Gå till innehåll

PS Cashout


MWDalby

Recommended Posts

Eftesom Pokerstars tillämpar "48 timmars regeln".

Så kan jag inte se denna site som någon annan än undermålig.

SS, betalar ut åtminstone första lediga vardagen som finns i veckan.

Vilket innebär att Pokerstars vill ha 2 dagar på sig. (Två (2) arbetsdagar)

 

Medans betalning till Pokerstars accepterar insättning omedelbart.

 

Vem fan tjänar på att vi sätter in pengar?

Och sedan får vänta på återbetalning ?

De e ju för bövelen sämre än aktier, eller?

 

Har försökt samma med andra siter. d.v.s direkt utbetalning.

Utan frangång.

Har de inte bättre betalningssystem ?

So I just give a fuck.

 

Jag talade om att jag inte ville vara medlem på deras site.

Vad det beror på kan Pokerstars själva redovisa....hehehehe

Det innebar att jag blev avstängd från chatt...and son on

 

Vilket innebär att jag är en decimerad medlem på detta nätverk.

Men pengarna skall de behålla i 48 timmar. What the fuck is going on ?

 

Nå nu får de bli ändring, som jag ser det.

Varför ligga ute med pengar, så att någon annan tjänar på dig ?

 

/MWDalby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade precis på mitt senaste uttag. Jag begärde att få ut pengarna via VISA sent på kvällen (svensk tid) den 13:e (med 95% sannolikhet, annars var det 12:e) och den 15:e kan jag se dom på mitt bankkonto.

 

PokerStars är den bästa sajten på alla punkter utom en och den enda punkten är INTE utbetalningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftesom Pokerstars tillämpar "48 timmars regeln".

Så kan jag inte se denna site som någon annan än undermålig.

SS, betalar ut åtminstone första lediga vardagen som finns i veckan.

Vilket innebär att Pokerstars vill ha 2 dagar på sig. (Två (2) arbetsdagar)

 

Medans betalning till Pokerstars accepterar insättning omedelbart.

 

Vem fan tjänar på att vi sätter in pengar?

Och sedan får vänta på återbetalning ?

De e ju för bövelen sämre än aktier, eller?

 

Har försökt samma med andra siter. d.v.s direkt utbetalning.

Utan frangång.

Har de inte bättre betalningssystem ?

So I just give a fuck.

 

Jag talade om att jag inte ville vara medlem på deras site.

Vad det beror på kan Pokerstars själva redovisa....hehehehe

Det innebar att jag blev avstängd från chatt...and son on

 

Vilket innebär att jag är en decimerad medlem på detta nätverk.

Men pengarna skall de behålla i 48 timmar. What the fuck is going on ?

 

Nå nu får de bli ändring, som jag ser det.

Varför ligga ute med pengar, så att någon annan tjänar på dig ?

 

/MWDalby

 

 

Anledningen är väl förmodligen att de helt enkelt inte vill att folk sätter in och tar ut hela tiden då de täcker eventuella kostnader? Dessutom så är det väl genomtänkt med att folk överlag fortsätter spela under dessa 48 timmar då de ändå inte får ut pengarna (vilket genererar mera rake till stars).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen är väl förmodligen att de helt enkelt inte vill att folk sätter in och tar ut hela tiden då de täcker eventuella kostnader? Dessutom så är det väl genomtänkt med att folk överlag fortsätter spela under dessa 48 timmar då de ändå inte får ut pengarna (vilket genererar mera rake till stars).

 

Det är klart det är så. De vill man skall kasta bort sina pengar så de finns kvar i systemet. D.v.s deras system.

 

Men nu är det så här att pokersajter generellt skall skita i hur folk hanterar sina pengar. De är i underhållningsbranschen. Vill de ha betalt, så får de anpassa sig.

 

Däremot kan jag hålla med dig att Pokerstars har de bästa turneriningarna.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej MWDalby,

 

Jag ska göra mitt bästa för att förklara hur våra betalningsrutiner fungerar.

