Santa_Bege Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Du skriver rätt dåligt. Vill du att folk ska ta dig mer seriöst så se till att t.ex. inbte ha en massa stora bokstäver i början på ord i mitten av meningar. Du bör även se över när du använder citationstecken. det är ju ingen tävling om vem som kan skriva klart ett inlägg först! Kan du exakt vad peka på vad som gör upplägget så unikt att intressantare än andra pokersiter? En massa 6mannabordsturrar kommer lixom inte räcka... Om jag inte fattade helt fel har Syna saxat in den texten från en annan sida, dvs det är inte Syna som påstår massa saker med undermånliga skrivkunskaper. //Jonas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Jag är en stor "hatare" av pyramidspel eftersom jag har sett hur det har påverkat människor i min bekantskapskrets. Jag hade flera bekanta som blev inlurade i Gii corp och det var inte roligt att se hur hjärntvättade de blev och att de till slut förlorade sina pengar. Att Richard Scharfenberg inte sitter i fängelse tycker jag är skandal. Innan någon ger sig in i ett affärsförhållande med honom tycker jag att man ska del av vad de gjorde i Gii. Fråga gärna vad som hände med löftena om:* Nasdaqnotering * Banksatsningen * Fastigheterna i Baltikum * Att bli ledande på gambling på nätet (ja, löftet har förekommit tidigare) Sök gärna på Giicorp här i forumet. Nedan finns Giicorps avskedbrev med andra oupfyllda löften, varför har ingen fått några Gatesweeperaktier ännu (i och för sig värdelösa men ett löfte är ett löfte) Hur kan det komma sig att företag som ägnar sig åt bedrägeri och pyramidspel får härja fritt? Det finns lagstiftning mot dem och det görs då och då avslöjande reportage på tv om dem. Men det verkar ändå som om det är lika verkningslöst som vad gäller Ica och köttfärsen. Det är bara för dem att köra på. Konstigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Visserligen behöver de inte dra in så mycket i rake, turneringsvinsterna ska ju täckas av buy-in. I €500k turren är buy-in €55, om man antar att €5 är raken så behövs 10 000 spelare för att den ska gå runt. Om det hade varit "Satelites from" €55, så tycker jag att det är onödigt hög instegs-satellitavgift. Jo, självklart kommer de ha vissa intäkter också, men med tanke på att det inte ens går att sätta in pengar på sidan, lär de vara ytterst marginella. Och även om de löser det, är spelarbasen mikroskopisk i förhållande till utgifterna. Kan inte tänka mig annat än att de har för avsikt att aldrig betala ut något, som det har varit med ALLA deras andra projekt. Att sätta in pengar på folks pokerkonton är lätt, det är bara en lek med ettor och nollor, men det lär få problem om någon vill göra sina ettor och nollor till riktiga pengar. Jag tror att kommer bli det största slaget mot nätpoker i Sverige någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Kolla här:http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=74929&PageIndex=36 Han har en sanslös hemsida där han säljer AP och Tsexpoker Använd gärna citatknappen när du citerar inlägg från andra forum och dyl. Inte helt lätt att se när citatet avslutas när man citerar någon som itt som tätt avslutar meningar med citationstecken. Jag kanske bara är trög, men jag hade fattat mycket lättare om det sett ut såhär: Rätt konstigt Ni som vet så mycket ändå inte vet va jag vet! hehe Man får ta reda på saker! Jag är varken pokerspelare eller nätverkare! bara en som vill ha avkastning bättre på sina pengar! Men fattar att de är mycket misslyckat folk som sitter här och gaggar! Jag är kund sen 1 år tillbaka i Alston price Inte gjort något! Köpte en matris i Fast och 1 i Furius Jag tycker de funkar väldigt bra avkatningen kommer och kommit som den skall och även Bonusen varje månad!" Vad är det att klaga på då? Vart får man 8-12% annars per månad?? Säg något? Poker biten tror jag med säkerhet de kommer fixa för upplägget är unikt och de finns kunskap kapital och drivkraft Inte svårt göra detta intressantare är andra Pokersajter så mycket har jag förstått när man pratat med några pokerspelare! De har ju fått några experter tillkopplade sig också! Och de går snabbt vinst" Hörde några andra varit inne och spelat och de var redan efter några dagar massor med spelare där! De är säkert en god investering Önskar Man haft en Miljon slänga in där tror den kommer dubbla sig väldigt snabbt! Jobbat mycket med risker sett Både bra och dåligt! Detta ser riktigt intressant ut skulle vilja investerat i poker också! Mycket luddiga