Gå till innehåll

Den stora raggtråden. (Män vs. Kvinnor)


FreePlopp

Recommended Posts

Du har ju fått allt jag sagt om bakfoten. Och det var mest du, inte alla här, som sagt saker (typ kommenterat mitt utseende, hur stereotypt är det?) för att jag är tjej. men visst, du kanske hade sagt det till en kille med. Suck

 

vad har jag fått om bakfoten?

 

jaja, jag har hållit mkt låg i denna tråden, det erkänner jag. men använde iaf smileys i mina oseriösa inlägg. är internet vad förväntar du dig?

 

iaf, all forskning som gjorts på ämnet säger samma sak i alla kulturer. kvinnor attraheras av framgångsrika män, killar attraheras av kvinnor som har attribut man kopplar med fruktsamhet. det är skrämmande hur väl detta stämmer på alla kulturer.

 

i västvärlden är pengar en av många andra komplext inveckade attribut som tillsammans avgör hur framgångsrik man uppfattas.

 

 

hade hjort inte varit bannad hade han säkert rekommendera red queen, sperm wars och lite andra böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vad har jag fått om bakfoten?

 

jaja, jag har hållit mkt låg i denna tråden, det erkänner jag. men använde iaf smileys i mina oseriösa inlägg. är internet vad förväntar du dig?

 

Jag är inte förvånad alls. Och detta är inte ens i närheten av det värsta jag sett. men du måste ju få mothugg ;-P

 

iaf, all forskning som gjorts på ämnet säger samma sak i alla kulturer. kvinnor attraheras av framgångsrika män, killar attraheras av kvinnor som har attribut man kopplar med fruktsamhet. det är skrämmande hur väl detta stämmer på alla kulturer.

 

i västvärlden är pengar en av många andra komplext inveckade attribut som tillsammans avgör hur framgångsrik man uppfattas.

 

 

Jag tar det igen: för mig (högst personligen) är pengar inte en faktor. kan bero på att jag klarar den biten bra själv. Men jag håller helt med om att det är något många går efter. Som du säger, kvinnor dras till framgångsrika män, och pengar är ett sätt att mäta detta på. Dock inte det enda.

Om du ser mitt tidigare inlägg, så nämnde jag just den biten. Kvinnor går på gener eller makt (framgång...) och män på mängd partners , och visst, fruktsamma attribut för att säkra sin avkomma.

 

Min poäng var bara att inte ALLA gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iaf, all forskning som gjorts på ämnet säger samma sak i alla kulturer. kvinnor attraheras av framgångsrika män, killar attraheras av kvinnor som har attribut man kopplar med fruktsamhet. det är skrämmande hur väl detta stämmer på alla kulturer.

 

Tycker forskningen är lite .. off isåfall, om det är så att vi män vill ha brudar som ser fruktsamma ut, skulle vi knappast dra med oss smala blondiner hem, snarare kurviga. Tror iofs det har mer med skönhetsideal o göra ön egentlig "fruktsamhet" kolla bara på hur Ortodoxa Amish väljer sina livspartners t.ex .... Ju större kurvor, desto bättre, ju bredare höfterna är, desto mer barn kan kvinnan få.

 

Man kanske skulle övertyga en Amish om o starta en dejtingsajt? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker forskningen är lite .. off isåfall, om det är så att vi män vill ha brudar som ser fruktsamma ut, skulle vi knappast dra med oss smala blondiner hem, snarare kurviga. Tror iofs det har mer med skönhetsideal o göra ön egentlig "fruktsamhet" kolla bara på hur Ortodoxa Amish väljer sina livspartners t.ex .... Ju större kurvor, desto bättre, ju bredare höfterna är, desto mer barn kan kvinnan få.

 

Man kanske skulle övertyga en Amish om o starta en dejtingsajt? =)

 

Nej, det han skriver stämmer, hälsa/fruktsamhet är starkt korrelerat med höft/midje-ratio, den ska ligga på ca 0.7 för bäst hälsa/fruktsamhet, och det är också det som män enligt undersökningar finner attraktivt.

 

Visst spelar "skönhetsideal" in, men det intressanta är att när man tittar på skönhetsideal ur historien så är det fortfarande de kvinnor med en höft/midje-ratio på 0.7 som betraktas som attraktiva, mer eller mindre oavsett "viktklass". :)

 

Självklart spelar andra faktorer än rena höft/midjemått också in, såsom rumpans och bröstens fasthet (också hälsoindikatorer), och såklart även personlighet/karisma etc.

 

Att många kvinnliga bengetter får ligg är väl *trots* sin kropp, snarare än *tack vare* (detsamma gäller förstås för de som har en figur som en medicinboll).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror en vinnande pokerspelare anses som en mer framgångsrika än en förlorande och tror att sannolikheten att få inseminera en given kvinna [om han vill göra detta] är högre.

 

min erfarenhet från att ha varit fattig student till att ha blivit hyfsat framgångsrik pokerspelare är att de tjejer som innan var lite halvt attraherade av mig nu är mkt attraherade av mig. är rätt övertygad om att storleken på min bankrulle är en stor faktor i detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga till er som tycker att framgångsrikhet och pengar går hand i hand. Om man vinner pengar på poker, bör man bli betraktad som en framgångsrik person?

 

Det krävs vissa personlighetsdrag för att bli vinnande i längden på poker. Disciplin, hur bra man är på att studera motstånd, risktagande mm. jag tror att de faktorerna kan göra en till framgångsrik inte bara i poker. Så ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte avbryta de intressanta diskussionerna, men då tråden egentligen handlar om "raggning" så har jag en liten fråga till kvinnsen på forumet.

 

Hur tycker ni att en kille ska uppträda på krogen för att utföra en raggning på bästa sätt?

(Inga svar så som "han ska vara trevlig, självsäker och rolig". Den biten kan vi.)

 

Låt oss höra den slutgiltiga sanningen bakom bra raggning. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte avbryta de intressanta diskussionerna, men då tråden egentligen handlar om "raggning" så har jag en liten fråga till kvinnsen på forumet.

 

Hur tycker ni att en kille ska uppträda på krogen för att utföra en raggning på bästa sätt?

 

tips är att inte lita på de svar du får. tjejer svarar som de vill att de ska vara, inte som de är...

 

vill du fördjupa dig inom ämnet finns sjuka mängder material på nätet i diverse PUA-communityn. bra start är de angelos dvd-serie "double your dating", sedan över till "annhilation method" av neil strauss, lägg till lite "mystery method" så har du tagit igenom dig rätt stor av allt lättsmält material. för fördjupning enlightened seduction, bad boy och varför inte lite dokusåpa i form av the pickup artist...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krävs vissa personlighetsdrag för att bli vinnande i längden på poker. Disciplin, hur bra man är på att studera motstånd, risktagande mm. jag tror att de faktorerna kan göra en till framgångsrik inte bara i poker. Så ja.

 

Nja, pengar, statusjobb, wellconnectad med vänner som ser upp till dig mm lär spela bra mycket större roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker ni att en kille ska uppträda på krogen för att utföra en raggning på bästa sätt?

 

 

Svaret på det är väl den klassiska, skapa ett intresse för att sen verka oberörd och ointreserad. Visa att hon är mer beroende av dig än du av henne. Men på krog är det väl ofta enklare att mer eller midre förfinat bara "ta för sig". Det är ofta enklare då tjejerna också druckit lite. Borde dessutom vara mycket enklare då du ser bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, pengar, statusjobb, wellconnectad med vänner som ser upp till dig mm lär spela bra mycket större roll.

 

Ja, absolut. Jag har redan skrivit ett antal inlägg om att EN faktor int är avgörande. Det gällde pengar, makt och framgång, iofs. Men gäller även annat, givetvis. Men det var inte frågan.

