Andrew_W Postad 13 December , 2007 Rapport Share Postad 13 December , 2007 Mat, enligt Jennez: Gristarm > fiskmens > aubergine Dessutom: Äckliga likdelar och ruttna nermalda köttrester som legat på ICA-golvet > aubergine Jag förstår inte hur ni tänker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 13 December , 2007 Rapport Share Postad 13 December , 2007 Jag antar att antingen kan man stå emot knaperstekt bacon, eller så kan man inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 13 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 December , 2007 Dessutom:Äckliga likdelar och ruttna nermalda köttrester som legat på ICA-golvet > aubergine Sluta tramsa er nu. Människan är köttätare, punkt slut. Jag klankar inte ner på er för att ni äter grönsaker, det unnar jag er verkligen, jag säger bara att jag inte tänker äta kaviar eftersom det är fiskmens. Om ni sedan väljer att äta kaviar, grönsaker, inälvsmat, eller vad som helst är er business. Var läste jag följande briljanta fråga till en veg(-valfri ändelse)? ”Tycker du synd om djuren eller hatar du växter?” Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Det har ju varit väldigt trendigt hos framför allt tjejer att inte äta kött. Har en egen liten teori om att det handlar inte om någon särskild djurkärlek utan om att köttätares bajs luktar mycket värre än gräsätares. No offense, Andrew. Smakligt julbord förresten! Glöm inte brysselkålen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtan Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Skrivet på inbjudningskorten: ”Vid vegatarism, var god bortse från anmodan” Vegetarian är ett fornnordiskt ord för dålig jägare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Vegetarian är ett fornnordiskt ord för dålig jägare. Men... Begreppet vegetarian myntades 1847 på ett möte hos den första föreningen för vegetarianer i Ramsgate i England, och var en kombination av latinets vegetus, som betyder "livfull, aktiv, enegetisk", och det engelska ordet vegetable (grönsak). På mötet definierades en vegetarian som en person som inte äter någon typ av kött. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mejer Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Hur kan man missa en sådan uppenbar sak som Äppelmos? Hur ska man annars kunna göra mackor med äppelmos, senap och skinka? Ibland funderar man verkligen på vad det för sjuka jävla svin som huserar på pf nuförtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Okej, du är den tredje människan jag nånsin hört talas om som jiddrar om äppelmoset. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carromalmoe Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Okej, du är den tredje människan jag nånsin hört talas om som jiddrar om äppelmoset. Men som sagt du är forumets offer:-) ,nej men seriölst prova det ,det är gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Äppelmos är självklart, men det hör inte till skinkan utan till revbensspjällen. Nåväl, allt blir ju en gröt i tallriken ändå. En klick på tallriken ska det iaf vara! En variant min nobla moder brukar köra med till julbordet är att röra ihop äppelmos och senap. Jättegott! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DinJävlaKyckling Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 Pepparkakor med gorgonzolaost på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tarmac Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 Pepparkakor med gorgonzolaost på. lola mig .. är du marsian eller? Uddare kombo får man nog hitta .. ska ju vara husmansost fattar du la? Eller en fin brännvinsost .. superlagrad =) Vet ej om det är nämnt, men har du inte köttbullar på julbordet så kommer du o gula hela din rulle, gammal sägen från skåne faktiskt =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DinJävlaKyckling Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 Testa så får du se att det passar perfekt ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 Ja, diarré och bacardi razz är en god drink också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
m1978 Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 Var är doppspadet??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DinJävlaKyckling Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 Ja, diarré och bacardi razz är en god drink också. Kan jag inte tänka mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albin72 Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 Fråga: Laxen dyker väl upp i två varianter? Gravad och kokt(egentligen ugnstekt med creme-fraiche ovanpå). Som en del andra redan sagt... de finska potatis-, kålrots- och morotslådorna samt brysselkålen. Dessutom tycker jag att grönkålen saknas. Den är väl typiskt svensk? Södra sverige? *hade för mig det iaf* Hemlagad senap? Övrigt så jaa.. brända mandlar, mintkyssar och nötter i en salig blandning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tefatlon Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 fixa fram en kalkon också... jävligt gott!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheMenace Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 Äter man mumma i Sverige? Trodde det bara var finnpajsarna som käkade mumma. Tror du förväxlar det med memma. Snaps och julöl är väl det viktigaste på ett julbord annars. Kenneth Aalborg hade ju en fin guide där om man inte är helt säker på vad som gäller. http://www.youtube.com/watch?v=mLPHqhUqwEU Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 18 December , 2007 Rapport Share Postad 18 December , 2007 Glömde ju inkokt älgtunga! Smaskens! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Dags för bump. Måste ju snart börja planera inköp... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2008 Tack för bumpen MikeTime! Hade glömt hur vidriga människor är... I år gör vi inget julbord, det är ett annat par i bekantskapskretsen som gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Tack för bumpen MikeTime! Hade glömt hur vidriga människor är... I år gör vi inget julbord, det är ett annat par i bekantskapskretsen som gör det. Ja, de är väl lika vidriga som alla andra skåningar och placerar en karott med potatismos på bordet!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2008 Ja, de är väl lika vidriga som alla andra skåningar och placerar en karott med potatismos på bordet!! Det återstår att se. Läste igenom tråden nu och jag förstår icke detta utbredda hat mot potatismos när folk föreslår älgtunga, schnitzel, bruna bönor(!) för att endast nämna ett axplock av de totalt antijuliga maträtterna. Jag ska fan ta mig äta potatismos med en stor skopa smör i jul! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Det återstår att se. Läste igenom tråden nu och jag förstår icke detta utbredda hat mot potatismos när folk föreslår älgtunga, schnitzel, bruna bönor(!) för att endast nämna ett axplock av de totalt antijuliga maträtterna. Jag ska fan ta mig äta potatismos med en stor skopa smör i jul! Älgtunga blir nog gott med bacon & rödvinssås och potatismos Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts