Gå till innehåll

Uttag som tagit VÄLDIGT lång tid.


Lisa87

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej Lisa87,

 

Som jag tidigare nämnt så kan jag tyvärr inte kommentera kontospecifika fall här på forumet.

 

Här är vad som är publicerat på vår hemsida:

 

Tid för överföring: Pengarna kommer sättas in på ditt Visakort inom fem arbetsdagar efter godkännande.

 

Nyckelordet här är "Godkännande". Eftersom det är fler instutioner inblandade så styr vi som sagt inte över hela processen vilket gör att det hela blir lite mer oklart än vid omedelbara överföringar.

 

Om ditt uttag har tagit mer än 10 arbetsdagar för att nå ditt konto så bör man/du kontakta support-se@fulltiltpoker.com för undersökning.

 

Mer än så kan jag tyvärr inte ge säga utan mer information om ditt konto.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck..

 

Mitt uttag blev godkännt den 20:e feberuari..

 

Jag har försökt mailat supporten och dom har gett mig ett ARN nummer.

 

Jag har kontaktat min bank men dom kan inget göra eftersom det är NI som skickat pengar som inte kommit fram. Alltså ska NI kontakta eran "leverantör" för att få reda på vad som gått snett.

 

Jaja.. Skickade ett nytt mail till supporten nyss, får väl se vad dom säger på fredag (om dom ens orkar svara innan dess)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lisa87,

 

Som jag tidigare nämnt så kan jag tyvärr inte kommentera kontospecifika fall här på forumet.

 

Här är vad som är publicerat på vår hemsida:

 

Tid för överföring: Pengarna kommer sättas in på ditt Visakort inom fem arbetsdagar efter godkännande.

 

Nyckelordet här är "Godkännande". Eftersom det är fler instutioner inblandade så styr vi som sagt inte över hela processen vilket gör att det hela blir lite mer oklart än vid omedelbara överföringar.

 

Om ditt uttag har tagit mer än 10 arbetsdagar för att nå ditt konto så bör man/du kontakta support-se@fulltiltpoker.com för undersökning.

 

Mer än så kan jag tyvärr inte ge säga utan mer information om ditt konto.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support.

 

Undra om det är ett krav på anställningsintervjun att man skall vara borderline utvecklingsstörd för att få jobb på en pokersupport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck..

 

Mitt uttag blev godkännt den 20:e feberuari..

 

Jag har försökt mailat supporten och dom har gett mig ett ARN nummer.

 

Jag har kontaktat min bank men dom kan inget göra eftersom det är NI som skickat pengar som inte kommit fram. Alltså ska NI kontakta eran "leverantör" för att få reda på vad som gått snett.

 

Jaja.. Skickade ett nytt mail till supporten nyss, får väl se vad dom säger på fredag (om dom ens orkar svara innan dess)..

 

 

Expekt körde samma sak med mig.

Nu heter det att deras "leverantör" kontaktat Citibank som försöker spåra pengarna....tick tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är så larvigt..

 

Supporten vet att jag inte fått mina pengar på 1 månad och det rör sig inte direkt om 1 miljon kronor, så varför inte bara "stryka" allt och skicka mig dom pengar jag ska ha?

 

Tar MAX 1 dag att lösa och ett sådant stort företag som Full Tilt borde inte ha några problem med att fixa det.

 

Nej, istället ska man vänta tills man glömt bort det.

 

Suck..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg sånt trodde man inte kunde hända på FTP! :(

 

Om du nu är seriös:

Jag är säker på att det endast blivit något fel men jag tycker fortfarande att det är väldigt dåligt att dom inte löser problemet eftersom dom kan göra det VÄLDIGT enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Hej,

 

Gammal tråd men jag kan ju ge lite generella riktlinjer för vad som gäller.

 

Uttag ska givetvis inte ta så lång tid, men precis som Lisa87 skriver i ett av inläggen så tar det tid att undersöka, om pengarna redan lämnat Full Tilt Poker. Anledningen till att vi måste be våra spelare kontrollera med sin bank är att en del av stegen genomförs av deras bank. Om utbetalningen alltså gjorts korrekt men fördröjts av någon anledning av respektive bank så är det snabbaste sättet att få sina pengar att helt enkelt använda det ARN nummer för att göra en förfrågan.

