Gå till innehåll

Liverpool-tråden


Late

Recommended Posts

  • Svars 566
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Saker vi kan ta med oss från matchen:

 

Grants taktik var ju inte mycket att hänga i granen, vem var det som sa att liverpool spelar tråkigt?

 

Om någon fick fördel av domaren så var det väl chelsea med sjukt löjliga inkast och frisparkar, chelsea och ballack framförallt har bra flyt där med handsen också, jaja vi ska inte klaga vi får ju alltid domslut med oss annars så :roll:

 

 

Torres var sjukt blek, borde gjort mål.

 

Men Drogbra var sämre.

 

Skrtel är en klassback, de som inte visste det tidigare vet det nu.

 

Den som påstår att Torres filmar kan ju slänga en blick på Drogba.

 

Ferreira kan inte ta en höjdduell utan att slå någon i ansiktet.

 

Terry om någon borde varit varnad långt tidigare.

 

Jag var sjukt irriterad att vi inte gjorde 2-0 och så gör riise matchens insats.

 

Skulle inte vilja vara riise ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterst bittert. Ganska omodern Riise känns som spelare ändå med så dålig tilltro till sin högerfot.

 

Tråkig match precis som förväntat. Tycker tvärtemot vad ni säger att Drogba var bra. Stod ensam för allt blått anfallsspel. Fast vet inte heller varför en sådan atlet behöver ligga så mycket på marken.

 

Hoppas på lite bättre go från Steven och Torres i returen. Inte helt roligt att de får tillbaka Essien till den matchen dock.

 

EDIT: Rörande straffar och domarinsatser är jag nästan säker på att Carragher borde blivit frilägesutvisad för den där tacklingen på Drogba någon gång i början/mitten av första halvlek. Usch vilken dålig supporter jag är, men försöker vara lite realistisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte på nått av lagen men var finns det stöd i dommarboken att det ska blåsas straff när armen är i ett naturligt läge och det är bollen som söker armen?

 

Alla hands är inte bestraffningsbara vilket många tror. Följande hands ska bestraffas med frispark alt. straff:

 

- Avsiktlig hands (när spelaren avsiktligt stoppar bollens framfart).

Avsiktlig hands ska även rendera i gult kort.

 

- Skyddshands (när spelaren instinktivt drar upp händerna för att skydda sig)

 

- När en spelare som har armen i en för situationen onaturlig vinkel får bollen på

 

handen/armen.

 

 

 

Det ska alltså inte blåsas frispark när en spelare som har armen intill kroppen eller i en naturlig vinkel får bollen på handen/armen.

 

 

 

Avsiktlig hands som hindrar bollen från att gå i mål innebär förutom straff även rött kort (gäller endast 11-manna).

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterst bittert.

 

 

 

EDIT: Rörande straffar och domarinsatser är jag nästan säker på att Carragher borde blivit frilägesutvisad för den där tacklingen på Drogba någon gång i början/mitten av första halvlek. Usch vilken dålig supporter jag är, men försöker vara lite realistisk.

 

 

Jag tycker faktiskt att Drogba mer eller mindre slänger sig över carragher, carragher kan ju inte bara försvinna därifrån samt att det ser ut som att han får en tå på bollen strax innan

 

 

Sen tycker jag inte att ballacks hand kändes som att den låg i klistrad intill kroppen. det är möjligt att jag är färgad men kändes som han vände kroppen (handen) lite smidigt efter vart bollen gick

 

Jaja ingen som sagt att fotboll alltid är rättvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen tycker jag inte att ballacks hand kändes som att den låg i klistrad intill kroppen. det är möjligt att jag är färgad men kändes som han vände kroppen (handen) lite smidigt efter vart bollen gick

 

Visst var den inte klistrad, men prova att springa omkring lite med armarna klistrade(utan klister då =P) utmed kroppen så kommer du känna att det är ganska onaturligt.

 

Hans rörelse med armen var en naturlig fortsättning på var han hade armen innan. Så, jo, man måste nog vara ganska färgad för att tycka det är straff efter de regler som CKC plockade fram. =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gerrard gör som en riktig kapten ska, whinar inte för mycket och försöker se ljust på saken, härligt att se!

 

He said: "Obviously we're disappointed with the late goal but it's done. We've got to pick ourselves up. We've got to get a result at the weekend then give it everything we can at Stamford Bridge. We know this tie is not over

 

 

Gerrard also had comforting words for substitute Riise, putting the last-minute equaliser down to misfortune.

 

He said: "These ties are decided on small details and Chelsea have had a bit of luck here at the end, but maybe we'll get that luck at Stamford Bridge. This team wins, loses and draws together.

 

"Let people say Chelsea are favourites, let them. We've got to block that out and do what we've got to do. We are confident we can beat Chelsea on their patch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gerrard gör som en riktig kapten ska, whinar inte för mycket och försöker se ljust på saken, härligt att se!

 

He said: "Obviously we're disappointed with the late goal but it's done. We've got to pick ourselves up. We've got to get a result at the weekend then give it everything we can at Stamford Bridge. We know this tie is not over

 

 

Gerrard also had comforting words for substitute Riise, putting the last-minute equaliser down to misfortune.

 

He said: "These ties are decided on small details and Chelsea have had a bit of luck here at the end, but maybe we'll get that luck at Stamford Bridge. This team wins, loses and draws together.

 

"Let people say Chelsea are favourites, let them. We've got to block that out and do what we've got to do. We are confident we can beat Chelsea on their patch.

 

 

:h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att Drogba mer eller mindre slänger sig över carragher, carragher kan ju inte bara försvinna därifrån samt att det ser ut som att han får en tå på bollen strax innan

 

 

Sen tycker jag inte att ballacks hand kändes som att den låg i klistrad intill kroppen. det är möjligt att jag är färgad men kändes som han vände kroppen (handen) lite smidigt efter vart bollen gick

 

Jaja ingen som sagt att fotboll alltid är rättvist

 

Ännu en gång visar folk prov på att Pool fansen är de mest enögda i världen!

 

Säger inte att han ska ha straff/frispark med sig, men om någon kastar sig framför dig när du springer i full fart och du ramlar på honom, skulle du kalla det att Du snubblade på honom? Men visst, kändes som han tog boll först, men snubbla? Herregud...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...