Gå till innehåll

Liverpool-tråden


Late

Recommended Posts

  • Svars 566
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

United betalde inte 20€ miljoner direkt utan alla dem tre spelarna (Anderson,Hargreaves,Nani) kostade 20€ sammanlagt. Med alla klausler kan alla dem tre spelarna kosta 20€ miljoner var! Jag har inga länkar men eftersom jag är medlem på MUSS.se så genom forumet där så har jag läst mig till dem kunskaperna.

 

Så det du vill komma till är att du är smådryg och petig.

 

Tevez vet jag iofs kostar 2 att låna 30 att köpa. jag var inte helt säker på summorna det var därför jag skrev frågetecken efter, men du vet lika väl som jag att i slutändan kommer de kosta minst det jag skrev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vad olika klubbar har lagt ut på spelarköp spelar ju ganska lite roll. Alla klubbar drivs ju som företag och United går knappast minus (det är väl bara Chelsea som glatt slänger iväg några miljarder på en handfull mediokra spelare (i alla fall som de presterar nu)). United kan ju köpa in dyrt för att de drar in massvis med pengar på sina fans. Det alternativet finns ju även för Liverpool eller andra klubbar.

 

Blev kanske lite flummigt men min poäng är att argumentet "ni vinner fler titlar och spelar roligare fotboll för ni har mer pengar" faller ganska platt till marken. Vi vinner ju fortfarande fler titlar och spelar roligare fotboll. Just den här säsongen så tycker jag faktiskt att United spelar roligast av alla lag. De har en riktigt väl fungerande defensiv och har ett snabbt och tekniskt anfallsspel som är mycket mer direkt än exempelvis Barcelonas eller Arsenals.

 

Vad gäller Liverpool så har jag alltid gillat dem (kan inte förstå alla svenska Unitedfans som hatar dem bara för att de ska. Knappast så att de har vuxit upp med rivaliteten direkt.). När de spelar bra så är det en fröjd att se. Gerrard är nog min absoluta favoritspelare och jag önskar så att jag kunde byta Torres mot Tevez. Dessutom har Liverpool, i CL i alla fall, en glöd som United som lag aldrig har kommit upp till. Vilka hjältesegrar de har tagit de senaste åren.

 

I vilket fall som helst så är det sjukt löjligt att gå in i ett annat lags tråd bara för att vara dryg. Jävla sandlådefasoner enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, verkligen. Tack för lite nyans. Min irritation mot Man U kom sig nog mest från början av att hälften av alla dryga jävlar i PL verkade spela där - men det är antagligen bara inbillning som förvärrats efteråt.

 

Håller också med om att Man U spelat roligast i år. Hade jag inte avskytt dem hade det varit hemskt roligt att se. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå. Tråkigt tråkigt. Orkar inte skriva så mycket om matchen just nu, men tycker nog det var rättvist att Chelsea gick vidare även om det kunde slutat annorlunda. Liverpool har redan avverkat sin beskärda del tur under den här kampanjen så ingen poäng att leta bortförklaringar.

 

Hatten av för Avram Grant som får mer skit än han förtjänar. Tycker om hur Chelsea ser ut under hans ledning och hoppas nog att de vinner finalen. Klart mer sympatiskt lag än ManU som jag ser det.

 

Heltoker du är fånig.

 

Tycker även alla som gillar Liverpool kan vara stolta över ännu en väl genomförd Champions League-kampanj. Är aningen förvånad över att matchserien Chelsea-Liverpool blev så mycket bättre än den mellan hypemaskinerna Barca och ManU. Sannerligen otippat.

 

Edit: vill inte starta pajkastning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Pey till viss del - Man U mot Barca var i princip lika underhållande, det var bara det att Pool - Chelski blev ofantligt mycket mer spännande framåt förlängningen. Det var alltså Scholes fel att den matchserien inte var lika bra. :)

 

mmmmmmmmmmmmmmm,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,reeeeeeeeeee <-- kattunge som vill skriva att hon instämmer.

 

Sett över två matcher hade det inte varit orättvist för något lag att gå vidare, så det är väl inte så mycket att klaga över. Otur med omständigheter bara - och tur förra gången. Sånt jämnar ut sig.

 

Själv tycker jag att Grant verkar vara en trist marionett. Ja, hans lag spelar bra, men han har ju en av de största samlingarna världsstjärnor som finns. UEFA: "Gotta catch 'em all!" Roman: "Okej!" Sedan är det klart att jag jämför med Mourinho som är en enormt underhållande coach. Hade han fått hållas hade han blivit en Shankly med tiden. :)

 

Tack och lov ringde en kompis och ville ha sällskap hem (ensam tjej på mörka vägar i tre kilometer, valborgsmässoafton...), så jag slapp förlustdepressionen som brukar infinna sig rätt snart annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan det är verkligen som att välja mellan pest eller kolera i finalen..

 

 

I vilket fall som så kom det ner till små margineler, tycker att vi sett över 2 matcher är inte alls sämre än chelsea, tvärtom chelsea får med sig ett tursamt mål på bortaplan och det är rätt avgörande för utgången. Sen kan man diskutera om kalou var offside vid 1-0 målet, vilket han var.

 

MEN late är aldrig den som gnäller på det uppenbara :shock:

 

Iallafall så tycker jag att jag ser bra tecken på att liverpool går framåt som ett lag, förr så hade vi väldigt svårt mot de andra 3 stora. Denna säsongen har vi kryssat mot arsenal 3 ggr vunnit 1 och 3 kryss mot chelsea samt förlorat en

 

sen kan vi diskutera chelseas straff i säsongsöppningen också.. era as.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
It's been a while !

 

nu är vi tillbaka, top of the league having a laugh !

 

ser riktigt starka ut i år hoppas att keane kan få igång sitt målskytte också så ska det nog gå vägen.

Har du ens sett någon match?!? Vi har spelat som krattor och med lite rättvisa så hade vi bommat cl och haft en mittenposition i ligan. Bortsett från Unitedmatchen och någon mer så tycker jag vi sett allt annat än starka ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad Staahla sa, förutom att bara andra halvlek mot united klassas som bra. Då har jag i och för sig inte sett de två senaste matcherna men rapporterna jag sett pratar inte direkt om skönlir.

 

Får vi bara i gång spelet som vi brukar, och på nått sett undviker decembersvackan så kan det här bli ett riktigt intressant år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ens sett någon match?!? Vi har spelat som krattor och med lite rättvisa så hade vi bommat cl och haft en mittenposition i ligan. Bortsett från Unitedmatchen och någon mer så tycker jag vi sett allt annat än starka ut.

 

Ja, jag har sett precis varenda minut liverpool har spelat den här säsongen.

 

 

Faktum att vi vinner fast vi spelar dåligt är väl ett styrkebesked om något.

När man kan vinna matcher utan att prestera på toppnivå då är det påväg åt rätt håll.

 

I första hand tänkte jag egentligen inte på vårat spel men mer på truppen, även fast jag har mer att önska av Dossena kontra Keane.

 

Känns skönt att vi fått in lite nytt blod på kanterna och gjort oss av med ett par lirare. Även om jag tycker att Crouch hade varit bra att slänga in i vissa matcher men jag hade inte heller funnit mig i att sitta på bänken som engelsk landslagsman.

 

 

3-1 mot psv på onsdag

 

Ynwa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem var det som sa att vi inte ser starka ut i år?

 

Visst det är lite tidigt att skrika efter ligatitlar med 7matcher spelade men det här är riktigt jävla bra

 

 

 

We bought the lad from sunny spain he gets the ball he scores again!

 

Fernando Torres liverpool's number nine !

 

Nananaaaa nanaaa naaaaa nanaaaaaaaaa:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...