Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

antar att shameless rekas?

 

sjukt att jag inte sett den än. älskar ju William H Macy och är lite småkär i Emmy Rossum.

 

Är den lik någon annan serie? Låter lite som It's always sunny, möjligen lite mindre extrem? 8-)

 

Handlar om en gravt alkoholiserad far, Macy, med ett gäng ungar från typ 3 till 23-24 (Rossum). Deras morsa har stuckit och farsan är typ aldrig närvarande då hela hans dagar spenderas med att bli full i den lokala puben och försöka komma på olika sätt att hustla människor på pengar.

 

Han har lämnat sina barn vind för våg och de försöker överleva i huset med Rossum i spetsen som tillförordnad morsa. Alla barn gör sitt för att dra in cash för att betala räkningar och de får ofta vara riktigt finurliga (t ex sälja gräs via glassbilen).

 

Deras grannar är en superskön och snygg svart tjej med sin vita bimbomake. Han är bartender i den lokala puben och hon är lite allsysslare som Rossum. Även de är inblandade i den dagliga överlevnadscircusen.

 

Jag tycker Shameless är bland det bästa som går just nu faktiskt. Mycket hjärta och mycket skratt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice recap. ska definitivt ge den en chans härnäst.

 

spenderat senaste veckan med att kolla ikapp mig på senaste 3 säsongerna av big bang theory. Tyckte det blev så jävla kasst efter första 2 säsongerna så jag dumpade den. Nu är man fast i träsket igen. :-(

 

Inte förvånande att du följer den usla serien...;)

 

Men Shameless är det bud på att kolla upp, H Macy är som sagts bra.

 

(till AF: Belcher vs Palhares blir :shock: :shock: :shock:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lät den faktiskt ligga ett par år. den funkar fint när man väl pumpat 5+ avsnitt; hjärndöd underhållning. Perfekt att köra då man är för trött för att se något "riktigt" men för pigg för att sova.

 

Men visst, det är lite pinsamt. Typ som att kika på 2½ män.

 

Belcher-Palhares är indeed :shock: :shock: :shock:

Hoppades dock på Palhares-Bisping. Skönt att se honom torska ett knä lixom.

 

 

på tal om jobbiga laugh-track serier som kollapsat- Är how i met your mother fortfarande kasst? Såg kanske 4 säsonger sen slängde jag det. Första säsongerna var *****, men sen tappade de allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lät den faktiskt ligga ett par år. den funkar fint när man väl pumpat 5+ avsnitt; hjärndöd underhållning. Perfekt att köra då man är för trött för att se något "riktigt" men för pigg för att sova.

 

Men visst, det är lite pinsamt. Typ som att kika på 2½ män.

 

Belcher-Palhares är indeed :shock: :shock: :shock:

Hoppades dock på Palhares-Bisping. Skönt att se honom torska ett knä lixom.

 

 

på tal om jobbiga laugh-track serier som kollapsat- Är how i met your mother fortfarande kasst? Såg kanske 4 säsonger sen slängde jag det. Första säsongerna var *****, men sen tappade de allt.

 

HIMYM har blivit sämre för varje säsong som gått sedan s05 imo. Nu är det precis som PB, man ser skiten bara för att man vill veta hur fan den ska sluta.

 

Sen måste jag instämma med ST, Shameless(US) är en av de bästa serierna som går för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist att alcatraz ska köra burn notice varianten som tar serien framåt så sjukt långsamt. föredrar the event varianten med lite mer ostrukturerad timeline.

 

tror också serien kommer floppa, e02 var mycket sämre än 1an, antar resten kommer hålla samma kvalite :(

.

 

+1

 

Sett de 5 som ligger ute nu och har redan tröttnat på att inga svar ges, dessutom orkar jag inte heller med upplägget att det dyker upp en bad guy i varje avsnitt, är upplägget 302 avsnitt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i called it efter första avsnittet... "en ny bov varje avsnitt med ytterst lite info om main storyn, ibland inte på ett helt avsnitt"-serier sux. Men å andra sidan är jag så allergisk mot filler eps att jag går på tilt varje gång jag åker på en sådan.

 

särskilt när dem kommer i annars fenomenala serier som breaking bad. Jag tänker på flugan-avsnittet.... visst, man kan hävda det är ett must för att beskriva hur jävla bäng i huvvet vår antihjälte är, men jag står vid att inget nytt kom ur det, allt var sådant vi redan visste, hans neurotiska och petiga sätt att vara, och att det avsnittet var ett filler ep. I hated it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TBBT står sig fortfarande bra jämfört med sin konkurens. Och då menar jag laughtrack sitcoms på en gratiskanal. Lite skillnad på vad man kan visa på CBS jämfört med FX tex. :-(

 

Dock har den såklart blivit mycket sämre efter säsong 2. Sen hoppas jag att bakgrundsskrattet skrotas en gång för alla, hur fan kan nån uppskatta det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag den enda som tycker att TBBT har blivit The Sheldon Show och blviit sjukt mycket sämre?

nepp du är inte ensam.

Sheldon är fortfarande en bra karaktär, men det kan bli lite för mycket ibland känner jag. Han är socialt efterbliven, inte efterbliven.

 

Måste dock säga att Amy är ett bra tillskott. Sjukt jobbig i början men nu används hon på rätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag den enda som tycker att TBBT har blivit The Sheldon Show och blviit sjukt mycket sämre?

 

Nej, du har faktiskt en poäng. Håller dock inte med om att dippen kom redan efter säsong 2 utan känner väl att den börjat nu senaste säsongerna. Sheldon är fortfarande kungen i serien dock, men som du säger kan det bli lite väl mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Six seasons and a movie!"

 

:h: :h: :h:

 

tumblr_lut3xoatHm1qam69vo1_500.jpg

 

Helt sjukt att tbbt, 2½ men etc krossar Community så fruktansvärt när det kommer till tittarsiffror. Förstår givetvis varför, men världen vore bättre om det var tvärtom.

 

Vore faktiskt intressant att se Dan Harmon få fria tyglar på fx, hbo eller liknande.

 

 

:roll:

 

 

en manusförfattare som jobbar med Community svarade på frågot @ reddit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:h: :h: :h:

 

tumblr_lut3xoatHm1qam69vo1_500.jpg

 

Helt sjukt att tbbt, 2½ men etc krossar Community så fruktansvärt när det kommer till tittarsiffror. Förstår givetvis varför, men världen vore bättre om det var tvärtom.

 

Verkligen!

 

Ett par skäl att älska Community:

 

- Abeds pop culture-referenser

- Troy and Abeds snuttar i slutet på varje episod

- Jeff Wingers ben upp på biljardbordet och "publikens" reaktion

- Annies Boobs

- Hela jämra Dungeons and dragons-episoden

- Paintball-episoderna

- Abeds äventyr i bakgrunden i episoden där Pierce mamma dör

- Brittaing

- Betty White

 

 

 

*edit* Och apropå Reddit så hade Louis CK en kunglig IAmA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Hela jämra Dungeons and dragons-episoden

- Paintball-episoderna

Föredrar faktiskt d&d över paintball avsnitten. Tror jag är typ ensam i världen att göra det. 8-)

 

Ytterligare ett skäl: Aspien Dan Harmon som trakasserar nån stackars tjej på twitter för att hon använde uttrycket "streets ahead" och därefter bygger in det i ett avsnitt av Community. :)

 

http://earnthis.net/2010/04/community-is-streets-ahead/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillade många avsnitt med The Community men utan att tänka djupare på saken känns som alternativ timeline-avsnittet stack ut samt Glee-avsnittet med Jul-rappen var riktigt grymt.

 

 

 

Vidare, la jag ner Alcatraz efter avsnitt 2. Den fick i alla fall en chans mer än den där usla dinosaurieserien fick.

 

Är det nån som kollat på nya The River?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jul-rappen var riktigt grymt.

 

 

går rätt bra för donald glover som artist också.

 

 

Will Smith 2.0? (racist ban)

 

 

 

 

@ ~30

 

 

Skön reddit med Louis CK. Sjukt att jag inte sett hans serie trots att jag uppskattar hans standup så mycket.

Är den så bra som hypen får mig att tro? Sett den toppa ett antal "best tv of 2011" listor nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillade många avsnitt med The Community men utan att tänka djupare på saken känns som alternativ timeline-avsnittet stack ut samt Glee-avsnittet med Jul-rappen var riktigt grymt.

 

 

 

Vidare, la jag ner Alcatraz efter avsnitt 2. Den fick i alla fall en chans mer än den där usla dinosaurieserien fick.

 

Är det nån som kollat på nya The River?

 

jag gillar the river, men antar det är 50/50 om man gillar inte gillar den. trist med ett monster per avsnitt, men inte lika trist som alcatraz. dåligt manus, men tacksam miljö. inget man halvser, krävs lite fokus så man kommer in i det, gärna se lite senare på kvällen i mörker etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:h: :h: :h:

 

tumblr_lut3xoatHm1qam69vo1_500.jpg

 

Helt sjukt att tbbt, 2½ men etc krossar Community så fruktansvärt när det kommer till tittarsiffror. Förstår givetvis varför, men världen vore bättre om det var tvärtom.

 

Vore faktiskt intressant att se Dan Harmon få fria tyglar på fx, hbo eller liknande.

 

 

:roll:

 

 

en manusförfattare som jobbar med Community svarade på frågot @ reddit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...