Gå till innehåll

PokerStars förslagslåda


PokerStars_Martin

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej alla,

 

Lite fler kommentarer angående förslagen:

 

Det enda jag stör mig på hos Stars är att man oftast inte kan regga sig till turneringarna förrän 1 timme innan start. Jag skulle vilja att man kan ta rubbet på en gång precis som på FTP, vad är anledningen till att ni inte har så? Sjukt störande för mig som spelar mkt turrar att alltid behöva "leta" mtts på stars samtidigt som jag håller på och spelar ~20 andra turneringar.

 

Man kan förregistrera sig genom att skicka ett mail till support@pokerstars.com med turneringsnummer och inköp. Notera dock att särskilda turneringar har ett tak på antal anmälningar, och om det är en turnering där det taket vanligtvis nås så kan man inte registrera sig i förväg.

 

Hur ser ni på att byta valuta? Dollarn känns inte stabil längre och jag gissar att rätt många spelare hellre skulle se att ni körde på euro.

 

Förslaget är vidarebefordrat, men just nu finns det inga planer på att byta valuta.

 

Det här med bonuser och rakeback. Ni är faktiskt den dyraste siten. Lyxpoker kan man säga. Det är tur för er att konkurrenterna är så dåliga för jag tror att ganska många spelare blir lite bittra när de betalar sjuka summor i rake varje månad och känner att de inte får något tillbaka. Party Poker tex ger mig en massa olika bonusar och nu när jag inte har spelat där på ett tag satte de in $150 på mitt konto som jag fick mot att jag omsatte nån summa som jag inte kommer ihåg. På stars saknas sånt helt vilket faktiskt irriterar mig lite.

 

Om du jämför raken på PokerStars med andra siter, så tror jag att du kommer att finna att den är lägre på PokerStars. Vi föredrar att ha en låg grundrake, istället för att ha en hög rake, och sedan ge tillbaka av denna period vis. Du kanske betalar $350 i rake på en sida, utan rakeback, medan du betalar $450 i rake på en annan sida, men där får $75 tillbaka i rakeback (siffrorna tagna helt ur luften, men för att visa på ett exempel).

 

Vi har periodvis också reloadbonusar, men på det stora hela föredrar vi att ge värde till spelarna genom vårt VIP-system, där man kan spendera sina FPP-poäng i VIP-shopen.

 

En 'discuss a deal'-knapp på finalbordet i turneringar. Alla spelare skulle ha en egen knapp och den skulle fungera på så sätt att när alla har tryckt på knappen och därmed indikerat att de är villiga att diskutera en deal så skulle turneringen stoppas och supporten automatiskt tillkallas. Det här systemet skulle vara mycket smidigare än det nuvarande då man måste skicka ett e-mail till supporten och sedan bara vänta på att någonting händer, allt medan turneringen fortgår.
Eller som Party har.

 

När alla markerat att de vill deala får chippien ett fönster där man kan reglera hur stor andel av potten som fördelas linjärt/enligt ICM/annat och hur mycket man vill lira om.

 

Eller bara en standarddeal om 50% av prispoolen eller nåt.

 

Vi har ingen avsikt i nuläget att införa någon funktion för att göra en deal. Jag förstår varför det skulle vara smidigt, men vi anser att det inte är vår sak att annonsera om möjligheten att göra en del, vilket indirekt görs med en sådan funktion. I live-spel så sitter t.ex. inte dealern och påminner spelarna om att "om ni vill göra en deal så...". ;)

 

Om alla spelarna är överens om att göra en deal, så kan alla välja att sitta ut tills någon kommer till bordet och hjälper er. Skriv "Urgent: Deal in tourney [turneringsID]" så plockas mailet upp så fort vi ser det, och går före i kön.

 

En klient för iphone/ipod touch.

 

Klient för mobiltelefoner av olika slag är något som diskuteras av och till, kanske dyker det upp i framtiden.

 

Fler förslag och synpunkter är alltid välkomna. :)

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ingen avsikt i nuläget att införa någon funktion för att göra en deal. Jag förstår varför det skulle vara smidigt, men vi anser att det inte är vår sak att annonsera om möjligheten att göra en del, vilket indirekt görs med en sådan funktion. I live-spel så sitter t.ex. inte dealern och påminner spelarna om att "om ni vill göra en deal så...". ;)

 

Om alla spelarna är överens om att göra en deal, så kan alla välja att sitta ut tills någon kommer till bordet och hjälper er. Skriv "Urgent: Deal in tourney [turneringsID]" så plockas mailet upp så fort vi ser det, och går före i kön.

 

Jag tycker det här är en väldigt vek förklaring, eftersom det i klartext betyder "vi har inget intresse av att erbjuda en efterfrågad tjänst till våra spelare (kunder) eftersom man inte heller gör det live".

Det är mycket möjligt att ni ser någon faktiskt nackdel med att införa en sån här funktion, kan det bli aktuellt att kommunicera ut den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det här är en väldigt vek förklaring, eftersom det i klartext betyder "vi har inget intresse av att erbjuda en efterfrågad tjänst till våra spelare (kunder) eftersom man inte heller gör det live".

Det är mycket möjligt att ni ser någon faktiskt nackdel med att införa en sån här funktion, kan det bli aktuellt att kommunicera ut den?

Du sammanfattar deras svar mycket bra. Antingen är det en nackdel för spelaren (men troligtvis inte eftersom folk efterfrågar funktionen) eller så är det en nackdel för PS. Jämförelse mot livepoker är helt absurd, PS vill knappast dra ner antalet händer per minut för att det går långsammare live eller ta bort möjligheten att spela flera bord samtidigt. Ta bladet ur munnen och ge oss ett svar VARFÖR ni inte vill införa en bättre lösning för att deala på finalbordet istället för att hitta på krystade förklaringar!

 

En fördel för PS är ju att en turnering blir klar snabbare och railbirds får snabbare chansen att börja spela själv istället för att dräggla över finalbordet. Dessutom kan det ju vara så att utveckling av en efterfrågad funktionalitet faktiskt medför fler spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer man denna länk http://www.sharkscope.com/index.html#coverage

 

Går in under rubriken Coverage och trycker på raden "Why didnt some of my results get captured" så poppar det upp en ruta som säger att pokerstars inte tillåter sharkscope medans man spelar. Nu uppmanar man via länken att spela på Full tilt istället. Frågan är varför ?

Se själva....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det här är en väldigt vek förklaring, eftersom det i klartext betyder "vi har inget intresse av att erbjuda en efterfrågad tjänst till våra spelare (kunder) eftersom man inte heller gör det live".

Det är mycket möjligt att ni ser någon faktiskt nackdel med att införa en sån här funktion, kan det bli aktuellt att kommunicera ut den?

 

Du sammanfattar deras svar mycket bra. Antingen är det en nackdel för spelaren (men troligtvis inte eftersom folk efterfrågar funktionen) eller så är det en nackdel för PS. Jämförelse mot livepoker är helt absurd, PS vill knappast dra ner antalet händer per minut för att det går långsammare live eller ta bort möjligheten att spela flera bord samtidigt. Ta bladet ur munnen och ge oss ett svar VARFÖR ni inte vill införa en bättre lösning för att deala på finalbordet istället för att hitta på krystade förklaringar!

 

En fördel för PS är ju att en turnering blir klar snabbare och railbirds får snabbare chansen att börja spela själv istället för att dräggla över finalbordet. Dessutom kan det ju vara så att utveckling av en efterfrågad funktionalitet faktiskt medför fler spelare...

 

Jag är ledsen om förklaringen känns krystad, men jag kan försäkra er om att detta är den verkliga orsaken. Det är inte heller ett godtyckligt beslut utan något som har diskuterats i detalj inom PokerStars ledning.

 

Vi betraktar det inte som en fråga om fördel eller nackdel (jag kan personligen inte komma på någon direkt nackdel, rent vinstmässigt för vårt företag, med att inte erbjuda den möjligheten), utan om en principfråga gällande hur vi anser att vår pokerprodukt ska se ut. Det handlar helt enkelt om att vi inte tycker att det är vår sak att lägga oss i utgången av turneringen genom att visa på möjligheten att göra en deal.

