Gå till innehåll

För dumma för att spela poker?


Johnstoner

Recommended Posts

Hej!

 

Förstår exakt vad du menar! Har själv haft det här sk. "helgproblemet". Det gick verkigen inte att spela! Alla dåliga spelarna spelade dåliga händer och synade mina bra! Var sjukt irriterande. Har numera gått över till att spela enbart onsdagar och måndagar. Det är de dagarna då flest spelare som inte är så osmarta spelar. Sen jag bytte har det går jättebra.

 

Lycka till vid borden! :-D

Tottyville the sarkastic :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla är så jävla lösa så får du väl helt enkelt tajta till dig. När jag började spela poker upplevde jag samma sak tills jag insåg att jag var dum i huvudet. Spelar dom löst så får du börja spela tajt och ha tålamod. Dom kommer inte ha någon koll på att du spelar tight så när du väl har en riktigt stark hand kommer dom ge dig betalt i alla fall. Så allt handlar om att ha tålamod. Visst, oturen och utdragningarna kommer du givetvis aldrig ifrån men du kan ju minska variansen lite om du spelar lite mer konservativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla är så jävla lösa så får du väl helt enkelt tajta till dig.

 

Nja, det där håller jag nog inte riktigt med om. Ifall motståndarna spelar allt möjligt skräp räcker det väl för dig att spela bara lite bättre kort än motståndarna i genomsnitt. Dvs, ifall resten av bordet spelar typ Q4s, T6o osv kan du gärna spela Q9s, T9o osv, så länge du kan se billiga floppar. Ingen ide att sitta och folda och vänta på AA bara för att nån åsna skall ändå träffa sina två par... :) Och alla vet väl vad som sägs om att bluffa enn calling station?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det där håller jag nog inte riktigt med om. Ifall motståndarna spelar allt möjligt skräp räcker det väl för dig att spela bara lite bättre kort än motståndarna i genomsnitt. Dvs, ifall resten av bordet spelar typ Q4s, T6o osv kan du gärna spela Q9s, T9o osv, så länge du kan se billiga floppar. Ingen ide att sitta och folda och vänta på AA bara för att nån åsna skall ändå träffa sina två par... :) Och alla vet väl vad som sägs om att bluffa enn calling station?

 

.

 

Ju sämre folk spelar destu fler billiga floppar bör man väl se...(?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det där håller jag nog inte riktigt med om. Ifall motståndarna spelar allt möjligt skräp räcker det väl för dig att spela bara lite bättre kort än motståndarna i genomsnitt. Dvs, ifall resten av bordet spelar typ Q4s, T6o osv kan du gärna spela Q9s, T9o osv, så länge du kan se billiga floppar. Ingen ide att sitta och folda och vänta på AA bara för att nån åsna skall ändå träffa sina två par... :) Och alla vet väl vad som sägs om att bluffa enn calling station?

 

En stark hand behöver nödvändigtvis inte menas AA preflop. Han kan ju spela sina vanliga händer, men vara lite tajtare och inte alltid tro att toppar är bäst i världen. Klart han kan se billiga floppar men det blir ju ganska slaskigt och variansen blir ju förmodligen rätt stor?

 

Aja, när folk spelar slaskigt brukar jag vilja tajta till mig. Men det beror lite på vad det är för folk som spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...