Gå till innehåll

The Well - Bluwajt


Bluwajt

Recommended Posts

Tja!

 

1Ditt förnamn?

2Vilken linje går du?

3Varför har du en avatar på Blixten McQueen och inte en IFK logga?

4Varför kommer Kalmar att vinna allsvenskan i år?

5När började du lira poker?

6Vilken sajt lirar du på?

7Hur många ggr/månad super du i snitt?

 

kommer inte på mer nu så ja återkommer;-)

 

1Philip

 

2Natur

 

3Vet faktiskt inte. Kanske borde byta mer orkar inte hitta någon bra. Lightning McQueen duger än :)

 

4Dom kommer inte göra det, har mycket svårt att se det. Som sagt kommer väl Santin lämna i sommar och då finns det ju inte mycket kvar imo. Såg man bara senast i supercupfinalen där dom spelade extremt dåligt verkligen.

 

5Lite skämmigt kanske, men har faktiskt skrivit ner i ett .txt-dokument filket datum jag spelade för första gången. Ska kolla... 22 februari 2005 var det. I skolan, tror jag vann kanske 100 sek. Under sommaren började jag spela lite playmoney på pokerroom, och senare frirullar på poker.com. I samband med att parbet gick över till tain hade dom dessutom typ en "frirullevecka", och vann några $ i en av dessa och det var där det "seriösa" onlinespelet började för mig.

 

6Nästan enbart full tilt just nu. När jag fått lite större rulle kommer jag dock även börja spela lite mer på stars har jag tänkt.

 

7Alldeles för sällan :( 1-2 kanske, ibland ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vad tycker du om minderåriga som drar in hundratusentals kronor på poker?

 

Hur många uppskattar du är minderåriga på PF?

 

*Hmm. Egentligen tycker jag det nog inte spelar någon roll. Liksom, finns många 15-åringar som är mer lämpade att spela poker än vissa 20-åringar. Tycker dock inte det är någon smart idé att varje månad sätta in studiebidraget/barnbidraget och spela utan tycker föräldrarna ska se till att man har en viss gräns, alt. att man endast får spela frirullar och bygga genom dessa, vilket nog de flesta minderåriga gjort.

 

Nackdelen är väl att man får väldigt skev pengasyn, och det märker jag inte minst själv. Trots att jag om man jämför spelar rätt lågt och inte vunnit särskilt mycket så har jag en sjukt dålig pengasyn, vilket väl inte är så bra.

 

*Finns säker mängder reggade minderåriga här. Men skulle nog uppskatta att runt 10% av alla med 100 inlägg+ är eller reggade sig här innan dom var 18. Tror det var mer förr än nu, främst eftersom inte lika mycket nya spelare tillkommer känns det som, och att de som en gång spelade som minderåriga numera blivit myndiga. Typ du :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, btw blev jag riktigt sur på dig när jag inte fick vara med i studiegruppen för SnG :) Gjorde tom ett textdokument på skrivbordet som jag döpte till "Hata hox, nu jävlar visar vi" som skulle sporra mig i mitt spelande. Idag är jag dock bara tacksam eftersom jag kanske inte annars hade gått över mer till mtsngs och mtts om jag kommit med i gruppen.

 

Värst vad jag rörde upp många känslor med den studiegruppen. Fick riktigt sura PMs från tre olika personer för att de inte fick vara med, och så nu du också... Jag kan "glädja" dig med att studiegruppen var aktiv i runt en vecka, det postades kanske ett 10-tal händer och sedan dog den helt. Själv har jag spelat 0 SNG denna månad (pga ingen lust, ork och mycket jobb).

 

Nu över till mer seriösa frågor:

Sedan 2000-talet så har Blåvitt exporterat mängder med riktigt bra backar till proffslivet, Lucic, Risp, Karl Svensson, Wendt som hållit landslagsklass. Under samma tid har man haft en enda bra anfallare, Markus Berg. Ser man till ÖIS så har vi exporterat anfallare som skulle göra de flesta storklubbar i Europa avundsjuka, med Afonso, Elmander, Ailton, Allbäck, Fagerberg, Toivonen (inte ÖIS fel att Malmö håller på att sabbar honom igen). Under den tiden har vi haft 1 back av landslagsklass, vilket var Kalle Corneliusson som gjorde någon landskamp i början av 2000-talet.

Så... Varför får Blåvitt fram en massa grymma backar men inga anfallare och ÖIS tvärtom, och med det i åtanke tror du Bärkroth-Bengtsson (son till en ÖISare, den svikaren) kommer att bli en kanonforward?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket pengar ligger du + (eller -) på poker sen du började lira?

 

Inte så mycket :( Har cashat ut 24441 sek och har runt $1.5k online.

 

Varför vinner nästan alltid KQ/QJ en all in pre-konfrontation mot Ax?

 

Vet inte. Kan hålla med om att det känns som Att KQ/QJ vinner oftare mot Ax än tvärtom, men beror nog på att man lägger märke till det mer eftersom Ax ju "ska" vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värst vad jag rörde upp många känslor med den studiegruppen. Fick riktigt sura PMs från tre olika personer för att de inte fick vara med, och så nu du också... Jag kan "glädja" dig med att studiegruppen var aktiv i runt en vecka, det postades kanske ett 10-tal händer och sedan dog den helt. Själv har jag spelat 0 SNG denna månad (pga ingen lust, ork och mycket jobb).

 

Nu över till mer seriösa frågor:

Sedan 2000-talet så har Blåvitt exporterat mängder med riktigt bra backar till proffslivet, Lucic, Risp, Karl Svensson, Wendt som hållit landslagsklass. Under samma tid har man haft en enda bra anfallare, Markus Berg. Ser man till ÖIS så har vi exporterat anfallare som skulle göra de flesta storklubbar i Europa avundsjuka, med Afonso, Elmander, Ailton, Allbäck, Fagerberg, Toivonen (inte ÖIS fel att Malmö håller på att sabbar honom igen). Under den tiden har vi haft 1 back av landslagsklass, vilket var Kalle Corneliusson som gjorde någon landskamp i början av 2000-talet.

Så... Varför får Blåvitt fram en massa grymma backar men inga anfallare och ÖIS tvärtom, och med det i åtanke tror du Bärkroth-Bengtsson (son till en ÖISare, den svikaren) kommer att bli en kanonforward?

 

Riktigt intressant fråga, och ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt vad det beror på. Möjligt är att det bara är slumpen, men känns ju ändå rätt svårt att tro. En liten förklaring till att ni "producerat" så bra anfallsspelare är ju att ni tagit in en del från sydamerika (Afonso, Paulinho, Ailton...) och när allsvenska klubbar gör detta så är det ju i stort sett endast fråga om anfallare, alt. offensiva mittfältare. Kan knappast komma på en enda sydamerikaimport i allsvenskan som är back. Kan kanske även ha något att göra med träningsupplägg/tränare. Möjligt att Blåvitts tränare varit mer defensivt kunniga och era tvärtom. Men vetifan.

 

Angående Bärkroth, så tror jag dessvärre inte att han kommer bli en kanonforward :( Visst, kanske en anfallare av hyfsad allsvensk klass, men ingen Marcus Berg. Detta eftersom han framförallt är för kort (kan iofs växa till sig) och också eftersom jag pratat en del med en kille som tidigare spelat i Blåvitts U-trupp. Han säger att Bärkroth faktiskt inte är någon jättetalang, utan att det bara blivit en jävla hysteri kring honom iom hans kända pappa och att han fick debutera som den yngste någonsin i allsvenskan. Utan istället finns det bra mycket andra talanger, typ Kamal Mustafa och Ali Selim.

 

Hoppas dock han och jag har fel, och hade ju verkligen inte direkt blivit ledsen om Bärkroth blev riktigt lysande och säljs för mer än Berg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du om mig?

 

Hur mycke $$$ skulle du behöva för att aldrig mer spela en pokerhand?

 

Anser du att du skulle ha edge på $200+ full ring SnG ifall du alltid lirade ditt A-game?

 

Ifall din farmor skulle lira WSOP och du hade 1 vecka på dig att lära upp henne, hur skulle du bära dig åt? (förutsätter att din farmor inte har så bra koll på poker)

 

Hur stor del av din totala poker rulle skulle du vara villig att sattsa med AA mot random 2 kort all in?

