Gå till innehåll

Baluupaz


Staash

Recommended Posts

Kors i taket. En plusdag!

 

Har suttit och grindar nu i cirka 10 timmar och lyckats sluta på plus 2k för sessionen och plus 11k för dagen. Det är inte helt fel. Det är fan helt fantastiskt, med tanke på hur det gått dom senaste dagarna. Man glömmer lätt bort hur fantastiskt skönt det är att plussa när man bara ser rött ett par dagar i sträck. Hade varit överlycklig om det bara gällde ett par kronor, tror jag.

 

Har tagit steget ner till 10-20 ett tag för att hitta spelglädjen, tajmingen och självförtroendet. Framförallt det sistnämnda har varit i botten senaste dagarna, men det känns lite som att det är på väg tillbaka. Blir väl lite hopp fram och tillbaka på lite högre nivåer också, men som det känns nu kanske man skall stanna på 10-20. Det är ju helt sanslöst värde på den nivån!

 

Handhistoriken strejkar, så kan inte hämta något där. Kommer så småningom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wiiiiie!

Har, som vanligt, haft en helvetiskt tuff dag. Men så gick jag in och tog ett skott på 100-200 och vips, så förändrades dagen i ett naffs. Drog in en fin all in-pott på 79k. Sånt är så jävla gött. Det sjukaste av allt är att jag klonkade. Det var fan inte igår, känns så jävla härligt. Här kommer ett sammandrag:

 

Jag raisar upp 69 spader. Får syn av två pers. Flopp kommer: 7-8-10 med två spader. Katschiiiiiiiiiiiiiing! Floppad stege + färgdrag. Jag betar ut 70-75 % av pott och får syn av Difis och sen omslag till 7k av Hacka. Finns egentligen inte så mycket i mitt huvud, tror mig ha nöten. Jag slår om igen till 19k och får all in omgående. Förstår väl någonstans att jag är uppe mot nöten, men har ändå färgouts. På turn kommer spader A och den är hemma. Så extremt befriende att se klonken sitta. Har suttit och grindat hela jävla dagen utan att riktigt komma loss, också får man en sån pott. Fantastiskt skönt!

 

Synd att HH strular för annars hade ni kunnat få se ett par riktiga praktexemplar på utdragningar och idiotiskt spel. Har varit nära att slå sönder datorn både en och två gånger idag. Men det skiter vi i just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck och åter suck..

 

Det vill verkligen inte släppa. Det är extremt frustrerande. Försöker hålla nere försluterna, men det går väl sådär. Har gått ner delvis till 10-20 och det går väl skapligt. Kan bli lite väl överambitiös ibland. Dock är det när jag går upp på 25-50 och blir superklonkad och åker på setup efter setup som det brister.

 

Hur jävla ofta kan en dominerad hand bli klonkad av en sämre kicker? Finns det någon statistik på det från Svs. Hade varit skoj att se på. Slår du om med AK och får syn av KQ kan du ge dig FAN på att floppen visar K-Q-4 eller liknande. Och är det AQ vs A3 så kommer väl A-3-6. Frustrationen är extremt hög i dagsläget. Det vill sig tamejfan bara inte!

 

5-5-6 och checkraise med A5 och färg kommer på turn. Glasklart att han har färghelvetet, men inte fan kan man släppa sin jävla skithand för det. Hur jävla svårt skall det kunna vara? EN klonk är givetvis alldeles för mycket att begära också. Kan aldrig färgkortet vänta en jävla gata till eller det är för overkligt?

 

Ni får ursäkta gnället. Gnäller även som fan vid borden, men känner ändå att detta är forumet att verkligen ventilera vad man känner. Försöker trots allt ta det lite lugnt vid borden, även om det kanske inte märks alla gånger. Tror nog dom flesta vet vad det är jag går igenom och vilken frustration jag känner. Hoppas ni inte använder det emot mig :) Ses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det går segt, men det vänder det gör det alltid...

 

/Fubbo

 

Ahaa, så det är du som är Fubbo. Skoj att veta!

Kanske inte så dåligt för dig om det går dåligt för mig, med tanke på att jag är en ganska trevlig spelare att ha vid sitt bord då det går dåligt för mig. Och jag brukar ju lira en hel del mot dig :)

 

Tack för uppmuntran, dock. Hoppas du får rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Balu!

