Gå till innehåll

Den stora raggtråden. (Män vs. Kvinnor)


FreePlopp

Recommended Posts

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läs denna bok. Top 3 böker jag någonsin läst. Sjukt underhållande, välskriven och DET FUNKAR!:shock:

 

 

http://www.adventures-of-a-pua.com/2005/10/neil_strauss_the_game.html

 

Att läsa böcker i raggningteknik är mindre imponerande, uppfattas gärna som att det är en loser som inte fixar det själv. Lagom desperat. Så om det funkar: Göm boken och avslöja för allt i världen inte detta offentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att läsa böcker i raggningteknik är mindre imponerande, uppfattas gärna som att det är en loser som inte fixar det själv. Lagom desperat. Så om det funkar: Göm boken och avslöja för allt i världen inte detta offentligt.

 

Oj vilken reaktion.

Måste tyvärr göra dig besviken och säga att jag inte har haft några problem alls att ragga tjejer sen jag fyllde 16 ungefär, innan dess var det lite trevande.

Men boken är fruktansvärt bra och rolig. Den ger en sjukt bra insyn i hur kvinnor (och män) tänker.

 

P.S. Man kan aldrig få för mycket kunskap. Tycker du att man är en looser bara för att man gillar att lära sig ännu mer är du helt körd i huvudet.

D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vilken reaktion.

 

Hmm, tyckte inte jag reagerade särskilt. Konstaterade bara hur det kan uppfattas av mig och många av mina medsystrar. Läs för allt i världen, om du tycker det behövs.

 

Måste tyvärr göra dig besviken och säga att jag inte har haft några problem alls att ragga tjejer sen jag fyllde 16 ungefär, innan dess var det lite trevande.

 

Och jag kan inte minnas att jag sa något alls om hur mycket jag trodde du lyckades ragga?

 

Men boken är fruktansvärt bra och rolig. Den ger en sjukt bra insyn i hur kvinnor (och män) tänker.

 

Ok, som ett roligt inägg i debatten kanske den har en poäng. Mitt svar gällande det inlägget var väl egentligen en fortsättning på mitt svar till OP, om att hans nej var en aning imponerande.

 

P.S. Man kan aldrig få för mycket kunskap. Tycker du att man är en looser bara för att man gillar att lära sig ännu mer är du helt körd i huvudet.

D.S.

 

Jag sa egentligen inget om vad jag tyckte, utan hur det kan uppfattas. Men... jag sa inte att det inte funkade. bara att det faktum att använda böcker för att ragga är föga imponerande (att vara sig själv och stå för det, tycker jag däremot är attraktivt). Att teknikerna funkar, tvivlar jag inte det minsta på. jag vet inte hur bra det hade funkat om du talade om för brudarna att du fått allt från en bok, dock.

 

men den är säkert kul att läsa. :-) Och självklart ska man förkovra sig. Antagligen i detta också. men jag vet inte. Hela grejer, att läsa en bok för att få mer (valfritt ord för kvinnligt kön inskrives här...) känns fattig. lessen. Men som sagt, det kan finnas andra poänger med att läsa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL. jag sa inte att det inte funkade. bara att det faktum att använda böcker för att ragga är föga imponerande (att vara sig själv och stå för det, tycker jag däremot är attraktivt). Att teknikerna funkar, tvivlar jag inte det minsta på. jag vet inte hur bra det hade funkat om du talade om för brudarna att du fått allt från en bok, dock.

 

men den är säkert kul att läsa. :-) Och självklart ska man förkovra sig. Antagligen i detta också. men jag vet inte. Hela grejer, att läsa en bok för att få mer (valfritt ord för kvinnligt kön inskrives här...) känns fattig. lessen.

 

mitt svar skulle nog ses som en fortsättning på mitt svar till OP.

 

Okej, tack så mycket för ett utförligare svar. Det förra kändes lite på gränsen till personangrepp utan ngt underlag ungefär.

 

Men vad jag förstår så handlar tråden om raggning och män vs. kvinnor. Och det är EXAKT vad denna bok handlar om.

