Gå till innehåll

Hur rasismen smyger sig på oss


Klyka

Recommended Posts

Är du på riktigt? jag skrev ett seriöst inlägg och får detta raljerande imbecilla svar? Motbevisa det jag skriver istället? Men jag antar att det att det är lite för svårt, kräver ju faktiskt lite eftertanke och lite solida argument, antar att det är lite för mycket att begära av sådan som dig.

 

Jag tänker inte motbevisa för du har säkert helt rätt. Jag är ingen expert men din människosyn är åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 389
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag håller fullständigt med om detta (ja, förutom det gamla vanliga tramset om att ni "säger sanningen" i form av förnuft), men det är inte vad du har skrivit i ett enda inlägg tidigare. Med andra ord är du alltså för helt fri invandring så länge den inte tär på väldfärden? Riktigt najs, då kan du ju sluta skriva en massa idioti som problematiserar invandrare som grupp, som en annan inavlad byfåne, och bete dig som en individualist bör.

 

Jo, jag har skrivit rätt mycket i flera olika trådar och tagit upp detta flera gånger tidigare. Kanske inte i den här tråden, men som sagt i andra trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakelamotta. tycker du verkligen att jag ska behöva flytta från landet får att jag ogillar Sverigess invandrarpolitik? Du skriver "se på Finland t.ex som i princip inte tar in invandrare alls. Ni som gillar deras människosyn kan ju flytta ditt och få gå på krog där ni slipper massa svartskallar och annat pack"

 

Verkligen en bra lösning, har du fler kanontips på gång?

 

Ja det är ju inte så långt tänkte jag.. Men en annan idé är vad jag skrev lite högre upp om än inte till dig.

 

"Jaja, men starta ett parti som rensar ut dessa då. Kanske inte ens behöver likvidera de avvikande men iaf skicka dem till en och samma plats någonstans där söderut där ingen vill bo(långt, långt borta). Jag menar, de borde ha tänkt på det när de föddes, komma o tro att de skulle ha rätt att bo med oss här i västvärlden. Ett tips är ju att först bilda en allians med SD så ni kommer in riksdagen, sen när det är fixat kan ni nog övertala moddarna att förena sig med er. Hur är det som finländare, tror du jag kan få stanna?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min främsta förebild är denna person:

 

http://www.ronpaul2008.com/

 

Han har mycket att lära dig, särskilt när det gäller individens ansvar.

 

Nu vart jag helt förvirrad...

Denne Ron Paul är "on record" med att rasism inte är förenlig med hans filosofi då han aldrig skulle kategorisera människor i grupper utan ser dom enbart som individer.

 

Ändå står du där som Gudrun Schyman, gapar efter manskatt och att invandrare ska ta ett kollektivt ansvar för vad enskilda personer gjort sig skyldiga till.

 

Nej, jag har aldrig betett mig som ett svin nere i österrike så ja, jag förväntar mig att kunna hyra ett hotellrum där utan problem. Nej, jag känner inget som helst ansvar över vad du och dina polare gjorde på er resa.

 

Han verkar ha mycket kvar att lära dig också....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vart jag helt förvirrad...

Denne Ron Paul är "on record" med att rasism inte är förenlig med hans filosofi då han aldrig skulle kategorisera människor i grupper utan ser dom enbart som individer.

 

Ändå står du där som Gudrun Schyman, gapar efter manskatt och att invandrare ska ta ett kollektivt ansvar för vad enskilda personer gjort sig skyldiga till.

 

Nej, jag har aldrig betett mig som ett svin nere i österrike så ja, jag förväntar mig att kunna hyra ett hotellrum där utan problem. Nej, jag känner inget som helst ansvar över vad du och dina polare gjorde på er resa.

 

Han verkar ha mycket kvar att lära dig också....

 

Jo, men han har en aning sunt förnuft också. Han inser till exempel att amerikaner inte är älskade i Irak (precis som svenskar har dåligt rykte i Österrike). Han skuldbelägger inte det amerikanska folket, men han förstår varför folk blir uppretade och inser att USA måste förändra sin utrikespolitik om bilden av USA ska förändras.

 

Och sen har du helt rätt, han har mycket att lära mig. Jag är inte ens i närheten av hans kaliber vad gäller tankekraft, men utan att låta alltför mycket som en fanboy så får han mig att vilja förbättra mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte motbevisa för du har säkert helt rätt. Jag är ingen expert men din människosyn är åt helvete.

 

Jag påpekade några historiska tendenser som vilken kunnig historiker som helst ställer sig bakom, skrev att Sverige de senaste 60 åren genomgått en etnisk samhällsomvandling och att vi har varit oförberedda på vad som krävs för att hantera detta och att det har medfört problem som bör kunna debatteras öppet utan att man råkar ut för ointelligenta personangrepp ( ja, känn dig träffad ).

 

Var sjutton hittar du någonting där som ger dig rätt att förkasta min människosyn?? Please enlighten me...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fullständigt med om detta (ja, förutom det gamla vanliga tramset om att ni "säger sanningen" i form av förnuft), men det är inte vad du har skrivit i ett enda inlägg tidigare. Med andra ord är du alltså för helt fri invandring så länge den inte tär på väldfärden? Riktigt najs, då kan du ju sluta skriva en massa idioti som problematiserar invandrare som grupp, som en annan inavlad byfåne, och bete dig som en individualist bör.

 

Och en sak till: Jag är för fri invandring i den mån Sverige kan absorbera invandrare. Även om välfärden inte påverkas (önskedröm i dagens läge) så kvarstår vissa kulturella problem. Muslimer som vill införa Sharia-lagar är enligt mig inte önskvärda. Somalier som alltid kommer att sätta sin klan före Sverige är inte önskvärda. Och så vidare, och så vidare. Invandring måste ske i den takt som samhället klarar av den. Annars får vi bara mer motsättningar och problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men han har en aning sunt förnuft också. Han inser till exempel att amerikaner inte är älskade i Irak (precis som svenskar har dåligt rykte i Österrike). Han skuldbelägger inte det amerikanska folket, men han förstår varför folk blir uppretade och inser att USA måste förändra sin utrikespolitik om bilden av USA ska förändras.

 

Men det Legheliel skrev om sunt förnuft sågades med stora bandsågen!?

 

Så hur ska våra politiker göra för att vårat rykte i österrike ska bli bättre menar du? Det går inte med politiska styrmedel så lika lite som jag inte tänker ta ansvar för vad du gör så ska inte du begära att Hassan ska ta ansvar för vad Mohammed gör.

 

Och sen har du helt rätt, han har mycket att lära mig. Jag är inte ens i närheten av hans kaliber vad gäller tankekraft, men utan att låta alltför mycket som en fanboy så får han mig att vilja förbättra mig.

 

Gulligt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakelmotta

 

Skulle vilja ha ett seriöst svar av dig angående min post ovan? Tycker inte det är ok att vräka ur sig det som du gör utan att sen kunna motivera sina åsikter, jag vet att det antagligen är svårt för dig att göra eftersom du backat in dig i ett hörn och då är det väl enklare att bara ge upp och sluta posta? Vissa människor borde aldrig ge sig in i en seriös debatt, det blir helt enkelt inte rätt för dem speciellt ofta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det Legheliel skrev om sunt förnuft sågades med stora bandsågen!?

 

Så hur ska våra politiker göra för att vårat rykte i österrike ska bli bättre menar du? Det går inte med politiska styrmedel så lika lite som jag inte tänker ta ansvar för vad du gör så ska inte du begära att Hassan ska ta ansvar för vad Mohammed gör.

 

 

 

Gulligt =)

 

Legheliel skrev bara en massa trams om att inget är någons fel. "Jag var tvungen att rånmörda Helga, 86 år, eftersom samhället har förtryckt mig" är skitsnack från början till slut.

 

USA lägger sig i i Mellanöstern --> folket där lackar snett=USA får sluta lägga sig i i Mellanöstern.

 

Svenskar beter sig svinigt i Österrike --> folket där lackar snett=svenskar får sluta bete sig svinigt i Österrike.

 

Jag skulle aldrig skuldbelägga österrikiska hotellägare om de vägrar hyra ut rum till svenskar om det är svenskarna som har betett sig illa. Om du blir förvägrad ett rum så får du rikta din vrede mot svenskarna som har gett dig dåligt rykte, precis som vreden bör riktas mot de neokonservativa som har sabbat USA:s rykte i hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legheliel skrev bara en massa trams om att inget är någons fel. "Jag var tvungen att rånmörda Helga, 86 år, eftersom samhället har förtryckt mig" är skitsnack från början till slut.

 

USA lägger sig i i Mellanöstern --> folket där lackar snett=USA får sluta lägga sig i i Mellanöstern.

 

Svenskar beter sig svinigt i Österrike --> folket där lackar snett=svenskar får sluta bete sig svinigt i Österrike.

 

Jag skulle aldrig skuldbelägga österrikiska hotellägare om de vägrar hyra ut rum till svenskar om det är svenskarna som har betett sig illa. Om du blir förvägrad ett rum så får du rikta din vrede mot svenskarna som har gett dig dåligt rykte, precis som vreden bör riktas mot de neokonservativa som har sabbat USA:s rykte i hela världen.

 

Skillnaden är att vad en regering/krigsmakt gör, gör den i nationens namn.

Hur såg du på individens ansvar sa du? Vad tycker du om Schymans mansskatt?

 

Ska vi brännmärka samtliga i Thailand-tråden här som pedofiler?

För det är ju det västerlänska vita män gör, åker till thailand och knullar barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon bra argument så kan jag låta dem stå oemotsagda, vilket konstituerar ett tyst medhåll, eller hur?

 

Ja men.

 

Det skulle vara mer intressant om vi fick ett skriftligt medhåll, eller ljudinspelat. Omöjligt för oss andra att skilja på vad du tycker är vettiga argument respektive totalt hjärndöda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är att vad en regering/krigsmakt gör, gör den i nationens namn.

Hur såg du på individens ansvar sa du? Vad tycker du om Schymans mansskatt?

 

Ska vi brännmärka samtliga i Thailand-tråden här som pedofiler?