 

Om det visar sig att det rör sig om en utbetalning som inte gått igenom så kan det bli aktuellt med en ny utbetalning från vår sida för att ni som spelare inte ska behöva vänta på era pengar.

 

Jag vet inte hur detta fallet löste sig men jag är övertygad om att Lisa i alla fall fått besked.

 

Som jag nämnde överst så är detta endast generella riktlinjer.

 

Jag inser också att detta inte alls är så specifikt som det skulle kunna vara men på grund utav kontosekretess så kan jag inte diskutera annat än generella frågor, det blir alltså svårt att svara exakt vad som händer i fall som detta.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej

 

Jag har samma problem som Lisa har haft. Det har gått 31 dagar nu, sen jag tog ut mina pengar från fulltilt till mitt visa kort. Efter 10 mails de senaste 2 veckorna fick jag äntligen ett ARN nummber skickat till mig. Men ARN numret verkar värdelöst eftersom min bank inte tar emot det. Vad ska jag göra? Fulltilt verkar helt pantade.

 

Hur svårt kan det vara att skicka pengar tillbaka till samma kort som jag gjorde en deposit med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har samma problem som Lisa har haft. Det har gått 31 dagar nu, sen jag tog ut mina pengar från fulltilt till mitt visa kort. Efter 10 mails de senaste 2 veckorna fick jag äntligen ett ARN nummber skickat till mig. Men ARN numret verkar värdelöst eftersom min bank inte tar emot det. Vad ska jag göra? Fulltilt verkar helt pantade.

 

Hur svårt kan det vara att skicka pengar tillbaka till samma kort som jag gjorde en deposit med?

 

Hej,

 

Din bank ska veta vad man gör med ett ARN nummer, problemet är att det inte räcker att gå fram till en vanlig kassa och säga "här är mitt ARN, var är mina pengar" så som det borde vara. Vad som krävs är att man får snacka med t.ex en ansvarig för internet/utlandsbetalningar eller ngt slags chef (avdelningschef eller liknande). Som du säkert fått beskrivet i mailet du fick så är ditt ARN nummer ID:t för din transaktion, och det enklaste/snabbaste sättet att söka efter ditt uttag.

 

Anledningen till att det inte är lika smidigt som ett köp/insättning är att det är en annan process. Pengarna går först till din bank som sedan ska sätta in pengarna på ditt konto. Om det finns ett ARN nummer för din transaktion så existerar alltså uttaget (d.v.s det har lämnat Full Tilt) men har bevisligen inte nått ditt konto. Eftersom pengarna har betalats ut är det svårare för oss att följa uttaget efter att pengarna når din bank, vilket är anledningen till att vi ber våra spelare att ta kontakt med sin bank personligen.

 

Vi är givetvis medvetna om att detta inte är perfekt och att det kan leda till irritation men jag håller inte med om att vi är helt pantade.

 

Skulle det visa sig att din bank valt att inte slutföra transaktionen så kommer vi givetvis att ersätta dig.

 

Sedan angående NETELLER, så går det att "undvika" en del av avgifterna genom att göra sina inbetalningar via internetbank. Ofta när det gäller internetbetalningar så är det kreditkortsföretagen som lägger på en ganska stor avgift för överföringar, så även i NETELLERs fall.

 

Ett annat alternativ (om man har lite framförhållning) är Lokal Banköverföring. Det är helt enkelt bara en insättning till vårt konto i respektive land (se hemsidan för vilka, Sverige är ett). När du gör insättningen i FTP-kassan så får du ett referensnummer som du sedan uppger när du gör din inbetalning. Pengarna finns sedan på ditt konto inom ett par dagar men med klart mindre avgifter än andra betalmetoder. Tänk bara på att ni måste uppge rätt referensnummer, annars går det inte att spåra betalningen automatiskt vilket kan leda till förseningar.