 

Sjävklart ska man vara sig själv, hade faktiskt en ganska intressant diskussion om just detta med en kvinnlig bekant om detta igår. Och vad vi kom fram till är att det är (nästan) ingen som är 100% sig själv gemtemot en ny bekant som man är intresserad av. Orkar inte riktigt fördjupamig så här på fredagskväll, men kan nog återkomma.

 

Och som avslutning: Varför inte läsa en bok för att finslipa sin raggningsteknik? Eller i brist av sådan skaffa en? En stor del av ens ungdom gick ju åt att tänka på tjejer, försöka förstå hur de fungerar och hur man nu ska göra för att få kontakt. Även om man inte har några som helst problem med damerna idag så kan man aldrig lära sig för mycket.

 

Och om folk som aldrig träffat mig vill kalla mig för fattig, patetisk eller något annat i den stilen så varsågod. Det är ett fritt land. Jag försökte bara ge min åsikt om en läsvärd bok som behandlar ämnet i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju faktiskt en massa böcker som kanske inte rent konkret behandlar "pick up lines" men väl inre utveckling, som dock är en del av s.k raggningsböcker. Exempelvis Tony Robbis bok "Awaken the Giant Within" är en bra bok för inre utveckling. Känner man att man vill bli en bättre människa och förändra sitt liv så tycker jag det är ett naturligt steg att ta. Varför inte liksom?

 

Själv började jag intressera mig och läsa på material om inre utveckling för runt ett år sedan. Det var för att jag ville bli mer framgångsrik i livet och jag kände faktiskt att pokern sög ut livsgnista ur mig även om det gav ekonomisk kompensation. Jag ville förändra min situation. Beslutade mig för att sluta spela och började med förändringsprocessen. En del av materialet handlar också om hur man attraherar kvinnor. Visst du kan lära dig en massa lines, men har du inte ditt "inner game" på plats så kommer inget av det att hjälpa.

Efter att ha läst på, diskuterat med andra under tiden och framförallt jobbat med inre utveckling så har det påverkat mig positivt på alla plan.

Jag har blivit en mer positiv människa och uppfattas även som det av mina medmänniskor. Har ett större, lugnare kroppsspråk, bättre ögonkontakt och en inre trygghet. Det har gått, rent ut sagt jäkligt, bra på jobbet, vilket inneburit steg uppåt i karriären och därmed ökad ekonomisk kompensation. Sedan har jag också märkt positiva effekter på "raggningen" även om jag numera inte ser det som raggning på samma sätt som förrut.

 

Jag är beredd att hålla med AnteSvante. Jag tror att många på detta forum lätt skulle skippa att läsa en pokerbok och istället läsa en pick up bok om de visste att det skulle hjälpa dem att ragga brudar. Det sitter mååååååånga pokerspelare där ute som säkert funderar "hur ska jag någonsin kunna träffa en bra tjej?"

 

Att läsa sig till kunskap tycker jag är helt naturligt. Vissa vill utveckla sitt pokerspel och vissa vill lära sig att attrahera kvinnor och läser därför böcker i ämnet. Många av dessa människor säger också "Att läsa böcker om poker är mindre imponerande, uppfattas gärna som att det är en loser som inte kan lära sig spela själv. Lagom desperat och nerdigt. Så om det funkar: Göm boken och avslöja för allt i världen inte detta offentligt."

 

 

Jag är väldigt stolt över mig själv att jag lade ner pokern och tog tag i mitt liv för att bli den man jag vet att jag kan vara, vill vara och SKA bli.

 

När folk numer träffar mig och frågar "vad som har hänt? du är en helt annan människa" eller när jag får höra tjejkompisar säga "alltså, du har blivit en sådan player" (som var heeeelt främmande att få höra för mig tidigare) så kan jag säga att deras reaktion inte alls är negativ när jag förklarar att jag beslutade mig för att ändra mitt liv även om en del av det inneburit att jag har läst böcker om hur man blir mer framgångsrik hos kvinnor.

