Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

hört mycket positivt om IF. kanske ska pröva det. själv äter jag 2-3ggr/dag. frukost+kvällsmat brukar räcka bra.

 

ca 30min in i:

http://svtplay.se/popup/minispelare/v/2681936?pl,v,,,2.68

 

Debatt om LCHF med Belinda Olsson? Det kan mycket väl vara det jag minst av allt i hela världen är sugen på att se. Tror tillochmed jag hade föredragit att se söta hundvalpar bli torterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Debatt om LCHF med Belinda Olsson? Det kan mycket väl vara det jag minst av allt i hela världen är sugen på att se. Tror tillochmed jag hade föredragit att se söta hundvalpar bli torterade.

 

En av få gånger jag plussar dig!

 

Fyfan vad det programmet blivit förstört, sämre debattledare får man leta efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är ju helt hänförd av den här italienska kaptenen och alla berättelser som dyker upp om honom.

 

Min yngsta bror är sjöbefäl och en väldigt fåfäng person. Jag kan lätt tänka mig att om han en dag blir kapten över en sådan lyxbåt att han skulle behandla den som sitt eget privata kungadöme och måhända göra dumma manövrar för att impa på brudar o dyl.

 

Det får ju en att fundera över om den här italienaren är så jävla unik eller om det springer ett gäng galna kaptener som honom ute på båtarna där ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av få gånger jag plussar dig!

 

Fyfan vad det programmet blivit förstört, sämre debattledare får man leta efter.

 

det jobbiga med LCHF är dess förespråkare

Katrin Zytomierska? Annika Dahlgren? Andreas Eenfeldt?

jag känner mest att jag vill tröstöta 1kg gott och blandat när jag lyssnar på dessa ursäkter till människor.

 

men det finns bättre sätt om man lockas av ett mer evolutionsbaserat sätt att äta på och samtidigt vill ha en kost som är testad av idrottare.

tex björn ferry eller martin berkhan på leangains.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det jobbiga med LCHF är dess förespråkare

Katrin Zytomierska? Annika Dahlgren? Andreas Eenfeldt?

jag känner mest att jag vill tröstöta 1kg gott och blandat när jag lyssnar på dessa ursäkter till människor.

 

men det finns bättre sätt om man lockas av ett mer evolutionsbaserat sätt att äta på och samtidigt vill ha en kost som är testad av idrottare.

tex björn ferry eller martin berkhan på leangains.com

 

Har såklart lyssnat mycket på LCHFsnacket och köper en del trots att jag en gång skrev mitt specialarbete kring näringslära och då blev brainwashad av dåtidens sanningar kring tallriksmodellen.

 

Bara en sak jag inte får ihop, kolhydrater är ju lätt att förstå att de gör att blodsocker åker jojo. Men vad tillför egentligen ett högt fettintag annat än ökad mättnad, energin därifrån är ju svårsmält och dessutom är ju en del av grundtanken att energinivån ska hållas låg . Jag menar på att man i så fall borde må ytterligare bättre av LCLFHP om man tar hänsyn till de egenskaper de olika näringsämnena ger. Varför skulle jag inte äta typ 80/20 protein/fett annat än att det kanske blir ett dyrt val?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

 

Kul när kändisar ska diskutera nutrition.

Börjar även fundera på om dietister som yrkesgrupp är totalt menlösa. Vad lär de sig egentligen? Kanske gäller främst den äldre generationen.

 

Lite tröttsamt att slänga ut idrottare som exempel. Gunde Svan hit och Björn Ferry dit. Det enda det bör visa på är att det mesta fungerar som inte är helt extremt efterblivet.

Finns fullt med veganer/vegetarianer som tävlar på högsta nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är ju helt hänförd av den här italienska kaptenen och alla berättelser som dyker upp om honom.

 

Min yngsta bror är sjöbefäl och en väldigt fåfäng person. Jag kan lätt tänka mig att om han en dag blir kapten över en sådan lyxbåt att han skulle behandla den som sitt eget privata kungadöme och måhända göra dumma manövrar för att impa på brudar o dyl.

 

Det får ju en att fundera över om den här italienaren är så jävla unik eller om det springer ett gäng galna kaptener som honom ute på båtarna där ute.

 

Mötte två st rätt coola bröder, tvillingbröder faktiskt på Gotland för några år sedan, båda jobbade som kapten för lyxkryssare, de rörde om varsin. De åkte världen runt med sina jävlar, de var där på min brors bröllop. Ena snubben hade en bisarrt vacker brasiliansk fru. Spanade även in hans 1600-tals kåk han köpt, rätt mäktig kåk, den stod granne med nån konstverkstad vi var och besökte en av kvällarna, så passade på att spana in den då. väldigt slottsaktig känsla :)

 

Han hade rätt balla skepparhistorier, en jag minns väl är då han i detalj berättade om hur han har blivit rånad 3 ggr under rio karnevalen,(de går ju obv iland med kryssarna under rio karnevalen) 2 ggr mitt i publiken, får du en kniv i ryggen ere bara lämpa bak börsen, ingen bryr sig om du blir nerstucken liksom, en gång då han satte sig i bilen så låg en jävel o tryckte i baksätet och väntade med pickadolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga kommentarer på Spartacus:Vengeance än?

