Gå till innehåll

Hur rasismen smyger sig på oss


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 389
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns bara som en sjukt onödig diskussion då du är otrött på invandringen och kanske själv är invandrare men jag är ganska så trööööööööööööött.

 

Det skulle väl kännas mer onödig om vi höll med varandra?

Det låter på dig som att du är mer trött på dålig integration än på invandrare i sig.

 

O lilla gosse, inte ens med vilja kommer du att kunna styra vem din stora kärlek blir, en vacker dag står hon där med sina stora bruna bambiögon ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle väl kännas mer onödig om vi höll med varandra?

Det låter på dig som att du är mer trött på dålig integration än på invandrare i sig.

 

O lilla gosse, inte ens med vilja kommer du att kunna styra vem din stora kärlek blir, en vacker dag står hon där med sina stora bruna bambiögon ;-)

 

 

Jo men det jag menar är att jag tycker det har gått över styr men invandringen, det skulle ha vart stopp för länge sen! Och som jag skrev tidigare i ett inlägg om att SD har gått framåt å nästan mer än dubblat(?) sina röster från tidigare val måste väl ändå vara ett tecken på att något är fel? Klyftorna nu är alltför stora, ta tex ett exempel som rinkeby, tensta och rosengård där det i praktiskt sett bara bor invandrare. Utvecklas dessa människor där i sina egna områden, försöker dom anpassa sig till dagens samhälle? Är det mer brottslighet i dessa områden.....om ja, varför?

 

Rätta mig om jag har fel men jag tror verkligen den unga generationen har tröttnat på den stora invandringen och dess effekter och det är ett stort problem just nu som är nästan omöjligt att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det jag menar är att jag tycker det har gått över styr men invandringen, det skulle ha vart stopp för länge sen! Och som jag skrev tidigare i ett inlägg om att SD har gått framåt å nästan mer än dubblat(?) sina röster från tidigare val måste väl ändå vara ett tecken på att något är fel? Klyftorna nu är alltför stora, ta tex ett exempel som rinkeby, tensta och rosengård där det i praktiskt sett bara bor invandrare. Utvecklas dessa människor där i sina egna områden, försöker dom anpassa sig till dagens samhälle? Är det mer brottslighet i dessa områden.....om ja, varför?

 

Rätta mig om jag har fel men jag tror verkligen den unga generationen har tröttnat på den stora invandringen och dess effekter och det är ett stort problem just nu som är nästan omöjligt att lösa.

 

Frågan är ju hur mycket du försöker anpassa dig till dagens samhälle?

Jag tror snarare att du och dina gelikar i SD aktivt motverkar integrering genom ert förhållningssätt mot invandrare.

 

Bor du själv i något av nämda områden?

Jag skulle göra en kvalificerad gissning på att människor som gör det är mer troliga att begå brott. Varför frågar du? Jag bollar frågan tillbaka, varför tror du? För att dom är invandrare?

 

Det är ingen tvekan om att unga människor har lättare att ta till sig mer extrema åsikter åt höger eller vänster. Det är inga 40åriga gubbar i palestinasjal och afa-tröjor som står och kastar sten direkt. Dom ser samma problem som du och jag men har en annan lösning och lika lite som jag kan försvara rasister kan jag försvara dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju hur mycket du försöker anpassa dig till dagens samhälle?

Jag tror snarare att du och dina gelikar i SD aktivt motverkar integrering genom ert förhållningssätt mot invandrare.

 

Bor du själv i något av nämda områden?

Jag skulle göra en kvalificerad gissning på att människor som gör det är mer troliga att begå brott. Varför frågar du? Jag bollar frågan tillbaka, varför tror du? För att dom är invandrare?

 

Det är ingen tvekan om att unga människor har lättare att ta till sig mer extrema åsikter åt höger eller vänster. Det är inga 40åriga gubbar i palestinasjal och afa-tröjor som står och kastar sten direkt. Dom ser samma problem som du och jag men har en annan lösning och lika lite som jag kan försvara rasister kan jag försvara dom.

 

 

Det är sant, alla nya SD-röstare har fel, du har rätt......den stora ökningen av röster är för att dumma ungdomar röstar.....dom har fel, dom tänker fel....dom röstar bara för att det är lätt att ta till sig extrema åsikter. Du har så rätt.....förlåt!