 

Tro mig, jag har fått kommentarer om "wow, alltså du kan ju inte säga det till någon" men det bekommer mig inte. Jag kan vara helt öppen med det och det är faktiskt ett sjukt intressant ämne att diskutera med tjejer där vi kan ha ett jäkligt bra utbyte. Jag ger dem manliga perspektiv på situationer och får kvinnliga perspektiv i gengäld. Priceless!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara hålla med Matteprof. När man väl har utvecklats och stärkts som person av de insikter man fått av olika böcker har jag aldrig varit med om att folk sett en som en loser när jag berättat om böckerna jag läst. Tvärtom, min nuvarande flickvän älskar att höra på hur jag resonerade när jag förförde henne.

 

Däremot är det nog ingen höjdare att säga att man läser en personlighetsutvecklingsbok när man fortfarande är osäker på sig själv. Då kan man mycket väl uppfattas som en loser, men det beror mer på att man är osäker än att man läser en sådan typ av bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju faktiskt en massa böcker som kanske inte rent konkret behandlar "pick up lines" men väl inre utveckling, som dock är en del av s.k raggningsböcker. Exempelvis Tony Robbis bok "Awaken the Giant Within" är en bra bok för inre utveckling. Känner man att man vill bli en bättre människa och förändra sitt liv så tycker jag det är ett naturligt steg att ta. Varför inte liksom?

 

Själv började jag intressera mig och läsa på material om inre utveckling för runt ett år sedan. Det var för att jag ville bli mer framgångsrik i livet och jag kände faktiskt att pokern sög ut livsgnista ur mig även om det gav ekonomisk kompensation. Jag ville förändra min situation. Beslutade mig för att sluta spela och började med förändringsprocessen. En del av materialet handlar också om hur man attraherar kvinnor. Visst du kan lära dig en massa lines, men har du inte ditt "inner game" på plats så kommer inget av det att hjälpa.

Efter att ha läst på, diskuterat med andra under tiden och framförallt jobbat med inre utveckling så har det påverkat mig positivt på alla plan.

Jag har blivit en mer positiv människa och uppfattas även som det av mina medmänniskor. Har ett större, lugnare kroppsspråk, bättre ögonkontakt och en inre trygghet. Det har gått, rent ut sagt jäkligt, bra på jobbet, vilket inneburit steg uppåt i karriären och därmed ökad ekonomisk kompensation. Sedan har jag också märkt positiva effekter på "raggningen" även om jag numera inte ser det som raggning på samma sätt som förrut.

 

Jag är beredd att hålla med AnteSvante. Jag tror att många på detta forum lätt skulle skippa att läsa en pokerbok och istället läsa en pick up bok om de visste att det skulle hjälpa dem att ragga brudar. Det sitter mååååååånga pokerspelare där ute som säkert funderar "hur ska jag någonsin kunna träffa en bra tjej?"

 

Att läsa sig till kunskap tycker jag är helt naturligt. Vissa vill utveckla sitt pokerspel och vissa vill lära sig att attrahera kvinnor och läser därför böcker i ämnet. Många av dessa människor säger också "Att läsa böcker om poker är mindre imponerande, uppfattas gärna som att det är en loser som inte kan lära sig spela själv. Lagom desperat och nerdigt. Så om det funkar: Göm boken och avslöja för allt i världen inte detta offentligt."

 

 

Jag är väldigt stolt över mig själv att jag lade ner pokern och tog tag i mitt liv för att bli den man jag vet att jag kan vara, vill vara och SKA bli.

 

När folk numer träffar mig och frågar "vad som har hänt? du är en helt annan människa" eller när jag får höra tjejkompisar säga "alltså, du har blivit en sådan player" (som var heeeelt främmande att få höra för mig tidigare) så kan jag säga att deras reaktion inte alls är negativ när jag förklarar att jag beslutade mig för att ändra mitt liv även om en del av det inneburit att jag har läst böcker om hur man blir mer framgångsrik hos kvinnor.

 

Tro mig, jag har fått kommentarer om "wow, alltså du kan ju inte säga det till någon" men det bekommer mig inte. Jag kan vara helt öppen med det och det är faktiskt ett sjukt intressant ämne att diskutera med tjejer där vi kan ha ett jäkligt bra utbyte. Jag ger dem manliga perspektiv på situationer och får kvinnliga perspektiv i gengäld. Priceless!

 

Vilka böcker läste du?

Vilka rekomenderar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju faktiskt en massa böcker som kanske inte rent konkret behandlar "pick up lines" men väl inre utveckling, som dock är en del av s.k raggningsböcker. Exempelvis Tony Robbis bok "Awaken the Giant Within" är en bra bok för inre utveckling. Känner man att man vill bli en bättre människa och förändra sitt liv så tycker jag det är ett naturligt steg att ta. Varför inte liksom?

 

Själv började jag intressera mig och läsa på material om inre utveckling för runt ett år sedan. Det var för att jag ville bli mer framgångsrik i livet och jag kände faktiskt att pokern sög ut livsgnista ur mig även om det gav ekonomisk kompensation. Jag ville förändra min situation. Beslutade mig för att sluta spela och började med förändringsprocessen. En del av materialet handlar också om hur man attraherar kvinnor. Visst du kan lära dig en massa lines, men har du inte ditt "inner game" på plats så kommer inget av det att hjälpa.

Efter att ha läst på, diskuterat med andra under tiden och framförallt jobbat med inre utveckling så har det påverkat mig positivt på alla plan.

Jag har blivit en mer positiv människa och uppfattas även som det av mina medmänniskor. Har ett större, lugnare kroppsspråk, bättre ögonkontakt och en inre trygghet. Det har gått, rent ut sagt jäkligt, bra på jobbet, vilket inneburit steg uppåt i karriären och därmed ökad ekonomisk kompensation. Sedan har jag också märkt positiva effekter på "raggningen" även om jag numera inte ser det som raggning på samma sätt som förrut.

 

Jag är beredd att hålla med AnteSvante. Jag tror att många på detta forum lätt skulle skippa att läsa en pokerbok och istället läsa en pick up bok om de visste att det skulle hjälpa dem att ragga brudar. Det sitter mååååååånga pokerspelare där ute som säkert funderar "hur ska jag någonsin kunna träffa en bra tjej?"

 

Att läsa sig till kunskap tycker jag är helt naturligt. Vissa vill utveckla sitt pokerspel och vissa vill lära sig att attrahera kvinnor och läser därför böcker i ämnet. Många av dessa människor säger också "Att läsa böcker om poker är mindre imponerande, uppfattas gärna som att det är en loser som inte kan lära sig spela själv. Lagom desperat och nerdigt. Så om det funkar: Göm boken och avslöja för allt i världen inte detta offentligt."

 

 

Jag är väldigt stolt över mig själv att jag lade ner pokern och tog tag i mitt liv för att bli den man jag vet att jag kan vara, vill vara och SKA bli.

 

När folk numer träffar mig och frågar "vad som har hänt? du är en helt annan människa" eller när jag får höra tjejkompisar säga "alltså, du har blivit en sådan player" (som var heeeelt främmande att få höra för mig tidigare) så kan jag säga att deras reaktion inte alls är negativ när jag förklarar att jag beslutade mig för att ändra mitt liv även om en del av det inneburit att jag har läst böcker om hur man blir mer framgångsrik hos kvinnor.

 

Tro mig, jag har fått kommentarer om "wow, alltså du kan ju inte säga det till någon" men det bekommer mig inte. Jag kan vara helt öppen med det och det är faktiskt ett sjukt intressant ämne att diskutera med tjejer där vi kan ha ett jäkligt bra utbyte. Jag ger dem manliga perspektiv på situationer och får kvinnliga perspektiv i gengäld. Priceless!

 

 

Det beskrev ganska bra vad jag menade. Boken i fråga är skriven som en självbiografi (fiction eller ej vet jag inte). Om Neil Strauss själv som är en, enligt han själv, "loser" som inte lyckas med kvinnor alls utan blir ist en "bra vän" etc...

 

Han bestämmer sig för att ta tag i sitt liv och utveckla sin personlighet och stil. Det är verkligen fashinerande läsning. Ska inte spoila boken. Men mitt tips till vem som helst är LÄS DEN. Oavsett hur du är som person så tror jag att den kan ge en "aha-upplevelse". Och om inte det så är det iaf en väldigt underhållande bok. Jag har läst en jävla massa böcker i mina 20 år och denna hamnar definitivt på topp 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beskrev ganska bra vad jag menade. Boken i fråga är skriven som en självbiografi (fiction eller ej vet jag inte). Om Neil Strauss själv som är en, enligt han själv, "loser" som inte lyckas med kvinnor alls utan blir ist en "bra vän" etc...

 

Han bestämmer sig för att ta tag i sitt liv och utveckla sin personlighet och stil. Det är verkligen fashinerande läsning. Ska inte spoila boken. Men mitt tips till vem som helst är LÄS DEN. Oavsett hur du är som person så tror jag att den kan ge en "aha-upplevelse". Och om inte det så är det iaf en väldigt underhållande bok. Jag har läst en jävla massa böcker i mina 20 år och denna hamnar definitivt på topp 5.

 

Hm. Läste typ halva men tyckte den var rätt ointressant och tråkig. Iofs läste jag den på kvällar efter att pluggat juridik i flera timmar så jag kanske var sugen på något mer lättsmällt.

 

Till diskussionen kan jag väl säga att om man utstrålar självförtroende så brukar det enligt min erfarenhet funka rätt bra. Jag hade inget av det förr i tiden men efter mitt första långa förhållande (och även under detsamma) så märkte jag att något hade ändrats. Tjejer verkade tillgängliga på ett helt annat sätt än förr, och var det också. Sedan dess har det aldrig varit något problem att få de jag har velat ha (det rör sig förvisso inte om så många).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om folk som aldrig träffat mig vill kalla mig för fattig, patetisk eller något annat i den stilen så varsågod. Det är ett fritt land. Jag försökte bara ge min åsikt om en läsvärd bok som behandlar ämnet i den här tråden.

 

Känner att jag nog får förklara mig ytterligare. Mitt syfte var ju inte att flejma nån (även om många tycker att det är en fullgod anledning att posta).

Jag menar inte att du är fattig eller patetisk. Och visst kan man läsa en bok för att bli bättre, på vad det vara månde.

 

Men: Om man läser denna bok (eller nån annan i den andan) enbart i syfte att få fler i säng, så tycker jag att det är fattigt. Som jag sa innan, kan finnas fler poänger med boken.

 

Jag har inte själv läst boken, men läst om den. Och själva säljargumentet att han minsann aldrig fick ragg, men nu får hundratals, som om det var ett syfte i sig... Jag vet inte. I just detta är nog män och kvinnor kanske olika. För visst kan vi vara lika kåta som män. Men jag känner inte många tjejer som skryter om kvantiteten på sina erövringar. Snarare är det i så fall speciella åtråvärda objekt, eller möjligen kvalitet.

 

Där har ni för övrigt nåt som många killar (och säkert tjejer) skulle behöva förkovra sig i. Kvalitet, alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag är beredd att hålla med AnteSvante. Jag tror att många på detta forum lätt skulle skippa att läsa en pokerbok och istället läsa en pick up bok om de visste att det skulle hjälpa dem att ragga brudar. Det sitter mååååååånga pokerspelare där ute som säkert funderar "hur ska jag någonsin kunna träffa en bra tjej?"

 

 

Du har väldigt intressanta synpunkter, och jag håller med om det mesta du säger. Däremot har jag uppfattat den här tråden som att handla om att undvika djupare relationer. Därav mitt svar. Att boken skulle vara för att ragga, och inte för att träffa någon.