ider har man hört men som sagt Mycket smart upplägg! Pelle Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skalman5 Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Som tidigare sagts i tråden så verkar det ju lite för snabbt om allt ska kollapsa i början på Januari. Pyramidspel lever i regel längre än så. Mitt tips är att man hela tiden kommer att flytta fram lanseringen och under tiden försöka få in mer pengar så länge som möjligt tills bubblan spricker. Ska bli kul och se med vilka undanflykter man kommer med den närmsta tiden. Vi har redan sett den där bandbreddsgrejen vilket var ett bra grepp. Man talar om för investerarna att på grund av den höga belastningen på siten(mycket positiva nyheter i investerarnas öron) så har klienten inte funkat tillfredsställande. Grejen här vore ju nu att försöka få in ytterligare pengar för att bygga ut bandbredden. Jagmenar har du redan satsat 6lök vill du ju inte förlora dom på grund av en sån simpel sak som att du inte betalat 1k till för att fixa till bandbredden. Kommande "events" borde kunna vara (nu spekulerar jag fritt här) Flytta siten till ett "nytt och fräscht nätverk med ännu högre avkastning för dig som investerare" som tar ett par veckor/månader, Skylla på myndighetstrubbel med licenser o dyl (som tar tid) Skylla på att klienten är icke tillfredställande och att man flyttar fram lanseringen för att man vill inte erbjuda en halvfärdig produkt När folk börjar lessna kan man starta en "utbrytargrupp" för dom som är less på att inget händer inom TeSex och lura dessa människor en gång till typ vi har en fungerande site här med 200k+ spelare till salu som vi får köpa för Xantal miljoner och behöver pengar till det. Konvertera dom värdelösa vinstandelarna till andra värdelösa andelar i nästa bluffrojekt med motiveringen att "Pokern fungerade inte tillfredställande och vi ser inte att målen vi satt upp kommer nås så vi drar oss ur pokern innan vi är helt panka och satsar på detta bergsäkra projekt istället" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Guts Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Easy way out?? Det här "viktiga" meddelandet ligger på **-klient när man loggar på idag 7/12. Dear ******* Player, We would like to inform you of a bandwidth problem we are experiencing with our colocation center in Costa Rica, RACSA. Prior to the launch of *******.com on December 2nd, we ensured that our hardware setup could handle more than 120.000 players. The source of the performance problem are related to the internet service provider (ISP) in Costa Rica and the bandwidth. ******* wants you to have a positive experience. We are committed to solve the problems and to provide you with a state-of-the-art poker experience at *******.com in the future. In light of this unfortunate situation, we have decided to suspend the tournaments until we have identified the source of the problem. Our freeroll tournaments will resume again once we have fixed the problem. We will keep you updated on changes in the schedule. The prizes from the suspended tournaments will be accumulated and applied to freerolls with larger prize-pools. From Wednesday December 12 until Friday December 21, we will have a daily €5.000 freeroll at 21:00 CET. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused you. ******* truly appreciates our customers and we look forward to providing you with a great poker experience in the near future. If you have any questions or concerns please feel free to contact us at support@*******.com or visit support.*******.com Best Regards ******* Management Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Märkligt att klienten/bandbredden var testad för att klara av 120k användare när de utlovade 250k spelare... ... ... /:lol: surrenders Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 "Otur" att 350-400 frirullespelare sänker Cosa Ricas totala bandbredd... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Märkligt att klienten/bandbredden var testad för att klara av 120k användare när de utlovade 250k spelare... ... ... /:lol: surrenders Tror iofs inte att det skulle vara 250k spelare samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 "Otur" att 350-400 frirullespelare sänker Cosa Ricas totala bandbredd... Nedrans fånig osis.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nojjby Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Till Mazak14 (Mats R): Hur kommer det sig att du plötsligt har tystnat helt och hållet i den här tråden? I början postade du ju en del och försvarade Te6 men nu är det dödstyst. Vore kul att höra din version nu när det gått ett par dagar.... Håller med här, är det så att du börjar få kalla fötter och insett vad det är du har gett dig in på? Din senaste aktivitet var ju trots allt i natt och jag kan inte tänka mig att du "glömde" läsa den här tråden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Till Mazak14 (Mats R): Hur kommer det sig att du plötsligt har tystnat helt och hållet i den här tråden? I början postade du ju en del och försvarade Te6 men nu är det dödstyst. Vore kul att höra din version nu när det gått ett par dagar.... Klurade på det i går natt... Att Anthony C är insyltad högt upp i pyramidtoppen är väl ganska klart (bland annat så har han ju reggat domäner). Hade han inte varit så jävla stor och stark så borde man ge honom stryk. Varför duckar Mats och Anders? Jag satte upp några olika scenarier a) De är inblandade i pyramidtoppen b) De har investerat en massa pengar (blåsta som alla andra) c) De har investerat lite pengar (blåsta) d) De har ännu inte investerat något I fall d) så borde de snabbt som ögat göra avbön, för även om de är lurade så är de väl inga idioter, de borde se vilken skada det här kan göra dem. Samma sak med c), ta förlusten och slicka såren på några 100k sek. Men säg att de investerat större pengar, kanske en mille per person. Om de lämnar det sjunkande skeppet rakt upp och ner så är dessa pengarna borta. Man kan förstå om de då "spelar med" i några dagar/veckor medans de funderar på hur de ska kunna rädda några slantar ur projektet. Är det a) som gäller finns det ju inget hopp... men då borde de å andra sidan hänga här och förklara varför vi har fel. Det är ju ganska enkelt att bevisa att allt är legitimt, om det nu skulle vara legitimt. Jag tar gärna tar en fika med någon officiell företrädare för ** (och där är Anders och Mats tillräckligt officiella) och min advokat och går igenom allt förutsättningslöts. Jag har typ 40 specifika frågor (som jag inte tänker avslöja nu) som visar om det är fågel eller fisk. Så min analys är att det är b) som gäller - och då har jag förståelse för att de ligger jävligt lågt just nu. Bara de inte ligger lågt för länge... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Klurade på det i går natt....... Jag satte upp några olika scenarier a) De är inblandade i pyramidtoppen ..... Är det a) som gäller finns det ju inget hopp... men då borde de å andra sidan hänga här och förklara varför vi har fel.... Gällande varför det är tyst i tråden. OM det skulle vara så att de var djupt insyltade i detta så behöver inte hänga här och förklara sig. För vi är inte målgruppen. Sveriges pokerspelare är inte målgruppen. Inga pokerspelare är målgruppen. Det är investerarna/återförsäljarna etc som är målgruppen. Och de består av x antal personer från Skövde, Västerås eller var de kör sina nätverksmöten med enda kvalikationen att de är lagom lättlurade. Det är ju samma visa oavsett om det är poker, rengörningsprodukter eller hälsoprodukter. Varför försöka övertyga oss? Fins ju ingen anledning. Snarare tvärtom. De vill ju inte ha en debatt om detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skalman5 Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Hade jag varit i Mats eller Anders position och alt B eller C gäller skulle jag ha tagit kontakt med bedragarna och krävt pengarna tillbaka annars stoppar jag bedrägeriet här och nu genom att gå till polis, media och u name it. Dom har ju till skillnad från alla andra lurade i den här soppan möjligheten att sätta hårt mot hårt för att få tillbaka sina stålar innan det brakar ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomanski Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Mazak14: förstår inte riktigt hur så många orkar gnälla på en site som siktar högt? är det meningen att man ska gå in med målet att bli medelbra? visst, målet är högt satt, men ska man göra en satsning i dagsläget så måste man göra det ordentligt, sen får man se hur långt det räcker.det är ju upp till var och en om man vill gå till sajten och spela eller inte, men chansen är väl överhängande att samma personer som gnäller här på forumet om det är en blåsning, sen sitter och spelar alla freerolls som erbjuds hela december.. Jag får känslan att Mazak14 är involverad ganska rejält i denna satsning utifrån de inlägg han gjort hittills... han försvarar sajten, och har säkert investerat en del pengar och kanske blivit lovad höga vinster? Sen om han också är lurad, eller helt enkelt bara säljer sitt namn för pengar, vet jag inte... Men han bör nog uttala sig snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 En helt annan grej, många i tråden verkar tycka att MLM och "pyramidbolag" är samma sak. Så är ju inte fallet. MLM är ju helt ok (om än inte omtyckt av alla) medan "pyramidbolag" är olagligt. Går att läsa lite om skillnaderna här: http://www.direkthandeln.org/docs/pdf/fakta1l.pdf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 En helt annan grej, många i tråden verkar tycka att MLM och "pyramidbolag" är samma sak. Så är ju inte fallet. MLM är ju helt ok (om än inte omtyckt av alla) medan "pyramidbolag" är olagligt. Går att läsa lite om skillnaderna här: http://www.direkthandeln.org/docs/pdf/fakta1l.pdf Självklart finns det seriösa MLM, tex tupperware. Problemen kommer väl av att dessa scam bolag kallar sig för MLM. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Att Anthony C är insyltad högt upp i pyramidtoppen är väl ganska klart (bland annat så har han ju reggat domäner). Hade han inte varit så jävla stor och stark så borde man ge honom stryk. Mjo, snackade med 2 helt oberoende personer (en via pf och en irl-polare) igår som båda bekräftade vad jag misstänkte, Anthony var redan för 1 ½-2 år sedan högt upp i någon pyramid och tjänade mkt pengar på de. Det sa han själv ialla fall på klubben. Han ägnade sig också åt diverse värvarförsök.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Självklart finns det seriösa MLM, tex tupperware. Problemen kommer väl av att dessa scam bolag kallar sig för MLM. Instämmer till fullo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
timson Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Snyggt gdaily, tror det där är en klockren analys! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.Mr. Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Klurade på det i går natt... Att Anthony C är insyltad högt upp i pyramidtoppen är väl ganska klart (bland annat så har han ju reggat domäner). Hade han inte varit så jävla stor och stark så borde man ge honom stryk. Varför duckar Mats och Anders? Jag satte upp några olika scenarier a) De är inblandade i pyramidtoppen b) De har investerat en massa pengar (blåsta som alla andra) c) De har investerat lite pengar (blåsta) d) De har ännu inte investerat något ... Ska bli riktigt intressant att läsa svaren! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Varför duckar Mats och Anders? Jag satte upp några olika scenarier a) De är inblandade i pyramidtoppen b) De har investerat en massa pengar (blåsta som alla andra) c) De har investerat lite pengar (blåsta) d) De har ännu inte investerat något En kommande Dagens Fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gransol Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 För någon månad sedan blev jag kontaktad av en norrman efter jag hade gjort en förfrågan (som pokerspelare) om den uppkommande pokersajten. När han fick reda på att jag var svensk bosatt i england sedan mer än tjugo år blev han nästan salig och erbjöd att flyga över och träffa mig omedelbart för att diskutera samarbete. Han kunde säkert se möjligheter att värva investerare från en jättemarknad. Det hela lät för bra för att vara sant så jag började undersöka och grävde fram information om AP och deras aktiviteter. Jag hittade tråden på Cint bl.a. och efter ett par dagar talade jag om för honom att jag inte var intresserad i att investera. Jag har inte hört ett ord från honom sedan dess, konstigt va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aoh Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Rätt konstigt Ni som vet så mycket ändå inte vet va jag vet! hehe Man får ta reda på saker! Jag är varken pokerspelare eller nätverkare! bara en som vill ha avkastning bättre på sina pengar! Men fattar att de är mycket misslyckat folk som sitter här och gaggar! Jag är kund sen 1 år tillbaka i Alston price Inte gjort något! Köpte en matris i Fast och 1 i Furius Jag tycker de funkar väldigt bra avkatningen kommer och kommit som den skall och även Bonusen varje månad!" Vad är det att klaga på då? Anders och Mats, folk som skriver sånt här, ja, det är era blivande "medarbetare". Känns bra va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Har mailat och bett om mer info eftersom jag är intresserad av att köpa in mig. Har inte hört ett dyft. Har de stängt ner skiten redan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts