Gå till innehåll

Baluupaz


Staash

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pusha för mig är inte lika med att gå all in, så vi förstår varandra. Hade ganska mkt kvar och att syna med 4e-par verkar väl sådär smart.

 

Minns jag inte. Nickade du Arnoldinho? Hände?

 

chipspåsen nickar jag. Hade AA och du 33 tror jag, du satte trean på rivern och motiverade att du synade två gator med att du skulle spela på färgdraget. Blev lite ledsen då faktiskt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag är helt lost. Paintkungen? Bild?

 

Trodde att Cosmo var medelgod i paint då han la in en mycket vacker bild på Patrik Antonius i en tråd här på PF. Tänkte om han kunde göra en sån är det ingen större svårighet att fejka lite PT stats;-)

 

P.S. Länk. http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/45124-phil-ivey-deathmatch-just-nu.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chipspåsen nickar jag. Hade AA och du 33 tror jag, du satte trean på rivern och motiverade att du synade två gator med att du skulle spela på färgdraget. Blev lite ledsen då faktiskt :rolleyes:

 

 

Ahaa, oke. Har för mig jag hade hålet också? :P

Nåja, det kanske inte var särskilt lysande men såna idiotspel gör jag ibland. Tyvärr..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in spelade lite Betfair igår natt eftersom Svenska Spel stängde ner. Det gick helt okej faktiskt och kändes också mycket stabilt då jag spelade. Dock fasar jag fortfarande för J-10-8 flopp med två klöver då man sitter på AJ. Har en tendens att överspela och sätta folk helt fel. Bara ett exempel, men liknande. Lyckades sluta på cirka 800$ plus. Spelade inte särskilt länge, utan gick mest in för jag lusläst internet på allt läsvärt och hade inget att göra och var inte särskilt trött. 2.5-5 och 5-10 var det som spelades.

 

Gick in en sväng idag också. Började riktigt bra och låg väl ett par 100 plus. DÅ skall man börja spela fancy och grejer, och det är precis vad jag måste försöka undvika. Hur svårt skall det vara? Körde två checkraises tom på flopp och bluffade en del idiotiska rivrar också har jag för mig. Det måste nog ses som en läcka, doh, att jag har så förbannat svårt att hålla emot när känslan säger att en bluff kommer fungera. Räcker tydligen med att spela supertight och solid ABC-poker. Folk verkar ju inte lägga märke till det oavsett.

 

Åkte i vanlig ordning på en ordentlig setup. Synade raise med AJ hjärter och bordets största stack slog om till 160. Hade halvkänsla på squeezeplay, och dessutom gillar jag suited-händer lite mer än övriga så jag tog syn. Får floppen: Q-J-J med två klöver. Bingo! Eller? Jag checkraisar han, och han tar syn. På turn ställer jag in och han blixtsynar och visar upp QQ för floppad nötkåk. Det är ridå. Kommer man ifrån denna handen om man tar sig så långt som till flopp? Känner hans styrka när han synar min checkraise.

 

En polare kommer ner ikväll och försöker ta hand om mig. Eller vi tar väl hand om varandra, även han är lite tiltad. Men tillsammans kanske vi kan uppnå någonting och lyckas vända den här negativa trenden. Hoppas verkligen på det bästa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in en sväng på Svenska Spel efter att jag hämtat min polare från Härnösand på Sturup. Speccade först honom vinna cirka 11-12k på 50-100 innan det va min tur att ta över hans heta stol. Plockade upp riktigt bra händer, men fick väl ingen vidare respekt. Och varför skulle dom ge mig det?

 

Fick AK suit och valde att slå om preflop och får omslag igen varpå jag pushar 15k. Han synar bara. Flopp kommer Q-J-4 och han ställer in återstående 6-7k. Sitter och tänker lite, men fold finns ju inte. Ligger 30k i potten och han ställer 6k. Lyckas klonka in 10an på turn för stege, vilket försatte mig i ett glädjerus. Helt sinnessjukt att man fick dra ut i en såpass stor hand. Han hade för övrigt AA. Låg därefter 25k plus vilket var cirka ett år sen - känns det som i alla fall. Förlorade ner mig till 20k plus efter att ha foldat en QQ efter dubbelt omslag preflop. Tight? Rimligt? Gick senare in på ett annat 50-100 med lite bättre värde och vann tillbaka mina förlorade 5k.

 

Den beryktade heads up-matchen mot Pi gick också av stapeln. Hade snackat lite och bestämt i förväg det skulle bli av och startade igång fyra 10-20 bord. Gick ganska mycket fram och tillbaka, men mest bakåt om jag skall vara helt ärlig. Spelstilen var väl lite förändrad sen gårdagen. Mer bekväm på 10-20 kanske? Hur som helst vann jag en fin all in preflop då mina damer fick stå mot AK. Det händer jävlar inte varje dag. Gött! Slutade nog back 4 totalt om jag inte räknat fel. Lite svårt att hålla koll på, faktiskt..

 

Nåja, det är en plusdag och det händer fan inte varje dag. Att det sen berodde på lite flyt är bara ännu skönare. Det har jag fan förtjänat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...