 

Först och främst vill jag förklara vad 48-timmarsregeln innebär: Den innebär att du inte kan göra ett uttag inom 48h från din senaste insättning, inte att varje uttag du begär dröjer 48h innan det processeras.

 

De uttag som inte överstigar tidigare insättningar (förutsatt att det har passerat mer än 48h sedan din senaste insättning) processeras omedelbart. Beroende på vilken uttagsmetod du använder så dröjer det sedan olika lång tid innan du får pengarna. Med t.ex. NETeller syns pengarna på ditt NETellerkonto inom några minuter, medan det kan dröja upp till 10 dagar med andra metoder. Detta beror på hur vår samarbetspartners, eller din banks, procedurer och policys ser ut, och är tyvärr inget vi kan råda över.

 

De uttag som överstiger tidigare insättningar dröjer upp till 72h innan de processeras, då dessa ses över av vår säkerhetsavdelning först. Därutöver tillkommer eventuellt ytterligare tid, återigen beroende på vilken uttagsmetod som används.

 

När det gäller 48-timmarsregeln så finns det flera skäl till att denna infördes. Eftersom PokerStars täcker samtliga transaktionsavgifter, så utnyttjades detta av många spelare som gjorde upprepade uttag/insättningar, t.ex. genom att sätta in pengar på kvällen, spela lite, ta ut pengarna igen när de spelat färdigt, sätta in de igen nästa morgon, spela lite, osv. Pengarna är alltid säkra hos PokerStars även när man inte är inloggad i klienten, och eftersom PokerStars som sagt täcker transaktionskostnaderna så valde vi att begränsa denna möjligheten. Om spelarna istället hade stått för transaktionskostnaderna, så hade det inte varit något bekymmer för oss, och hade inte heller förekommit lika frekvent.

 

En annan anledning är att din bank kan, om något fel eller någon oegentlighet upptäcks/misstänks, kräva tillbaka insättningen efter att den har godkänts. Om du då har hunnit ta ut pengarna så blir det PokerStars som blir betalningsskyldiga. 48-timmarsregeln minimerar risken att detta sker.

 

Ytterligare en anledning är av säkerhetsskäl. Om t.ex. ditt kort blir stulet och bedragaren använder det för att sätta in pengar på sitt PokerStarskonto, så har både du och vår säkerhetsavdelning ett fönster på 48h för att upptäcka detta och frysa pengarna innan de försvinner vidare.

 

Självklart så gynnas PokerStars av att pengarna finns kvar i systemet, men jag kan försäkra dig om att det inte är en orsak till denna regel. Vi är nämligen övertygade om att vi gynnas mest av att i slutändan ha nöjda kunder, då missnöjda kunder varken sätter in särskilt mycket pengar eller generar särskilt mycket rake. Det vore dessutom inte rätt att begränsa dina rättigheter och valmöjligheter på grund av detta, då det precis som du säger är dina pengar.

 

Som du ser så finns det flera anledningar till 48-timmarsregeln. Vi strävar alltid efter att vår service ska vara så bekväm som möjligt för våra kunder, dock ber vi om ursäkt ifall våra utbetalningsrutiner skapar besvär för dig. Detta är dock till stor del baserat på säkerhetsskäl som skyddar våra kunder mot bedrägeri och försäkrar att ingen annan kan missbruka ditt konto. Vi vill inte lägga oss i hur du hanterar dina pengar, men I vissa fall är vi begränsade av våra licensvillkor, samt våra betalningspartners villkor och procedurer.

 

Om du vill öppna ditt konto igen, och/eller vill veta vilken betalningsmetod som passar din situation bäst, tveka inte att kontakta oss. Maila support@pokerstars.com, eller skicka ett PM till mig med ditt nick, så kan jag även se över vad som har hänt med dina chatprivilegier. Vi tar inte bort chatten för spelare bara för att de vill stänga sitt konto eller har andra klagomål.

 

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag vill undra hur gör man om man vill satta in större pengar pa pokerstars? För de flesta och vanligaste insattningsmetoderna star det sa har:

US $10 - minimum purchase

US $600 - maximum amount to purchase within 24 hours

US $1,500 - maximum amount to purchase within 7 days

US $2,000 - maximum amount to purchase within 30 days

 

Alltsa man kan bara satta in 2000 dollar per manad?? Later ju löjligt. Varför ar det sa? I sa fall man ska val kunna satta sina granser?

Jag har sjalv en större rulle inne an 2000 dollar, men det kan handa att jag tar ut nagon gang och kanske vill satta in igen? Hur gör jag da? (jag har visa kort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag vill undra hur gör man om man vill satta in större pengar pa pokerstars? För de flesta och vanligaste insattningsmetoderna star det sa har:

US $10 - minimum purchase

US $600 - maximum amount to purchase within 24 hours

US $1,500 - maximum amount to purchase within 7 days

US $2,000 - maximum amount to purchase within 30 days

 

Alltsa man kan bara satta in 2000 dollar per manad?? Later ju löjligt. Varför ar det sa? I sa fall man ska val kunna satta sina granser?

Jag har sjalv en större rulle inne an 2000 dollar, men det kan handa att jag tar ut nagon gang och kanske vill satta in igen? Hur gör jag da? (jag har visa kort)

 

Bara att maila supporten om man vill ha högre gränser och möjlighet att sätta in större summor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag vill undra hur gör man om man vill satta in större pengar pa pokerstars? För de flesta och vanligaste insattningsmetoderna star det sa har:

US $10 - minimum purchase

US $600 - maximum amount to purchase within 24 hours

US $1,500 - maximum amount to purchase within 7 days

US $2,000 - maximum amount to purchase within 30 days

 

Alltsa man kan bara satta in 2000 dollar per manad?? Later ju löjligt. Varför ar det sa? I sa fall man ska val kunna satta sina granser?

Jag har sjalv en större rulle inne an 2000 dollar, men det kan handa att jag tar ut nagon gang och kanske vill satta in igen? Hur gör jag da? (jag har visa kort)

 

 

Hej and217,

 

Detta är också av säkerhetsskäl. Dels för att begränsa spelares möjligheter till oegentligheter (chip dumping etc.), men även för att skydda den enskilde spelaren, t.ex. om någon stjäl dennes VISA-kort, eller om denne har problem med ett spelmissbruk.

 

Om du vill höja dina insättningsnivåer för VISA så kan du skicka ett PM till mig med ditt användarnamn, eller maila till support@pokerstars.com. Om du vill höja dina insättningsnivåer ytterligare efter det så kan det, återigen av säkerhetsskäl, krävas ytterligare verifikation, t.ex. genom ett telefonsamtal från oss, eller i form av ett dokument med din underskrift. I det fallet måste du maila support@pokerstars.com.

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har så jävla bråttom att få ut pengar, ska du kanske inte spela nätpoker för din sista slantar...

 

Martin från Stars förklarade ju i ett inlägg hur det fungerar.

 

Det handlar inte mina sista slantar. Skulle inte lägga mina sista slantar på poker.

Det handlar inte heller om bråttom, utan om själva principen. Insättning kontra uttag.

 

Vilket din förkrympta ärthjärna inte har förstått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Orkar inte hetsa upp mig lika mycket, men visst kan jag tycka att det är irriterande att jag nu väntat fem dagar på mina pengar. Ska ju bara in med dom på en annan sida, inte så att det är nåra pengar jag behöver men men. Prat om bankrutiner hit och dit, hur kommer det sig att man på Svenska Spel alltid har pengarna om inte nästa dag så iaf dan efter det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte hetsa upp mig lika mycket, men visst kan jag tycka att det är irriterande att jag nu väntat fem dagar på mina pengar. Ska ju bara in med dom på en annan sida, inte så att det är nåra pengar jag behöver men men. Prat om bankrutiner hit och dit, hur kommer det sig att man på Svenska Spel alltid har pengarna om inte nästa dag så iaf dan efter det...

