Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

Har ni några slantar kvar på Unibet och är sugna på ett bra långtidsspel så ska ni slänga in dom på WSOP - Amerikan som världsmästare "JA" till 1.85 i odds.

 

Jag räknade igenom förra årets ITM, det var 168 icke-jänkare av 621 ITM-platser, dvs jänkarna var 73% av In The Money. Som Legato sa på msn, det är fler usla jänkare, men det är också fler riktigt bra spelare från USA, de har verkligen spetsen.

 

Slutligen är det svårare för de usla jänkarna att kvalificera sig till WSOP, på grund av satellitproblematiken. Jag tror att 1.85 är ett riktigt bra spel. Tyvärr får man väl inte in så himla många tusenlappar på spelet.

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har nämnt att Shahin har coachat mig i HU vid ett par tillfällen (bara för att vara schysst, inte mot betalning får jag väl säga). Det är mycket metagamesaker som tillsammans ofta utmynnar i en sjukt stor frustration hos motspelaren. Med lite flyt resulterar det i sådana här potter.

 

Han satt med 760 när jag kom in på bordet och jag är väl inne för en c:a 300, vi har spelat 66 händer.

 

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

2 players

Converter

 

Stack sizes:

SB: $555.60

Hero: $534.60

 

Pre-flop: (2 players) Hero is BB with :Qc::Qs::5h::Ts:

SB raises to $6, Hero calls.

 

Flop: :7c::Ad::Qh: ($12, 2 players)

Hero checks, SB bets $10, Hero calls.

 

Turn: :6c: ($32, 2 players)

Hero checks, SB bets $28, Hero raises to $116, SB calls.

 

River: :6h: ($264, 2 players)

Hero bets $225, SB raises all-in $423.6, Hero calls all-in $177.6.

Uncalled bets: $21 returned to SB.

 

Results:

Final pot: $1069.2showed Qc Qs 5h Ts

 

Möjligen kan han syna rivern, men hans ställ är en ren donation. Han hade :7d::8h::7s::5d:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kväll ska jag packa, flyger till Australien i morgon bitti... förlåt i natt... eller va sjutton, tidigt som bara den i alla fall. Håll tummarna för mig, dels att jag överlever flygningen, dels att jag klonkar något därnere så jag har råd med biljett hem också :-)

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mitt PlayStation 3 igår från PokerStars. Det tog en månad, men det var väl ok. Tursamt nog har inte mindre än fyra, möjligen fem, personer här på jobbet PS3or, så det finns gott om spel att låna. Jag köpte Sega Rally trots relativt dåliga reviews eftersom jag sedan 10 år tillbaka är ett stort Sega Rally-fan. Tyvärr var det inte så bra men nu har jag i alla fall spelet.

 

Ola är cranky och ringde just från Amsterdams flygplats för att ha något att göra. Han skällde lite på mig och lade sedan på. Standard.

 

//Othello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kommit drygt halvvägs på min resa, är ännu mer cranky, men kan väl bar aringa och skälla på kontorstid? I alla fall, klockan är halv åtta på morgonen i Malaysia, och därmed halv ett hemma i Svedala...

 

Jag är trött. Standard det med :-)

 

// gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick upp 04:30 i onsdags morse för att hinna med planet till Australien. Mellanlandning i Amsterdam och Kuala Lumpor i Malaysia.... Nu vaknade jag 05:30 lokal tid här i Australien, jetlaggad såklart... Sjukt att en resa tar 29 "riktiga timmar" eller två dygn nominellt.

 

Vi tog två öl tillsammans med Pokerroom-gänget i går, innan jag stapplade i säng. Tydligen ska jag spela dag 1A, om det är söndag eller måndag vet jag inte, men det är tre förstadagar och runt 700 spelare. Att spela första dagen passar mig perfekt, om jag går vidare från första dagens tävling så brukar jag vara så adrenalinstinn så jag har svårt att sova. Det kan vara mycket bra att få lugna ner sig i två dagar då.

 

Dagens resefakta 1:

Tandkräm räknas som bombmaterial på flyget, det får du inte ha i handbagaget, inte ens på en 29-timmarsflygning. Och i går kväll var man för trött för att hitta någon shop som sålde tandkräm. Man smakar skunk i munnen just nu med andra ord. Om jag någon gång startar ett hotell så ska jag se till att det finns små tandkrämstuber på rummen... i stället för den där "lotion" och "conditioner" som finns på alla badrum och som ingen man någonsin använder.

 

En annan sak som absolut inte kan vara svårt för hotell att fixa måste vara att sätta upp ett antal olika strömuttag i rummet. Jag menar, ett engelskt jack, ett USA-jack och ett europajack... Hur svårt ska en sådan sak vara? Jag trodde jag hade all världens adaptrar, men icke sa Nicke, i Australien har de tagit USA-jacken och böjt till piggarna med tång ser det ut som, de lutar 45 grader. Om ni inte hör av mig något mer så vet ni med andra ord vad det beror på, då har jag inte hittat någon adapter.

 

Dagens resefakta 2:

All, och då menar jag alla, gatr i Australien heter något som liknar "wawwawowwo road" - något som tutats fram i den där långa Australiensiska musikinstrumentet, ni vet vad jag menar...

 

23240068.jpg

 

Vi har en samling i receptionen nu klockan nio på morgonen, Kristian från Pokerroom mumlade något om "surfning". Hur mår dom? Jag har aldrig surfat i mitt liv, jag tål knappt sol, det är 44 grader varmt ute, och jag är likblek. Odds att jag överlever dagen? Tar inte vågorna mig så gör väl solen det...

