Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

Herregud vilken svenska! Man blir ju mörkrädd. Seriöst, hur får dessa människor ens skorna på fötterna på morgonen. Om man läser denna cillas (och andra som försvarar skitens)inlägg får man definitivt intrycket att IQ-kvoten hos dessa människor måste vara en bra bit under genomsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rolf Slotboom svarar på frågor om T6 :

 

Nicolas roy asks on Nov 6, 2008

hi rolf do u know what really happen on t6 poker do u know if players could be take their money back what about the future of this site do u have money there perhaps t6 players could withdraw is there no way to transfer or ??? to take back money and do u always have some ept payed /sponsorised by t6 for this new season ? (it s ginsenseng we ever talked and played both there)Thx you rolf

 

Rolf answers:

Hey Ginsenseng. I always figured you were Dutch, so guess I was wrong there. smile

 

To answer your questions: My situation is not different from the others. Just like many players, I have been unable to withdraw for a very long time now. And given that I was playing on the site almost every day, and that my results were more than decent, I have quite a bit of money there that right now I cannot seem to get hold of.

 

Officially, I am sponsored until the end of this year, but my many mails regaing the problems / requests for contact have gone unanswered, and also the EPT's London and the ones that followed (part of our deal) have simply passed by without any kind of notice. Not the best of situations, that's for sure. Being just a player (albeit a sponsored one), I don't have any kind of inside information regarding the business side of things, unfortunately. So, I can't give you any kind of meaningful response, other than the mere hope for everyone of us that things will still work out / will be solved properly.

 

Anyway, hope this answer is still (at least a little bit) helpful.

 

David H asks on Oct 5, 2008

Hi Rolf. I wonder what your position is regarding T6 Poker right now. People have not been able to make withdrawals for some weeks now, the website http://www.t6poker.com have been down for over a week, Tony G has dropped of, there's a thread on twoplustwo about the Russian high stake player "NiceHandLOL" that have €238k locked up. Do you have any info from the owner? I have a few bucks there myself.

 

I am not blaming you in any way.

 

Thanks, David.

 

Rolf answers:

Hi David,

 

Thanks your your kind words. Well obviously, I am not very pleased with the situation myself. Until a couple of weeks ago, if there were some troubles with people withdrawing, I would send over a mail to the bosses and usually things would get sorted out on fairly short notice.

 

But in the past 7 or 8 weeks or so, cashing out started giving more and more troubles, also for me - and especially for those who wanted to cash out amounts of any substance. I have expressed my concern in a couple of e-mails to my bosses and also face to face when we had a few chats during the EPT Barcelona. Torben then said that already 90% of the outstanding payouts had been taken care of, and that the rest would follow soon.

 

However, as since my return from Barcelona there seemed to be hardly any improvements and also the number of games continued to decline (possibly as a result), I started corresponding more often, and also in a more direct manner. However, I have not been provided any clarifications since, or been given any useful information - other than the same information that was already provided by support about problems with Neteller, or being in the middle of an updating process. This means I have no more information than any of you - and as a result, I share the same sentiment of worry that you have expressed here.

 

Of course, I still hope that things will get sorted out / will start running smoothly after all. But this is not more than just "hope", because unfortunately I just don't have any concrete evidence to back this up.

 

Hope this answer if of any use, man.

 

http://www.rolfslotboom.com/ask_ace.php

 

Det är väl den enda av TeamT6 som ens uttalar sig ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka varningsklockor ringer hos dig ola? I mina ögon är det annorlunda marknadsföring. Ingen som lovar garantivinst eller ens pengarna tillbaka så ser inte problemet? vad är det som gör sajten till ett pyramidspel?

 

förstår inte riktigt hur så många orkar gnälla på en site som siktar högt? är det meningen att man ska gå in med målet att bli medelbra? visst, målet är högt satt, men ska man göra en satsning i dagsläget så måste man göra det ordentligt, sen får man se hur långt det räcker.

det är ju upp till var och en om man vill gå till sajten och spela eller inte, men chansen är väl överhängande att samma personer som gnäller här på forumet om det är en blåsning, sen sitter och spelar alla freerolls som erbjuds hela december..

 

Helt seriöst??? Är det inte läge att åtminstone komma med en kommentar angående hela T6-grejen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt seriöst??? Är det inte läge att åtminstone komma med en kommentar angående hela T6-grejen?

 

För att?