 

hade bet med supertequila om antalet sexscener i avsnittet, jag gissade rätt :)

 

inte jätteimpad av avsnittet, första scenen som var bra hade jag redan sett och tyckte resten var meh. men första avsnittet av s01 var ju inte nöten heller och jag tror helt klart säsongen kommer leverera även om jag har svårt att se hur de ska kunna få in lika stora intriger utanför ludus.

 

angående "debatt på svt" så är det en oxymoron, men trevligt att plåga sig själv ibland.

 

Bara en sak jag inte får ihop, kolhydrater är ju lätt att förstå att de gör att blodsocker åker jojo. Men vad tillför egentligen ett högt fettintag annat än ökad mättnad, energin därifrån är ju svårsmält och dessutom är ju en del av grundtanken att energinivån ska hållas låg . Jag menar på att man i så fall borde må ytterligare bättre av LCLFHP om man tar hänsyn till de egenskaper de olika näringsämnena ger. Varför skulle jag inte äta typ 80/20 protein/fett annat än att det kanske blir ett dyrt val?

belastar väl njurar och lever en hel del. tror faktiskt rätt många LCHF-are äter så. men något man bör komma ihåg i sammanhanget, om man tar bort en del av kolhydratintaget behöver man inte ersätta det då kolhydrater ofta ökar ätandet av fett och protein, en läsk till maten och man äter mer mat etc.

 

citerar tommy blom: Äter man deg blir man degig, äter man kött blir man köttig och om man äter fett? Då blir man fett köttig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast någon belastning värd att nämna för en normal person. Vi snackar inte BBs som trycker i sig 500g protein+ om dagen.

 

Jag tror personligen att det är svårare att hypa något LCLFHP-liknande och tjäna pengar på det eftersom det inte är något nytt. Att sitta och trycka i sig fett i mängder känns helt nytt (av en anledning) så jag tror helt enkelt det är lättare att marknadsföra den dieten samtidigt som förespråkarna lättare kan slänga ur sig massa fördelar med den som inte är vetenskapligt underbyggda och ändå på något konstigt vis inte tappa i trovärdighet.

 

Sen har jag verkligen aldrig förstått hur man äter mer protein och fett om man äter kolhydrater. Men den diskussionen är dödfödd här, det vet jag av erfarenhet så den kommer jag inte ens försöka ge mig in i. Jag gillar iaf att token nu skriver "ofta" istället för att skriva det som en sanning att det är så, lite har jag kanske nått ut trots allt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har jag verkligen aldrig förstått hur man äter mer protein och fett om man äter kolhydrater. Men den diskussionen är dödfödd här, det vet jag av erfarenhet så den kommer jag inte ens försöka ge mig in i. Jag gillar iaf att token nu skriver "ofta" istället för att skriva det som en sanning att det är så, lite har jag kanske nått ut trots allt :mrgreen:

 

ja, varför ta debatt liksom, det är ju garanterat dödfött. för er andra intressade:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006291X09004306

 

In the brain malonyl-CoA serves the important function of monitoring and modulating energy balance. Because of its central role in the metabolism of higher animals, glucose acts as the principal indicator of global energy status. Specialized neuronal nuclei within the hypothalamus sense blood glucose and signal higher brain centers to adjust feeding behavior and energy expenditure accordingly. As the level of glucose entering the brain rises, food intake is suppressed. Energy status information triggered by glucose is transmitted via hypothalamic signaling intermediaries, i.e. AMPK and malonyl-CoA, to the orexigenic/anorexigenic neuropeptide system that determines hunger and energy expenditure. The central metabolism of glucose by the glycolytic pathway generates ATP which produces a compensatory decrease in AMP level and AMPK activity. Since acetyl-CoA carboxylase (ACC) is a substrate of AMPK, lowering AMP increases the catalytic activity of ACC and thereby, the level of its reaction product, malonyl-CoA. Malonyl-CoA signals the anorexigenic–orexigenic neuropeptide system to suppress food intake. Unlike glucose, however, centrally metabolized fructose increases food intake. This paradox results because fructose bypasses the rate-limiting step of glycolysis and uses a rapid ATP-requiring reaction that abruptly depletes ATP and provokes a compensatory rise in AMP. Thus, fructose has the opposite effect of glucose on the AMPK/malonyl-CoA signaling system and thereby, feeding behavior. The fact that fructose metabolism by the brain increases food intake and obesity risk raises health concerns in view of the large and increasing per capita consumption of high fructose sweeteners, especially by youth.

