Gå till innehåll

NL 25/50kr toksyn?


Recommended Posts

IIIIII är aggro,bra och postar blind.

 

Plats 1: llllll (20000.00)

Plats 2: hero (17871.56)

Plats 3: Baluupaz (55272.55)

Plats 4: cheh (19767.51)

Plats 5: Mastarn (13190.00)

Baluupaz lägg LM 50.00

llllll lägg SM 100.00

cheh lägg SM 100.00

** Giv **

llllll [N/A, N/A]

hero [Ks, Dk]

Baluupaz [N/A, N/A]

cheh [N/A, N/A]

Mastarn [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Mastarn Lägg

llllll Passa

hero Höj till 500.00

Baluupaz Lägg

cheh Lägg

llllll Syna 500.00

*** Flop(Board): *** : [Knr, 4k, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

llllll Passa

hero Satsa 900.00

llllll Syna 900.00

*** Turn(Board): *** : [Knr, 4k, 10r, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

llllll Passa

hero Passa

*** River(Board): *** : [Knr, 4k, 10r, 10h, 10k]

*** Bet Runda 4 ***

llllll Satsa 1400.00

hero Syna 1400.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 5735.00

 

EDIT: fel i rubrik, ska vara 50/100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

hoppas du hade en read? finns väl inte mkt att säga, antingen var det en ytterst korkad syn eller så hade du väl en anledning.

Isf kan ju synen var berättingad.

 

Men eftersom att du inte delar med dig av den anledningen så antar jag att det var en korkad syn...

 

att någon är Aggresiv räcker tyvärr inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju onekligen som du vann potten. Gick tillbaka flera gånger och försökte se om du hade ett par... men okej K högt. Precis som första postaren säger så behövs det mer än bara potentiella missade drag och en aggro spelare för att man ska syna med K högt. Har själv gjort det några gånger och det ligger bakom en hel del tidigare spel och reads för att man ska kunna göra det. Det skulle kunna vara så att du postar för att IIII vann potten med A högt missat FD och undrade efteråt i chatten vad fan du synade med som inte vann potten... iofs check synar han väl A högt på riv inte betar ut.

 

Jag tycker IIII spelar den riktigt bra, det blir onekligen svårt att syna utan träff.

 

Berätta gärna dina tankegångar kring handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tankegångar:

 

För det första postar hon blind och checkar sedan på cut-off vilket tar bort en himla massa händer. När jag raisar på knappen och hon synar måste hon alltså göra det för att hon tror att jag snor blinds och har en väldigt vid range, och planerar att spela ut mig efter floppen.

 

floppen:

Hon checksynar vilket i mina ögon är väldigt suspekt. Jag hade i princip förväntat mig en checkraise och då hade så mycket som möjligt åkt in på flop med stegdraget och två överkort. Att hon inte gör det säger drag för mig. Eftersom brädan är så dragig borde hon inte vilja checksyna träff och eftersom hon troligtvis inte räknat med att jag träffat borde hon checkraisat tom. Istället borde hon alltså själv kunna ha drag och därmed hoppas på två sätt att vinna, klonka eller betta ut senare.

 

turn:

Jag checkar bakom vilket borde stärka hennes uppfattning om att jag är tom.

 

river:

Träff på tian blir ännu mer osannolik. Jag tror fortfarande på drag. Frågan är, slår mitt inget hennes inget? Kan hon ha ett A? Mitt svar blev nej. För det första borde hon ha höjt de flesta A preflop. För det andra om hon nu ändå har ett A så finns det ju absolut noll anledning att betta eftersom hon troligtvis förutsätter att jag är tom. Ett A på denna bräda är ju snarare en utmärkt bluffcatcher.

 

 

Så gick mina tankegångar, naturligtvis i lite snabbare och enklare ordalag.. ;-) Så det jag undrar är, är mina tankegångar överhuvudtaget resonibla såhär i efterhand eller kan jag bara lägga till ännu en dumdristig hjältesyn till handlingarna?

 

EDIT: kan tillägga att pottoddsen är ungefär 3 mot 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas du hade en read? finns väl inte mkt att säga, antingen var det en ytterst korkad syn eller så hade du väl en anledning.

Isf kan ju synen var berättingad.

 

Men eftersom att du inte delar med dig av den anledningen så antar jag att det var en korkad syn...

 

att någon är Aggresiv räcker tyvärr inte.

QFT

 

Men jag gissar att OP vann potten och därför vill veta om andra anser att hans syn på river var rimlig. Antagligen fick OP en massa skit i chatten oavsett resultat.

 

Jag hittar inte synen där utan en bra read...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så gick mina tankegångar, naturligtvis i lite snabbare och enklare ordalag.. ;-) Så det jag undrar är, är mina tankegångar överhuvudtaget resonibla såhär i efterhand eller kan jag bara lägga till ännu en dumdristig hjältesyn till handlingarna?

Grattis, jag hade som sagt var inte hittat synen.

 

Är låga par uteslutna ur FIs HD?

Svaga tior likaså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas du hade en read? finns väl inte mkt att säga, antingen var det en ytterst korkad syn eller så hade du väl en anledning.

Isf kan ju synen var berättingad.

 

Men eftersom att du inte delar med dig av den anledningen så antar jag att det var en korkad syn...

 

att någon är Aggresiv räcker tyvärr inte.

 

Det faktum att FI är aggressiv påverkar ju mer det faktum att personen inte raisar preflop och inte raisar flop. Någonting säger det ju, frågan är om jag läser in fel saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla par och alla Ax borde gå bort iom prefloppspelet, men skulle han kunna checka en bra hand pre för att han vet att du är aggro från knappen när han postat?

 

 

Han, eller hon om jag förstått saken rätt, vet inte hur jag spelar eftersom jag är ny på sidan och nivån. Jag däremot har railat lite så har lite småkoll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han, eller hon om jag förstått saken rätt, vet inte hur jag spelar eftersom jag är ny på sidan och nivån. Jag däremot har railat lite så har lite småkoll.

 

Ok.

 

Känns ju som din tankeprocess gör att det är en bra syn isf.

 

Btw, vad tycker du om motståndet hittills?

 

Det finns två staket på svenska. Jag tror det här kan vara staket nr 2, men det kanske är samma spelare ändå.

 

resultat?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

 

Känns ju som din tankeprocess gör att det är en bra syn isf.

 

Btw, vad tycker du om motståndet hittills?

 

Det finns två staket på svenska. Jag tror det här kan vara staket nr 2, men det kanske är samma spelare ändå.

 

resultat?

 

Mvh

 

 

Ironi?

 

Staket?

 

Bra resultat med hjälp av bra table selection. Finns en del hyfsade grinders men undviker gärna dom om det är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...