Gå till innehåll

HU (cash game) - Att möte en aggressivare spelare


Lilly77

Recommended Posts

eftersom jag inte har ett liv har ja letat upp den här fina bilden till Softish mfl (inte direkt relaterat till HU eller så dock)

 

 

 

Har ja fel om säger att du kan identifiera dig med Fgators? det e nog många som e, ja försöker ta mig därifrån men kliver klart in i lagtardfish istället lite för ofta lolololol

 

 

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=12450887&page=2&fpart=1&vc=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

va som kommer hända är att vår hjälte spelare A kommer spela alla större potter (ja dom blir större om man höjer pf) i position, där han kommer vinna mer när han har bäst hand och förlora mindre med sämst (när båda spelar vidare). och om man då spelar mot en spelare som litar mkt på sina träffar kommer spelare A även plocka upp ungeför 2/3 hans potter på flop när spelare B missar. Det här medan spelare B spelar små små potter i position som egentligen inte kommer spela nån roll (utom när A lyckas klonka in nåt 2par mot Bs limpade AA) för matchen för den kommer avgöras av dom större potterna från As knapp

A kommer inte se färger eller stegar vilket gör att han lätt hamnar tillräckligt mycket i klistret för att förlora stort med t ex triss eller tvåpar. Men du har en viss poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till dig som postade, ditt sätt att försöka stoppa aggros e nog inte helt lysande. en passiv motstånde e ju helt klart det bästa, men det tar ju lite tid att ta allt av en sån. så det näst bästa e när den börjar spazzbomba tom lite då och då. då e det bara och fortsätta tills läget kommer och låta dig committa dig tom och ta allt i en smäll

 

 

istället får du acceptera att du troligtvis kommer förlora pengar i din bb och rikta in dig på att vinna så mkt som möjligt på din knapp. det gör du inte genom att limpa in och spela små potter.

 

pröva börja höja kankse 40-50% av dina händer på knappen och bara spela högst 10% från bb och se vad som händer. c-betta nästan 100% så länge fi inte börjar dumma sig. om du klarar dig bra postflop märker du säkert vad du ska göra senare streets när detkommer dit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, det går inte att argumentera med softish

 

här avslöjas att han är spelberoende och mytoman:

http://pokerforum.nu/forum/859239-post79.html

 

här avslöjas det att han har använt flera olika nicks:

http://pokerforum.nu/forum/859239-post79.html

 

 

när kommer ban?

Var menar du att det avslöjas att jag skulle vara mytoman och vilka tidigare nick avslöjas bevisligen? Är det någon påstår om mig en absolut sanning? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var menar du att det avslöjas att jag skulle vara mytoman och vilka tidigare nick avslöjas bevisligen? Är det någon påstår om mig en absolut sanning? :roll:

 

Jag påstår (fruktansvärt politiskt korrekt och oerhört diplomatiskt) att du har: "grava problem att ta in information samt bearbeta den för att komma till en korrekt slutsats"

 

Det är en absolut sanning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic men här följer personlig statistik från Pokerstars. Min fråga är om ni anser att jag ligger rätt procentuellt? Om inte, tala om varför?

 

During current Hold'em session you were dealt 135 hands and saw flop:

- 16 out of 30 times while in big blind (53%)

- 10 out of 30 times while in small blind (33%)

- 14 out of 75 times in other positions (18%)

- a total of 40 out of 135 (29%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är bra på att förolämpa men knappast på att argumentera så jag skiter fullständigt i vad en otrevlig nörd som du skriver. Jag har (som jag skrivit många gånger) aldrig påstått att turen måste vara en viktig ingrediens för ett vinnande spel men en del påstår idiotiskt att kortsnittet inte spelar någon som helst roll. Är man bara tillräckligt skicklig så ska man kunna vinna även om motspelarna ständigt träffar bättre. I fixed limit kan du glömma det!

 

Folk här i tråden är otroligt dåliga på att ge kritik istället för att göra personliga påhopp.

 

Tur, kortsnitt, träffar, och allt vad slump jämnas ut i det långa loppet, så att basera någon sorts vinnande strategi på något av dessa element är ju självklart jättenonsens. Jag har full förståelse för folks frustration när du verkar vägra inse detta. De visar dock sin frustration på ett otroligt osympatsikt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk här i tråden är otroligt dåliga på att ge kritik istället för att göra personliga påhopp.

 

Tur, kortsnitt, träffar, och allt vad slump jämnas ut i det långa loppet, så att basera någon sorts vinnande strategi på något av dessa element är ju självklart jättenonsens. Jag har full förståelse för folks frustration när du verkar vägra inse detta. De visar dock sin frustration på ett otroligt osympatsikt sätt.

 

Folk här har tagit sig tid och försökt förklara vissa fundamentala saker för honom, men när han kategoriskt skiter i att lyssna och upprepar samma mantra återigen tröttnar man tillslut. Känns som att man låter honom sitta i ens knä, och så bajsar han i knät (ungefär)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic men här följer personlig statistik från Pokerstars. Min fråga är om ni anser att jag ligger rätt procentuellt? Om inte, tala om varför?

 

During current Hold'em session you were dealt 135 hands and saw flop:

- 16 out of 30 times while in big blind (53%)

- 10 out of 30 times while in small blind (33%)

- 14 out of 75 times in other positions (18%)

- a total of 40 out of 135 (29%)

 

Du glömde väl det viktigaste? Vad spelar du? Fixed/NL? Fullring/shorthanded? Sedan är 135 händer ingenting, du kan ju fått bara skräp eller massa kanonhänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk här i tråden är otroligt dåliga på att ge kritik istället för att göra personliga påhopp.

 

Tur, kortsnitt, träffar, och allt vad slump jämnas ut i det långa loppet, så att basera någon sorts vinnande strategi på något av dessa element är ju självklart jättenonsens. Jag har full förståelse för folks frustration när du verkar vägra inse detta. De visar dock sin frustration på ett otroligt osympatsikt sätt.

Jag har insett det redan långt innan den här tråden så kom inte och påstå något annat. Felet är att folk inte inser vad jag faktiskt syftar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde väl det viktigaste? Vad spelar du? Fixed/NL? Fullring/shorthanded? Sedan är 135 händer ingenting, du kan ju fått bara skräp eller massa kanonhänder.

Fixed Limit 3/6 shorthanded. Min fråga gällde egentligen om det är ungefär så man bör ligga precentuellt efter 10 000 händer? Från det ena till det andra så mår jag illa av poker just nu efter massor av utdragningar och annat oflyt hela jävla dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixed Limit 3/6 shorthanded. Min fråga gällde egentligen om det är ungefär så man bör ligga precentuellt efter 10 000 händer? Från det ena till det andra så mår jag illa av poker just nu efter massor av utdragningar och annat oflyt hela jävla dagen.

 

Du kanske satt på en "dålig plats" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...