 

Skulle du ligga med den fulaste tjejen du har sett i hela ditt liv för att få ligga med den snyggaste tjejen du har sett i hela ditt liv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey lite fler frågor då :).

 

* Vad har du för mål med pokern? Exempelvis att försöka leva på det efter studenten eller ha det som extrainkomst?

 

* Vad är din styrka som pokerspelare?

 

* Hur mycket har du lärt dig av Emil när det gäller SnGs/MTTs/MTSnGs?

 

* Vilket spel kommer du fokusera på framöver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du om mig?

 

Hur mycke $$$ skulle du behöva för att aldrig mer spela en pokerhand?

 

Anser du att du skulle ha edge på $200+ full ring SnG ifall du alltid lirade ditt A-game?

 

Ifall din farmor skulle lira WSOP och du hade 1 vecka på dig att lära upp henne, hur skulle du bära dig åt? (förutsätter att din farmor inte har så bra koll på poker)

 

Hur stor del av din totala poker rulle skulle du vara villig att sattsa med AA mot random 2 kort all in?

 

Skulle du ligga med den fulaste tjejen du har sett i hela ditt liv för att få ligga med den snyggaste tjejen du har sett i hela ditt liv?

 

*Tycker du verkar rätt schysst. Dock inte postat så mycket det senaste va? Knappt sett något av dig sen nyår.

 

*Svår fråga. Hade aldrig gjort det för mindre än $1m i dagsläget iaf.

 

*Ytterst tveksamt. Om jag skulle spela 1-2 bord så kanske kanske. Absolut inte om jag 9-tablar.

 

*Haha, det hade varit rätt intressant :) Eftersom hon nog inte kan några pokerregler och är gammal bibliotekarie (bör läsa rätt fort) så skulle jag till en början ge henne massor med böcker. Först typ Pokerhandboken, sedan Harringtons kanske osv. Sedan skulle hon få låna mitt PXF-account och sitta och nöta filmer där. Efter det skulle vi kunna spela tillsammans några onlineturrar där jag förklarar det mesta och slutligen hade hon fått spela själv och motivera alla hennes spel osv. Hade nog varit ganska kul faktiskt :) Nån som har lust att stejka henne?

 

*Tror jag hade satsat det jag har online ($1.5k). Hade jag torskat hade jag nog fått stejk så rätt lugnt.

 

*Tror det. Såg för övrigt Jumper precis. Rätt kass rulle, men asså Rachel Bilson :heart::heart::heart: Hon skulle absolut vara en av kandidaterna till snyggaste tjejen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går du tillväga när du skaffar porr? Favoritsajt? Några speciella fetischer?

 

Har du sett BME pain olympics? Om ja, gillade du det?

 

*Har två olika standardställen. En torrents, och en sida som streamar typ som youtube. Tror dock inte jag kan nämna dom här :(

 

*Ja, har sett BME pain olympics. Rätt sjuk fråga om jag gillade det, är det någon som gör det? :) Den var bra mycket äckligare än 2 girls 1 cup iaf imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du seriöst störd? Du skulle inte behöva jobba resten av livet. Lev på avkastningen och jobba 3 dagar i veckan för att vara lite normal. Så kul är inte livepoker lol.

 

+1

 

Folk inser inte hur extremt mycket $1m är. Det är ju en vansinnig summa att få i handen.

 

Min fråga: Vad är Pain Olympics? Beskriv ingående. Jag vill inte behöva se skiten, då jag blev extremt spyfärdig redan av 2girls1cup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey lite fler frågor då :).

 

* Vad har du för mål med pokern? Exempelvis att försöka leva på det efter studenten eller ha det som extrainkomst?

 

* Vad är din styrka som pokerspelare?

 

* Hur mycket har du lärt dig av Emil när det gäller SnGs/MTTs/MTSnGs?

 

* Vilket spel kommer du fokusera på framöver?

 

*Vill absolut testa att leva på det efter studenten, och tror också det kommer att gå så länge onlinepokern inte ändras sig brutalt de kommande åren. Vet inte hur mamma och pappa hade sett på detta dock (troligtvis inte särskilt positivt) men är ju tillräckligt gammal att bestämma över mig själv då så ska nog inte bli några problem :)

Tror dock inte jag vill leva på det i en massa år utan ett par. Sedan kommer det nog vara en hobby precis som vissa gillar att fiska osv. Iofs kanske man är rätt trött på poker efter att ha spelat det på heltid under flera år.

 

*Oj, mycket svår fråga. Gaaaah, passar tills vidare. Emil kunde inte hjälpa heller, så snäll va han.

 

*Har lärt mig sjukt mycket, och mer kommer komma förhoppningsvis :) Utan hans hjälp hade jag nog fortfarande harvat runt på nl20 på b2b. Nu är iofs mina stakes atm inte så långt ifrån nl20, men kunskapsmässigt är jag nog en bit därfrån :)

 

*Målet på sikt är att spela de större mttsen, typ som warm up och dom. Men tills dess blir det väl en del 11/45 och $26 mtts på FT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du seriöst störd? Du skulle inte behöva jobba resten av livet. Lev på avkastningen och jobba 3 dagar i veckan för att vara lite normal. Så kul är inte livepoker lol.

 

Mmm, var nog rätt störd faktiskt. Nu när du säger det hade jag nog tagit $1m. Dock inte mindre än $100k tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon som helst uppfattning om mig?

 

Varför börja spela på stars när du har större rulle? Större varians i större turneringar eller bara att du inte vill ha så liten rulle på en sajt?

 

Edit: tycker du jag ska hoppa i brunnen ?

 

*Nja, typ inte. Fan, har nog inte så bra koll på er andra ändå som jag trodde :oops: Känner dock igen ditt namn rmycket men har ingen aning vad du spelar osv.

 

*När jag har sån liten rulle kan jag lika väl koncentrera mig på en sajt imo och försöka bygga där. Liksom med hjälp av satteliter och så får jag upp 9 helt okej mtts/satteliter mellan 14 och 15 et. vilket räcker rätt bra för mig.

 

*Ingen åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Folk inser inte hur extremt mycket $1m är. Det är ju en vansinnig summa att få i handen.

 

Min fråga: Vad är Pain Olympics? Beskriv ingående. Jag vill inte behöva se skiten, då jag blev extremt spyfärdig redan av 2girls1cup.

 

Mmm, ångrar mig som sagt.

 

Blev du spyfärdig av 2g1c så kolla inte BME. Är en kille som yxar sönder sin kuk och sedan trycker ut testiklarna osv.

 

Vad tycker du om mig?

 

Ångrar du att du såg BME pain olympics?

 

Fan, måste passa. Fint namn iaf :)

 

Nej, brukar ha rätt svårt för att verkligen må dåligt av såna filmsnuttar och hade ganska lätt att "lägga den bakom mig" så att säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsättningsbetande* är alltid ett hett ämne, så här kommer ett par frågor på det temat:

 

FR, inga reads och 100 BB stackar. Fortsättningsbetar du som standard när det är checkat till dig om du har standardhöjt först in på knappen med 32o, fått syn av BB, och floppen kommer

 

1. AKQ regnbåge?

2. KT7 enfärgat (du har inget kort i färgen)?

3. 222?

 

Hur tror du jag skulle ha gjort i motsvarande situationer?

 

Vilken typ av floppar fortsättningsbetar du helst på om fi är

 

1. Random fisk på SvS 0.5/1

2. Phil Ivey

3. Dan Glimne

 

 

* Definieras här som att i egenskap av preflop-agressor beta först på floppen oavsett om man har träffat eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Om en god vän till dig skulle ringt och väckt dig kl 9 imorse och frågat om du ville hänga med till mallorca 1 vecka för 1855kr, ospecificerat hotell. Du har dessutom bara 4000 på kontot och studenten närmar sig. Avresa på lördagmorgon. Skulle du gjort de?

 

Går santins kontrakt ut till sommaren?

 

Hur går det för sverige i em?

 

Är Zlatan överskattad?

 

Vem är bäst av Marcus Berg, Rase Prica, Markus Rosenberg och Marcus Allbäck? Motivera gärna lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...