 

Jag hoppas att detta förtydligar vår ståndpunkt något.

 

Fortsätt gärna att komma med synpunkter och förslag.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni har alla anledningar att tänka om. Många efterfrågar tjänsten, och tror inte många skulle motsätta sig den. Och de som inte direkt bryr sig skulle snarare tänka "coolt, man kan göra deals också".

 

Filosofier om kärnprodukter, rena tjänster etc i all ära, men det ska inte ske till priset av att man avstår från att genomföra en förbättring som efterfrågas av många och motsätts av ingen. Iaf när det kan ske till nästan ingen kostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag på förbättring:

Dett KAN ha tagits upp tidigare i tråden men jag har letat och inte hittat.

1) Kan Pokerstars koda om klienten så att man kan använda tangentbordet för "Fold", "Call" och "Raise/Bet".

Som van datoranvändare har jag svårt att inte få använda tangentbordet.

2) När det blir min tur skulle det vara en smidig funktion att fokusen ändras till fönstret där man matar in beloppet man vill satsa. I dagsläget blir man tvungen att antingen 'markera' siffrorna genom att hålla ner och dra med musen eller dubbelklicka över siffrorna för att få dom markerade. Sedankan jag skriva in beloppet och trycka Enter.

Markören är ju i alla lägen i chatfönstret men du chattar förhoppningsvis MINDRE än du satsar/höjer så ett naturligt steg borde vara att ha markören i satsningrutan.

Det skulle ev. kunna finnas en inställning av typen "Markera beloppet när det är min tur att agera" som man kan kryssa i för att ha denna funktion istället för den som finns idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni har alla anledningar att tänka om. Många efterfrågar tjänsten, och tror inte många skulle motsätta sig den. Och de som inte direkt bryr sig skulle snarare tänka "coolt, man kan göra deals också".

 

Hej Klyka,

 

Det går alltså redan att göra "deals" i turneringar. Det står uttryckligen i turneringsreglerna §17 hur man går tillväga för att göra en deal. Tjänsten erbjuds alltså redan.

 

Det diskussionen handlar om är huruvida det skall finnas en knapp på finalbordet där det står "DEAL" eller inte.

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det diskussionen handlar om är huruvida det skall finnas en knapp på finalbordet där det står "DEAL" eller inte.

 

Ja, det är angående tjänsten "dealknapp med tillhörande funktionalitet" som jag tycker ni fattat fel beslut. Jag förstår er ståndpunkt med produkthygien, och inser att det är ett viktigt argument, men tycker kundernas önskemål i detta fall borde väga tyngre. Det är dock en bedömningsfråga och vi kanske inte kommer komma överens i den frågan i denna tråd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Klyka,

 

Det går alltså redan att göra "deals" i turneringar. Det står uttryckligen i turneringsreglerna §17 hur man går tillväga för att göra en deal. Tjänsten erbjuds alltså redan.

 

Det diskussionen handlar om är huruvida det skall finnas en knapp på finalbordet där det står "DEAL" eller inte.

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

 

Jag är helt säker på att majoriteten av spelarna skulle tycka det var en bra grej att kunna välja en deal med en knapp. OK, låt gå att ni vill hålla på ert synsätt men fixa det mjukvarumässigt istället då som ett val man kan lägga till. Dom som vill ha möjlighet att välja deal lägger till en knapp via menyn. Skulle det då vilja diskuteras en deal så borde användaren som inte har valt knappen som default att få upp ett fönster som säger typ " Some players want to discuss a deal are you also intrested in this" YES or NO

Beroende på svaret så stannas spelet eller så lirar man vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt säker på att majoriteten av spelarna skulle tycka det var en bra grej att kunna välja en deal med en knapp. OK, låt gå att ni vill hålla på ert synsätt men fixa det mjukvarumässigt istället då som ett val man kan lägga till. Dom som vill ha möjlighet att välja deal lägger till en knapp via menyn. Skulle det då vilja diskuteras en deal så borde användaren som inte har valt knappen som default att få upp ett fönster som säger typ " Some players want to discuss a deal are you also intrested in this" YES or NO

Beroende på svaret så stannas spelet eller så lirar man vidare.

För det verkar ju smidigare än en checkruta som alla som inte spelar scared money kan ignorera?

 

Och givetvis tjänar Stars på att prisstrukturen oftare blir trubbigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt säker på att majoriteten av spelarna skulle tycka det var en bra grej att kunna välja en deal med en knapp. OK, låt gå att ni vill hålla på ert synsätt men fixa det mjukvarumässigt istället då som ett val man kan lägga till. Dom som vill ha möjlighet att välja deal lägger till en knapp via menyn. Skulle det då vilja diskuteras en deal så borde användaren som inte har valt knappen som default att få upp ett fönster som säger typ " Some players want to discuss a deal are you also intrested in this" YES or NO

Beroende på svaret så stannas spelet eller så lirar man vidare.

 

Ett intressant förslag Kidder, jag har vidarebefordrat det. :)

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte så himla mycket på Stars, men när jag väl spelar där saknar jag en Tile-funktion. En sådan funktion skulle få mig att överväga att spela oftare på Stars.

 

Hej Gahlster,

 

Under 'View' i huvudlobbyn kan du välja 'Tile Tables'. Du kan också justera storleken på borden och spara dina egna layouts genom att välja 'Save Custom Layouts' så att du inte behöver justera/flytta om borden nästa gång du loggar in.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag på förbättring:

Dett KAN ha tagits upp tidigare i tråden men jag har letat och inte hittat.

1) Kan Pokerstars koda om klienten så att man kan använda tangentbordet för "Fold", "Call" och "Raise/Bet".

Som van datoranvändare har jag svårt att inte få använda tangentbordet.

2) När det blir min tur skulle det vara en smidig funktion att fokusen ändras till fönstret där man matar in beloppet man vill satsa. I dagsläget blir man tvungen att antingen 'markera' siffrorna genom att hålla ner och dra med musen eller dubbelklicka över siffrorna för att få dom markerade. Sedankan jag skriva in beloppet och trycka Enter.

Markören är ju i alla lägen i chatfönstret men du chattar förhoppningsvis MINDRE än du satsar/höjer så ett naturligt steg borde vara att ha markören i satsningrutan.

Det skulle ev. kunna finnas en inställning av typen "Markera beloppet när det är min tur att agera" som man kan kryssa i för att ha denna funktion istället för den som finns idag.

 

Jag citerar mig själv och undrar om Martin och dom andra från PS helt missat mitt inlägg samtidigt som jag kommit på en ultimat lösning för den/dom som kodar klienten.

Det finns ett VÄLDIGT VÄLDIGT enkelt sätt att koda in i klienten så att man hamnar i "satsningsrutan" och det är att helt enkelt ge [TAB]-tangenten den funktionen att markören flyttar från chatfönstret direkt till satsningsrutan och då så klart markerat beloppet. Därefter är det ju bara att skriva ex. 200 och trycka [ENTER]

 

ps_tab_function.jpg

 

 

Är det verkligen bara jag som vill använda tangentbordet mera?

Det måste väl ändå ligga i PS's intresse att spelarna inte får musarm för fort! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag citerar mig själv och undrar om Martin och dom andra från PS helt missat mitt inlägg samtidigt som jag kommit på en ultimat lösning för den/dom som kodar klienten.

Det finns ett VÄLDIGT VÄLDIGT enkelt sätt att koda in i klienten så att man hamnar i "satsningsrutan" och det är att helt enkelt ge [TAB]-tangenten den funktionen att markören flyttar från chatfönstret direkt till satsningsrutan och då så klart markerat beloppet. Därefter är det ju bara att skriva ex. 200 och trycka [ENTER]

 

ps_tab_function.jpg

 

 

Är det verkligen bara jag som vill använda tangentbordet mera?

Det måste väl ändå ligga i PS's intresse att spelarna inte får musarm för fort! ;-)

 

Bra förslag och kan bara hålla med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...