 

Mats och Anders har från dag ett varit medvetna om att det är en scam, men valt att bortse från det. Hur mycket Rolf har vetat har inte jag koll på, men det är fullt möjligt att han trodde på upplägget och då är det ju ny information för honom att det är ett rent bedrägeri, varför det blir naturligt för honom att kommentera det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

"U got to have balls to stop Torben och hans anhang (många svenskar).

 

Och det har du ju Achberg! Så snälla stoppa denna skurk som skapar pyramamider och sen drar med "aktieägarnas" och spelarnas pengar.

 

 

Sätt någon på att läsa tråden så har du alla fakta

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/42747-t6-poker-185.html

 

Han inriktar sig på sårbara och godtrogna samt en del giriga människor männniskor och trots att de flesta vet att det är ett scam så lyckas han blåsa oss! Och är just i färd att sätta upp nästa nivå av sitt scam.

 

Regards"

 

Kanske någon som har mer kunskap kan skriva till Insider och sammanfatta Vilka, hur och vilka är offren så att achberg kan dra ner byxorna på de som skott sig. (har även skrivit till Kaliber (ni vet Obol) och DN Ekonomi. Eller ska vi låta dessa herrar blåsa oss utan att vi slår tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ska vi låta dessa herrar blåsa oss utan att vi slår tillbaka...

VI blir inte blåsta. VI har nämligen läst den här tråden. Däremot kanske NI blivit blåsta. Snälla, blanda inte ihop mig med lättlurade Trisslottssvenskar.

 

Innehållet i ditt mail till Aschberg visar att du tillhör Insiders målgrupp. Det är väl ungefär samma målgrupp som T6 har/haft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VI blir inte blåsta. VI har nämligen läst den här tråden. Däremot kanske NI blivit blåsta. Snälla, blanda inte ihop mig med lättlurade Trisslottssvenskar.

 

Innehållet i ditt mail till Aschberg visar att du tillhör Insiders målgrupp. Det är väl ungefär samma målgrupp som T6 har/haft.

 

Och det gör agerandet försvarbart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VI blir inte blåsta. VI har nämligen läst den här tråden. Däremot kanske NI blivit blåsta. Snälla, blanda inte ihop mig med lättlurade Trisslottssvenskar.

 

Innehållet i ditt mail till Aschberg visar att du tillhör Insiders målgrupp. Det är väl ungefär samma målgrupp som T6 har/haft.

 

Varför har du sånt behov av att trycka ned redan nedtryckta människor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet bara att skriva till expressen, dn ek red, kaliber, uppdrag granskring, insider och hoppas på att nån nappar på detta för det är absolut större än Obol. Och om fler än jag skriver till dem så kanske vi får se dom med rumpan bar...

 

Problemet är väl att du knappast hittar några här som går på blåsningen att investera, även om några antagligen var för giriga att låta bli att spela och andra för giriga att ställa upp som skammens affischnamn.

 

De som inte går på denna typ av scams orkar knappast lägga ner tid på att skriva till Insider...

Och dom som går på dessa blåsningar, dom är ändå i nästa sekvens med i andra scams och blir ännu mer blåsta på bensinpiller, trading av olika typer, pensionsfonder, osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopierat från tomtetomtes dagbok, för bra inlägg för at försvinne obemärkt.

 

En intressant händelse från helgen. Något lång läsning, men det kommer en gåta på slutet, så hang in there.

 

En avlägsen bekant försökte övertala mig att valutamarknaden är the next big thing. Tydligen så är det där alla banker tjänar pengar. Alla tillgångar på vanliga människors sparkonton används till mycket lönsamma hävstångsaffärer med exponentiella tillväxtfaktorer. Aktiemarknaden till exempel har en leverage på sju, medan valutamarknaden har en leverage på mellan 400 och 500. Vilket gör att man får samma avkastning per månad som man får från bankkontot på ett år. Och med ränta-på-ränta effekten så blir det såklart grova pengar på mycket kort tid.

 

Om ni läsare inte förstår något av ovanstående så behöver ni inte misströsta. Det gör inte jag heller. Och inte han som berättade heller för den delen. Vad jag däremot förstod var att det här är nästa pyramidscam som är under uppsegling. Så redan innan jag hört ovanstående fantastiska detaljer meddelade jag att jag inte under några omständigheter kan tänka mig att ”investera” (läs slänga bort) pengar på något dylikt, men att jag naturligtvis lyssnar på hans argument eftersom det är intressant (läs roande) att ändå lära sig mer om saken.