För det är ju det västerlänska vita män gör, åker till thailand och knullar barn.

 

Okej, Thailand först. Nej, jag har själv varit till Thailand och höll inte på med barn. Självklart är inte alla svenskar som åker dit pedofiler, men om det är ett utbrett problem har jag full förståelse för om thailändare är misstänksamma mot svenskar.

 

Gudrun Schyman<navelludd.

 

Om alla individer tog ansvar för sina liv skulle den här diskussionen bli överflödig, men så länge det inte sker blir generaliseringar ett nödvändigt verktyg när man tar sig an världen. Självklart vill jag inte att staten ska ingripa, jag vill begränsa statsmakten rejält.

 

Vad jag menar är att om en "stor" andel av en folkgrupp missköter sig så är det främst upp till resten av den folkgruppen att få ordning på missdådarna. Det är vi svenskar och inte österriskiska hotellägare som ska ta tag i problemet med sviniga svenskar. Om Hassan, Muhammed och Ahmed rånar folk så får Ibrahim antingen försöka få ordning på dem eller finna sig i att bli bemött med misstänksamhet.

 

Men nu känns det som om vi har förirrat oss in i meningslösheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men.

 

Det skulle vara mer intressant om vi fick ett skriftligt medhåll, eller ljudinspelat. Omöjligt för oss andra att skilja på vad du tycker är vettiga argument respektive totalt hjärndöda.

 

Hur går det Totty?

Bra argument som han inte invänder mot får ett tyst medgivande.

Dåliga argument bemöts.

 

Kul att du hittat till OT-forumet...datakurs på samhall? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakelmotta

 

Skulle vilja ha ett seriöst svar av dig angående min post ovan? Tycker inte det är ok att vräka ur sig det som du gör utan att sen kunna motivera sina åsikter, jag vet att det antagligen är svårt för dig att göra eftersom du backat in dig i ett hörn och då är det väl enklare att bara ge upp och sluta posta? Vissa människor borde aldrig ge sig in i en seriös debatt, det blir helt enkelt inte rätt för dem speciellt ofta..

 

Att du tar upp det tar upp säger ju allt, i en tråd där majoriteten är invandrarfientliga väljer du att ta upp historisk fakta som logiskt(ur svenskt synsätt) säger att vi borde sluta ta in invandrare. Och helst göra oss av med de som redan finns här. Du håller med antar jag, att de förstör vårt land? Varför tar du annars upp det? Om du inte håller med och inte är invandrarfientlig varför ställer du dig inte på den lilla minoritetens sida?

 

Och än en gång, jag förnekar inte faktan du ställer upp. Om de flesta insatta håller med, då säger jag inte emot eftersom jag inte vet något om det själv. Däremot tycker jag det är irrelevant då det handlar om att Sverige blir lite sämre för att massa människor ska få det mycket bättre. Så för att summera, varför tar du upp det om du inte tycker det är relevant? Tycker du det är relevant tycker jag du har en dålig människosyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text

 

En "stor" andel av invandrarna begår inte brott.

Någon tog upp efterlyst tidigare i tråden och jag minns en svar som GW gav till en sms-fråga som var i den linjen vi talar om i denna tråd.

 

Parafras:

Ja, invandrare är överrepresenterade i vissa typer av brotts-statistik. Men det är en väldigt liten del av invandrarna som står för brotten. Om vi räknar på att 1 av 100 svenskar under sin livstid kommer att lagföras för grov brottslighet så är den siffran hos invandrare ca 2 av 100. Så visst är dom överrepresenterade men det är på inget sätt så att en stor del av invandrarna begår brott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det Totty?

Bra argument som han inte invänder mot får ett tyst medgivande.

Dåliga argument bemöts.

 

Kul att du hittat till OT-forumet...datakurs på samhall? ;-)

 

Du menar att argumenten är så pass bulletproofbra att dom inte bemödas bemötas? :shock:

 

Uppenbarligen har vi olika syn på vad som är intressant att bemöta, Klyka har knappt svarat på någonting alls som skrivits. Mycket förtjänar ett svar. Trots allt Klyka som startade tråden, då tycker iaf jag att han förtjänar stå i rampljuset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att om en "stor" andel av en folkgrupp missköter sig så är det främst upp till resten av den folkgruppen att få ordning på missdådarna.

 

Varför det?

 

Jag bryr mig om min familj och mina vänner, (samt även mig själv). Vaför skall jag bry mig mer om supande obekanta Svenskar i Österrike än obekanta pokerspelare från t ex Kina? Verkar troligare att jag har intresse av att bry mig om pokerspelarna.

 

Att jag blir misstänkt bemött som svensk kan jag förstå, men det är bara en sorglig bad beat som man får ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att argumenten är så pass bulletproofbra att dom inte bemödas bemötas? :shock:

 

Uppenbarligen har vi olika syn på vad som är intressant att bemöta, Klyka har knappt svarat på någonting alls som skrivits. Mycket förtjänar ett svar. Trots allt Klyka som startade tråden, då tycker iaf jag att han förtjänar stå i rampljuset.

 

Hur bemöter man något man håller med om? wp?

 

@ honest99, typ så ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...