 

Hoppas detta hjälper lite, annars får ni så klart gärna skriva här igen eller skicka PM.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har ringt min bank cirka 5 gånger och när det handlar om kort betalningar så säger de att det inte finns något ARN nummber att söka efter. Om pengar har skickats till mitt Visa kort så skulle de se transaktionen.

 

Nu har det gått cirka 33 dagar och inga pengar eller betalningar verkar ha gjorts från fulltilt? Vad ska jag göra nu?

 

Redan mailat Fulltilt 10 gånger och frågat och senast gav de mig ARN numret, efter det mailet har de inte ens svarat mig på flera dagar när jag mailat de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Celta,

 

Tyvärr så kunde jag inte skicka PM till dig (inställningar?), så tänkte ge lite mer info här.

 

ARN numret skapas när transaktionen genomförs, om du har fått ett ARN nummer så innebär det (i alla fall) att pengarna har förts över. Det betyder ju, uppenbarligen, inte att dom kommer fram till ditt konto.

 

Sen att dom säger att det inte finns något ARN är direkt fel. Vi hjälper dagligen spelare från hela världen att använda ARN nummer för att lokalisera pengarna och dom ligger oftast hos banken. Mitt råd är att du går ner till ditt bank-kontor och ber att få tala med ngn lite högre upp, över telefon eller i kassan brukar dom varken veta vad man pratar om eller vilja ta reda på det.

 

Jag kan ju inte garantera något eftersom allt måste gå via mail (officiella kanaler) men skicka ett PM till mig så kan vi diskutera saken vidare.

 

 

Ledsen att jag inte kan ge mer besked än så.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan mailat Fulltilt 10 gånger och frågat och senast gav de mig ARN numret, efter det mailet har de inte ens svarat mig på flera dagar när jag mailat de.

 

lol, har full tilt ens någon support? Jag trodde det var en dator som tog emot mailen, väntade 73 veckor med svaret som innehåller samma svar oberoende om man frågar vart ens pengar tagit vägen eller varför ens cykel är trasig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, har full tilt ens någon support? Jag trodde det var en dator som tog emot mailen, väntade 73 veckor med svaret som innehåller samma svar oberoende om man frågar vart ens pengar tagit vägen eller varför ens cykel är trasig.

 

Hej,

 

Jodå, vi finns :-)

 

Jag kan hålla med om att det ibland blir lite fel när det ska besvaras frågor, det är inte alltid solklart vad svaret är och "svaret" skiljer sig ibland ifrån vad man förväntar sig. Men t.ex låt säga att du skriver in och undrar varför din insättning eller ditt uttag inte går igenom, och så får du svaret att ditt konto är stängt och ingen mer information.

 

Detta svarar ju inte direkt på din fråga, men ett stängt konto innebär ju att det inte går att föra över pengar. Sen är det policy att alla frågor i ett mail ska besvaras, även om det bara är med en rad. Vi läser varje mail vi får in till supporten så det finns inga ursäkter för dåliga svar.

 

Skulle det vara så att ni får ett svar som är så oklart, fel eller otydligt så uppskattar jag om ni klistrar in så mycket info ni kan och skickar det i ett PM till mig så ska jag jaga upp saken åt er. Det är ju en av anledningarna till att vi har en egen grupp här, för att komma tillrätta med sådana misstag.

 

T.ex låter det där cykelmailet helt uppåt väggarna ;-)

 

MVH,

Full Tilt Support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta I mailet

 

Vi har begärt en Internationella Bevis av Krediteringen från vår processor för den saknade transaktionen.

 

När vi har fått detta dokument kommer vi att vidarebefordra den till dig som bevis att pengarna skickades till ditt konto. Om din bank fortfarande inte kan hjälpa dig måste du kontakta Visa direkt och tala med en av deras kundtjänst företrädare.

 

Tack för ditt tålamod och för din förståelse. Om du skulle ha ytterligare frågor, ta friheten och fråga.

 

 

Hälsningar,

 

Monica

Full Tilt Poker Support

 

Vad är det för dokument och hur kommer det att hjälpa mig få pengar från min bank?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...