Gå till innehåll

Baluupaz


Staash

Recommended Posts

Hejsan, kul att det går bra för dig igen! Vad tycker du om motståndet på de högre nivåerna på svenska`S? Sharkbiter, hutch, strecken (hur fan gör man de teckenen? :) ), Iko, hunter... Skulle vara kul att få lite kommentarer om dessa :) Lycka till på borden

 

 

|||| = alt gr + knappen bredvid vänster shift ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

mm mkt grinders på senaste tiden...

Har du ngn annan site att rekommendera?

 

Eftersom jag i stort sätt endast spelat på Svenska Spel så är jag nog inte rätt man att fråga, men har satt in lite pengar på Prima och b2b så förhoppningsvis får jag reda på det snart. Har dock haft inne pengar på Boss förut, med framgång, så kanske skulle återvända dit.

 

Hejsan, kul att det går bra för dig igen! Vad tycker du om motståndet på de högre nivåerna på svenska`S? Sharkbiter, hutch, strecken (hur fan gör man de teckenen? :) ), Iko, hunter... Skulle vara kul att få lite kommentarer om dessa :) Lycka till på borden

 

 

Dom är duktiga. Har inte spelat så mkt där på senaste på grund av min downswing, men snart blir det väl till att ta steget upp och leka med dom stora grabbarna igen. Det finns ju absolut vissa som är bättre än andra och vissa jag har mer respekt för. Just spelarna du nämner är väl dom spelarna som anses vara toppen av SvS. Förutom Hutch kanske. Och Sharkbiter har väl inte heller varit inne tillräckligt mkt för att skaffa sig det ryktet. lllll, Iko3 och Hunter är däremot duktiga. Hutch och Sharkbiter också, men Hutch är extremt spewig och för aggressiv. Iaf senast jag mötte henne - kanske lugnat ned sig nu?

 

Snart grind hade jag tänkt. Om jag orkar. Eller också blir det en film. Rekomenderas någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört att There will be blood ska vara bra, rekomenderas att se på 0.5x hastighet för den rätta känslan även.

 

Har redan sett den och delar din åsikt. Riktigt suverän film som måste ses av samtliga!

 

Snabb i handlingen och riktigt starkt manus. Genomtänkt och händelserik. Rekomenderas även som ersättningsmedel till sömntabletter. Gäääääsp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klev in och spelade ett par minuter till efter förra sessionen. Flytet infann sig direkt och vet inte om det berodde på fulla människor eller om det berodde på trötthet men fan va folk gjorde bort sig. Betade över pott på parade brädor och jag synade givetvis, men dom envisades med att beta över pott igen på turn. Bara att tacka och ta emot. Slutade nog 16-19k upp på bara en halvtimmes spel. Kanske blir fler såna sessioner? :)

 

Brorsan fyller år idag så passar på att gratta honom här. Skall snart dra igång festen, men måste återhämta mig ett par timmar till först. Gårdagen var tillägnad morbror Gogge som fyllde 45. Stort!

 

Känns det inte lite märkligt att ens morbröder och farbröder alltid skall ha något fult ungdomligt nick? :P Min morbror, som heter Roger, är förmodligen inte ensam om det. Finns där något annat exempel bland pf-folket? Haha, sitter och småskrattar i min ensamhet..

 

Peace out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne en snabb sväng på 50-100. Fanns bra värde då jag satte mig, men dom två stack direkt och det fylldes på med helt okej spelare. Gick dock riktigt bra ändå, och träffade fint. Då är det lätt att spela. Slutade 21k plus, så det blir nog utgång ikväll trots allt. Har ju varit lite fram och tillbaka kring det..

 

Alltid gött att gå ut med ett plus i ryggen. Samtidigt väldigt skönt att grinda en lördagskväll då man vet det kommer en del fulla framåt 2-3 snåret. Så det gäller att väga för och nackdelar. Fortfarande inte bestämt mig helt vad det blir..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan va kul o se :) Någor säger mig att du tokdissade mitt samtal runt 13.00 pga sömn? =P En annan lyckades ju vända tebax dygnjävlet lite för bra, vaknade 02:30 imorse och har pressat mig tills nu, men nu blire sängen. Hoppas på en kalasafton oavset tom det blir grind lr utgång, gratta bror din från mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp 21 igår till slut. Låg upp 25-26 som mest, men man kan inte få allt här i världen. Betalade inköpet till Veckopotten också, annars hade det varit 23. Kom för övrigt 15e i den, vilket inte gav några pengar. Lite småsurt då jag legat topp10 i stort sätt hela turren. Rök med J10 suit vs AK, då jag ställde i tidig position. Hade till min lycka (personen efter mig ställde all in efter mig med ganska stor stack) två fria kort, men det ville sig ändå inte. Hade varit trevligt att klonka in VP också så börjar ju rulla återfå sin kapacitet så smått.

 

Nåja, man får vara ruskigt nöjd i alla fall. Det har börjat rulla igen, vilket glädjer mig mycket. Helt annat flyt i spelet och självförtroendet är återfunnet. Skall bara få ett samtal från Neteller så jag kan få ändra min gräns. Orkar egentligen inte vänta så om någon vet något annat sätt så får ni gärna berätta. Snart får man väl börja lira. Folket vaknar snart. Väldigt dålig action på SvS atm, men det kommer väl så småningom. Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss avslutat min andra pass för dagen. Notera att klockan bara är 16:28. Jag vet, helt sjukt. Men jag kom i säng i tid igår. Eller kom i säng och kom i säng, deckade till Wallander-filmen på fyran. Sjukt skönt att ha vänt dygnet. Har dock inga större förhoppningar att det kommer hålla :)

 

Började med att bli ganska grovt utdragen och slutade sessionen på 9k back. Kände ändå att jag spelade helt okej, och det är väl sånt som händer. För en vecka sen hade jag slagit sönder grejer för betydligt mindre saker men nu tog jag det bara. En klar förändring. Lägger upp handen längst ner, även om jag anser att jag spelade den korrekt. Andra sessionen för dagen började lite knackigt, men kom igång ganska snart och det rullade på riktigt väl. Fick in en fin färgstege vs kåk som genererade i fin inkomst. Klonkade även in en fin triss efter omslag preflop. Synade med 98 ruter och floppa mellanpar + backdoor flushdraw + backdoor stegdrag. Riktig nötflopp om ni frågar mig! :D

 

Slutar i alla fall nu - 5k plus. Det duger med tanke på hur dagen varit. Skall nog in och lira en sväng efter kvällens träning. Hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 621296789 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, March 03, 2008 11:47:10 AM

Julia 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: bobbyfjr (7949.47)

Plats 2: Ceasaro (6170.06)

Plats 3: RuudVTian (14683.81)

Plats 4: falunerik (10635.00)

Plats 5: Baluupaz (10727.11)

falunerik lägg LM 25.00

Baluupaz lägg SM 50.00

** Giv **

bobbyfjr [N/A, N/A]

Ceasaro [N/A, N/A]

falunerik [N/A, N/A]

Baluupaz [7r, Er]

*** Bet Runda 1 ***

bobbyfjr Höj till 200.00

Ceasaro Syna 200.00

falunerik Syna 200.00

Baluupaz Syna 200.00

*** Flop(Board): *** : [4r, 7k, Es]

*** Bet Runda 2 ***

falunerik Passa

Baluupaz Satsa 600.00

bobbyfjr Lägg

Ceasaro Lägg

falunerik Höj till 1900.00

Baluupaz Syna 1900.00

*** Turn(Board): *** : [4r, 7k, Es, 10r]

*** Bet Runda 3 ***

falunerik Satsa 3800.00

Baluupaz All-in 8627.11

falunerik All-in 8535.00

*** River(Board): *** : [4r, 7k, Es, 10r, 2s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 21655.00

bobbyfjr Lägger mig Vinst: 0.00

Ceasaro Lägger mig Vinst: 0.00

RuudVTian [N/A, N/A] Högsta kort fyra Vinst: 0.00

falunerik [3r, 5r] Stege med högsta kort femma Vinst: 21655.00

Baluupaz [7r, Er] Två par, ess och sjuor Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget ont menat, men av det jag har läst så kanske du behöver ändra din inställning till vad en utdragning är. Ett 70/30-läge där han som mest gör ett marginellt fel är ingen farlig utdragning...

 

 

86-14 på turn visserligen, men förstår poängen. Den kändes förmodligen värre för tillfället än vad den i själva verket är. Noterade inte hans dubbla pipa vid första titten heller. Hur som helst är det en utdragning om man har bäst hand hela vägen men inte på river - rent logiskt. Sen hur grov den är kan man ju diskutera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget ont menat, men av det jag har läst så kanske du behöver ändra din inställning till vad en utdragning är. Ett 70/30-läge där han som mest gör ett marginellt fel är ingen farlig utdragning...

 

Tycker du inte det där är en äcklig utdragning?

Visst.. Fi tror väl att han har fler outs än vad han har men det är ändå en äcklig utdragning..

 

Fi har ~14%..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget ont menat, men av det jag har läst så kanske du behöver ändra din inställning till vad en utdragning är. Ett 70/30-läge där han som mest gör ett marginellt fel är ingen farlig utdragning...

 

Hmm, i senaste handen är det väl en tre-outare, kallar jag för en utdragning.

 

Edit: missade att det var 6-outare.....sen håller jag med om att motståndaren inte gör ett särskilt stort misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, i senaste handen är det väl en tre-outare, kallar jag för en utdragning.

 

Edit: missade att det var 6-outare.....sen håller jag med om att motståndaren inte gör ett särskilt stort misstag.

 

Du har helt rätt förutom att det är 15 outs såvida han inte måste räkna bort några.

 

EDIT: äh, glöm denna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte det där är en äcklig utdragning?

Visst.. Fi tror väl att han har fler outs än vad han har men det är ändå en äcklig utdragning..

 

Fi har ~14%..

 

Poängen är att ska man gnälla över den utdragningen kommer man få gnälla över jäääääävligt många utdragningar...

 

EDIT: och staash, missförstå mig rätt, jag hade också gnällt över den. Men i all välmening så är det nog bättre att inte göra det. Vi kan väl försöka komma på tillsammans hur fan man gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*host*

 

Board: 4d 7c Td

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 55.467% 55.47% 00.00% 13179 0.00 { ATs, A7s, ATo, A7o }

Hand 1: 44.533% 44.53% 00.00% 10581 0.00 { 5d3d }

 

*host*

 

I den aktuella handen,

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 86.566% 86.57% 00.00% 857 0.00 { Ad7d }

Hand 1: 13.434% 13.43% 00.00% 133 0.00 { 5d3d }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...