 

Så han antog utmaningen att försöka övertala mig och gick igång med att förklara för mig hur valutamarknaden fungerade, vad en hävstångseffekt är och hur ränta-på-ränta fungerar. Mycket underhållande. Särskilt eftersom han är vad man skulle kunna kalla en diversearbetare (taxichaufför, MLM-säljare, med mera) medan jag råkar vara ekonom. Till saken hör möjligen att han fått i sig flertalet stora stark medan jag druckit en mellanöl till maten.

 

Nåväl, han började förklara hur valutamarknaden var en redan etablerad marknad (låter rimligt) där det går att få bra avkastning (ja, allt är ju möjligt) redan från dag ett eftersom tradarna som låg bakom detta var topp fem (oklart bland vilka).

 

Tydligen var han inte så van vid motargument. Jag påpekade att man lika gärna kan förlora pengar på valutamarknaden, undrade hur man vet att tradarna är topp fem (topp fem vadå förresten?) och dessutom det mest grundläggande, om de nu är så extremt skickliga på att förutsäga åt vilket håll valfri valutakurs kommer att gå, varför i helvete skulle de dela med sig av denna kunskap? Han ignorerade argumentenoch styrde istället in på stordriftsfördelar (what?) och att valutamarknaden hade så hög leverage (what?).

 

Så jag bad honom förklara leverage för mig. Jo, med hjälp av leverage kunde man satsa väldigt lite och ändå tjäna väldigt mycket. Till exempel aktiemarknaden har en leverage på sju. Sju vadå? inflikade jag. Hur har man kommit fram till den siffran? Det visste han inte riktigt, men däremot visste han att valutamarknaden har en leverage på 400, kanske upp mot 500.

 

Eh, va, 400, vad innebär den siffran och hur har man kommit fram till den? Ja, det visste han inte heller och när jag frågade om det fanns några studier eller liknande som backade upp detta eller avslöjade varifrån dessa siffror kom återgick han till att förklara att det gick att tjäna väldigt mycket genom att satsa lite. Och att det var detta bankerna gjorde med våra sparpengar. Hur skulle annars bankerna tjäna pengar?

 

Här nånstans försökte jag backa bandet och ville ha svar på de spännande frågorna om leveragesiffrorna, men då blev han närmast förnärmad. Allt han ville var att dela med sig av en fantastisk möjlighet att tjäna pengar och undrade om jag trodde att han ljög för mig. Nja, jag trodde snarare att han hade fått något återberättat för sig och att inte hade en jävla aning om vad det egentligen var han sade. Möjligen kunde jag ha varit lite mer finkänslig, men vafan, människan försökte ju med berått mod i princip stjäla mina pengar. Även om han på fullaste allvar inte trodde det själv.

 

Sen blev det en utläggning om att det gäller att satsa för att vinna (duh?) och sen körde han det berömda ”stå kvar på perrongen”-kortet. Det här var minsann seriösa aktörer som betalat ut hög avkastning flera månader i sträck, hur kan man vilja missa det? Månadsavkastning innebär ju exponentiella tillväxtfaktorer.

 

Här nånstans hade jag nått nivån för hur mycket icke underbyggda floskler jag orkar höra på en dag och förmodligen skulle vi inte komma så mycket längre. Som den goda medmänniska jag är så tyckte jag att det var min plikt att avslöja att han aldrig nånsin kommer att få ut sina ursprungliga satsade pengar och att han gjorde bäst i att ta ut pengarna fortare än kvickt om det mot förmodan skulle gå. Han såg på mig som om jag vore marsian. Vi avslutade med att enas om att vi var oense.

 

Anyway, nu till gåtan:

 

Vilken pokersajt-logga hade han på sin jacka?

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som "känner" dessa herrar som pratat med dom ang. T6 och deras roll i det hela?? tycker det är dax att krypa till korset och erkänna att dom hade fel,så kanske deras namn får lite trovärdighet i framtiden..

 

Det är nog lite sent påtänkt. De hade ju verkligen ett tag chansen att ta sig ur skiten med anseendet i behåll, om de bara dragit sig ur och bett om ursäkt just då det började stå klart för alla vad för folk som låg bakom T6. Men inte, istället går man ut och offentligt försvarar scammen. Kunde man inte få nån sponsordeal nån annanstans och kunde inte svälja prestigeförlusten, braceletvinnare som man är? Återstår gör bara att stå sitt kast och krypa in i svensk pokers skamvrå. Man hamnar ju iaf gott sällskap med Ken & co.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...