nucleus Postad 2 December , 2004 Rapport Postad 2 December , 2004 Det här var fan det sämsa skit jag träffat på hittills och jag har träffat på en hel del skit i mina dar Klienten är är ett under av vidrighet i sina bästa stunder. Den laggar så man blir galen och inte kan använda datorn. Grafiken i fönstret försvinner om något annat fönster ligger över. Chatfunktionen är bara helt värdelös. Man bör vara OS-bågskytt om man vill få in rätt belopp på höjningarna och dessutom inte svensk för då skiter det sig ändå (går givetvis inte att skriva in manuellt) . Jag har blivit nerkopplad från 4 av dom 5 bord jag suttit på mitt i potter. Deras väntelista för bord fungerar över huvudtaget inte. Sist men inte minst så är det den vidrigaste klient jag suttit vid rent grafiskt, den som designat den bör vara minst färgblind (förmodligen blind) ha noll koll på färg och form och bo i en husvagn i wyoming. Får se om jag orkar cleara bonusen, mycket tveksamt men inte en sekund mer än nödvändigt på den siten. Citera
Wax Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Hmm.. Skumt. Jag har spelat på Absolute Poker till och från runt 6 månader och aldrig upplevt det du säger(såg din tråd idag) Jag säger inte att du har fel, bara att det kanske inte är lika för alla Det här var fan det sämsa skit jag träffat på hittills och jag har träffat på en hel del skit i mina dar Klienten är är ett under av vidrighet i sina bästa stunder. Den laggar så man blir galen och inte kan använda datorn. Grafiken i fönstret försvinner om något annat fönster ligger över. Chatfunktionen är bara helt värdelös. Man bör vara OS-bågskytt om man vill få in rätt belopp på höjningarna och dessutom inte svensk för då skiter det sig ändå (går givetvis inte att skriva in manuellt) . Jag har blivit nerkopplad från 4 av dom 5 bord jag suttit på mitt i potter. Deras väntelista för bord fungerar över huvudtaget inte. Sist men inte minst så är det den vidrigaste klient jag suttit vid rent grafiskt, den som designat den bör vara minst färgblind (förmodligen blind) ha noll koll på färg och form och bo i en husvagn i wyoming. Får se om jag orkar cleara bonusen, mycket tveksamt men inte en sekund mer än nödvändigt på den siten. Citera
iller Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Angående vad som räknas som en rakad hand för att få ut deras bonus mailade jag dem tidigare i veckan för att ta reda på detta. Vart ett par mail fram och tillbaka för att få klarhet men det slutliga svaret jag fick ut av dem var: ...A raked hand counts when you don't fold and when there is a $5 pot on the table... Man måste alltså (om jag förstår det hela rätt) ha postat en blind eller på annat sätt lagt pengar i potten för att få en point. Citera
highbury90 Postad 30 Januari , 2005 Rapport Postad 30 Januari , 2005 Angående vad som räknas som en rakad hand för att få ut deras bonus mailade jag dem tidigare i veckan för att ta reda på detta. Vart ett par mail fram och tillbaka för att få klarhet men det slutliga svaret jag fick ut av dem var: ...A raked hand counts when you don't fold and when there is a $5 pot on the table... Man måste alltså (om jag förstår det hela rätt) ha postat en blind eller på annat sätt lagt pengar i potten för att få en point. stämmer inte, ALLA händer där potten uppnår $5 är rakade Något som är trist är att spelarna är väldigt tighta på nivån jag spelar 1/2 jämfört med andra sajter. Citera
iller Postad 30 Januari , 2005 Rapport Postad 30 Januari , 2005 Angående vad som räknas som en rakad hand för att få ut deras bonus mailade jag dem tidigare i veckan för att ta reda på detta. Vart ett par mail fram och tillbaka för att få klarhet men det slutliga svaret jag fick ut av dem var: ...A raked hand counts when you don't fold and when there is a $5 pot on the table... Man måste alltså (om jag förstår det hela rätt) ha postat en blind eller på annat sätt lagt pengar i potten för att få en point. stämmer inte, ALLA händer där potten uppnår $5 är rakade Något som är trist är att spelarna är väldigt tighta på nivån jag spelar 1/2 jämfört med andra sajter. Ok, men DU måste ha lagt in pengar i potten för att få en Point (som i sin tur behövs för att cleara bonusen), enligt supporttjejen... Det är det som var min poäng. Och så är det inte på t ex Partypoker, där räcker det att ha blivit tilldelad kort. Citera
highbury90 Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Du kan bara ta ut jämna $100 till neteller, vilket är helt värdelöst. Har aldrig varit med om det på någon annan sajt, är det normalt? Citera
Rille Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Du kan bara ta ut jämna $100 till neteller, vilket är helt värdelöst. Har aldrig varit med om det på någon annan sajt, är det normalt? Jag har tagit ut $144. Citera
highbury90 Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 konstigt, jag skulle ta ut $592 då kom det upp $500 till neteller och $92 via check. edit: Förstod nu att man inte kan ta ut mer än vad man satt in till neteller Citera
Rille Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Jag tog ut mer iofs tog jag ut det i omgångar. Citera
highbury90 Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 ok, tack för hjälpen ska testa det. edit: Fungerade dessutom att göra dem direkt efter varandra. Citera
RWT Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Hej, Nån som har taskiga erfarenheter av absolute, som iofs ger bra bonus, MEN jag spelade en timme häromdagen. Sajten låste sig två gånger. En gång med TT på hand, och satsat 3 $. Nästa gång med AA på hand.. raisat prefl innan det låste sig. Behöver jag tala om att jag gick back? Har mailat med skärmdumpar men ej fått reaktion.. Citera
Svinto Postad 20 Februari , 2005 Rapport Postad 20 Februari , 2005 edit: Förstod nu att man inte kan ta ut mer än vad man satt in till neteller Det verkar ju helt vrickat. Kan nån bekräfta eller dementera? Citera
Toan Postad 20 Februari , 2005 Rapport Postad 20 Februari , 2005 Okej, gillar bonuserbjudandena på absolute. Är det 21 år min.? Om inte, snabba cash outs, lätt att cleara bonusar? Citera
highbury90 Postad 20 Februari , 2005 Rapport Postad 20 Februari , 2005 edit: Förstod nu att man inte kan ta ut mer än vad man satt in till neteller Det verkar ju helt vrickat. Kan nån bekräfta eller dementera? Jag kan dementera det själv. Det var bara per uttag du inte kunde ta ut mer. Sätter du in $500 och vinner ihop till $600 får du först göra ett uttag på $500 och efter det göra ett nytt uttag på $100 Citera
highbury90 Postad 20 Februari , 2005 Rapport Postad 20 Februari , 2005 Okej, gillar bonuserbjudandena på absolute. Är det 21 år min.? Om inte, snabba cash outs, lätt att cleara bonusar? Relativt snabb cash out, har för mig att det tog ett par dagar. Gällande bonusen så brukar jag själv alltid cleara bonusar på FL $1/2 och på dem borden är det mycket svårare. Max två fullbord igång samtidigt och mycket tight spel, vilket gör att bara ca. hälften av händerna kommer upp i $5. Spelar du högre nivåer är det nog ungefär som på andra sidor kan jag tänka mig. Citera
