TheEmbassy Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Grattis till en fin placering! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Zodiac_ Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Uhhh givetvis svårt att uttala sig när man sitter hemma framför datorn men att ställa i det läget med de stackarna och prizepoolläget känns inte som ett särskilt smart drag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Huh?Enligt ABC-poker så kanske det inte är så smart att stoppa in med 33 pre. Men ofc så var det ju stor foldequity plus typ redan 100k i potten. Synd Ramz, kändes nästan som att något var på gång.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 6-mannabord. mörkarna 5k - 10k en spelar höjer till 40k Känns som ett jäkla bra läge att ställa in pengarna på tycker jag med tanke på hur prisstrukturen ser ut också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 GG wp, hade vart nice o få vinna den flippen. Vi spelade 5 handat och hade 3 jättestora stackar där, var aningen brant spelat, men jag ångrar det inte, det är det bästa spelet där helt enkelt. Borde väl egentligen bustat tidigare med AT vs QQ i den handen jag fick penalty i. Var jävligt kortdöd hela dagen, men lyckades sammla en del marker i början av dagen pga att jag fick sno blindsen typ varje hand på mitt bord. Sen när alla andra började hitta händer så började jag hitta j4or. Vann iofs en ganska stor pott med J4 en gång idag Aja, synd o sånt. Fick lite bra tv-tid iaf Gjorde en kort intervju för Fsn som antagligen kommer med i programmet sen.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Zodiac_ Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Men han glömde den universella sanningen att en medelhavslirare aldrig foldar ess med kicker, oavsett om det är big time eller 10$ på nätet. Måste tas med i beräkningarna.....bara en plats till för 25k extra och hyfsad stack.....borde inte ställt med 33 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Uhhh givetvis svårt att uttala sig när man sitter hemma framför datorn men att ställa i det läget med de stackarna och prizepoolläget känns inte som ett särskilt smart drag. Jo om man spelar för att vinna så var det ett utmärkt drag att ta en flipp där med liten marginals ledning samt en massa dött i potten. Lägg till lite FE så blir det ännu bättre. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
shipitholla85 Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Men han glömde den universella sanningen att en medelhavslirare aldrig foldar ess med kicker, oavsett om det är big time eller 10$ på nätet. Måste tas med i beräkningarna.....bara en plats till för 25k extra och hyfsad stack.....borde inte ställt med 33 Du har verkligen ingen aning om vad du snackar om. Jag ser inget som helst fel i hans spel. Observera att det är 6-handat. Har du lirat mycket BigTime? Lol. edit: 5handat t.om Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Låt han va, alla har rätt till sin egen åsikt. Jag tycker det var lite brant spelat också. Men sanningen är också att pristurkturen var sån att man får inte så mkt mer upp tills man kommer itll finalbordet, så det är mer korrekt att spela lite brant. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Zodiac_ Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 6-mannabord. mörkarna 5k - 10ken spelar höjer till 40k Känns som ett jäkla bra läge att ställa in pengarna på tycker jag med tanke på hur prisstrukturen ser ut också. Håller absolut inte med. Har inte killen torskat en massa stålar och försöker bygga upp igen? Helt fel läge att ställa mot vad som i bästa fall är en flip. 25k extra skulle jag ta med i beräkningarna och med tanke på att han hade bra stack känns det extra loose. Men vill snubben gambla så hey lets go.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Grattis och gg! Hur länge blir du kvar där nere och åker allt överskott in i rullen? PS Passa dig bara så att du inte blir "draftad" av T6 nu när du är där nere. De är nog på plats med några personer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Plus att man får justera sitt M en del när det är shorthanded, så Ramzis stack var nog mindre än man tänker sig med 40 bb. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Låt han va, alla har rätt till sin egen åsikt.. Då avslutar vi diskutionen här om med vad vi tycker om sista handen med ett Hurra för att det ändå gick bra för RaMz i AUS (även fast vi alla gärna hade railat dig ännu längre) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Grattis och gg!Hur länge blir du kvar där nere och åker allt överskott in i rullen? PS Passa dig bara så att du inte blir "draftad" av T6 nu när du är där nere. De är nog på plats med några personer. Åker hem den 21a, ska till Dortmund sen. Jag vann inte så mkt, jag var stejkad. Jag känner dom i T6 så det är lugnt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hubba Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Grattis till bra turnering Ramz! Får man fråga hur många % du sålt ut? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Grattis till bra turnering Ramz! Får man fråga hur många % du sålt ut? Sålde inte ut nått, jag va stejkad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blom1337 Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Grattis till 25e platsen! Synd att inte 3orna fick stå...gg wp Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
miata91 Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Håller nog med Zodiac lite grand, att det var en liten "dum" syn. Skillde ju trots allt AUD25k mellan plats 25 och 24, och Ramz var ju inte direkt shortstacked. Hade jag varit i samma sits hade jag blixtfoldad, 25k är för mycket att gambla med för mig, med en sån hand som 33. Men struntar man i penga skillnaden och bara vill till FT så är det klart att man kan pusha. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 edit: onödigt... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Håller nog med Zodiac lite grand, att det var en liten "dum" syn. Skillde ju trots allt AUD25k mellan plats 25 och 24, och Ramz var ju inte direkt shortstacked. Hade jag varit i samma sits hade jag blixtfoldad, 25k är för mycket att gambla med för mig, med en sån hand som 33. Men struntar man i penga skillnaden och bara vill till FT så är det klart att man kan pusha. Det var ingen syn, det var ett ställ. Ganska stor skillnad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
highbury90 Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Men han glömde den universella sanningen att en medelhavslirare aldrig foldar ess med kicker, oavsett om det är big time eller 10$ på nätet. Måste tas med i beräkningarna.....bara en plats till för 25k extra och hyfsad stack.....borde inte ställt med 33 Omöjligt att säga där vad som är rätt eller fel. Ge mig denna situationen i en specifik situation som denna så foldar jag också alla dagar i veckan. Men nu är ju inte poker så lätt att man bara kan utgå från en hand. Antar att Ramzis spelstil är det som gjort att han gick så här långt och i det spelet ingår även att pusha där ett stort antal gånger med 33. Ramzi siktar dessutom antagligen enbart på seger, medan precis som du säger så för mig (och tydligen även för dig) skulle $25K extra betyda för mycket för att våga gambla. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Bra jobbat, trist att flippen inte höll. $25k i skillnad på en plats till hade fått mig att folda 33 (men jag är ju också en familjefar utan FT-ambitioner). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oleby Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Men herregud. Han får in pengarna som favorit med massa döda pengar i potten. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 spiderpig spiderpiiig, does whatever a spiderpig does Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Vi snackar faktiskt om ett 10k event där förstpriset är 1.65M, 25k är ingenting. Sen om spelet är rätt eller ej går att diskuteras, ni kan ju gissa vad jag tycker Men vad vet jag om turneringar... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts