Gå till innehåll

Baluupaz


Staash

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sorry sir, var inte min mening att verka odräglig / spydig. Det jag menade var att man märker att ditt självförtroende sviktar(rejält) när man gör ett sådant spel.

 

Angående min egen gulning så är det självklart att det är nära nu! Mycket nära!

Snart äre ner på 1/2 och slicka de resterande såren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry sir, var inte min mening att verka odräglig / spydig. Det jag menade var att man märker att ditt självförtroende sviktar(rejält) när man gör ett sådant spel.

 

Angående min egen gulning så är det självklart att det är nära nu! Mycket nära!

Snart äre ner på 1/2 och slicka de resterande såren...

 

 

Oke, då missuppfattade jag troligtvis. Tar alltid allting som negativ kritik eftersom jag spelar som jag gör för tillfället. Mitt dåliga självförtroende är inget jag hymlar om, men det där spelet du beskriver kan jag inte minnas jag har gjort. Och om jag gjorde det kan jag nästan garantera det var en engångsföreteelse - oavsett självförtroende. Hatar limpare rent generellt :)

 

Skall man in i en pott och rota kan man lika gärna raisa upp den själv. Det är min normala ståndpunkt i alla fall. Limpar nog lite mer nu jämfört med tidigare dock, tyvärr. Skall se till att bätta mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polaren hjälpte mig nyss skaffa fram Pokertracker. Har haft tankar på att fixa det ett tag, men har inte riktigt fått tummarna ur röven. Det är hur som helst nu nerladdat och installerat och en del trevlig fakta uppdagades. En del mindre rolig också, iofs. Den positiva är att jag kanske inte har befogenhet att whina som jag gör. Ligger 344k plus på denna datorn som jag haft sen slutet av november. Då skall man ha i åtanke att jag backat rejält på slutet också. Riktigt rejält..

 

En del andra mindre goda nyheter var att när min polare tittade igenom mina stats så insåg han att dom inte var särskilt bra. Hur jag skall förändra mitt spel var ganska solklart och har fått ett par tips så vi får väl se om det visas någon förändring. Förhoppningsvis skall det gå att fixa!

 

Det ger en liten extra krydda med sån här statistik. Man får något extra att se fram emot. Bryr mig egentligen inte så mycket om hur jag spelar och vad jag gör för fel. Det som, i min värld, är roligast är se hur man ligger mot dom olika spelarna. En del resultat förvånade mig, medan en del var ganska väntade. Exempelvis vem jag ligger mest back emot. En spelare som är under utredning, hmm..

 

Nåja, nu spinner vi vidare på detta och hoppas på det bästa. Ligger för övrigt 15k plus för dagen. När hände det senast? Mirakel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kunde du lämna bordet med ozz igår? Han bajsade bort pengar...

 

Ja, han är riktigt usel faktiskt. Men sen satt ju du och lllll om jag inte minns fel? Hade ingen större lust att sitta kvar då jag hade gjort mitt för dagen. Orkade inte bli utdragen av en klassisk llllll-klonk som förstört dagen, så då valde jag det lättaste alternativet vilket var att kliva.

 

Men du har rätt. Varje gång Ozz sätter sig när är det stort värde..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polaren hjälpte mig nyss skaffa fram Pokertracker. Har haft tankar på att fixa det ett tag, men har inte riktigt fått tummarna ur röven. Det är hur som helst nu nerladdat och installerat och en del trevlig fakta uppdagades. En del mindre rolig också, iofs. Den positiva är att jag kanske inte har befogenhet att whina som jag gör. Ligger 344k plus på denna datorn som jag haft sen slutet av november. Då skall man ha i åtanke att jag backat rejält på slutet också. Riktigt rejält..

 

 

Jag antar att du köpte pt2? Var det bara att importera händerna efter det eller konverterade du dom?

 

Jag är också för lat för att installera och dona men snart så..

Fina resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du köpte pt2? Var det bara att importera händerna efter det eller konverterade du dom?

 

Jag är också för lat för att installera och dona men snart så..

Fina resultat.

 

Alldeles korrekt.

Det va bara att impoertera dom. Hade en vän som hjälpte mig, eftersom jag inte är något tekniskt geni själv - inte för det krävs, men det underlättar. Du skall nog inte ha några problem. Tack & lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och funderade på om man skulle spänna musklerna och gå in på båda 75-150 borden och 50-100 bordet som var uppe. Bestämde mig för att stanna på 50-100 och utforska vad det hade att erbjuda. Där fanns en bank, och två-tre helt okej spelare. Banken var givetvis spelaren jag satt där för. Hade två nyckelpotter mot honom. Hade en ganska händelserik session överlag. Klonkade hejvilt i en av potterna, och eventuellt även i annan. Men med tanke på vad det var för spelare, så vet jag inte riktigt. Skönt som fan att ha lite medflyt för en gångs skull. 38k upp blev resultatet för dagen. Baluu på gång eller engångsföreteelse?

 

Min handhistorik-tjänst har börjat fungera igen så här kommer fyra intressanta potter:

 

 

***** Hand 613062312 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, February 25, 2008 3:25:21 AM

Karin 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Pipelipip (29130.01)

Plats 2: ironballs (13481.03)

Plats 3: jaffa111 (26997.53)

Plats 4: Baluupaz (19770.00)

Plats 5: llllll (36120.00)

ironballs lägg LM 50.00

jaffa111 lägg SM 100.00

** Giv **

Pipelipip [N/A, N/A]

ironballs [N/A, N/A]

jaffa111 [N/A, N/A]

Baluupaz [8s, 10s]

llllll [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Baluupaz Höj till 400.00

llllll Syna 400.00

Pipelipip Lägg

ironballs Syna 400.00

jaffa111 Syna 400.00

*** Flop(Board): *** : [7h, 2k, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

ironballs Passa

jaffa111 Satsa 1000.00

Baluupaz Höj till 3200.00

llllll Lägg

ironballs Lägg

jaffa111 Syna 3200.00

 

*** Turn(Board): *** : [7h, 2k, 8h, 9s]

jaffa111 Passa

Baluupaz Satsa 4600.00

jaffa111 Syna 4600.00

 

*** River(Board): *** : [7h, 2k, 8h, 9s, 6h]

jaffa111 Passa

Baluupaz Satsa 6600.00

jaffa111 Syna 6600.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 30385.00

Baluupaz [8s, 10s] Stege med högsta kort tia Vinst:

 

***** Hand 613062742 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, February 25, 2008 3:26:57 AM

Karin 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Pipelipip (29130.01)

Plats 2: ironballs (13081.03)

Plats 3: jaffa111 (12197.53)

Plats 4: Baluupaz (35355.00)

Plats 5: llllll (35720.00)

jaffa111 lägg LM 50.00

Baluupaz lägg SM 100.00

** Giv **

Pipelipip [N/A, N/A]

ironballs [N/A, N/A]

jaffa111 [N/A, N/A]

Baluupaz [4s, 7s]

llllll [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

llllll Lägg

Pipelipip Lägg

ironballs Höj till 400.00

jaffa111 Lägg

Baluupaz Syna 400.00

 

*** Flop(Board): *** : [7h, 6r, 4k]

Baluupaz Passa

ironballs Satsa 700.00

Baluupaz Höj till 2100.00

ironballs All-in 12681.03

Baluupaz Syna 12681.03

*** Turn(Board): *** : [7h, 6r, 4k, 4h]

*** River(Board): *** : [7h, 6r, 4k, 4h, 6s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 26197.06

Pipelipip Lägger mig Vinst: 0.00

ironballs [3s, 5s] Stege med högsta kort sjua Vinst: 0.00

jaffa111 Lägger mig Vinst: 0.00

Baluupaz [4s, 7s] Kåk Vinst: 26197.06

 

 

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, February 25, 2008 3:31:40 AM

Karin 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Pipelipip (29130.01)

Plats 3: jaffa111 (14275.04)

Plats 4: Baluupaz (48121.03)

Plats 5: llllll (33920.00)

Baluupaz lägg LM 50.00

llllll lägg SM 100.00

** Giv **

Pipelipip [N/A, N/A]

jaffa111 [N/A, N/A]

Baluupaz [3h, 3s]

llllll [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Pipelipip Lägg

jaffa111 Syna 100.00

Baluupaz Höj till 400.00

llllll Lägg

jaffa111 Syna 400.00

 

*** Flop(Board): *** : [7s, Er, 3r]

Baluupaz Satsa 600.00

jaffa111 Syna 600.00

 

*** Turn(Board): *** : [7s, Er, 3r, 7r]

Baluupaz Satsa 1600.00

jaffa111 Höj till 3200.00

Baluupaz Höj till 6600.00

jaffa111 Syna 6600.00

 

*** River(Board): *** : [7s, Er, 3r, 7r, Es]

Baluupaz Passa

jaffa111 Passa

jaffa111 [Dk, 7h] Kåk Vinst: 15285.00

Baluupaz [3h, 3s] Kåk Vinst: 0.00

 

 

 

 

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, February 25, 2008 4:01:47 AM

Karin 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Pipelipip (43235.02)

Plats 2: JustCuts (15160.01)

Plats 3: jaffa111 (12135.05)

Plats 4: Baluupaz (42726.03)

Plats 5: llllll (26848.76)

Baluupaz lägg LM 50.00

llllll lägg SM 100.00

** Giv **

Pipelipip [N/A, N/A]

JustCuts [N/A, N/A]

jaffa111 [N/A, N/A]

Baluupaz [Ks, Dr]

llllll [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Pipelipip Lägg

JustCuts Lägg

jaffa111 Höj till 500.00

Baluupaz Syna 500.00

llllll Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [Dh, 5s, Knr]

Baluupaz Passa

jaffa111 Satsa 3000.00

Baluupaz Syna 3000.00

 

*** Turn(Board): *** : [Dh, 5s, Knr, 5r]

Baluupaz Passa

jaffa111 All-in 8635.05

Baluupaz Syna 8635.05

 

*** River(Board): *** : [Dh, 5s, Knr, 5r, 10r]

jaffa111 [7h, 9h] Par i femmor Vinst: 0.00

Baluupaz [Ks, Dr] Två par, damer och femmor Vinst: 24355.10

 

Kan väl avsluta med att säga att jag trodde mig ha en read på en del av spelarna. En del av dom satt klockrent och en del var mindre bra, men dom som inte satt klonkade jag. Så det var ju tur. Hoppas det fortsätter såhär!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade min session för ett tag sen. Började så smått på 50-100 med lite shortstacks och fisk och spelade ganska standard. Lämnade ganska omgående och satte mig och spelade lite 25-50 istället. Satt på ett par fina bord och hade en del inbördes kamper. Det gick väldigt bra till en början och var väl cirka 11 upp utan att det gått särskilt smidigt egentligen. Kändes ganska krystat det mesta, faktiskt. Fick in en del drag och sådär också, vilket var trevligt.

 

Hastigt och mindre lustigt började allt gå emot och snart var man ganska stort back. 20 luckor. Hade tappat från 11 upp till 22 ner cirka. Sällan skoj faktiskt. Fick en del groteska utdragningar, men det hade jag kanske förtjänat med tanke på hur slött jag spelat händerna. Fick med mig en del drag också, så skall inte klaga. Spelade i alla fall riktigt bra poker idag, anser jag. Kändes bra. Trodde väl inte riktigt jag skulle kunna vända backet, men det gjorde jag - slutade 6 upp. Tänkte välja ut en hand eller två som ni kan kika på och kritisera. Får lägga upp dom imorgon eller nåt, eftersom SvS har stängt ner för natten. Känns dock bra att åter vara på vinnarstigen!

 

En liten sidonotis..

 

Tror jag slog sönder min dator vid en av utdragningarna. Den låter inte riktigt som den skall och känns allmänt seg. Laggar fast lite då och då. Tur då att man suttit och kikat på nytt den senaste veckan. Denna har det trots allt inte varit något fel på, förutom att den inte är anpassad att grinda poker på och inte är särskilt avancerad. Men nu har jag ju anledning att köpa ny vilket gör det hela lite lättare :)

 

En andra notis..

 

Spelade turnering på Stars för en gångs skull alldeles nyss. Gick inte särskilt bra. Blev synad av färgdrag då jag reppade starkare hand, och han träffade kicker på river och jag orkade inte beta mer och han vann på sitt skräp. Ett par händer senare raisar jag upp A10 och får A hög flopp och checkraisar för att slänga mot shove. Istället synar han och jag träffar min 10a på turn varpå jag ställer. Korkat drag. Han instasynar och visar upp mellanset. Eftersom där låg färgdrag på flopp räknade jag med att han skulle ställa flopp med en sån hand, men tyvärr inte. Blir nog fler turrar trots allt. Det är ganska skoj :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det rulla lite. Tappade 20k igår cirka, men är upp 25.5k idag så det går nästan ut på ett. Känns riktigt bra för tillfället. En vändning är på gång!

 

Håller på att sätta in mina utcashade pengar på andra sajter nu men det går väl sådär. Hade ingen aning om att det tog cirka 2.5 år att fixa insättningsgränsen på neteller. Och att man behöver skicka in körkort och grejer för att få sätta in stora belopp på 24h kunde man väl ana, men det är så förbannat segt. Har iofs redan mekkat med det en gång när det gällde prima så borde ha fotona undangömda någonstans.

 

Har blivit extremt grindtätt på Svenska Spel. Fler än jag som lagt märke till det? Hade varit skoj att få in lite cash på dom andra sajterna så man kan påbörja rushen omgående. Hade varit gött med lite vinster innan sommaren, så man kan ta ordentlig semester då.

 

Skall bli spännande att se vart det leder. Har nyss varit ute och vimlat på nätet också och beställt hem en ny dator, så materialet skall där inte vara något fel på. Råkade slå sönder ännu en häromdagen - lite i alla fall. Någonting med hårddisken verkar ha tagit skada. Pokertracker fungerar inte riktigt som det skall. Men det blir säkert kanonbra med den nya! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...