 

Är man ute efter självutveckling, och att förbättra relationer, så är det en helt annan femma, faktiskt. Många behöver hjälp, men även de som inte tycker att de behöver det, kan ha utbyte av läsning. Så syftet med min post var inte att dissa läsning. Men det uppfattades visst så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka böcker läste du?

Vilka rekomenderar du?

Anthony Robbins "awaken the Giant within" är bra sen finns en uppsjö av material på nätet. Gällande raggning som den här tråden handlar om så tycker jag "David Deangelo - Advance Series Guest Speakers" är bra material att kolla igenom.

 

Men som sagt, det mesta materialet är bra, men man måste bestämma sig för att "NU, ska jag förändra mitt liv". Att bara läsa en bok och sedan fortsätta sina gamla rutiner hjälper inget. Böckerna kan dock vara den "aha-upplevelse" som triggar igång en förändringsprocess.

 

Att bara läsa material för att få ligga mer är inte min stil. Har själv inte läst Spelet av Niel Strauss men hört att den ska vara bra. Kanske värt att kolla igenom den eftersom den är lite av en bibel när det gäller pick-up. Många har börjat med den boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anthony Robbins "awaken the Giant within" är bra sen finns en uppsjö av material på nätet. Gällande raggning som den här tråden handlar om så tycker jag "David Deangelo - Advance Series Guest Speakers" är bra material att kolla igenom.

 

Men som sagt, det mesta materialet är bra, men man måste bestämma sig för att "NU, ska jag förändra mitt liv". Att bara läsa en bok och sedan fortsätta sina gamla rutiner hjälper inget. Böckerna kan dock vara den "aha-upplevelse" som triggar igång en förändringsprocess.

 

Att bara läsa material för att få ligga mer är inte min stil. Har själv inte läst Spelet av Niel Strauss men hört att den ska vara bra. Kanske värt att kolla igenom den eftersom den är lite av en bibel när det gäller pick-up. Många har börjat med den boken.

 

The Game är ingen bibel när det gäller PUA, det är en skönlitterär bok. Däremot är den väldigt underhållande och inspirerande vilket gör att många vill fortsätta fördjupa sig i ämnet efter att ha läst den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"jag känner inte många tjejer som skryter om kvantiteten på sina erövringar. Snarare är det i så fall speciella åtråvärda objekt, eller möjligen kvalitet."

 

Givetvis är det så att männ går på kvantitet o kvinnor går på kvalité. Detta är ngt fundamentalt i biologin då kvinnor endast kan få ett begränsat antal avkommor och naturligen måste ta hand om dessa för att dessa ska överleva.

 

Medans männ kan få hur många avkommor som helst i princip, behöver inte männ vara så selektiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Well,

 

 

Just när jag skickat iväg smset så kände jag en ilning i hela kroppen. Jag var nervös. Den känslan har jag knappt aldrig fått erfara tidigare, då jag är ganska bekväm och självsäker sällskap av damer. Det var dock något i maggropen som fick mig att tänka; "Fan, varför kunde jag inte bara dragit en runk och kollat på de bilder hon skickat över Msn istället. Så hon för alltid blir denna mystiska blondin."

 

 

 

HAHA, Yes!

 

 

 

Sen håller jag med heltok om att det känns helt klart som att pokern spelar in i ekvationen.

 

Inte för att jag tror det handlar enbart om pengarna utan för att det är annorlunda och ..spännande? ur ett kvinnligt perspektiv då, haaaaa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick en uppenbarelse inatt. Jag tänkte klart för en gångs skull, vilket jag inte gjort på väldigt länge när det gäller kvinns. Det kändes otroligt skönt, och det var längesen jag sov så gott i min sköna säng. Jag ska berätta för er varför jag känner såhär, och jag hoppas att en del känner igen sig i denna historia...

 

Detta stämmer inte längre. Jag är kär. Helt sjukt. Förvirrad. Glad i själen. Dum i huvudet. Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...