 

Dock hade jag kunnat utveckla mitt svar en hel del. Om vi ser enbart till faktorn framgångsrik, så kan ju det mätas på många sätt. Menar bara att för att vara en framgångsrik spelare, så behövs en rad personlighetsdrag som även kan ge framgång i många andra sammanhang. T ex i affärer (statusjobb) mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips är att inte lita på de svar du får. tjejer svarar som de vill att de ska vara, inte som de är...

 

Det riktigt tragiska är att det finns tjejer som svarar som de tror att du vill de ska vara, vilket är fel på så många olika nivåer så det finns inte.

 

Vill inte avbryta de intressanta diskussionerna, men då tråden egentligen handlar om "raggning" så har jag en liten fråga till kvinnsen på forumet.

 

Hur tycker ni att en kille ska uppträda på krogen för att utföra en raggning på bästa sätt?

(Inga svar så som "han ska vara trevlig, självsäker och rolig". Den biten kan vi.)

 

Låt oss höra den slutgiltiga sanningen bakom bra raggning. 8-)

 

Den slutliga sanningen (och denna borde tillfredsställa även biologisterna på forumet ;-P) är att det är kvinnorna som väljer. Och vi vet (äckligt, jag vet...) att de flesta män är tillgängliga (dvs lätta på foten ;-)). Så att vara lite mindre tillgänglig än de gängse kladdande fyllesvinen brukar funka. En aning tillspetsat. Men visa intresse utan att överdriva. Funkar på mig, iaf.

 

Men jag tror helt ärligt inte att det finns ett slutgiltigt recept. Alla är olika och tänder på olika saker.

 

Och varsågod och flejma järnet, detta inlägg förtjänar det, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så skjuter vi ALLA tjejer som går på nattklubb. Eller inte alla, finns ju några guldkorn, men överlag så är det bara en massa äckliga fnask som jag skulle vilja dränka i pissoaren inne på herrarnas.

 

Jag ska bli stammis på Wasa (i norrköping) och ragga 35+ för dom vet vad som gäller.

 

Och till FreeFlop, skit i om dom blir sura på dig för att du satte på dom och sen sket i att ringa. Fortsätt med det. Golddiggerfnask som säger "kan du inte bjuda på en drink" SKA HA nackskott. Borde vara obligatoriskt. Därav förtjänar dom inga samtal efteråt och ännu mindre en ödmjuk attityd.

 

Och nej, jag är inte alls bitter! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag fick en uppenbarelse inatt. Jag tänkte klart för en gångs skull, vilket jag inte gjort på väldigt länge när det gäller kvinns. Det kändes otroligt skönt, och det var längesen jag sov så gott i min sköna säng. Jag ska berätta för er varför jag känner såhär, och jag hoppas att en del känner igen sig i denna historia.

 

Well,

 

- Igår, kl. 19.00

Mitt i all flyttbestyr, som innehåller allt från klädsortering till dammvippning, så fick jag ett sms. "Tja! Vore kul att ses ikväll, har inget att göra. ;) Är ledig och imorgon. Puss /Carro", stod det. Jag har länge varit oerhört attraherad av denna kvinna, men aldrig riktigt fått tillfället att få vistas i samma kladdiga lakan med henne. Under vår snart 1-åriga bekantskap så har vi kanske setts 3-4 ggr IRL, och nästan varje dag i skolan, där de enda ord som utskiljts har varit "Hej". Jag har fått en känsla av att hon är ganska vild i sänghalmen, och även ganska blåst, på ett sött sätt. Hon är ju trots allt blondin.

Jag skickar tillbaka till svar att; "Hej! Visst, jag har ganska mkt att göra dock, men du får ju hjälpa till om du vill. ;) Ring sen! Pussss".

 

Just när jag skickat iväg smset så kände jag en ilning i hela kroppen. Jag var nervös. Den känslan har jag knappt aldrig fått erfara tidigare, då jag är ganska bekväm och självsäker sällskap av damer. Det var dock något i maggropen som fick mig att tänka; "Fan, varför kunde jag inte bara dragit en runk och kollat på de bilder hon skickat över Msn istället. Så hon för alltid blir denna mystiska blondin."

 

 

- Kl. 21.13

Precis fått ett samtal om att tösen är på väg. Väntar otåligt, och fixar till frillan än en gång.

 

 

- Kl. 21.30 - 03.45

Det blir en lyckad kväll; Carro hjälper till med städning och packning, under tiden som jag tänker på en helt annan "packning". Vi småpratar lite om allt som finns att prata om, och tar även några glas vin för att lätta upp stämningen bland bananlådor och tidningspapper. Ungefär vid 1-tiden så inser jag dock två saker; 1. Allt är nerpackat och klart. Underbart! 2. Carro är nog den mest underpresterande och dummaste person jag någonsin mött. Torr humor, frenetiskt skratt, ingen uppfattning om världen som står utanför hennes dörr, och svammel om ingenting. Vid det här laget har jag tröttnat rejält och vinet smakar inte ens gott. Jag har dock en sak i huvudet. "Jag ska fanimej inte ligga med denna underbart sexiga idiot." Jag blir helt avtänd av hennes oförmåga att formulera en hel mening som har något att bidra med till eftervärlden. Det är nu vinet och det dåliga ölsinnet spelar in. Jag har fastnat totalt för hennes vackra ansikte, underbara byst och fasta stjärt. Jag bara måste få skåda detta underverk, men definitivt inte penetrera densamme.

Vi hamnar till slut i sängen då jag drar igång min DVD, och kör igång den totalt misslyckade filmen "Full of it" från år 2007.

Efter någon timmes kelande och smekande så höjs ribban och hon börjar "ta tag i saker och ting". Vi kysser varann, tar av hennes tröja, hon tar av min, jag knäpper upp sin BH, hon tar av min...ehh T-shirt. Till slut åker hennes välformade Cheap Monday-jeans av och jag får äntligen skåda denna masterpiece. Jag sätter mig upp, lite halvt, på sängkanten och bara tittar på henne från topp till tå. "Gillar du vad du ser?", frågar hon. "Mmm, men jag blev bara så jävla trött.", hör jag mig själv säga. Hennes kåta blick och handfasta grepp om min Klas-Göran avtar något, och hon säger retsamt "Låt oss ändra på den saken."

"Jag orkar fan inte. Sorry asså, men jag måste upp tidigt och packa o sådär då va. Känner mig lite krasslig också, var ju inte direkt min tanke att det skulle bli såhär.", försöker jag luska fram. Jag bluffar något fruktansvärt. Hon borde inse att mitt riverbet var en aning för aggresiv och borde nu syna ner mig. Det är då hon reser sig upp, tar på sig kläderna, går mot toaletten, kommer ut från toaletten, ursäktar sig, ger mig en kram och cyklar hem.

Kunde bli så jävla mycket bättre? Min plan hade lyckats något fenomenalt. Jag håvade in storvinsten och gick och lade mig med ett leende. På morgonen fick jag ett sms med texten; "Jag måste bara be så mycket om ursäkt. :oops: Vet inte vad som for i mig! Verkligen jättelessen. Hoppas du inte blev rädd, eller något sånt. Ha det så bra, förlåt än en gång. Puss"

 

Jag satt och funderade en stund över gårdagens händelse, gick och la mig en stund till i sängen och tänkte; "Fan vad livet är underbart..."

 

"It's hard to think straight, when you're gay."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var Freeplopp skitstöveln? Hmm...

 

En alternativ bana är att istället för att ursäkta dig, för att inte vara ett svin på riktigt, kan du förklara för henne att du inte vill något mer än sex. Vad hon sedan gör är ju upp till henne, men jag tycker då att man då garderar sig för eventuella svinanklagelser. För det är faktiskt så att tjejer är lika kåta djur som killar och kanske inte är så jävla känsliga och vill ha ett förhållande med alla som många tror...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och för att kommentera "kvinnor attraheras av pengar" så skulle jag vilja säga att det är helt fel. Det må finnas en del som är ute efter att få ett lätt liv, slippa oroa sig för pengar, dvs lycksökarna, men dessa är inte ATTRAHERADE av rikemansbarnen.