 

017.jpg

 

som experiment kan ni ju testa att äta kebabtallrik till frukost med vatten ena dagen och cola nästa dag och se hur er aptit påverkas. själv märker jag mer frosseri när jag dricker läsk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det blir dödfött när du på ett inlägg har gått från "kolhydrater" till ett exempel med fruktos och ett med läsk. Det finns andra kolhydrater än dem som finns i läsk men du går ju direkt överstyr och ändrar ämnet för att det ska passa dig bättre. GL med att hitta någon som förespråkar att vi ska dricka mycket läsk för att må bättre, jag har iaf aldrig gjort det ;) Jag älskar Coca Cola och hade gärna druckit en halvliter om dagen men jag gör det inte.

 

"Fruktos stimulerar däremot inte frisättningen av leptin och hämmar inte grehlinproduktionen, vilka är mättnads- respektive hungerhormon. Fruktos mättar därför sämre än andra kolhydrater som tex. glukos eller stärkelse [16]. Detta är främst ett problem när fruktos tillsätts i livsmedel, tex. läsk eftersom läsk är flytande och energirikt så har det en väldigt dålig mättande förmåga, vilken inte blir bättre om läsken sötas övervägande med fruktos."

 

 

Återigen har du iaf ändrat hur du skriver och i ditt sista exempel utgick du från hur du själv upplever saken istället för att skriva det som en sanning. Då skulle jag verkligen aldrig få för mig att säga att du har fel :) Så jag märker helt klart att du lyssnat på mig ;) Även om läsk inte alls var vad vi pratade om här och jag inte förstår varför du går in på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såhär skrev jag:

något man bör komma ihåg i sammanhanget, om man tar bort en del av kolhydratintaget behöver man inte ersätta det då kolhydrater ofta ökar ätandet av fett och protein, en läsk till maten och man äter mer mat etc.

 

varvid du svarar:

 

Sen har jag verkligen aldrig förstått hur man äter mer protein och fett om man äter kolhydrater.

 

och nu får du det till:

Klart det blir dödfött när du på ett inlägg har gått från "kolhydrater" till ett exempel med fruktos och ett med läsk.

jag pratade om läsk hela tiden.

 

Klart det blir dödfött när du på ett inlägg har gått från "kolhydrater" till ett exempel med fruktos och ett med läsk. Det finns andra kolhydrater än dem som finns i läsk men du går ju direkt överstyr och ändrar ämnet för att det ska passa dig bättre. GL med att hitta någon som förespråkar att vi ska dricka mycket läsk för att må bättre, jag har iaf aldrig gjort det Jag älskar Coca Cola och hade gärna druckit en halvliter om dagen men jag gör det inte.

duger det med någon som säger att man ska dricka apelsinjuice? för det har jag iaf hört ett antal som säger ska vara nyttigt när det i själva verket är läsk.

 

sitter på phukets flygplats nu och ser några brutalt överviktiga äta choklad och dricka apelsinjuice nu btw. aja de verkar vara lyckliga tillsammans iaf :)

 

edit: nu ser jag ett ofta. kanske inte riktigt menade ofta som i oftast utan som i flera olika vanliga scenarier, slarvfel. men många som börjar med lchf slutar med socker till kaffet etc och detta bör väl leda till ett minskat matintag!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vi snackade ju om kolhydrater allmänt. Och du skrev visst själv "om man tar bort en del av kolhydratintaget behöver man inte ersätta det då kolhydrater ofta ökar ätandet av fett och protein". Sen kunde du inte hålla dig och ändrade dig till läsk :)

 

Och nu är det några random tjockisar du sett som äter choklad och dricker apelsinjuice. Jag har inte jättekoll men såvitt jag vet finns inte "choklad- och apelsinjuicedieten" :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

duger det med någon som säger att man ska dricka apelsinjuice? för det har jag iaf hört ett antal som säger ska vara nyttigt när det i själva verket är läsk.

 

 

apelsinjuice = bra, är en av de största myterna bland folk som inte har någon koll. Samma människor tror på fullaste allvar att Pasta är bland det nyttigaste man kan stoppa i sig, endast i konkurens med "mörkt bröd".

 

Samma sak med nötter. Visst finns det mycket att gilla när det kommer till nötter, och för folk som har plats i budgeten (dvs inte vill gå ner i vikt) är det absolut inget fel.

Men väldigt ofta hör jag fetton som vill gå ner i fettvikt sitta och mumsa på nötter för att de "innehåller så mycket nyttiga fetter". Ptja, men det är också lika mycket kalorier i 2hg nötter som i en 300g påse med chips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nötte igenom hela serien förra månaden och tycker den är stört överskattad. Klart sevärd, absolut, men inte i närheten av samma liga som Wire eller Sopranos.

den är ju mycket skräpigare än the wire och sopranos.

 

sopranos och the wire kräver ofta lite engagemang och kan vara svår att komma in i. Breaking bad är tv-crack for dummies. Jävligt bra sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nåt jag inte känner till här, eller kommer Brady o co att krossa Ravens i kvällens match?

 

hoppas det. hur bra ravens D än spelar så har dom ju Joe Fiasco som QB så han kommer hitta ett sätt att losa-

 

Trodde jag också om nollan A. Smith mot Saints... :-(

 

Bra start för båda lagens D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...