Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Då har man sett "A Serbian Film" nu då. Planen var att se den igår natt men somnade mitt i... redan det kanske säger en del om filmen.

 

Filmen är på 1,5 timmar och det händer egentligen inte mkt förrän 1 timme in i filmen. Man får se en del porrscener o bakgrunden byggs upp. Den här biten tror jag de hade kunnat fixa på 30 min, men då hade de ju inte haft nåt mer att fylla resterande timmen, för storyn är ju tunn som väntat.

 

När första timmen passeras får man uppleva den första "chock"-scenen som egentligen inte biter mycket...

 

Det är först mot det absoluta slutet som själva plot twisten dyker upp och även om man blir riktigt äcklad över vad som hänt så är det inte (av förklarliga skäl) inte grafiskt.

 

Överlag var inte filmen bra alls.

 

Kommer ihåg när jag såg Hostel för första gången. Även den filmen kör med väldigt grafisk våldsex men jag kommer ihåg att jag tyckte att filmen var bra.

 

Den här filmen känns bara obehagligt äckligt när plot twisten slår till, men bra blev den aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar slötitta på Parks and Recreation mest när inget annat finns. Tycker serien är rätt tråkig med undantag för machomannen Ron som kan klämma ur sig de skönaste onelinersen ever.

 

- Ron, aren't you afraid of eating here?

- When I eat, the food is afraid.

 

Ron om bowling

- That's how I do it. Straight down the middle, no spin, no fuzz. Anything more than that and it becomes figure skating.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar slötitta på Parks and Recreation mest när inget annat finns. Tycker serien är rätt tråkig med undantag för machomannen Ron som kan klämma ur sig de skönaste onelinersen ever.

 

- Ron, aren't you afraid of eating here?

- When I eat, the food is afraid.

 

Ron om bowling

- That's how I do it. Straight down the middle, no spin, no fuzz. Anything more than that and it becomes figure skating.

hur mycket har du sett? 1:a säsongen är rätt kass. halva 2:a är medioker. sen är allt superbt.

 

Serien "Solsidan" blev ju populär i Sverige medan jag var i Sydafrika. Har hört mkt om att den ska vara bra så ska kika in säsong 1 nu.

solsidan är mycket bra för att vara en (rolig)svensk serie. heja björn är en annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som hämtat från en komedi.

 

Det ringer på företagstelefonen och jag svarar.

- Hej vad kostal ela flisbänkar?

- Våra vadå?

- flisbänk.

- Vilken bänk?

- flis.

- Flis?

- Ja, flis.

- Flis? Vi säljer inte flis, eller vad menar du?

- Jo på el leklam på blocket stål det att ni säljel flisbänk.

- Flis?

- Ja, flis.

 

Brorsan som hör samtalet rycker in o säger:

- Han är kines, han menar frys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man brukar småflina när kineserna skriver engelska, men även tyskarna briljerar med sköna uttryck:

 

Dear Mr Shane

 

The number from the delivery company Dachser is: 00468500744412 and the track number is: xxx.

 

You can call them exeunt tomorrow.

 

Thank you for the appreciation.

 

 

exeunt |ˈeksēənt; ˈeksēˌoŏnt|

verb

used as a stage direction in a printed play to indicate that a group of characters leave the stage : exeunt Hamlet and Polonius. See also exit .

PHRASES

exeunt omnes used in this way to indicate that all the actors leave the stage.

ORIGIN late 15th cent.: Latin, literally ‘they go out.’

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som hämtat från en komedi.

 

Det ringer på företagstelefonen och jag svarar.

- Hej vad kostal ela flisbänkar?

- Våra vadå?

- flisbänk.

- Vilken bänk?

- flis.

- Flis?

- Ja, flis.

- Flis? Vi säljer inte flis, eller vad menar du?

- Jo på el leklam på blocket stål det att ni säljel flisbänk.

- Flis?

- Ja, flis.

 

Brorsan som hör samtalet rycker in o säger:

- Han är kines, han menar frys.

 

haha, hade nog böljat sklattat i lulen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Don Draper med drinken i soffan?

 

Telefonkiosken från Dr Who är söt utanför fönstret.

 

Barney Stinson prob. Löste väl typ 2/3.

 

Båda har ju rätt obv (= Okej så det var någon firefly bakom tvn, men vem är killen i fez nu? Irriterande att man såg han när man trodde att man just insett vilka alla var...

 

Trodde iofs att Sherlock var killen från White Collar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...