PokerStars_Martin Postad 28 December , 2007 Rapport Postad 28 December , 2007 Som ni kanske har märkt så har PokerStars en egen grupp här på forumet. Tanken med vår närvaro här är att ge en extra service till forumets medlemmar och svara i trådar på feedback och på alla frågor ni kan tänkas ha. Med det sagt så rekommenderar vi att alla frågor som är *specifika för ditt konto* mailas till support@pokerstars.com. Ni kan också skicka ett PM till någon av oss här på forumet. Skriv isåfall, utöver din fråga, ditt namn, ditt PokerStars-användarnamn och din registrerade email-adress. Vi återkommer då till dig antingen via PM eller via ett mail till din registrerade email-adress. Observera att PokerStars aldrig frågar efter lösenord, login information eller liknande information i vår kommunikation till våra spelare. Varken via forum, mail eller på annat sätt. Man bör inte ge ut denna typ av information till någon, någonsin. Support på svenska Vår svenska support är öppen dygnet runt, året runt. Vi strävar efter att svara på ditt mail inom 24 timmar. Vilka är vi? Support PokerStars_Karl PokerStars_Alex PokerStarsAnders PokerStars_Vanja PokerStars Poker Room Management PokerStars_Fredrik Marknadsföring PokerStars_Johan Bloggare PokerStars_Lina ---------------------------------------------------------------------------- FAQ Nedan följer svar på vanliga frågor och annat som kan vara matnyttigt. Har ni någon insättningsbonus? För närvarande får du 100% i bonus upp till $600 om du signar upp via PokerForum.nu. För att bonusen ska lösas ut till ditt konto så behöver du spela in FPPs motsvarande 17x din insättning. För mer information, läs här. Hur samlar jag FPPs? KONTANTBORD MED 8 PLATSER ELLER FLER Dessa regler för VPP gäller alla kontantbord med 8 platser eller fler, oavsett hur många spelare som sitter vid bordet eller delas in. VPPs vid dessa bord baseras på total rake som tas in vid bordet och antal spelare som delas in i handen. VPPs vid dessa bord betalas ut som 6 VPPs för varje $1,00 i rake eller 8,5 VPPs för varje €1 i rake. Totalt antal VPPs för en hand delas sedan lika mellan spelarna i handen. Fraktioner av VPPs betalas ut i hundradelar. KONTANTBORD MED 7 PLATSER ELLER FÄRRE Dessa regler för VPP gäller alla kontantbord med 7 platser eller färre, oavsett hur många spelare som sitter vid bordet eller delas in. VPPs vid dessa bord baseras på total rake som tas in vid bordet och antal spelare som delas in i handen. VPPs vid dessa bord betalas ut som 5,5 VPPs för varje $1,00 i rake eller 8 VPPs för varje €1 i rake. Totalt antal VPPs för en hand delas sedan lika mellan spelarna i handen. Fraktioner av VPPs betalas ut i hundradelar. I PokerStars turneringar tjänar du poäng baserat på turneringsavgiften. Du får 5,5 VPPs (och motsvarande FPPs) för varje $1.00 du betalar i turneringsavgift, eller 8 VPPs (och motsvarande FPPs) för varje €1,00 i turneringsavgift. För mer information om vårt FPP-system, vänligen besök denna sida. Går det att få rakeback på PokerStars? På PokerStars strävar vi efter att ge alla spelare lägsta möjliga rake. Rakeback avser oftast endast att ta ut en hög rake för att ge tillbaka delar av den vid ett senare datum. Om ni jämför vår rake med andra siter misstänker vi att du finner att PokerStars har bland den billigaste, om inte den allra billigaste, raken. Vi har också ett VIP-program för våra trogna kunder, som baseras på hur mycket man spelar för riktiga pengar. Genom att spela för riktiga pengar erhåller man VPPs och FPPs som kan bytas in mot bonusar, turneringsinköp, elektronikvaror som ipods, skärmar och TV apparater etc. Ni kan läsa mer om vår VIP-klubb här. FPPs kan också användas som inköp till ett flertal olika satellitturneringar på PokerStars, till såväl större onlineturneringar som till liveturneringar såsom WSOP, WPT, och EPT. Ni kan läsa mer om vårt FPP program här. Kan jag byta mitt användarnamn eller skapa ett nytt konto? Nej. Varje spelare tillåts bara öppna ett konto, och inga namnbyten tillåts. Jag kan inte logga in, jag har glömt mitt lösenord! Vi har en funktion i klienten som tillåter dig att återställa ditt lösenord själv. Välj 'Logga in' i PokerStars-klienten och klicka på 'Glömt användarnamn/lösenord...'