Gå till innehåll

The Well - Bluwajt


Bluwajt

Recommended Posts

Är troligtvis en av de mest okända här mtp hur många inlägg jag skrivit så om det är något ni undrar är det bara att fråga.

 

Svarar gärna på frågor av typen "Vad tycker du om mig?" för har nog ganska hyfsad koll på de flesta efter all tid jag lagt här. Hade jag inte alls, inga såna frågor om du inte är känd plz :oops::)

 

Är btw lite rädd för att inte få någon fråga alls, men hoppas det löser sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cool, Vad tycker du om mig? :)

 

Jag tycker du verkar rätt skön. Ingen jättebra koll på dig som person så, men har fattat att du verkligen gillar att dricka ;) Tycker du verkar vara en duktig MTT-spelare, och skulle väl placera dig strax efter "forumeliten" i en ranking.

 

För övrigt såg jag en bild på dig och Antesvante från nån kryssning. Undrar dock om du var den med skägg eller den utan? Har tänkt rätt mycket på det faktiskt :)

 

Hur är det att bo i götet?

 

Bor faktiskt inte i Göteborg utan kanske 20 min bil söder om. Men jag älskar verkligen Göteborg, tycker absolut det är Sveriges "bästa" stad. Hade nog haft lite problem att flytta härifrån, framförallt pga kärliken till Blåvitt.

 

Vad lirar du nu och vilka stakes?

 

Har dessvärre aldrig kommit speciellt högt var det gäller stakes. Spelade nästan enbart 9manna SnGs fram till årskiftet, men har nu börjat koncentrera mig mer på 45manna SnGs och MTTs, uppmixat med lite 6manna SnGs.

 

Dessvärre spelade jag bort nästan allt jag hade inne (vilket väl iofs inte va så jättemycket) den 29 feb, för att det va "skottdagen". Skäms riktigt mycket över det. Cashade dock ut de $200-300 dollarna som var kvar och fick stejk av emilio_15 på 11/45 på Full Tilt.

 

Det gick riktigt bra och blev klar med stejken tidigare än väntat. Så har idagsläget runt $1.3k online och spelar det som jag ovan nämde samt en del satteliter, som jag avreggar om jag skulle kvala in och tar T$.

 

 

Vilka på PF har du träffat IRL?

 

Hade en polare som jag övertalade att regga här för runt två år sen, men han spelar ingen poker så är därför inte aktiv här såklart :)

 

Förutom honom är det tyvärr ingen annan vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för bil?

 

Har tyvärr ingen. Min familj har dock en Volvo V50 (tror jag) och en Audi A3 om du vill veta :)

 

Lirar heltid?

 

Vad gör du under stunderna du är ledig och inte hänger på PF?

 

Absolut inte. Är dock min enda inkomst kan man säga.

 

Är i skolan, pluggar, kollar fotboll, sitter på buss till och från skolan, spelar poker, chattar, äter osv...

 

Är det sant att du hellre skulle dö än att döda en random människa du inte känner och att när det gäller val av livspartner endast bryr dig om utseende?

 

Angående det första så tror jag faktiskt jag hellre skulle dö, ja. Hade nog helt enkelt inte klarat av att leva med vetskapen (fult ord) att jag dödat någon.

 

Angående det andra så undrar jag om jag verkligen sagt det :D

Tror jag kan tycka utseendet är viktigare än vad som är standard men tycker absolut inte det är allt. Ser hon ut som Jessica Alba, Cody Milo, Hayden P.... så ska det dock mycket till för att jag inte ska nappa, oavsett personlighet.

 

Har du en förkärlek för osmakliga levlingar?

 

Haha, antar att du tänker på den men pappa i Emils db? :)

 

Men nej, gillar nog inte levlingar egentligen, förutom en viss sorts. Det i hans db var nog mer ett (misslyckat) försök at vara lite rolig.

 

För övrigt var "levlingen" som Consp, Klyka, Emil och du körde i hans db förut jättetråkig, faktiskt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, det här ska bli roligt!

 

Är det +EV för mig att stejka dig i Bodogs $100k?

Är det +EV för mig att stejka dig i någon turnering?

 

Vilket är ditt största skott i:

-SNGs?

-MTTs?

-Cashgame?

 

Största plus- och minussession?

 

Vilken är den viktigaste egenskapen hos en SNG-spelare på nivåer över $100?

 

Har du edge mot mig HU vid

A) 500bb djupt

B) 100bb djupt

C) 20bb djupt?

 

Vem skulle du helst se i The Well och varför satt du dig här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, det här ska bli roligt!

 

1Är det +EV för mig att stejka dig i Bodogs $100k?

 

2Är det +EV för mig att stejka dig i någon turnering?

 

3Vilket är ditt största skott i:

-SNGs?

-MTTs?

-Cashgame?

 

4Största plus- och minussession?

 

5Vilken är den viktigaste egenskapen hos en SNG-spelare på nivåer över $100?

 

6Har du edge mot mig HU vid

A) 500bb djupt

B) 100bb djupt

C) 20bb djupt?

 

7Vem skulle du helst se i The Well och varför satt du dig här?

 

1. Absolut, har dock inte konto på Bodog och vet inte om jag orkar fixa.

2. mmm, fråga Emil ;)

 

3. Skottar nästan aldrig (utom skottdagen då :() men i SnG $200 hu sng.

MTT: Vetifan, aldrig skotatt där typ. Men säkert spelat några $69+6 riktigt underrullad.

CG: Körde nl100 på b2b för två år sen med €200 i rullen. Får bli den i brist på annat :)

 

4. Har ingen koll på sessioner så, utan kan säga i hela dagar.

Största plusset är när jag kom tvåa i en $75 mtt i somras. Fick ungefär $2.4k för den.

Största backet är på knappt $1k.

 

5 Vetifan. Men skulle nog säga matematiska kunskaper, att ha stenkoll på när det är korrekt att pusha eller folda, vilket ju sngs till stor del går ut på.

 

6 Är faktiskt rätt bra på hu imo, men har ingen aning hur jag skulle stå mig mot dig. Troligtvis har väl du edge på samtliga stackdjup, men jag har nog iaf bättre chans med 20bb än 500.

 

7 Funderat sjukt länge på att sätta mig här :oops:, men nu när det är lov och allt finns det ju massa tid att döda, så det kunde väl va lika bra.

 

Bland de roliga namnet här på PF är det nog bara du kvar, så rätt enkelt val :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka berusningsmedel har du provat?

 

Hur gammal måste en tjej vara för att du ska kunna erkänna att du är attraherad av henne?

 

Vad tycker du om att snart kommer världens största ekonomi (Kina) vara en diktatur?

 

Vad röstade du i senaste valet?

 

Vad vill du mest av allt förändra med dig själv?

 

Kan du bli arg utan anledning på fyllan?

 

Hur länge tror du att du kommer fortsätta spela poker?

 

Använder du tandtråd? Flourtabletter? Elektrisk tandborste? Munskrapa? Munskölj? Några andra produkter för munhygien? Hur ser din rutin ut för att hålla uppe hygienen i munhålan?

 

Hur borstar du tänderna? Gör du ett "svep" över varje tandrad, eller går du fram och tillbaka flera gånger?

 

Skulle du vilja ha mer muskler på din kropp?

 

Anser du att det är fel att inte betala tv-avgiften även om man har en TV?

 

Är det sant att medlidande är dubbelt lidande?

 

Är det sant att smärta bara är vekhet som lämnar kroppen?

 

Är du lycklig?

 

Är du rolig?

 

Är den här simpsons-karaktären en parodi på långben?

http://img81.imageshack.us/img81/1922/bscap0063sd2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul well :).

 

Har läst igenom men är rätt trött... har nån frågat hur gammal du är? annars frågar jag det imo.

 

Får ta och tänka ut mer frågor imorrn :-P

 

Standardfråga :) Är dessvärre bara 17 år gammal.

 

Mmm, tänk verkligen ut mer frågor imon. Ser framemot det :)

 

Krossade fö Emil nyss i hucg imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1Vilka berusningsmedel har du provat?

 

2Hur gammal måste en tjej vara för att du ska kunna erkänna att du är attraherad av henne?

 

3Vad tycker du om att snart kommer världens största ekonomi (Kina) vara en diktatur?

 

4Vad röstade du i senaste valet?

 

5Vad vill du mest av allt förändra med dig själv?

 

6Kan du bli arg utan anledning på fyllan?

 

7Hur länge tror du att du kommer fortsätta spela poker?

 

8Använder du tandtråd? Flourtabletter? Elektrisk tandborste? Munskrapa? Munskölj? Några andra produkter för munhygien? Hur ser din rutin ut för att hålla uppe hygienen i munhålan?

