Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

We'll bring you the thrill of victory, the agony of defeat-and, because we've got soccer highlights, the sheer pointlessness of a zero-zero tie. You're watching Sports Night on CSC, so stick around.

Jag är just nu hooked på den gamla TV-serien Sports Night (Aaron Sorkin pre-West Wing/Studio 60 on the Sunset strip). Goda tider.

 

Vi kommer återgå till vårt vanliga bloggande så snart jag är klar med säsong två.

 

/Göran (Othello)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur kan man vara så sjukt jetlaggad - är jag vaken längre än till 20.00 så är det en prestation, och sedan vaknar man runt 05.00. Jag brukar ha svårt att ställa om dygnet, men inte så här himla svårt!

 

Det har nog en del att göra med att jag ännu en gång "slutat med Coca-cola". Just nu får jag bara dricka CC när jag äter mat och när jag gjort något bra, som typ städat... Och lita på att jag städar för sällan.

 

Träffade Joanna i går, hon sa att jag tappat massa i vikt. Det stämmer nog, kombination av magsjukan och CC-minskningen

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett kul surebet i dag på Betway/Expekt:

 

Betway: No Patrik Nilsson to score 100 goals?

Sweden - Specials

100 Goals

Start Time : 2008-02-06 18:00:00 No 1.85

 

Expekt: Patrik Nilsson to score 100 goals?

Will he score 100 goals or more for Sandvikens AIK/BK in regular season (26 games) 07/08? Sportspecial 1. Yes 4.00

 

Betway var väldigt snabba med all stänga marknaden, men fick in $50 till 1.90 och 400 kr till 1.85 på NEJ på Betway, och fick in $100 på JA på Expekt.

 

Egentligen borde man bara göra ett valuebet på Betway, för att göra i snitt fyra mål per match under en säsong är jävligt mycket... det räcker ju med att han blir skadad så är det chanslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara på banken man kan känna sig som att man är inne hos rektorn för att man gjort något dåligt när ens bostad gått upp till fem gånger inköpspriset.

 

Vårt lån blev beviljat i alla fall, t o m utan att frugan behövde visa upp sitt felskrivna anställningskontrakt med för många nollor på. Tydligen räckte min lön till att betala lånet.

 

Poker? Jag skall nog gå över till NL. Det är ju hur bekvämt som helst, man bettar lite här, bettar lite där och får lite pengar i slutet på kvällen utan att varit all-in en enda gång. Roligaste är dock att stackars Cassano får en HH i nyllet på MSN så fort jag spelat en tveksam hand. Man kan ju säga att det är liiiiiite skillnad mellan våra blindsnivåer eftersom han spelar c:a 100x högre, så hans råd är nästan alltid "RAISE! BET! PUSH!".

 

Annars har jag börjat träna. Jag hade en hälsokontroll förra veckan som inte gav något lysande resultat, så nu skall jag träna ned mig 10 kilo (inte banta ned mig, orka det, träna ned mig). Ett kilo är redan borta i alla fall. Det var faktiskt -2kg på vågen, men jag räknar lågt. Och jag mår redan mycket bättre.

 

//Göran (Othello)

 

(Länk till kommentarstråd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt så hatar jag MS Words "Track changes"-funktion. Jag håller oftast de äldre versionerna i huvudet, så mestadels väljer jag av ren rutin "Accept all changes" bara för att kunna läsa dokumentet ordentligt. Är det inte avtalsgrundande känns det inte som att det är värt det. Någon annan som ofta använder Word på jobbet och gör samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir tight nästa söndag, 18.55 landar mitt plan på Arlanda och 19.00 börjar EPT-finalen på Prima ($1500) som jag kvalade in till i går. Fast det är klart, 7.500 i startstack, 15-minutersperioder och 10-20 i blindar i början så gör det inte så mycket om man missar några perioder.