. Följ instruktionerna och ett nytt tillfälligt lösenord kommer att skickas till din email. Om du får ett felmeddelande som säger att informationen du har skrivit in är felaktig, skicka oss ett email med ditt PokerStars-användarnamn, ditt fullständiga namn, ett telefonnummer ifall vi behöver kontakta dig, samt din fullständiga adress, inklusive postnummer, så att vi kan verifiera att du är kontoinnehavaren. När vi har fått ditt email så kan vi bekräfta vilken information du behöver använda för att återställa ditt lösenord. Kan jag spela på PokerStars från min Mac? Ja. Se den här tråden för detaljer. Kan jag spela på PokerStars från Linux? Ja. Se denna tråd för ytterligare information. Jag har överskridit min insättningsgräns för dagen/veckan/månaden, vad ska jag göra? Skicka ett mail till support@pokerstars.com. Notera att om detta inte är första gången som du begär en höjning av din insättningsgräns så kan du behöva bekräfta din begäran genom att bifoga ett signerat dokument, eller genom ett telefonsamtal från oss. Är vinster från PokerStars skattefria? Är ni inom EU? PokerStars ägs och drivs av ett företag på Isle of Man, där också licensen är utfärdad. PokerStars drar inte av någon skatt. Vi uppmanar alla våra kunder att efterfölja de skatteregler som gäller i de länder de befinner sig i. Vi lämnar inte ut några kontrolluppgifter eller liknande till Skatteverket eller till någon annan. Vi kan tyvärr inte ge några råd när det gäller hur vinster ska deklareras. För mer information hänvisar vi till skatteverkets hemsida: Se även den här och den här tråden för diskussion kring detta. Jag tror mig ha bevittnat collusion/fusk, vad ska jag göra? PokerStars har ett team av pokerspecialister som är extremt erfarna när det gäller att hantera collusionrapporter, som kommer till dem såväl från spelare som från våra interna övervakningssystem. Två saker är viktiga att tänka på om ni ser något misstänkt vid bordet: 1) Rapportera *alltid* händelsen, oavsett om spelarna hamnar ITM eller inte. 2) Anklaga inte spelare vid bordet för collusion eller på annat sätt antyd att ni misstänker något. Om spelarna verkligen fuskar, så kan de nämligen ändra sitt spel och förbereda rimliga förklaringar, vilket försvårar vårt arbete. Om de å andra sidan helt enkelt bara är några vänner som har roligt tillsammans så har man anklagat dem för allvarligt fusk utan att ha något att backa upp det med. Rapportera händelsen i tysthet till support@pokerstars.com (det går tyvärr inte att tillkalla support i chatten), så låter vi någon av våra pokerspecialister utreda fallet. Inkludera så mycket detaljer som möjligt, inklusive användarnamn, handID(s) samt vad det var som väckte misstanken. Jag har läst/sett/hört om ett fuskprogram som gör att andra spelare kan se mina hålkort. Stämmer detta? Nej, det finns inga sådana program som fungerar. Ni kan läsa mer i den här eller i den här tråden. Jag hittar inga SnG's i lobbyn? Kontrollera först att du har ställt in dina turneringsfilter korrekt (knapparna under bordslistan). Om du har det så beror det troligen på schemalagt underhåll av våra system. Detta sker oftast på onsdagar 07:00 AM (13:00 svensk tid, större delen av året). SnG-turneringar tas bort ett par timmar i förväg, och kommer tillbaka så fort vår server har uppdaterats (tar vanligen ca 30 minuter). Knapparna vid borden är tröga/jag måste dubbelklicka hela tiden? Välj "Alternativ följt av "Avancerade flerbordsalternativ". Där kan man välja om man vill ha aktiveringsklicket, och om man vill att borden ska poppa upp när det är ens tur. Jag har beställt en pryl från PokerStars-shoppen, när kommer den? Leveranstiderna varierar beroende på lagertillgång och vad du har beställt för något. För att få en uppdatering om din orderstatus, vänligen kontakta vipstore@pokerstars.com. Vilka insättningsmetoder erbjuder ni? För våra svenska spelare kan vi främst rekommendera VISA, NETeller, Moneybookers samt banköverföring. Se vår hemsida för alla alternativ. Vilka uttagsmetoder erbjuder ni? Du kan ta ut till: - VISA (kräver tidigare insättning med samma kort, minsta summa för uttag är $100) - NETeller (minsta summa $5) - Moneybookers (minsta summa $5) - Check (minsta summa $50) - Direktuttag till bankkonto (minsta summa $10) Tyvärr går det inte att göra uttag till MasterCard (p.g.a. MasterCards policy). PokerStars tar inte ut några avgifter för uttag, men din bank kan göra det. Därför