Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Som bekant för trogna läsare, uttrycker jag mig tidvis något negativt om andra folkslag.

 

Bortsett från att jag har rätt så har jag förstås rätt.

 

Det är väl så att alla folkslag inte direkt skiner med hög genomsnittlig intelligens, och jag vill inte uttala mig om var jag anser våra kurdiska vänner befinner sig på den skalan, med tanke på att liknande uttalanden medfört varningar förut, men låt oss säga att jag är extremt polariserad i min åsikt där. Sen kan läsaren själv räkna ut vilken ände av skalan min polarisering befinner sig i.

 

Trots detta har jag ett par kurdiska vänner som jag tycker väldigt mycket om. En av dem kan sägas tillhöra min närmaste krets. Det finns förstås andra egenskaper man värdesätter hos en vän än hans IQ och mina vänner är snälla, lojala och sköna att hänga med.

 

Ibland uppstår dock riktigt lustiga situationer som får en att häpna.

 

Jag fyller år 23e augusti. När man pressar andra halvan av 30-plus är det ingen större begivenhet utan mer en påminnelse om att man närmar sig ålderdomen; mer sorgset än glädjande på något sätt.

 

Jag passerade dock min medelålderskris nån gång när jag var 25 och har efter det knappt brytt mig om sådana banala saker som åldern.

 

Mina vänner har dock förärat mig den stora hedern att organisera en överraskningsfest till min ära på lördagen den 20e augusti.

 

Jag delar ju lägenhet med en polare numera så det hela har organiserats via honom och min bror på facebook genom ett gruppmeddelande som rubricerar typ: Sean fyller år och vi ska ha en surprise-fest hemma hos honom den 20e augusti.

 

I tråden beskriver sen min bror att alla ska samlas hos mig. Två tjejkompisar ska ha uppdrag att få bort mig fr lägenheten (typ vi ska käka middag lr nåt) osv... Avslutas med: glöm inte nu att det är en surprise-fest.

 

Runt 30 pers har svarat att de dyker upp.

 

Mejlet gick väl ut nån gång för 2 veckor sen.

I början av förra veckan sitter jag på kontoret och brorsan sitter i telefon en bit längre bort.

 

Min kurdiska vän, Farhang, dyker upp och säger hej. Sen står han vid mitt skrivbord med sitt största leende.

Farhang: Så du ska ha fest hemma hos dig?

Jag: huh?

F: ja, den 20e.

J: Hos mig?

F: Ja

J: nope... var har du fått det ifrån?

F: Det står ju på facebook.

J: Står det på facebook att jag ska ha fest hemma hos mig den 20e?

F: Ja.

J: Var då? jag har inte sett det.

F loggar in på FB via sin iphone och visar mig tråden.

J: Ahaaa... där ser man... ja ja.. jag antar att jag har fest då.

 

Så tittar jag på honom förundrandes... jag fattar ingenting.

 

Brorsan lägger på luren och jag berättar vad som precis hänt.

Han går helt i taket och blir asförbannad.

- Va i helvete Farhang, är du helt jävla dum i huvet? Varför berättade du det för honom?

- Vadådå?

- Det är ju för fan ett surprise-party... det står ju i titeln.

- Ehm... Vad betyder surpris?

 

Ridå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för surprise party då...

 

Har rullat 8 joints, ska nog rulla 5 till eller så... här ska det bli högt i taket.

 

Rullar in 30 pers i vår lilla tvåa så det lär bli packat... i ordets båda betydelser.

 

Den här ska få rulla mkt inatt har jag tänkt mig

 

 

Måste digga kommentaren med flest tummar upp:

"wtf is hair forbidden on this country or something ?"

 

 

En polares polare var o hälsade på fr Iran i förra veckan. Han blev väldigt förvånad över att alla är korthåriga eller rakade här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tung natt. Beskrivs bäst i den här låten.

(ett riktigt minnesvärt liveframträdande för övrigt)

 

 

I'm taking a ride

With my best friend

I hope he never lets me down again

He knows where he's taking me

Taking me where I want to be

I'm taking a ride

With my best friend

 

We're flying high

We're watching the world pass us by

Never want to come down

Never want to put my feet back down

On the ground

 

I'm taking a ride

With my best friend

I hope he never lets me down again

Promises me I'm as safe as houses

As long as I remember who's wearing the trousers

I hope he never lets me down again

 

Never let me down

 

See the stars they're shining bright

Everything's alright tonight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...