 

Vi har ju lirat en hel del mot varandra och tror du är ganska bra + vs mig:-( Ville bara kika in och säga hej.

 

Gl med liret och hoppas det vänder snart:-)

 

Det har vi gjort och det är alltid lika trevligt att lira mot dig. Tänkande spelare är alltid trevligare än mongolider - det ställer högre krav vilket är utvecklande. OM jag är plus eller ej låter jag vara osagt. Har inga hjälpmedel för att ta reda på fakta heller :)

 

Detsamma. Ses vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har vi gjort och det är alltid lika trevligt att lira mot dig. Tänkande spelare är alltid trevligare än mongolider - det ställer högre krav vilket är utvecklande. OM jag är plus eller ej låter jag vara osagt. Har inga hjälpmedel för att ta reda på fakta heller :)

 

Detsamma. Ses vid borden!

 

Hehe detsamma, när du spelar som bäst är du mer eller mindre omöjlig:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, skall försöka omvandla denna dagboken till en positiv dagbok istället. Men ni måste förstå att det är lite svårt då man förlorar cirka 2-5 inköp dagligen, vilket ofta motsvarar cirka 40k. Har lite problem att hålla upp humöret hela tiden, och det blir lite mycket gnäll. Idag var det dags igen att förlora lite pengar. Det är nämligen så jag resonerar innan jag sätter mig vid borden nuförtiden - att det skall bli ROLIGT att förlora lite pengar.

 

Så när jag förlorade med KK vs AA efter att jag slowat preflop och bara synat ett omslag då skrattade jag bara. Det kändes liksom så typiskt och så väntat. Och när jag sen förlorade med Q10 vs A3 efter att bara synat flopp med toppar och fått 2par samtidigt som färgen kom, så skrattade jag också. Den handen spelade jag för övrigt ungefär så dåligt som man kan spela, så det är väl inte så mycket att säga om. Tilt spelar givetvis in också. Men att jag skall få in mitt topp2 där på turn samtidigt som han får sin färg. Det är lite lustigt att det alltid är så.

 

En annan tanke..

 

Sitter och tajtar ihjäl under cirka 40 minuter och gör sen ETT spel där jag checkraisar flopp efter att ha synat från BB på QA2 flopp. Har 33 btw. Får syn på omslaget, och pushar turn som är en 6a varpå han mini-raisar likt en jävla amatör. Jag gnäller lite och foldar. Han visar upp AJ. Spela den handen så jävla dåligt då jag sitter på 222, snäääääääääälla. Så jävla bra är den alltså? Öööööööörk. Tajmingen sitter i röven just nu.

 

En tredje tanke..

 

Har trots allt bara förlorat två inköp. Det är ju ingenting? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw Antesvante hatar typ mig Ballen, kan du inte dra i lite trådar där så jag slipper hatet?

 

Nej nej nu har du fått det helt om bakfoten. Im not a hater, but a lover;-) Försöker bara dra mitt strå till stacken för att uppmuntra ett trevligare och mer utvecklande språk här på forumet. Iblad är hårda ord det enda rätta, men inte alltid:-)

 

Så inget groll som ligger och puttrar här:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och tajtar ihjäl under cirka 40 minuter och gör sen ETT spel där jag checkraisar flopp efter att ha synat från BB på QA2 flopp. Har 33 btw. Får syn på omslaget, och pushar turn som är en 6a varpå han mini-raisar likt en jävla amatör. Jag gnäller lite och foldar.

 

Låter väldigt dumt att folda en hand efter att ha pushat ;-)

 

Sen är jag fortfarande lite bitter på dig efter att du klonkade hem min största pott i karriären:rolleyes:

menmen, gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt dumt att folda en hand efter att ha pushat ;-)

 

Sen är jag fortfarande lite bitter på dig efter att du klonkade hem min största pott i karriären:rolleyes:

menmen, gl!

 

Pusha för mig är inte lika med att gå all in, så vi förstår varandra. Hade ganska mkt kvar och att syna med 4e-par verkar väl sådär smart.

 

Minns jag inte. Nickade du Arnoldinho? Hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...