rekommenderar vi att ni tar kontakt med er bank och hör er för om eventuella avgifter (detta gäller först och främst uttag via check). Se vår hemsida, eller den här tråden, för mer information om vår uttagspolicy. Hur fort går det att få ut sina pengar? Det beror på. Uttag som inte överstiger tidigare insättningar processeras omedelbart tillbaka till NETeller och Moneybookers och återfinns på ditt konto inom några sekunder. Uttag som överstiger tidigare insättningar (med andra ord: vinster) ses över av vår säkerhetsavdelning först, vilket kan ta upp till 72 timmar. Uttag till VISA kan dröja upp till 10 dagar arbetsdagar innan de syns på ditt kontoutdrag. En check tar upp till 15 arbetsdagar för att anlända. Vår kurirservice tar endast 7 arbetsdagar, för att använda denna service så ska checken ställas i en annan valuta än USD, överstiga motsvarigheten till $1,000, du ska ha gett oss ditt telefonnummer och du får inte ha en boxadress eller en adress på landsbygden (en PL-adress). Uttag direkt till bankkonto tar upp till 5 arbetsdagar. För detaljer vänligen besök vår hemsida. Mitt uttag blev uppdelat i två separata uttag, varför det? Om du har gjort en insättning på t.ex. $100, och sedan vill göra ett uttag på $150 så går $100 omedelbart tillbaka till ditt konto, medan de $50 (din vinst) ses över av vår säkerhetsavdelning. Detta är anledningen till att ditt uttag delas upp i två uttag. Jag vill föra över pengar till en vän på PokerStars, hur går det till? Välj 'Begäran' från huvudlobbyn, följt av 'Överföring av pengar...'. I vanliga fall går detta omedelbart, men ibland genomförs slumpmässiga kontroller som kan leda till en kortare fördröjning. Det finns ingen maxgräns för hur mycket man kan föra över, men vid större summor så kan du bli kontaktad av vår säkerhetsavdelning för att vi vill försäkra oss om att allt går rätt till. Om du vill förekomma oss så kan du skicka med ett meddelande via 'Särskilda instruktioner till supportavdelningen...'-funktionen när du gör överföringen, eller så kan du skicka ett mail till support@pokerstars.com med eventuell förklaring/fråga. Vad är T-pengar? Om du vinner en satellit och sedan avregistrerar dig från målturneringen så blir ditt konto krediterat med T-pengar. Om du skulle vinna flera platser i samma turnering så erhåller du automatiskt T-pengar för alla platser utöver den första. T-pengar kan användas för att köpa in till valfria turneringar, men inte för att köpa in vid kontantspel och kan inte cashas ut. Var kan jag sälja/köpa T-pengar? PokerStars samarbetar inte med någon av de sajter som erbjuder sådana transaktioner, så vi kan inte rekommendera någon särskild. Men vi kan garantera att alla transaktioner som sker genom verktyget i vår klient är fullständigt säkra. För att hitta en säljare/köper på PokerForum.nu kan ni posta i den här tråden. Vad är Tournament Leader Points (TLB)? Detta är ett poängsystem för att ranka PokerStars turneringsspelare. Vinnaren i turneringsrankingen varje vecka får möjlighet att spela gratis om $1,000 mot en medlem av Team PokerStars. Ni kan läsa mer om vår turneringsranking här. Jag kan inte ansluta till PokerStars-servern för att logga in/ladda ner nya uppdateringen, vad ska jag göra? Det kan bero på ett flertal olika anledningar. Se här för att lösa problemet. Er server kraschade när jag var mitt uppe i en turnering, vad händer nu? Att detta inträffar är extremt ovanligt. Försök först att försäkra dig om att samtliga spelare på sajten har problem D.v.s. kan andra spelare agera och spela vidare medan du upplever problem? Om så är fallet så är det troligt att problemet ligger hos dig eller hos din internetleverantör, eller hos någon annan server "på vägen" till PokerStars. I händelse av en faktisk serverkrasch, se vår policy för avbrutna turneringar här. ---------------------------------------------------------------------------- För fler frågor och svar så finns det även en FAQ på vår hemsida, och ni är alltid välkomna att kontakta någon av oss här på forumet, eller skicka ett mail till support@pokerstars.com. Med vänliga hälsningar, Martin K PokerStars Support Team Citera
Niklas svensson Postad 10 Januari , 2018 Rapport Postad 10 Januari , 2018 Skulle behöva hjälp av pokerstars support, skicks gärna pm om ni kan Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.