Gå till innehåll

NL 25/50kr toksyn?


Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Vads betar hon river med när sista tian kommer, hon borde väl förstå att många ess kommer syna här?

 

Som sagt, jag tror att hon tror att jag är helt tom och att hennes förmodade bluff står tillräckligt ofta för att hennes bet ska vara bra.

 

Nej ingen ironi. Varför skulle det vara ironiskt?

 

IIIII = ser ut som ett staket med lite fantasi.

 

Att min tankegång geniförklarar synen behöver knappast betyda något positivt... :-)

 

Hehe, LITE fantasi sa du? barcode läste jag i nåns dagbok som beskrivning på hennes nick. Har ingen koll på om det finns flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag tror att hon tror att jag är helt tom och att hennes förmodade bluff står tillräckligt ofta för att hennes bet ska vara bra.

 

 

 

Att min tankegång geniförklarar synen behöver knappast betyda något positivt... :-)

 

Hehe, LITE fantasi sa du? barcode läste jag i nåns dagbok som beskrivning på hennes nick. Har ingen koll på om det finns flera.

 

 

Geniförklarar är väl kanske att ta i, men som sagt så gillar jag din tankegång.

 

Såklart, det är ju en ean-kod. Fan vad dåligt jag kopplar. Det är för sent ändå, nu är hon staketet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Geniförklarar är väl kanske att ta i, men som sagt så gillar jag din tankegång.

 

Såklart, det är ju en ean-kod. Fan vad dåligt jag kopplar. Det är för sent ändå, nu är hon staketet...

 

Nä, inte du men jag själv. Jag sitter här hemma med en kungakrona på huvudet och skrattar åt alla som inte förstår K-högtsyner på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om han har för vana att göra sina lighta värdebets ovanligt små i storlek är ju det något som borde vara ganska lätt att exploatera. Om det är en bra spelare känns det mer som han har en stark hand här imo.

 

För mig lutar det alltså mer åt att han värdebettar en knekt el. tia eftersom han inte tror du kommer betala av så stora bets men mkt väl kan hjältesyna om han bettar mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fold ett litet om slag eller syn. Omslaget får bort de flesta tunna värdebett, Ax,split. Har inte räknat och ingen direkt uppfattning om hur stor del av rangen detta består av.

Mer än 1/3 lär vi vinna med syn i alla fall.

Readberoende alltså om omslaget är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fold ett litet om slag eller syn. Omslaget får bort de flesta tunna värdebett, Ax,split. Har inte räknat och ingen direkt uppfattning om hur stor del av rangen detta består av.

Mer än 1/3 lär vi vinna med syn i alla fall.

Readberoende alltså om omslaget är bättre.

 

Det kan inte vara många % med tanke på preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gärna lite tankar?

 

Främst därför att FI's range är i princip tom på nöthänder. Samtidigt kan vi på det riverkortet trovärdigt representera flera händer som nu är ordentligt starka men som kan tänkas ingå i vår checkrange på turn. Vi värderaisar ju minst alla J+ här t.ex.

 

Ur overall strategisynpunkt skulle man iof kunna hävda att KQ är good enough att syna med och att vi därför kan välja de sämre delarna av vår HD att slå om med. Men en rätt stor del av dem skjuter vi igen på turn med och de försvinner där, så jag tror att KQ kan ligga rätt nära att utgöra omslagsbluffhand ändå. Går ju att räkna på med rätt stor accuracy för den som orkar.

 

Den största drawbacken med att slå om är väl kanske stackarna, eftersom FI kan tänkas inse att han får ett rätt jävla bra läge att bluffshova oss av nästan hela vår HD då han trovärdigt kan reppa tian och vi aldrig kan ha den. Men det är en risk man får ta. De flesta är trots allt inte tillräckligt kreativa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Främst därför att FI's range är i princip tom på nöthänder. Samtidigt kan vi på det riverkortet trovärdigt representera flera händer som nu är ordentligt starka men som kan tänkas ingå i vår checkrange på turn. Vi värderaisar ju minst alla J+ här t.ex.

 

Ur overall strategisynpunkt skulle man iof kunna hävda att KQ är good enough att syna med och att vi därför kan välja de sämre delarna av vår HD att slå om med. Men en rätt stor del av dem skjuter vi igen på turn med och de försvinner där, så jag tror att KQ kan ligga rätt nära att utgöra omslagsbluffhand ändå. Går ju att räkna på med rätt stor accuracy för den som orkar.

 

Den största drawbacken med att slå om är väl kanske stackarna, eftersom FI kan tänkas inse att han får ett rätt jävla bra läge att bluffshova oss av nästan hela vår HD då han trovärdigt kan reppa tian och vi aldrig kan ha den. Men det är en risk man får ta. De flesta är trots allt inte tillräckligt kreativa.

 

Så du håller i princip med om att KQ kan vara en bluffcatcher här men du vill hellre göra om den till bluff för att få bort de få händer han kan tänkas valuebeta? Har jag förstått rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du håller i princip med om att KQ kan vara en bluffcatcher här men du vill hellre göra om den till bluff för att få bort de få händer han kan tänkas valuebeta?
Det är en rätt exploaterbar bluffcatcher. Eftersom det antingen innebär att du skiter i att bluffa*, eller att du bluffar med bättre händer än du synar med. Vilket inte är så bra om FI gör något elakt som att värdebeta light.

 

Är också lite nyfiken på varför du bara tycker drag. Jag skulle inte bli jätteöverraskad om jag såg underpar, T eller J, i mina ögon är de händerna inte jätteinkonsistenta med hans spel. Är man dessutom aggromupp så blir det ju vanligare att man spelar alla drag hårt ur position, särskilt som det är så svårt att få värde på checksynchecken.

 

* Och då kan du heller aldrig värdebeta balanserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också lite nyfiken på varför du bara tycker drag. Jag skulle inte bli jätteöverraskad om jag såg underpar, T eller J, i mina ögon är de händerna inte jätteinkonsistenta med hans spel. Är man dessutom aggromupp så blir det ju vanligare att man spelar alla drag hårt ur position, särskilt som det är så svårt att få värde på checksynchecken.

 

Min tanke är att just eftersom det är en så pass dragig bräda borde hon väl vara mer benägen att vinna handen på flopp, precis som jag är. Att hon när hon fått sitt drag tänker något i stil med att hon nu har 2 sätt att vinna handen, träffa eller beta bort mitt nada. Såhär i efterhand kan jag dock känna att det är möjligt att hon tänker likadant med träff, antingen så vinner hon på träffen eller bluffar ett träffat drag. Men det känns som att eftersom hon lär sätta mig på en väldigt bred HD, annars skulle hon aldrig ta preflopsynen, så borde hon ju inte vara särskilt benägen att spela en träffad hand ur position eftersom hon får svårt att sätta mig på en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valuebettar han inte 22-99 och 4an så är syn bäst spel här.

Omslag suger hårdast och fold kommer mittemellan.

 

EDIT: Är det här inte NL 50-100?

 

Som sagt så ska hon inte kunna ha 22-99 efter preflopspelet om hon inte leker med mig fullständigt.

 

Blev fel i rubriken, skrev i öppningsinlägget längst ner där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en rätt exploaterbar bluffcatcher. Eftersom det antingen innebär att du skiter i att bluffa*, eller att du bluffar med bättre händer än du synar med. Vilket inte är så bra om FI gör något elakt som att värdebeta light.

 

Är också lite nyfiken på varför du bara tycker drag. Jag skulle inte bli jätteöverraskad om jag såg underpar, T eller J, i mina ögon är de händerna inte jätteinkonsistenta med hans spel. Är man dessutom aggromupp så blir det ju vanligare att man spelar alla drag hårt ur position, särskilt som det är så svårt att få värde på checksynchecken.

 

* Och då kan du heller aldrig värdebeta balanserat.

 

En fråga:

 

Eftersom hon har postat preflopp och checkat, borde vi kunna räkna bort ett antal händer ur hennes HD (alla pp och alla Ax KQ osv) och därför försvinner det väl massor av händer som hon normalt kan värdebeta tunt med. Ifall hon synat i sb eller bb hade det däremot blivit helt annorlunda. Det jag undrar är alltså om inte kq står sig bra som bluffcatcher som spelat, men om hon synat från annan pos. så hade raise varit bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, ligger något i att småparen blir otroligare iom prefloppspelet. Men det blir ju draghänderna* också, så det säger inte ju inte tokmycket.

 

* KQ, 98s är ju typiska raisehänder först in från knappen. Och det känns inte självklart att händer som Q8, Q9 och 98o tar synen efter att ha checkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...