Gå till innehåll

Den stora raggtråden. (Män vs. Kvinnor)


FreePlopp

Recommended Posts

Såhär någon halvtimme innan julafton, och förstärkt med glögg, så tyckte jag att en tråd om olika raggningar kunde vara bra att ha till att ögna igenom vid nödsituationer. Jävligt lång mening, men skit i det.

 

Jag är en man i mina bästa år. Ser jävligt bra ut. Har fått ordning på min ekonomi, och har även "DET". Formen "raggning" har aldrig förekommit på de åtskilliga partyn jag varit på. Det löser sig självt, med andra ord. Som den trångsynta idiot som jag är, så skiter det sig dock ibland. Jag är en polygam, har jag kommit fram till. Jag älskar att ha många bollar i luften, i detta fall bröst, men det skiter sig ofta ibland också. Dagen efter en rejäl sänghalmning så ringer en brud, som träffade någon vecka innan, och frågar "vad fan man håller på med?!?" Jag har många ggr tänkt varför i h-vete de bryr sig. Bara för att vi hade lite sex häromdan så betyder väl inte det att hon äger mig. Eller?

 

Hur är er syn på detta?

En fråga till er kvinnor; Betraktar ni mig som ett svin, eller är ni innerst inne likadana?

 

Jag vill inte dra alla kvinnor/män över en kam när jag säger att; Mellan åldern 15-30 så är människor, oberoende av kön, lika vilda som djur. Vi söker oss till det andra könet, ibland densamma, för att få våra innersta fantasier uppfyllda.

 

Som sagt, vad är er syn på detta?

När går gränsen?

Är det när jag till slut föreslår halva mina Msn-lista, eller folk PÅ SAMMA krog om att ha sex...SAMTIDIGT?

 

Jag hoppas ingen tar illa upp.

Jag vill bara veta folks syn på "Poly-raggning".

Typ, den bruden/hunken jag hade tänkt att ha sex med kunde inte. Let's go for another shot in the bar.

 

OCH JA, jag är en ganska självgod jävel. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tog bort ett antal (elva) fullständigt irrelevanta inlägg samt delade ut en varning för ett. Ja, det är fantastiskt roligt att föra sina mäktiga händer över tangentbordet och säga att postaren är bög som den värsta geek keyboard fighter. Nästa gång blir det ännu roligare, för då är det ban som gäller.

 

Håll nu ffs tråden seriös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. topic så tycker jag att det finns en ganska enkel lösning på problemet. Påtala för tjejerna innan du sätter på dem att det inte är starten på ett förhållande utan att du bara vill ge och få njutning. Då ser jag inga som helst problem med ditt beteende och ingen tjej kan räkna med att få monopol på dig. Jag håller helt med hnat alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så länge du inte är oärlig mot brudarna för att få dem i säng ser jag inga större problem. bäst är om du rätt tydligt hintar vad du är ute efter, brukar sällan vara negativt.

 

men om du får dem att tro att du tänker gifta dig med dem på kvällen och sedan på morgonen efter säger "lol, trodde du på mig?!" så är du ett svin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tjej kan jag väl bara hålla med vad alla sagt. Var ärlig med dina intentioner, så tycker jag du kan göra vad du känner för, inkl inte vara ödmjuk ;-).

 

Men jag har två bidrag till den här tråden.

Det första är att visst finns det tjejer som är ute efter förhållanden som raggar på krogen. Men det finns nog lika många som är som jag, när jag var singel. Jag blev singel när jag var 26, efter ett 7 år långt förhållande och det sista jag ville var att binda mig igen. Jag blev väldigt förvånad när jag blev tvungen att förklara för ett antal grabbar att, nej jag vill inte träffa dig igen. Ni killar verkar ta för givet att det är det vi tjejer vill. Fråga istället, och var ärliga med era intentioner.

 

Det andra berör vissa inte lika schyssta inlägg i tråden(inte OP). Killar som är på krogen och raggar, och sen tycker att de har rätt att behandla en tjej illa, eller se ner på henne bara för att hon är med på noterna: Ni är lägre än neandertalare, för ni borde veta bättre. Hoppas ni aldrig får napp.

Det är de killarna som gör att frigjorda tjejer drar sig för att leva ut, för man vill inte behöva, och ska inte heller behöva, enligt min mening, ta allt "namecalling" mm

 

Blev lite längre än jag tänkt...

 

God Jul och Happy Hunting till alla schyssta jägare av båda könen därute!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev väldigt förvånad när jag blev tvungen att förklara för ett antal grabbar att, nej jag vill inte träffa dig igen.

 

Känns som man hör det där 2 ggr i veckan, sen får man likförbannat ett samtal efter 1 dag eller 2 med en vädjande kvinna i luren.

 

Polygami rockar i övrigt, ska inte gå in på detaljer, men för mig personligen har det gått så långt att har jag inte 4-5 par bröst i luften så är livet tråkigt.

 

Nu har jag ju iofs bara 2 partners under jul o allt, men mer hinns ju knappast med, plus att dom är lydiga små subbar, vänner OCH bi .. det gillar vi! hehe =)

 

Men fattar inte vad OP försöker säga med ekonomi-kommentaren... Det är inte det som attraherar kvinnor, med den erfarenhet så är det 2 saker, ett stort "paket" och en självsäker personlighet.. Får man upp nåt ragg bara för att man har 3 mille på banken så är nåt relativt fel, känns som om man är rätt osäker på sig själv om man måste dra in nummer när man har kroken ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som man hör det där 2 ggr i veckan, sen får man likförbannat ett samtal efter 1 dag eller 2 med en vädjande kvinna i luren.

