Gå till innehåll

Liverpool-tråden


Late

Recommended Posts

man såg redan i de första minutrarna tycker jag att alla i vårat lag hade verkligen en halvhjärtad inställning till matchen, jag tyckte inte jag såg någon som verkligen ville idag förutom torres och mascherano som var helt övertänd

 

idiotiskt att att gnälla på domaren i varenda situation även om torres gula var något märkligt, det jag kan klaga på är isåfall om bennet väljer den linjen att han får fortsätta på den hela matchen

 

gerrard var sjukt blek idag och tog inte tag i något, inte förräns torres tog sig an 3 gubbar själv så hände det något i en 5-10min perio. måste sätta ett minustecken för att han inte tar tag i mascherano i egenskap av kapten och skäller lite för helvete.

 

alonso joggar som vanligt vid ronaldos mål och släpper markeringen helt.

 

jag saknar verkligen agger, han har speed, pondus, är bra på huvudet och spelfördelar bättre än vad någon av våra andra backar gör

 

vi behöver verkligen två yttrar av klass, det är så tydligt idag, och våra ytterbackar MÅSTE överlappa mer, (se arsenal) annars kan de gå

 

det är ju ingen tillfällighet att reina släpper in många sånna här mål, varenda gång det är en hörna så felbedömmer han bollbanan och sen ska han ut och veva med händerna och jag vet fan inte vad de säger till honom på målvaktsträningen?

 

jobbig söndag, hjälper inte att 70% av äcklena på puben är united fans, jävla as

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 566
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

b5mana.jpg

 

Seså, stick härifrån nu..

 

 

Grymt viktig match ikväll. Blir förmodligen jävligt svårt och ett oavgjort resultat (gärna 1-1) vore guld inför returen..

 

Late, vad tycker du om att Kuyt får chansen som ytter även ikväll? Jag ser hellre Benayoun eller Pennant faktiskt. Ser inte ut att bli några övriga ändringar i laget heller (förutom att Masch spelar då).

 

Come on Pool!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saken är ju att kuyt får spela högerytter och isåfall får han antagligen tampas med walcott eller eboue om jag inte minns fel va?

 

Jag tycker varken benayoun eller pennant är så hiskeligt bra bakåt och om inte finnan är tillbaka så får carragher eller arbeloa spela högerback, det känns halvtaskigt, hellre arbeloa då men då blir det obalans i laget. För kan väl inte bara vara jag som märkt att skrtel o carragher i mittlåset inte är någon hit. Har sett i ett par matcher hur skrtel och carragher inte riktigt klickar, skrtel verkar ta åt sig som fan när carragher skriker på han.

 

Och vi får face it vi kan inte lämna carragher utanför startelvan

riise får gå in på rutin, hoppas han kan holla koll på hleb då är mkt vunnet, jag har förtroende för att masch gör en gedigen insats och vinner mittfältet

Se den här compilation mot arsenal :

 

-------reina------------

riise skrtel hyppiä carragher

---mascherano alonso--

--babel gerrard kuyt---

------torres---------

 

jag har svårt att se hur rafa skulle ändra något av det här. med tanke på att crouch är matchotränad, annars hade jag lätt tippat på han i en startelva och mata långbollar på han, ju mer o mer jag tänker på det så känns det som att det kommer bli så, ja crouch på topp med torres hade varit intressant! men vet inte hur jag skulle formera det, tvivlar på att han droppar kuyt o sätter gerrard på högern. ää vi får se, bara inte 6:an börjar hacka som den gjort ett par cl matcher nu..!

 

1-2 !!

med motivationen att torres är alltför bra, och adebayor är ur form och inte i närheten lika bra som torres. hatar när jag får äta upp sånt här efteråt, men tänker säga det ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har lyckats vända på laget rätt fint när du skriver:-D men jag förstår hur du menar. Verkar som att Arse spelar Clichy-Hleb på deras vänsterkant vilket är jävligt offensivt och då är jag nog beredd att hålla med om att Kuyt blir ett lite bättre alternativ (på Anfield dock så vore jag inte jätteledsen ifall han blir bänkad, förutsatt att vi behöver anfalla), kommer nog inte hända iofs.

 

Jag är faktiskt rätt nöjd med Skrtel så här långt, även om sammarbetet med Carra som du säger inte kanske har stämt fullt ut. Det kommer nog och jag tycker de ska spela tillsammans ikväll.

 

Fin video på Masch, fy fan så grym den killen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ja my bad, riise som högerback hade vart nåt om han inte bara använt högerfoten till att stå på :P förutom mot barca den jäveln ! :D

 

ja skrtel är en class act, men det är samspelet med carragher som inte känns hundra. skrtel är en sån gammaldags back som inte håller på och ska spela sig ur situationer utan rensar ut direkt, det är en dying breed av spelare, jag kan inte vänta på att få se agger skrtel i mittlåset med carra o hyppiä som backups för att i dagens moderna fotboll så måste du ha en bred backlinje och speciellt en som kan attackera och gå framåt,

 

agger är en bra spelande mittback som också går framåt har bra sjukt skott

 

 

och skrtel

 

http://www.youtube.com/watch?v=UaLM8PRH9Gg

 

 

när jag tänker på det så har gerrard spelat på vänsterkanten förr och gjort det jävligt bra, det hade helt klart varit ett alternativ och jävligt intressant

men jag vidhåller vid att rafa litar på riises defensiva egenskaper, trots att han har blivit mkt sämre offensivt så går han ändå sällan bort sig bakåt i en mot en situationer

 

YNWAAAAAAAAA nu måste jag rusa och handla lite innan the game

punkrock, detta är min favorit video of all time

 

 

FERGUSON WITH A FACE LIKE A SMACKED ARSE *asg*

 

GOD HOW I HATE YOUR FUCKING TEAM

 

 

edit jag måste köpa thisisanfield, har den ej !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gäller det snart!

Fan jag har allvarliga problem med Arsenals äckliga fans, låt oss hoppas att det här går vägen. När jag var på ett sportställe här i gbg sist satt två snoriga ungar och snackade om att de hellre hade Almunia än Reina. Höll på att sätta min hamburgare i halsen.

 

Hoppas mkt mkt på ett gjort mål ikväll. På Anfield kan ju allt hända, så har vi bara det med oss har jag stort hopp.

 

YNWA

 

 

EDIT: Kvällens lag ->

 

Reina

Aurelio

Hyypia

Skrtel

Carragher

Mascherano

Alonso

Babel

Gerrard

Kuyt

Torres

 

Aurelio har inte imponerat på mig än, men det är väl dags nu hoppas jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol kosmo

 

iaf det var en bra genomförd match av oss, de kan säga vad de vill på tv6 redaktionen men det är så man försvararen en ledning effektivt och detta är vårat esse i europa, vi låter det andra laget före spelet allting gick precis enligt planerna, alltid 2 mot 1 press i varje läge, en stor eloge till alla spelare som kämpade hårt.

 

Sen att domaren missade straffe kan inte vi rå för, MEN I SLUTÄNDAN

 

OM MAN MÅSTE KLAGA PÅ ENSTAKA DOMSLUT SÅ BETYDER DET BARA ATT MAN INTE RÄCKTE TILL SPELMÄSSIGT, QUIT WHINING !

 

1-0 hemma och vidare, inte för att låta kaxig men..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En straff vardera skulle ha utdelats, whatever..

 

Riktigt nöjd med insatsen igår och 1-1 är såklart ett riktigt bra resultat inför returen. Tror Arsenal är smått nervösa inför att komma till Anfield och spela retur pressade att göra mål. Känns som att vi har klar fördel. Arsenal spelade ruggigt bra i andra halvlek igår men jag tvivlar på att de får igång ett liknande spel på Anfield.

 

Blir intressant att se hur Rafa formerar i ligan i helgen, jag tycker nog han bör vila någon/ett par bra spelare (hoppas Torres). Arsenal kommer vara i princip tvungna att spela med bästa laget vilket inte jag har något emot..

 

Gårdagens höjdpunkt var ändå när Hysén fick för sig att välja ut Aurelio bland säsongens tre bästa spelare.. :-D

 

YNWA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ellerhur, gamla hysén.

 

ja jag tycker också vi bör spela med ett b betonat lag i helgen, gärna med crouch på topp för han brukar ställa till det för arsenal och voronin eller kuyt får vara med, pennant har bra inlägg så släng in han och låt crouchie nicka lite

 

stevie vilar aldrig det behöver han inte heller, ironmaaaaaaaan

han spelar med sånt hjärta, ÄLSKAR när han bryter in i straffområdet sådär, det ser så enkelt ut men det är en sjukt konst att accelerera så snabbt och hålla motståndarna borta, kolla hur toure släpper gerrard för han vet att det blir straff annars, det är det som är så underbart med gerrards löpningar in i straffområdet!

hoppars arsenal tar ut sig ordentligt i helgen så att vi får det bekvämt på tisdag

 

YNWA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas Gunners vilar spelare i helgen så vi (Arsenal) satsar på CL istället.

 

Visst var Gunners bättre i onsdags och visst skulle det varit straff men come-on. Det går inte att hålla på att whina om det i efterhand. Halva matchen är spelad och även om Pool leder på poäng med tanke på målet på Emirates så är det en helt öppen historia nu på tisdag.

 

Roligast var att Chelsea förlorade. Vore ju underbart om turkarna kunde knipa en pinne så att man slipper Chelsea i semi om vi går vidare. Att torska mot Pool är ju inte lika hårt som en förlust i CL semi mot Chelsea eller United. Varför vete tusen, men om Pool slår ut Gunners ska jag sura i en vecka och sen se resterande matcher och hålla på Pool.

 

Tyvärr känns United så jäkla starka nu så att de sticker ut som klara favoriter. Hur fasen ska man få stopp på Ronaldo typ...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...