 

Nej men seriöst nästa val är nog invandringen ett stort ämne, då får personer som är 15år idag får rösta och då vet jag vad många kommer att rösta på. Känns som det kommer bli större oroheter mellan svenskar och invandrare då och klyftan blir ännu större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant, alla nya SD-röstare har fel, du har rätt......den stora ökningen av röster är för att dumma ungdomar röstar.....dom har fel, dom tänker fel....dom röstar bara för att det är lätt att ta till sig extrema åsikter. Du har så rätt.....förlåt!

 

Varför skriver du ens om du inte vill göra ett ärligt försök till debatt för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant, alla nya SD-röstare har fel, du har rätt......den stora ökningen av röster är för att dumma ungdomar röstar.....dom har fel, dom tänker fel....dom röstar bara för att det är lätt att ta till sig extrema åsikter. Du har så rätt.....förlåt!

 

Nej men seriöst nästa val är nog invandringen ett stort ämne, då får personer som är 15år idag får rösta och då vet jag vad många kommer att rösta på. Känns som det kommer bli större oroheter mellan svenskar och invandrare då och klyftan blir ännu större.

 

Nu när det kommit lite tillägg till ditt svar...

 

Antar att du röstar SD? Hur vill "ni" göra för att minska den klyfta som finns mellan svenskar och invandrare?

 

Då talar jag alltså om invandrare som finns här idag med permanent uppehållstillstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men hur ska du då kunna applicera din metafor på det vi talar om här dvs rasism?

 

För att förtydliga, på vilket sätt har du genom din metafor visat att man kan ha fördomar om andra människor enbart baserat på deras härkomst utan att vara rasist?

Du har tre principiella alternativ.

 

1. Acceptera att alla har fördomar om det mesta, inkluderat människor med annan hudfärg än de själva. Inse att det inte innebär att de är onda.

 

2. Bannlys alla fördomar och lev ett jobbigt liv som Legheliel i min text eftersom du inte tillåter dig att bilda dig en uppfattning om nånting på förhand.

 

3. Acceptera de flesta fördomar, bannlys några. Kalla dem som hyser de förbjudna fördomarna för något som de inte vill kalla sig själva. Var en hycklare.

 

Så vitt jag kan se har du valt trean. Själv är jag inne på ettan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att SD är ett parti som folk röstar på enbart för deras invandringspolitik, och det jag tycker är konstigt är att andra partier inte går i deras fotspår och tar upp kampen om invandringspolitiken. Partierna måste se att det blir ett större och större problem ju längre tiden går och sluta blunda för vad många tusentals svenskar idag tycker är ett samhällsproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är ju inte sant. Det är inte så enkelt. Den brårapporten som M.Rojas kommenterar i sitt inlägg på DN Debatt klargör ju det. Har läst rapporten för att bra tag sen men har den tyvärr inte tillgänglig så jag kan delge er några siffror men den borde vara lätt att hitta.

 

/#LOUDmouth#

 

Ja så svår är den ju inte att hitta. Men kan inte folk börja länka när dom nämner artikel/påstående så alla slipper flippla med google hela tiden. ;-)

 

Mauricio Rojas: "Kulturarv ligger bakom invandrarnas brottslighet"

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=501206&previousRenderType=6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som filar på ett "man kan ta till sig matkultur utan att ta hit människorna" svar så vill jag bara säga....

 

Hitta den svensk som vill jobba 9 - 22, 7 dagar i veckan, 364 dagar om året i en branch som är typ lika mättad (no pun) som internetpoker.

 

så du menar att invandrare har högre arbetsmoral? rasist!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har tre principiella alternativ.

 

Jag tycker snarare såhär:

 

Dom kanske inte vill kalla sig själva rasister men det är dom likväl.

Som jag skrev till icecoldwind någon sida bak..

 

Så länge grisen vet om att den är en gris har jag ingenting emot den

 

Nu valde jag ordet gris eftersom han, enligt egen utsago var darwinist, du förstår säkert kopplingen!? Han är vad han är och har därför dom åsikter han har. Jag kan absolut inte hålla med om dom med jag respekterar dom och han för vad dom är. Jag tycker för den skull inte att han är en ond människa, kanske något cynisk.

 

Jag förstår inte riktigt vad du anser en rasist är om det inte är en människa med fördomar om andra människor som enbart är baserad på hudfärg/härkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här lär man sig nyttiga saker. Efter att ha läst flertalet inlägg i detta ämne från förespråkare för s.k. sunt förnuft har jag ägnat eftermiddagen till att ringa runt till alla mina goda vänner med invandrarbakgrund för att säga upp bekantskapen. Detta med motiveringen att de är för brottsbenägna.

 

Vidare ska jag då jag kommer hem ikväll göra slut med min sambo. Hon är förvisso av svensk härkomst, men hon har bruna ögon och jag är numera säker på att människor med bruna ögon är mer brottsbenägna än människor med blå ögon. Det känns heller inte som att hon tar tillräckligt ansvar för alla de brott andra brunögda begår.

 

Därefter kommer jag troligen meddelst lämpligt redskap ända mitt eget miserabla liv. Jag är inte bara man, vilket bara det gör mig väldigt brottsbenägen, men som om det inte vore nog är jag även pokerspelare. Jag har i och för sig inga siffror på det, mitt sunda förnuft säger mig dock att pokerspelare är väldigt, väldigt brottsbenägna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mucho white dough....

 

Ifall du missat det så har restaurangbranchen kanske det största förstoringsglaset på sig just nu vad gäller svarta löner.

 

http://www.skatteverket.se/nyheterpressrum/pressrum/pressmeddelanden/2007/2007/20070510kraftigtminskatsvartjobbblandrestaurangerochfrisorer.5.47eb30f51122b1aaad2800034308.html

 

Före årets slut planerar Skatteverket att ha besökt 80 procent av alla restauranger och frisörer. Med restauranger avses även gatukök, kaféer, personalmatsalar, catering och centralkök.

 

Tänk om detta skulle ske med svenska pokerspelare :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker snarare såhär:

 

Dom kanske inte vill kalla sig själva rasister men det är dom likväl.

Du kan med andra ord bättre avgöra vilka åsikter en person har, än personen själv. Bravo!

 

Som jag skrev till icecoldwind någon sida bak..

 

Så länge grisen vet om att den är en gris har jag ingenting emot den

 

Nu valde jag ordet gris eftersom han, enligt egen utsago var darwinist, du förstår säkert kopplingen!? Han är vad han är och har därför dom åsikter han har. Jag kan absolut inte hålla med om dom med jag respekterar dom och han för vad dom är. Jag tycker för den skull inte att han är en ond människa, kanske något cynisk.

Så du har inget emot dem som är uttalade rasister? Då respekterar du deras åsikter?

 

Jag förstår inte riktigt vad du anser en rasist är om det inte är en människa med fördomar om andra människor som enbart är baserad på hudfärg/härkomst.
Ungefär så här:
rasis´m subst. ~en

ORDLED: ras-ism-en

• åskådning som är baserad på föreställningar om att vissa raser är överlägsna andra särsk. om hävdande av den vita rasens (och då i synnerhet den s.k. nordiska rasens) överlägsenhet

Detta har förstås inget att göra med hur nervös man blir när man ser ett invandrargäng på stan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men seriöst nästa val är nog invandringen ett stort ämne, då får personer som är 15år idag får rösta och då vet jag vad många kommer att rösta på. Känns som det kommer bli större oroheter mellan svenskar och invandrare då och klyftan blir ännu större.

 

 

Om det nu högst eventuellt finns en högre makt kommer jag från denna dag och allt framgent tillbe denna med intentionen att du må supa till duktigt på lördagen innan nästa val och helt enkelt vara så in helvete bakfull att du helt enkelt missar att gå och rösta dagen därpå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker snarare såhär:

 

Dom kanske inte vill kalla sig själva rasister men det är dom likväl.

Som jag skrev till icecoldwind någon sida bak..

 

Så länge grisen vet om att den är en gris har jag ingenting emot den

 

Nu valde jag ordet gris eftersom han, enligt egen utsago var darwinist, du förstår säkert kopplingen!? Han är vad han är och har därför dom åsikter han har. Jag kan absolut inte hålla med om dom med jag respekterar dom och han för vad dom är. Jag tycker för den skull inte att han är en ond människa, kanske något cynisk.

 

Jag förstår inte riktigt vad du anser en rasist är om det inte är en människa med fördomar om andra människor som enbart är baserad på hudfärg/härkomst.

 

Klargör en sak för mig bara, likgör du här Darwinist med rasist? Det du kallar Cynism väljer jag för övrigt att kalla realism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...