 

Satt på Boss och väntade också på att deras vecko-Irish Openfinal skulle dra igång, men det blev något strul. Registeringen stängde, men tävlingen kom aldrig igång. Synd för det var 126 startande, dvs perfekt storlek för lilla mig.

 

Få se vad man kan hitta på i dag, iPoker brukar ha några lagom satelliter på söndagar. Har inte kollat dock, misstänker att de kör Irish Open och inte EPT just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla är sjuka här hemma och jag har inte så mycket att tillföra just nu, så jag får posta en MS paint som en kille på jobbet gjorde på ett möte för ett tag sedan. Gjort på en laptop med touchpad, han hade inte ens en mus tillgänglig. Jag är officiellt impad.

 

spiderpig2xm3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom just hem från SöS dit vi fick en snoffsig ambulanstur efter vad jag trodde skulle bli ett rutinmässigt besök på närakuten.

 

Hjärnhinneinflammation befarades och frugan skickades med ambulans till en mer omfattande vårdenhet. Ryggmärgsvätskeprover, lugnröntgen, blodprover och en jäkla massa dropp av olika slag utmynnade i att hon är kvar på någon godtycklig avdelning som jag enbart memorerade via dess nummer.

 

Skit också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, hjärnhinneinflammation får min maginfektion att verka som en simpel tarmsköljning i sammanhanget. Usch igen.

 

Ska spela iPokers Irish Opensatellit om någon timme, tog mig dit på andra försöket på en $20-feeder - tack vare att två spelare som var i praktiken klara för avancemang dundrade all-in mot varandra med KQs mot AJs på semibubblan, när det var två och en halv spelare som låg risigt till (däribland jag) och 2 spelare till skulle ut.

 

Jag fattar inte att satellitstrategi ska vara så svårt för vissa. Nej, du ska inte ta en 70% chansning, eller ens 80%, för att "säkra" avancemang när någon ligger sämre till än dig. Det är bara att räkna på det. Ponera att en till ska ut. Någon ligger sämre än dig och blir tvingad till att ta skott före dig. Även om han får till ett 75% läge och dubblar upp, så har ju du "minst" 30% chans att dubbla upp efter honom. Låt honom ta sin 75%-are före du tar din 30%-are, det är bättre än att själv ta 70%-chansen först. Och i praktiken blir det inte 75% chans för honom och 30% chans för dig, det blir något som liknar 60-40 för honom om han hinner vänta några få händer och 50-50-prollare för dig.

 

Satellittaktik på bubblan handlar til 95% om markerstapeln och 5% om korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades klonka in mig till Irish Open i gårkväll/natt. Billigt också, jag spelade två st $22-feeders till finalen ($320). Den första var rebuy/addon, och där skulle jag göra addon men tryckte på fel knapp :ola:. Jag hade ju satt in $42 på kontot, så jag fick snabbt spela en $2 H2H-sng så man fick ihop till rejken i nästa feeder. Denna var en turbo med rebuy/addon, men här klarade jag mig utan att behöva ladda om (hade inte planerat det heller).

 

Samtidigt som jag spelade detta så spelade jag en Irishopenfeeder på Boss (gick inte bra) och en WSOP-feeder på Boss (gick jättebra, är i finalen ($500) för $55.

 

Jahapp, 250 startande någonting i finalen som började sent (är ju primärt mot engelsmän och Irländare). Det var för mig helt perfekt utbetalningsstruktur - 7 spelare fick paket till Irland, och sedan fick plats 8-20 inköpet tillbaks $320 och plats 21 fick det som blev över ($200). Hade tur med ett par nötfärger i början och fick en bra stack som jag höll hela vägen till typ plats 25 (hade lite över medel då). Som alltid börjar alla spela väldigt tight nära "pengabubblan" vilket innebar att jag tryckte på raiseknappen tre-fyra gånger per varv och stal mig fet. Jag struntar fullständigt i $320 om jag kan komma i bra slagläge för $8500, så att säga. Det gick bra, kom upp till 3-5 plats utan att behöva visa en hand. Sedan höll jag mig där i toppen och cruisade in på finalbordet.

 

Det var faktiskt det första finalbord i satellit där "alla" spelarna verkade ha koll på vad som skedde. Vi var tre stora stackar, två-tre väldigt små, och resten mellanstackar. Normalt så brukar man se mellanstackarna då få hjärnblödning och gå all-in i onödan, men dessa spelare hade koll, och höll sig undan i potterna. Vi storstackar turades om att stjäla småstackarnas blindar, och de försökte bevaka varandra och gick såklart antgula. Precis som det ska vara, helt enkelt...

 

Mot slutet höll jag på att somna, hade 100k med blindarna 3k-6k (tvåan hade 60k). Åtta spelare kvar, två hade 15k kvar, och klockan var tre på natten, men det verkade aldrig ta slut. Låg i sängen med laptoppen på bröstet och sov mellan potterna, tittade upp när datorn tjöt till att jag hade 10 sek kvar att agera, och foldade. Återigen så som det ska vara :-)

 

Så än så länge ligger man väldigt bra till budgetmässigt. Har ju satt en budget på $1000 per månad med mål att ta mig till WSOP, och en eller två EPT. Irish Open får väl räknas som EPT, eller hur :-)

 

Årets större liveturrar:

Januari: Aussie Millions: 28h flygresa dit och 2h poker :-(, kvalad Pokerroom 2007

Februari: EPT Köpenhamn, kvalad Martinspoker 2007

Mars: Irish Open 19-24 mars 2008, kvalad VC Poker

 

Kommande satelliter:

EPT Köpenhamn (har kollat, får byta): $1500 Prima (inne för $48) 10/2

WSOP: €530 Boss (inne för €55) 24/2

 

Än så länge har jag lagt ner under $500 på satelliterna.

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lfx tipsade om ett fint surebet på några månader:

Zlatan siom skyttekung:

 

Betway Nej: 1.72

Unibet Ja: 4.00

 

Tyvärr fick jag bara spela en femhundring sek på Betway (och därmed 220 på Unibet), men det är en gratis lunch på några månaders sikt. Och man lurade systemet. Det är det som räknas :ola:

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukdomsupdate (tack för omtanken alla som hörde av sig förresten):

 

Hon hade inte hjärnhinneinflammation, tack och lov, dock så hade hon haft för hög feber under 5-6 dagar vilket gav liknande symptom ("retning på hjärnhinnan" nämndes, jag vet inte så noga). Hennes feber är nu nere på mer hanterbara 38 grader och jag har hämtat hem henne från sjukhuset.

Hon äter tillräckliga mängder antibiotika för att döda en mindre häst.

 

Om vi nu skall nämna något om poker här också så har jag fortsatt spela lite NL. Min kärlek till den pokerformen har tidigare varit av det frostigare slaget, men efter att ha överbettat potten med fyra ggr pott på brädan 86975 med JT och fått syn av KQ så börjar jag värma upp lite till den.

 

//Othello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Random news, notes and quotes.

 

Rolig hand 1: En kille minraisar floppen 934 rainbow, jag synar med AAQ5. Han bettar 30% av pott på turn ($282 i potten, han bettar 84), jag synar med flushdrag. River ger mig Q-höga flushen och jag donkställer och får blixtsyn av 99KJ (ingen flush). Ett litet chattkrig utbryter när han kallar mig chaser och jag subtilt låter påskina att han bettade för vekt ("lol@minraise").

 

Rolig hand 2: Jag skottade lite 5/10 NL häromdagen och fick AA på BB två ggr på tre varv. Jag har 650 i stacken (stäm mig, jag shortstackade).SB synar min reraise pre till 110 varvid jag bettar 225 på floppen (pott+5 dollar), vilket får Cassano att glatt retas med mig på MSN genom att tydligt påtala att jag spelar scared money i den handen ("lol, scared money ;)" och dessutom lakoniskt konstatera att "du får dessutom syn av fler händer om du bara ställer rakt av, då kan han hitta synen med lite vadsomhelst").

 

Rolig hand 3 (nåja): Jag såg en sjuk beat på 5/10 bordet när jag var där. Enfärgad flopp 349, AKs med floppad nötflush hamnar all-in med 110bb mot A9o. Turn 3, river 9.

 

 

Den här filmen ser ju faktiskt ganska rolig ut:

 

<object height="355" width="425">

 

<embed src="http://www.youtube.com/watch?v=2T6I7q9lE0w&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" height="355" width="425"></object>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goda nyheter! Massor av sådana!

  • Poker.se-TV har har fått tag i en finansiär och återkommer i rutan under våren!
  • Ni slipper se mig! De drivande krafterna tyckte det vore bättre med en tjej som programledare, och det tror jag är en bra idé.
  • Vem programledarinnan nu blir är inte helt klart, men det förslaget Ola just nämnde på telefon lät som ett mycket bra förslag. Hon har game och kommer bli kanonbra.

Jag får tacka för de programmen jag medverkat i, det var kanonkul. Hoppas ni hade lite kul när ni tittade, och att ni tittar på programmet när de nya avsnitten dyker upp framöver.

 

Länk till kommentarstråd för Poker.se-TV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick hem paket från Amazon idag, tre Simpsons dvd:er och tre ryska språkkurser. Man måste ju variera sig :-)

 

Tänkte käka pizza på lokala pizzeriean. Den brukar vara knökfull på lunchen, trots att den inte är bra eller ens billig, ligger bara nära. I dag var det nästan helt tomt. Varför?

 

Jo pizzeriean har slutat servera pizzor på lunchen, det tar för lång tid att baka dem så det blir ont om plats när alla ska köa. Så de serverar bara "riktig mat" i stället under lunchen, med resultat att ingen går dit.

 

Det är nästan lika korkat som den där sushi-baren jag skrev om i början av dagboken som hade lunchstängt.

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skall jag berätta om hur byråkrati och inkompetens skapar absurda situationer. Jag kommer t o m tillhandahålla en bild! Häng med här, för jag tror det här kan vara värt det.

 

Ämnet kanske framstår som en smula torrt, val av vilken skola ens barn skall gå i när de börjar förskolan, men det kan vara lärorikt att se hur mycket dumhet det finns här i världen.

 

Nästan alla kommuner använder något de kallar för närhetsprincip när de prioriterar vilka som får gå på vilken skola. Den som bor närmast skolan får första lediga platsen på skolan. Saker som syskon på skolan och liknande kan också spela in, men det är typ det som gäller.

 

Jag bor i Nacka Kommun. Där har någon idiot fått för sig att "relativ närhetsprincip" skall gälla. Resultatet kan beskådas nedan.

 

reltnarvz3.jpg

 

Vad fasen är det då vi ser på bilden? Antag att "Populära skolan" har en enda plats ledig, i övrigt är den helt full. Antag också att Lisa i bilden nedan bor på själva skolgården. I själva verket kan Lisa bo i själva skolan, det kommer inte spela någon roll så länge Sverker också söker till skolan.

 

För Sverker har sökt till "Populära skolan" och "Andrahandsvalet", precis som Lisa gjort.

 

Här kommer det fantastiska. Sverker har längre till skolan "Andrahandsvalet" än vad Lisa har, så Sverker kommer få plats på "Populära skolan" istället för Lisa. För Lisa bor för nära sitt andrahandsval. Hon har kortare resväg till sitt andrahandsval än vad Sverker har! Det spelar ingen roll att Sverker har närmre till "Godtycklig skola" än både sitt förstahandsval (populära skolan) och sitt andrahandsval. Nej, för Sverker (ok, Sverkers föräldrar) ville inte gå där.

 

Hänger ni med på orgien i byråkrati? Troligen inte, eftersom det är så jäkla dumt.

 

Det här blir ännu galnare i mitt fall eftersom min dotter (som dock inte heter Lisa) har gått i det daghem som tillhör Populära skolan, fått gå på förberedande verksamhet i den skolan och haft besök av rektorn för den skolan som pratat om hennes förestående skolstart. Samtidigt har åsnorna som sköter om det här inte haft någon koll på demografin i området utan verkar snarast förvånade över att 1000 familjer materialiserats ur tomma intet i ett nybyggt område. Uppenbarligen med hjälp av häxkraft eftersom ingen förstått att de funnits. Rektionen när "Populära skolan" fick in ansökningar för 60 extra barn var minst sagt förvånad.

 

Summeringen är att vi har en gråtande dotter hemma som inte förstår varför hon skall tvingas gå i en skola hon aldrig sett och där hennes kompisar inte kommer gå. För att hon bor för nära den skolan hon inte sökte till i första hand.

 

Fy fan vilka sinnesslöa idioter det finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska för övrigt göra precis allt i min makt att kvala till SM genom Unibet, ni som hängt med i svängarna förstår nog varför just den sajten :-). Det vore riktig humor.

 

Såklart spelar jag nog några kval på andra sajter med.

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade just PokerStars Omaha-variant på söndagsmiljonen, vilket är en lördagsturnering för 215 dollar. Man kan mest likna den vid en Sit'n'Go eftersom det bara brukar vara mellan 30 och 40 personer med, så vi skall inte dra liknelsen med söndagsmiljonen alltför långt. Själv har jag aldrig spelat den tidigare, men alltid tyckt att det varit en orgie i tomtiga spel när jag kollat in den, så jag tog ett skott och köpte in mig i den.

 

Jag slutade trea utan några större utköp vare sig emot eller med mig och fick lite drygt 1100 för besväret. Synd att jag hade så grymt tråkiga kort när vi var tre personer kvar, jag fick 22xx tre händer av fyra på BB och de två större stackarna ägnade sig åt att stjäla mina blinds utan att jag kunde göra något. Till sist ställde jag med A653ss, floppade visserligen ett flushdrag men fick se andra killen dra in en kåk på turnen.

 

Jaja, lite småtrevligt att casha i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neil Gaiman låter läsarna rösta fram vilken bok som under en månad skall vara tillgänglig gratis på sin blog. Just nu leder American Gods före Neverwhere, Fragile Things och Stardust (som vi just nu kan se på bio).

 

Själv har jag inte röstat då jag gillar böcker i "vanligt" format, men om ni är lite intresserade/kanske inte har råd att köpa den vanliga boken, whatever så kan ni ju hålla koll på vilken det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade som sagt Prima-EPT Köpenhamnskvalet. Det gick bra i två timmar... Sedan gick det inte alls.

 

Första timmen spelade jag oerhört tight, och hade precis startstack. Andra timmen gasade jag min vana trogen på, och jobbade mig upp till 18.000 med snittstacken 12.000 (startstack 7.500). Som två helt olika spelare alltså :ola: - det är en bra taktik, för med startstacken 7.500 och låga blindar ska man inte spela några stora potter i onödan alldeles i början.

 

Upp till 18.000 hade jag inte visat någon hand, men varit mycket aktiv. Här kom det sedan tre nyckelpotter, och jag var ute:

 

a) Fick 22 på i sen position. Knappen och cutoff har mycket marker, blindarna har runt 5.000 var. Jag höjer till 1.600 (blindar 200-400 och någon ante). Kommer lägga mig om knappen/cutoff höjer, blixtsyna om någon av blindarna spelar. Storstackarna lägger sig, big blind ställer, och jag har odds att syna. Nu hade han TT... Nere på medelstack.

 

b) Har A4s och höjer i tidig position till 1.600 (blindar 200-400, snart 300-600). Alla lägger sig till big blind som ställer för 8.000 totalt. Här borde jag nog lägga mig, men jag såg lite fel på hans höjning, samt att han borde kunna göra ett move med många händer tycker jag. Jag synar, men tyvärr, han hade TT. Jag förstår sedan i chatten att han är alldeles tokjätteförvånad över min syn. Okej, tyvärr visste jag inte att det var en "patiensspelare" som Doyle Brunson skulle sagt, som bara ställer med AK/TT+ i det läget. Då har jag bara 30% vinstchans och ska givetvis lägga mig. Själv skulle jag återhöja i hans läge med massor med händer mot en spelare som jag, som varit inne och spelat många potter den senaste tiden. Om man tar med en påse luft och händer som KQs och annat så är min syn marginell... jag är inte stolt över den även om han har en bred fördelning. Men den går att förklara.

 

Givetvis lägger jag mig om det är någon annan position än just big blind som går all-in.

 

Spelar sedan tre-fyra potter all-in (har ju bara 3.000 kvar efter den potten), blindarna går upp till 300-600, har ställt två potter till på raken och jobbat mig upp till 6.000. Får 22 igen UTG. Jag hade bestämt mig för att inte stjäla ännu en pott, men fick som sagt ett par så jag ställer ändå. Fold fram till knappen (samma spelare som förra handen) som funderar länge, och synar med TT. Ty Fish får man i ansiktet efter den potten. Som sagt, en patiensspelare.

 

Jag gillar att spela snortight i början, sedan stjäla mig upp till en stack när de andra drar sig in i sitt skal, och därefter bara hålla koll på motståndet när vi börjar närma oss ITM. I går kväll var jag sur på mig själv för hur jag spelade de här tre potterna, men i efterhand är de faktiskt inte så jävla dåligt spelade som det kändes i går. Dock semidåliga...

 

Mitt mål var att få tag på runt 20-25.000 i marker med snittet runt 12.000, då hade jag varit mycket het på att cruisa in bland prisplatserna. Nu var jag som bäst på 18.000, och på ett passivt bord. Det räcker inte riktigt för att ta det lugnt, men jag borde kanske tagit det lite lugnare ändå. Dock passivt bord, så det finns mycket marker att stjäla. Vet inte riktigt vad som är bäst.

 

Kommentera gärna, snälla.

 

//gdaily :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som orkade läsa mitt arga inlägg häromdagen om min dotters skolval och kommenterade absurditeterna kan få ta del av dagens trevligaste email:

 

Ni har tidigare fått beskted om att ert barn inte kunnat erbjudas plats på ert förstahandsval.

 

Vi har nu omprövat det beslutet. Vi har varit i kontakt med Fastighetskontoret och verksamhetschefen för Nacka kommunala skolor. Efter de samtalen ser vi en möjlighet till att kunna erbjuda fler barn plats på skolan. Detta medför en viss omorganisation av vår verksamhet.

I korthet, de bygger om lite lokaler för att få plats med en extra klass elever på skolan. Klonk!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bjuder på en liten halvintressant HH som är ett par dagar gammal. Detta är BBs första hand vid bordet, så vi har inga reads alls.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $5/$10

6 players

Converter

 

UTG: $1652

UTG+1: $1215.10

CO: $1411.95

Button: $527

Hero: $937

BB: $600

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with :7c::7d::8c::8d:

4 folds, Hero raises to $30, BB calls.

 

Flop: :3c::7h::Tc: ($60, 2 players)

Hero bets $57, BB calls.

 

Turn: :4h: ($174, 2 players)

Hero bets $171, BB calls.

 

River: :5d: ($516, 2 players)

Hero ....

 

Jag hade en lång diskussion med Shahin om en liknande hand jag spelade för ett halvår sedan där han tyckte att spelet var givet. Med den diskussionen i bakhuvudet så spelade jag rivern likadant här som i den potten, men det kan vara lite intressant att höra lite alternativ.

 

Kommentarstråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...