 

Jag citerar mig själv från ovan:

 

De uttag som överstiger tidigare insättningar dröjer upp till 72h innan de processeras, då dessa ses över av vår säkerhetsavdelning först. Därutöver tillkommer eventuellt ytterligare tid, återigen beroende på vilken uttagsmetod som används.

 

De initiala 72h är som sagt på grund av säkerhetsskäl. Det finns sajter som erbjuder snabbare cashouts, men vi har valt att prioritera säkerheten framför snabba cashouts, och vår erfarenhet är att detta i slutändan också välkomnas av våra kunder, även om det innebär att vissa spelare hamnar i kläm ibland på grund av dessa rutiner.

 

Jag känner inte till Svenska Spels utbetalningsrutiner, men det är möjligt att de erbjuder uttag till wire transfer, vilket går fortare. Vi kan inte göra det på grund av att vi har en så stor mängd spelare (det finns t.ex. begränsningar på hur många wire transfers man kan göra), och detta skulle innebära en alldeles för stor arbetsbelastning.

 

SS har troligen inte heller några mellanhänder när det gäller cashouts till VISA etc, eftersom alla kunder finns i Sverige. Vi betalar ut till en processor som sedan tar 3-10 dagar på sig att föra över summan till spelaren bank, detta då de processerar transaktioner över hela världen.

 

Jag hoppas att jag har besvarat din fråga på ett tillfredsställande sätt.

 

Martin K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju klart de håller på pengar de ligger och tjänar in härlig dagsränta så de håller dem gärna så länge som möljigt

 

Jag hänvisar till mig själv ovan:

 

Självklart så gynnas PokerStars av att pengarna finns kvar i systemet, men jag kan försäkra dig om att det inte är en orsak till denna regel. Vi är nämligen övertygade om att vi gynnas mest av att i slutändan ha nöjda kunder, då missnöjda kunder varken sätter in särskilt mycket pengar eller generar särskilt mycket rake. Det vore dessutom inte rätt att begränsa dina rättigheter och valmöjligheter på grund av detta, då det precis som du säger är dina pengar.

 

Vi strävar alltid efter att underlätta så mycket som möjligt för våra kunder. Vi hade varit jätteglada om vi hade kunnat göra en automatisk och omedelbar säkerhetskontroll av en uttagsbegäran, för att därefter göra en automatisk och omedelbar transaktion till dig, men vi är helt enkelt begränsade av såväl teknik som regler och licensvillkor.

 

Om du vill ha hjälp med att hitta den lösning som passar dina behov bäst när det gäller insättnings- och uttagsmetoder, så är du välkommen att maila oss (support@pokerstars.com), eller skicka ett PM till mig, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

 

Martin K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måte bara kolla nu så jag förståt detta rätt,

om jag skulle börja spela på pokerstars

och sätter in t ex 100 dollar

så kan jag inte göra ett uttag på 48 timmar?

 

Korrekt.

 

Notera också att när du begär ett uttag så kommer de första $100 att automatiskt gå tillbaka till samma insättningsmetod om du har använt Switch, Maestro, Solo, VISA Debit Card*, NETeller, ePassporte eller Moneybookers. Först därefter kan du göra ett uttag till andra metoder.

 

För mer information, se nedan:

 

http://www.pokerstars.com/poker/real-money/cashouts/

 

*EDIT: Ett förtydligande - Detta gäller endast VISA Debit Card (payTru), och inte ett "vanligt" VISA-kort från en svensk bank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag startade den här tråden i villfarelsen att PS hade bland de sämsta utbetalningsrutiner. Nu har jag stött på något som får detta att framstå som en fis i universum. Så jag böjer mig och ber om ursäkt.

 

Även om jag i princip tycker illa om regeln, så förstår jag varför den finns.

 

En sak är säker, pengarna satt på kontot som utlovat på pricken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...