 

 

Ja, suck! Såna finns ju också. Där kommer ärligheten in igen. Fattar inte tjejer som tror de ska få ihop nåt med en kille, efter att de faktiskt sagt att de inte är intresserade av just det. Lögner är ju inget att bygga ett förhållande på. Lika illa från båda könen.

 

 

Nu har jag ju iofs bara 2 partners under jul o allt, men mer hinns ju knappast med, plus att dom är lydiga små subbar, vänner OCH bi .. det gillar vi! hehe =)

 

Kallar du dina vänner subbor ofta?

 

För övrigt en kommentar till användandet av ordet polygam (språkpolisvarning!) Polygam är man väl när man har FÖRHÅLLANDEN med flera partners? Dvs inte enbart casual sex med flera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fattar inte vad OP försöker säga med ekonomi-kommentaren... Det är inte det som attraherar kvinnor,

 

lalala Elin Nordegren - Tiger Woods lallala

lalalal Donald Trump - X antal fruar (alla som tror de hade gift sig om han hade jobbat på mcDonalds räcker upp en hand).

OSV OSV OSV...

 

Kvinnor attraheras av pengar som flugor till skit, trist, men dessvärre sant...

 

(hade Hjort inte varit bannad så hade han säkerligen ställt upp den biologiska förklaringen - jag är dock alldeles för orkeslös därtill).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst, Dev.

 

Som svar på er påstående;

Jag menar, hur ofta går man till sängs med någon första gången som vill ha något seriöst förhållande med? Visst det är väl grabbars dröm, men jag tror inte många procent av det kvinnliga könet tänker så. Det händer bara i B-filmer.

 

En natt är ganska lite. Jag tycker att det är bättre att hålla på en eller helst tre veckor så mycket man orkar. Och riktigt tröttna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, suck! Såna finns ju också. Där kommer ärligheten in igen. Fattar inte tjejer som tror de ska få ihop nåt med en kille, efter att de faktiskt sagt att de inte är intresserade av just det. Lögner är ju inget att bygga ett förhållande på. Lika illa från båda könen.

 

 

 

 

Kallar du dina vänner subbor ofta?

 

För övrigt en kommentar till användandet av ordet polygam (språkpolisvarning!) Polygam är man väl när man har FÖRHÅLLANDEN med flera partners? Dvs inte enbart casual sex med flera?

 

Korrekt.

 

Och jag sa inte subbor .. lol .. jag sa subbar (submissive)... som i undergivna.. slavar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lalala Elin Nordegren - Tiger Woods lallala

lalalal Donald Trump - X antal fruar (alla som tror de hade gift sig om han hade jobbat på mcDonalds räcker upp en hand).

OSV OSV OSV...

 

Kvinnor attraheras av pengar som flugor till skit, trist, men dessvärre sant...

 

(hade Hjort inte varit bannad så hade han säkerligen ställt upp den biologiska förklaringen - jag är dock alldeles för orkeslös därtill).

 

Hata!! Jag må vara dum, men inte ignorant, förstår väl hur världen fungerar =)

Det där med kvinnor som gifter sig rikt osv osv tror jag sjukt nog har att göra med sjävbevarelsedrift, hehe. Lite som att kvinnorna på stenåldern ville se söta ut så männen med störst mod skulle ta dom, då visste dom iallafall att dom var säkra, och att mannen skulle försvara dom.

 

Senare, (under 1900-talet) så handlade det om bra gener (vilket det fortfarande gör) och det är baserat på det som en del kvinnor väljer sina män, ett praktexempel är ju spermabanker, där varje liten simmare kommer med en jättelång historia från donatorn, som beskriver hur dom är som personer osv osv.

 

Men många väljer också pga bankkontot, vilket inte är helt galet egentligen, har du ekonomin tryggad så sett så har du ju säkerhet, jag får anta att pengar = muskler.. patetiskt nog =/

 

P.S

På stenåldern så hade dom förvisso orgier i rätt stor skala, och en kvinna i en "koloni" ansågs vara allmänn egendom.

D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lalala Elin Nordegren - Tiger Woods lallala

lalalal Donald Trump - X antal fruar (alla som tror de hade gift sig om han hade jobbat på mcDonalds räcker upp en hand).

OSV OSV OSV...

 

Kvinnor attraheras av pengar som flugor till skit, trist, men dessvärre sant...

 

(hade Hjort inte varit bannad så hade han säkerligen ställt upp den biologiska förklaringen - jag är dock alldeles för orkeslös därtill).

 

Den biologiska förklaringen är att ju mer pengar du har (eller muskler eller annat som ger vad de flesta uppfattar som makt) desto bättre förutsättningar ger man sin avkomma. Dvs att kvinnor ska välja partner som ger ens barn bästa förutsättningar, män ska välja så många partners som möjligt för att ha så stor chans att få barn som möjligt.

 

Men jag trodde vi hade kommit över neandertalstadiet...

 

Visst blir vissa kvinnor attraherade av pengar, andra av vackra ögon, mycket muskler, humor mm. Pengar är bara en faktor i ekvationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hata!! Jag må vara dum, men inte ignorant, förstår väl hur världen fungerar =)

 

Jag tror varken du är dum eller ignorant, :-D men eftersom du skrev att "Det är inte det som attraherar kvinnor" så tyckte jag att en korrigering var på sin plats.

 

Visst blir vissa kvinnor attraherade av pengar, andra av vackra ögon, mycket muskler, humor mm. Pengar är bara en faktor i ekvationen.

 

Påstod såklart inte att det var den enda faktorn! Fan, då hade underskriven aldrig fått ligga... :-(

 

En sak som dock är intressant är att (exempelvis) Helge Fossmo överöses med kärleksbrev i fängelset. Varför i helvete kärar en massa kvinnor ner sig i dylika low lifes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...