 

9Hur borstar du tänderna? Gör du ett "svep" över varje tandrad, eller går du fram och tillbaka flera gånger?

 

10Skulle du vilja ha mer muskler på din kropp?

 

11Anser du att det är fel att inte betala tv-avgiften även om man har en TV?

 

12Är det sant att medlidande är dubbelt lidande?

 

13Är det sant att smärta bara är vekhet som lämnar kroppen?

 

14Är du lycklig?

 

15Är du rolig?

 

16Är den här simpsons-karaktären en parodi på långben?

http://img81.imageshack.us/img81/1922/bscap0063sd2.jpg

 

1Inga droger eller något sånt, bara alkohol. Bryr mig egentligen inte om folk tar droger osv, är dock inte så sugen på det själv atm.

 

2Fattar jag frågan rätt så 2-3 år yngre.

 

3Är det inte redan en diktatur? Anyway, det är väl inte rätt. Tycker däremot det är rätt töntigt att börja skrika om OS-bojkott osv.

 

4Får inte rösta. Men skulle troligen rösta åt höger.Troligtvis Moderaterna eller Folkpartiet.

 

5Skulle nog vilja bli mer normal. Har t.ex. rätt svårt för att hitta personer i min ålder jag verkligen tycker om att umgås med för tycker de flesta är tråkiga på ett eller annat vis.

 

6Nej, bara glad :)

 

7Vet inte om jag kommer spela hela livet, i alla fall inte lika "seriöst" som nu. Är dock rätt säker på att jag kommer fortsätta spela de kommande fem åren om internetpokern förblir ungefär samma sak som idag.

 

8Det enda jag gör är att borsta tänderna med en elektrisk tandborste, inget annat. Så tror inte min munhygien är på topp, men den duger nog. Har rätt fula (och gula) tänder btw.

 

9Fram och tillbaka i ogenomtänkta rörelser så att säga. Har inte planerat att ta de övre först eller liknande, utan kör slumppmässigt. Var dock mer seriös med ordningen när jag var mindre.

 

10Ja :oops: Är verkligen extremt svag, framförallt i biceps. Börjat gå på gym lite nu dock men är lika pinsamt varje gång man sitter och kämpar med 6kg hantlar.

 

11Tycker absolut inte att det är fel att inte betala TV-avgiften. Så länge det är +EV att inte gra det är man bara dum om man gör det imo.

 

12Tror inte det. Medlidande är nog bra så länge det inte spelar över.

 

13Nej, smärta är något som gör ont, men det kan samtidigt vara skönt :)

 

14Ja, skulle välja säga att jag är mycket lycklig.

 

15Tror det. Brukar ha rätt lätt för att få människor att skratta.

 

16Tveksamt. Kan verkligen inget om SImpsons och har aldrig sett ett avsnitt, men de ser ju rätt lika ut så kan nog mycket väl vara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyp

 

Full Tilt Poker Game: (heads up) - $0.25/$0.50 - Pot Limit Hold'em - 23:00:47 ET - 2008/03/26

Seat 1: Bluwajt ($208.95)

Seat 2: emilio_15 ($80.90)

Bluwajt posts the small blind of $0.25

emilio_15 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Bluwajt Jack of HeartsAce of Clubs

Bluwajt raises to $1.50

emilio_15 raises to $4.50

Bluwajt raises to $13.50

emilio_15 raises to $40.50

Bluwajt raises to $121.50

emilio_15 calls $40.40, and is all in

Bluwajt shows Jack of HeartsAce of Clubs

emilio_15 shows 4 of HeartsAce of Hearts

Uncalled bet of $40.60 returned to Bluwajt

*** FLOP *** 2 of Spades7 of Hearts6 of Clubs

*** TURN *** 2 of Spades7 of Hearts6 of Clubs8 of Spades

*** RIVER *** 2 of Spades7 of Hearts6 of Clubs8 of Spades5 of Spades

Bluwajt shows Ace Jack high

emilio_15 shows a straight, Eight high

emilio_15 wins the pot ($161.30) with a straight, Eight high

*** SUMMARY ***

Total pot $161.80 | Rake $0.50

Board: 2 of Spades7 of Hearts6 of Clubs8 of Spades5 of Spades

Seat 1: Bluwajt (small blind) showed Jack of HeartsAce of Clubs and lost with Ace Jack high

Seat 2: emilio_15 (big blind) showed 4 of HeartsAce of Hearts and won ($161.30) with a straight, Eight high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...