cochese Postad 9 Mars , 2005 Rapport Postad 9 Mars , 2005 Nu kör Absolute med en signup bonus på 35%, men det fina är att man får ytterligare 15%, alltså 50% (max $500) om man sätter in sin första deposit med Neteller. Tid att cleara är 60 dagar. Är lite nyfiken på detta. Om det är någon vänlig själ som kan göra ett kort referat om spelet på absolute vore jag tacksam. Spelar NL & PL på Partynätet. Tillägg: Kan man multitabla på Absolute? Citera
juan1904 Postad 11 Mars , 2005 Rapport Postad 11 Mars , 2005 Hittar ingenting om 21 årsgräns på sidan, någon som vet något om detta. Såg bara att det nämnts tidigare i tråden men har inte fått nåt riktigt klart svar. Sen undrar jag vad deras lägsta nivåer är och hur svårt det är att cleara ders bonus på dessa? Citera
quizz_kid Postad 11 Mars , 2005 Rapport Postad 11 Mars , 2005 Hittar ingenting om 21 årsgräns på sidan, någon som vet något om detta. Såg bara att det nämnts tidigare i tråden men har inte fått nåt riktigt klart svar. jag hade inga problem med åldern, jag är 20... Citera
juan1904 Postad 11 Mars , 2005 Rapport Postad 11 Mars , 2005 quizz_kid Okej, tack för svaret. Hur är spelarna på AbsolutePoker då? Går det snabbt att få raked hands så man kan cleara deras bonus snabbt? Kan man få raked hands och cleara bonus på så låga nivåer som 0.10/0.25 NL? Klienten har jag hört mycket dåligt om, har de upgraderat klienten eller hänger den sig osv som föregående skrivit fortfarande? Citera
Johan Axelsson Postad 12 Mars , 2005 Rapport Postad 12 Mars , 2005 Klienten är usel. Klart den fulaste grafiken jag sett, t.o.m. värre än Pacific. Inte haft några problem med crasher än dock, kommer väl. För att det ska räknas som en rakead hand måste den rakeas 0.25. Bara in och titta på borden du vill spela hur ofta det händer. Citera
juan1904 Postad 12 Mars , 2005 Rapport Postad 12 Mars , 2005 Spelarna då? Är de tighta eller går det snabbt att få raked hands på låga nivåer som 0.10/0.25? Citera
kydyl Postad 12 Mars , 2005 Rapport Postad 12 Mars , 2005 Spelarna då? Är de tighta eller går det snabbt att få raked hands på låga nivåer som 0.10/0.25? Enligt BW så clearas bonus med $3.50 i timmen på .10/.25 NL (personligen tycker jag det låter lite högt) Menade du .10/.25 FL så clearas den i princip inte alls på den nivån. Citera
Torna Postad 14 Mars , 2005 Rapport Postad 14 Mars , 2005 Trevligt att de har "snack bar", det kallar jag service Synd att man blir så sugen på allt man kan välja på. Vad brukar ni beställa? Citera
Krissan Postad 14 Mars , 2005 Rapport Postad 14 Mars , 2005 Tight så det förslår ibland. Fick någon galen idé om att jag skulle cleara på FL 0.25/0.50, då jag uppfattade spelet som något lösare där. Hör och häpna - det gick inte så bra. Lyckades plocka 100 rakade händer på den nivån iaf. På 7CS är spelarna i allmänhet dåliga, förutom när det gäller att sätta tre-outare för kåk och 1-outare för straight flush på sjunde gatan - det är de tamejfan bäst på. Jag vet, jag gnäller för mycket... Edit: Klienten suger ju hårt! Särskilt med kösystemet till bord, verkar som att man tas bort från kön på ett bord om man får plats vid ett annat. Sedan kommer samma meddelanden upp minst två gånger, och det är allmänt sunkigt. Sedan lycakdes jag med konststycket att bli disconnectad från fyra bord samtidigt. Spelade 1 FL- och 2 NL-bord, när en freeroll skulle börja. Firewallen ploppar upp, och allt låser sig. Försökte då starta om brandväggen, vilket resulterade i att den frös alla bord. Mest klantigt av mig, men oerhört frustrerande. Trodde inte att man kunde köra mer än tre bord först, går det över huvudtaget? Slutade med att jag bara spelade turneringen. Citera
Ving Postad 14 Mars , 2005 Rapport Postad 14 Mars , 2005 Använder Absolute Poker likadan klient som Paradise Poker? Citera
Recommended Posts