Gå till innehåll

Vad ställer ni för frågor till er själva


Rackad

Recommended Posts

När man spelar poker har jag märkt att det kan va bra att ha förbestämda frågor man ställer till sig själv för att bättre förstå situationen och agera därefter.

 

Tex, när man har en bra hand men Fi raisar så ställer jag mig frågan, vad kan jag slå som han raisar med här. Jag har lagt många rätt bra händer då. Kan annars va lätt att stirra sig blind på sina egna kort.

 

Finns det fler saker man kan fråga sig? Jag har tex svårt för värdebetts på river utan minst 2par. Vad kan man fråga sig där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det fler saker man kan fråga sig? Jag har tex svårt för värdebetts på river utan minst 2par. Vad kan man fråga sig där?

 

Varför inte värdebetta toppar när du tror att han har ett lägre par? Det handlar om att se mönster och sätta moståndaren på en HD som hela tiden snävas ned ju längre ned på gatan ni kommer. Ser det för mörkt ut i slutet av gatan och du känner att du nått en återvändsgränd så kan du alltid fistpumpa en allin i ansiktet på fi. Får en hel del veka motståndare att vika sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man spelar poker har jag märkt att det kan va bra att ha förbestämda frågor man ställer till sig själv för att bättre förstå situationen och agera därefter.

 

Tex, när man har en bra hand men Fi raisar så ställer jag mig frågan, vad kan jag slå som han raisar med här. Jag har lagt många rätt bra händer då. Kan annars va lätt att stirra sig blind på sina egna kort.

 

Finns det fler saker man kan fråga sig? Jag har tex svårt för värdebetts på river utan minst 2par. Vad kan man fråga sig där?

- Är detta EV+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag syn av en sämre hand?

 

Kan jag få honom att folda en bättre hand?

 

Vad tror han att jag har?

 

Vad gör jag om han höjer/checkraisar?

 

Vilken range ser han floppen med i sin position och med preflop-action och vad i den rangen spelar han som han har gjort.

 

En fråga som jag ställer lite för ofta är: "VARFÖR KAN INTE DEN DÄR JÄVLA IDIOTEN TRYCKA FOLD EN ENDA GÅNG!!!"

 

Och vid showdown: "hur fan är det möjligt..?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag syn av en sämre hand?

 

Kan jag få honom att folda en bättre hand?

 

Vad tror han att jag har?

 

Vad gör jag om han höjer/checkraisar?

 

Vilken range ser han floppen med i sin position och med preflop-action och vad i den rangen spelar han som han har gjort.

 

En fråga som jag ställer lite för ofta är: "VARFÖR KAN INTE DEN DÄR JÄVLA IDIOTEN TRYCKA FOLD EN ENDA GÅNG!!!"

 

Och vid showdown: "hur fan är det möjligt..?"

 

 

nåt i den stilen ja ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En fråga som jag ställer lite för ofta är: "VARFÖR KAN INTE DEN DÄR JÄVLA IDIOTEN TRYCKA FOLD EN ENDA GÅNG!!!"

 

Och vid showdown: "hur fan är det möjligt..?"

 

Just D sammanfattade de en gång i tiden i en låt där texten gick. "Hur e de möjligt, jag frågar mig gång på gång"

 

Då jag spelar mest SNG just nu är min fråga alltid innan jag ger mig in i en hand om jag är beredd att gå in med hela stacken eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag syn av en sämre hand?

 

Vilken range ser han floppen med i sin position och med preflop-action och vad i den rangen spelar han som han har gjort.

 

Dessa två är de som jag ängnar mest energi på. Sedan kommer antagligen pottstorleken in i bilden som en avgörande faktor på vad jag ska göra.

 

Den första frågan är speciellt användbar om du är tveksam på om du ska värdebetta river eller ge motståndaren chans att bluffa för att få ut max, vilket iof händer ganska sällan på låga stakes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad du lirar, men testa lira lite HU cashgame mot någon som synar rätt mycket och var aggro.

Tror att du lär dig att valuebetta tunnare då. Jag har inte några problem med att valuebetta A-hög på river eller bottenpar på både turn och river om jag tror att det beslutet har högst EV.

 

 

har något annat beslut högre värde?

 

Rätt fråga att ställa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag syn av en sämre hand?

 

Kan jag få honom att folda en bättre hand?

 

Vad tror han att jag har?

 

Vad gör jag om han höjer/checkraisar?

 

Vilken range ser han floppen med i sin position och med preflop-action och vad i den rangen spelar han som han har gjort.

 

En fråga som jag ställer lite för ofta är: "VARFÖR KAN INTE DEN DÄR JÄVLA IDIOTEN TRYCKA FOLD EN ENDA GÅNG!!!"

 

Och vid showdown: "hur fan är det möjligt..?"

 

Ja inte spelar du turbobord på SvS iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan alla folda när jag har AA men syna varje gång man höjer med 67 suited och missar?

 

Är min dator infekterad av en trojan så alla kan se mina kort?

Faktum är att när du får AA så innebär det att det bara finns två ess kvar i hela kortleken. Dina foldande motspelare har troligtvis inget ess och finner det inte så lämpligt att syna din höga pre-bet. Jag känner igen mig för det foldas hejvilt nästan varenda gång jag får AA :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...