 

DÄREMOT attraheras kvinnsen av självsäkerhet och en viss utstrålning, där det mycket väl kan "slumpa sig" så att framgånsrika personer har denna karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om rollerna hade varit omvända, hade han setts som en snubbe som försökte rapea henne. GRATTIS

 

Oj. Jag missade stycket där hon efter att ha nekats sex tog på sig kläderna och stack hem. Jag håller med, där gick hon över gränsen.

 

Och ja, när han lurar av henne kläderna när det är uppenbart att hon vill mer, så tycker jag han beter sig rätt jävla illa. Känns rätt troligt att hon mådde allt annat än bra efteråt, och det borde varit hyffsat lätt för nån med lite klass att undvika det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ja, när han lurar av henne kläderna när det är uppenbart att hon vill mer, så tycker jag han beter sig rätt jävla illa. Känns rätt troligt att hon mådde allt annat än bra efteråt, och det borde varit hyffsat lätt för nån med lite klass att undvika det.

 

Att snacka med/gå hem med/kyssas med/ta av kläderna med eller whatnot, är aldrig ett löfte om sex. Det gäller för killar såväl som tjejer. Oftast har tjejer lite lättare att acceptera det dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att snacka med/gå hem med/kyssas med/ta av kläderna med eller whatnot, är aldrig ett löfte om sex. Det gäller för killar såväl som tjejer. Oftast har tjejer lite lättare att acceptera det dock.

 

Ja det är väl klart det är så. Jag tycker det bara att OP agerar bakslugt och beräknande för att "få skåda underverket" när han samtdigt med all rimlighet borde inse att hon troligen har ett annat syfte med att ta av sig kläderna än att bara visa upp sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis denna diskussion jag ville ha. Keep up the good work!

 

Gränsen mellan svinaktighet och genidrag är hårfin, enligt min mening, i mitt agerande. Då jag vet att denna donna är lätt på foten, och kan "få vem hon vill", så tror jag att hon blev lite snopen när jag plötsligt dror mig ur det hela.

Uppskattar kvinnor sånt här? Blir ni mer attraherade av en man som inte faller offer för lätta, blåsta blondiner. No offence mot blondiner, men i min uppväxt så fick man lära sig att blondiner är blåsta, brunetter är maktgalna, och rödhåriga är...enbart galna.

 

Anyway,

 

Festardags nu, så jag kanske återkommer och delar med mig av några andra erfarenheter från mitt smått konstiga liv. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj. Jag missade stycket där hon efter att ha nekats sex tog på sig kläderna och stack hem. Jag håller med, där gick hon över gränsen.

 

Och ja, när han lurar av henne kläderna när det är uppenbart att hon vill mer, så tycker jag han beter sig rätt jävla illa. Känns rätt troligt att hon mådde allt annat än bra efteråt, och det borde varit hyffsat lätt för nån med lite klass att undvika det.

 

Vi tjejer vill gärna få säga nej när som, dvs oavsett om kläderna åkt av eller ej. Alltså borde samma gälla för killar. Ok, visst. han var ju klar med att han inte ville, redan innan kläderna åkt av. men principen borde gälla lika för alla.

Med tanke på hur lätt det brukar vara att få killar i säng, är jag närmast imponerad.

 

Och jag tycker hon kan få må lite dåligt över sitt tilltag. Man tar inte för sig på det sätt hon gjorde, innan man vet att båda är med på det. Det faktum att hon förutsätter att han vill, säger en del om vad vi tjejer tycker om killar. DVS att ni ALLTID vill (som jag nämnt innan, är jag också offer för denna "vanföretällning").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...