hittills?

Vad tycker du om mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

1Om en god vän till dig skulle ringt och väckt dig kl 9 imorse och frågat om du ville hänga med till mallorca 1 vecka för 1855kr, ospecificerat hotell. Du har dessutom bara 4000 på kontot och studenten närmar sig. Avresa på lördagmorgon. Skulle du gjort de?

 

2Går santins kontrakt ut till sommaren?

 

3Hur går det för sverige i em?

 

4Är Zlatan överskattad?

 

5Vem är bäst av Marcus Berg, Rase Prica, Markus Rosenberg och Marcus Allbäck? Motivera gärna lite.

 

1Det faktum att han ringer klockan 9 när jag somna 5.30 förgående dag påverkar ju i högsta grad mitt beslut :) Tror iofs jag hade tackat jag ändå, hade varit riktigt kul.

 

2Tror inte det va? Men mtp hur bra han är så bör han väl lämna Kalmar relativt snart.

 

3Tror det blir Lagerbäcks sämsta mästerskap, bortsett från 00. Förra VMet var inget bra och idag har vi nästan exakt samma trupp förutom att alla blivit äldra och sämre (undantag Elmander och Zlatan typ). Dessutom har ju Larsson och Lucic (lol) slutat och enda som tillkommigt som har en chans att slå sig in i startelvan är Seb Larsson. Tror vi åker redan i gruppen, men hoppas jag har fel.

 

4I landslaget, ja. I Inter, absolut inte. Snarare tvärtom.

 

5Rade Prica går jättebort. De andra tre är väl likvärdiga, men med mitt blåvitthjärta säger jag ändå Marcus Berg. Allbäck är bra men på väg neråt såklart mtp åldern. Rosenberg levererar i klubblaget men är värdelös i landslaget. Berg levererar också i klubblaget, men har ännu inte fått någon seriös chans i a-laget så därför väljer jag Berg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1Hur mycket tid lägger du i snitt på pokerforum varje dag?

2Hur lång tid på att spela?

3Är du beroende av poker?

4Är du beroende av pf?

5Vet klasskompisar och liknande om att du tjänar pengar på poker? Vad tycker dom om det?

6Om du bara fick äta en rätt varje dag, varje mål i resten av ditt liv vad skulle du välja? Vad skulle du dricka till?

7Är du förvånad att ingen med typ 5 inlägg frågat "Vad tycker du om mig?"

8Vem har ställt den dummaste frågan i din Well hittills?

9Vem har ställt den bästa frågan hittills?

TVad tycker du om mig?

 

1Nu när det är lov kanske 2-3 timmar aktivt. Helt sjukt egentligen :oops: Vanliga dagar max en timma.

 

2Varierar, men de dagarna jag väl spelar så är det 1.5-4 typ eftersom jag kör mtsngs osv. Inte spelat något idag dock för är sjukt seg + att denna tagit en del tid. Men stänger nog imon så får det bli mer spel efter det.

 

3Ja, eller ibland iaf. Ibland kan jag bara spy på spelet, men så fort man hör nån forumit eller så träffa någon fin cash så blir jag sjukt taggad. Skulle nog säga att jag är delvis beroende, dock inte missbrukare.

 

4Nja, väljer absolut pokern före PF om jag fick välja. Ett hyfsat kul tidsfördriv, men skulle inte säga att jag är beroende.

 

5I stort sett inga vet att jag spelar poker, vilket jag tycker är skönt. Mina två absolut närmsta vänner vet om det, och de är väl de enda utanför min familj och släkt. Dock hade lillasytern för ett tag sen sagt till alla sina kompisar att jag tjänade massa pengar på poker på datorn, men snackade bort det hyfsat bra med att säga att hon missuppfattat fel osv. :)

 

6Får ju vara något hyfsat nyttigt, så säger morsans lasagne. Underbar.

 

7Nej, men det var skönt. Var idiotiskt att jag skrev det i förstainlägget eftersom jag ju knappt kan något om nån, vilket jag upptäckt nu.

 

8Inte fått någon riktigt dum fråga hittils faktiskt. Men får säga Sideshows kanske.

 

9Hox fråga var bra och intressant, men svår. Annars har väl de flesta varit bra :)

 

TInget typ lol. Trodde dock du var turrespelare i början så började läsa din db lite, men insåg efter att tag att det bara va massa cg typ, så slutade läsa den :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart står det att det är sngs?

 

lol, antog typ att det var SnG bara för att jag vet vet att DocLame spelar mycket SnGs, eller iaf gjorde.

 

Vilket stort live-event (ca $8k-$20k) skulle du helst lira och varför?

 

/SK

 

WSOP main event, utan tvekan. Inte för att det på något sätt är mest värde att spela den utan för själva upplevelsen. Hade dessutom varit riktigt kul att få komma till Vegas och har som mål att besöka LV minst en gång under min livstid iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte du ar rätt vettig till en början, men efter du skrev det där om att mordet på Milds syster var karma för att han missade straffen 94 så ändrade jag verkligen uppfattning. Även om det var på skämt så var det helt idiotiskt skrivet imo.

 

Sen har du ju gjort lite trådar, typ "odrägliga barn" osv. som väl inte direkt förbättrat min syn på dig.

 

Du kanske dock är jätteskön irl, det har jag ingen aning om.

 

Karma is a funny thing... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, antog typ att det var SnG bara för att jag vet vet att DocLame spelar mycket SnGs, eller iaf gjorde.

 

Det gjorde jag iofs ett tag men det är ju inte så ofta man sitter med 100 BB effektivt när man spelar en SnG-hand. :-) Jag tänkte mig nog det hela i ett cg-perspektiv. Ändrar det dina svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gjorde jag iofs ett tag men det är ju inte så ofta man sitter med 100 BB effektivt när man spelar en SnG-hand. :-) Jag tänkte mig nog det hela i ett cg-perspektiv. Ändrar det dina svar?

 

Vetifan, suger ju på CG :(

 

:(

 

sry

 

Vad tycker du om mig?

 

För okänd imo :(

 

För övrigt får nån mod gärna stänga denna wellen nu. Typ Klyka kanske så åker du nog bort från listan på vilka jag vill se bannade ;)

 

Om det är någon som absolut skulle vilja veta något men missat så är det bara att skicka pm.

 

Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...