Gå till innehåll

SOS manipulering av RNG


Jack_Action

Recommended Posts

Har hört talas om ett program som kallas SOS, och har senare hittat en sajt som säljer det. Vad jag undrar är, fungerar det så som det skrivs, att det verkligen kan manipulera RNG till din fördel? Varför jag frågar är för att jag på senaste tiden varit med om några riktigt konstiga saker i MTT. Vissa saker kan bara inte vara möjliga hur mycket flyt du än har. Har Poker Stars råkat ut får något sådant som blivit anmält? Och om det verkligen fungerar, går det att upptäcka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan försäkra dig om att inga spelare vet vilka kort som kommer, vad andra spelares hålkort är, eller kan manipulera RNGn.

 

Det finns flera program som hävdas kunna göra detta, men inget av dem fungerar på PokerStars. De som har skapat dessa program försöker utnyttja andra spelares girighet, antingen genom att få dig att köpa deras värdelösa produkt, eller genom att få dig att installera vad som visar sig vara spyware, som istället skickar *dina* hålkort eller login-uppgifter tillbaka till skaparen utan ditt medgivande. Dessa program är helt enkelt en bluff och kan till och med vara skadliga i sig. De bör undvikas. Den enda som blir lurad av dessa program är de som köper dem.

 

Ett annat sätt att se på det: Om det faktiskt fanns ett sätt att veta vilka kort som ska komma, eller vilka hålkort dina motståndare har, skulle du sälja det programmet för *någon* summa alls? Eller skulle du hålla det hemligt och använda det för egen del för att vinna så mycket pengar att du kan dra dig tillbaka för alltid, vilket skulle vara fullt möjligt med ett sådant verktyg?

 

Vi har aldrig fått någon indikation på att spelare använder sådan här eller liknande mjukvara på vår site. Vi har "state of the art"-försvar mot hackers. För mer om detta, se vår hemsida:

 

http://www.pokerstars.com/security.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan försäkra dig om att inga spelare vet vilka kort som kommer, vad andra spelares hålkort är, eller kan manipulera RNGn.

 

eller genom att få dig att installera vad som visar sig vara spyware, som istället skickar *dina* hålkort eller login-uppgifter tillbaka till skaparen utan ditt medgivande.

 

Hur går det där ihop ?

Menar du att det finns "hack" / spyware som kan visa Stars hålkort för någon annan ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det där ihop ?

Menar du att det finns "hack" / spyware som kan visa Stars hålkort för någon annan ?

 

Den Quoten längst ner syftar ju på att man tankar det där programmet och sen "ser" den dina hålkort genom att antagligen captura skärmen, HH's eller whatever, inte att den "hackar" programvaran.

 

Sedan tror jag mer att programmen innehåller någon form av keylogger som skickar inloggningsuppgifterna istället.

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det där ihop ?

Menar du att det finns "hack" / spyware som kan visa Stars hålkort för någon annan ?

 

Jag ber om ursäkt om jag var otydlig. Det första citatet hänvisar till att det inte finns några program som gör att en spelare kan se vilka kort som kan komma, eller vilka kort hans motspelare har, genom att interagera med PokerStars server.

 

Däremot så kan det finnas program som skickar information från en spelare till en annan, så att den andra spelaren kan se den första spelarens hålkort på sin skärm. Det kan även vara i form av en s.k. "keylogger", som registrerar när du skriver in ditt lösenord, och skickar tillbaka den informationen. En förutsättning är dock att du har tagit emot en fil från hackern ifråga, t.ex. genom att ha tagit emot den på MSN, eller laddat ner den från en sajt på internet där utgivaren hävdar att han säljer ett program som gör att du kan se andra spelares hålkort eller manipulera given.

 

Detta är anledningen till att man inte rekommenderar att ladda ner program som man inte kan lita på till fullo, eller att ta emot filer över MSN från någon som man inte är säker på vem det är och/eller om denne har rent mjöl i påsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...