 

Önska mig lycka till, det behöver jag :-)

// gdaily.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här killen är en regular. Jag har inte ens ett skämt här.

 

Stack sizes:

UTG: $67.05

UTG+1: $246.10

CO: $68

Button: $197

SB: $185.55

Hero: $213.85

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :6c::7c::Kh::8c:

UTG calls, UTG+1 calls, 2 folds, SB calls, Hero checks.

 

Flop: :7d::6h::7h: ($8, 4 players)

SB checks, Hero bets $8, UTG folds, UTG+1 calls, SB folds.

 

Turn: :Js: ($24, 2 players)

Hero bets $24, UTG+1 calls.

 

River: :2c: ($72, 2 players)

Hero bets $72, UTG+1 calls.

 

Results:

Final pot: $216

Hero showed :6c::7c::Kh::8c:

UTG+1 mucks :9s::8s::Tc::Qs:

 

 

 

Scottie Pippen skall spela (eller har spelat, jag har ingen koll) för Sundsvall. Han missade en hög med trepoängare i sina matcher i Finland förra veckan, han har uppenbarligen glömt hålla sig i lika fin form som Dan Majerle gjort efter sin karriär.

 

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=AFTtLFx5YPA&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=AFTtLFx5YPA&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säsong fem av min favoritserie "The Wire" har precis inletts i USA, och jag är mycket tacksam att de hann skriva/spela in säsongen innan WGA tog ut alla författare i strejk.

 

Nick Hornby (Fever Pitch, High Fidelity, About a boy) har hunnit intervjua seriens skapare David Simon. Sätt gärna av några minuter och läs den om ni gillar serien. De hinner även prata lite om hans tidigare serie "Homicide: Life on the street" som just nu sänds i repris på Kanal9 och också det är en fantastisk polisserie.

 

//Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tur (?) var så blåste det inte tillräckligt i går för att surfa på riktigt, utan vi fick nöja oss med bodusurfning, det vill säga surfa på minibrädor, liggandes på magen. Well, det var svårt det med, så jag är glad att vi inte skulle göra hela grejen. Jag misstänker att jag hade kunnat stå upp på brädan i max en sekund :-)

 

2184947375_fb0019a64e.jpg

 

Solen biter sjukt mycket här, missar man den minsta lilla fläck med solskydd så blir man snabbt fläckvis röd.

 

Vi hamnade på någon lokal sportsbar också, se vilket vinnaransikte man har när man spelar biljard :-)

 

2185728918_624891f076.jpg

 

 

Efter surfningen så skulle vi bara luta oss mot kudden i någon timme innan det var dags för mat. Jag stängde mina blå ögon klockan 18:00 i går, och gick upp nu 06:00… ett tolvtimmarspass i sängen, missade den fina middagen tyvärr, men nu är jag å andra sidan laddad för en rejäl dag. Pokerroomrepresentanten Christian pratade något om ett Zoo som skulle besökas, ska försöka jaga fatt på honom så fort som möjligt.

 

Vi blir väldigt väl omhändertagna av Pokerroom må jag säga. Jag har ju varit på många pokerresor men ofat så får man klara sig själv. Här tas man om hand, nästran lite för mycket – hur ska jag kunna hinna sätta mig ner och grinda cashgame när alla vill slita och dra i en hela tiden. I like it!

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag, Göran, är ju inte i Australien. Jag sitter och och surar istället. Orsaken är följande 2.2k händer på 95% 1/2, 5% 2/4:

 

alkdjflajfklq4.th.jpg

 

Omaha är så sabla grisigt när det går dåligt. -3k i Sklanskybucks.

 

Jag funderar för övrigt om en hel pokerkarriär kan avgöras på mindre än 20 potter - jag börjar bli mer och mer övertygad om det. Vinn de 20 nyckelpotterna och allt blir annorlunda.

 

Å andra sidan beskrev Shahin en hand på MSN så sjukt roligt att hans handanalys bara måste postas här.

 

Dealt to Shahin86 [6h Qd]

leo2222: raises 20 to 40

Shahin86: calls 20

*** FLOP *** [As Qc 6d]

Shahin86: bets 80

leo2222: raises 80 to 160

Shahin86: raises 160 to 320

leo2222: calls 160

*** TURN *** [As Qc 6d] [4c]

Shahin86: bets 1020 and is all-in

leo2222: calls 1020

*** RIVER *** [As Qc 6d 4c] [4d]

*** SHOW DOWN ***

Shahin86: shows [6h Qd] (two pair, Queens and Sixes)

leo2222: shows [4s Qh] (a full house, Fours full of Queens)

 

Shahin säger (4:51 PM):

han ba, vi kör en nice limitraise först, åsna som vi är

Shahin säger (4:51 PM):

sen synar vi 320 marker på flop o commitar oss rejält utan en hand

Shahin säger (4:51 PM):

sen klonkar vi ena runnern, så nu behöver vi bara en runner till när han pushar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoxpoker har laddat upp lite

utbildningsvideos till YouTube. Jag tittade på en av...vadhannuheter "TheBryce"? eller något. Han som vann 2.5 miljoner förra året på FL i alla fall. Sedan satte jag mig på ett 0.25/0.50 FL bord och vann 30BB på 40 händer. Bra video måste jag säga.

 

På tal om det, varför har man alltid sjuk bonntur på microlimit? På dessa 40 händer fick jag AA två gånger (en där jag träffade set), JJ, Ax där jag floppade triss, 88 och 99 som båda floppade set när jag cappat preflop och dessutom någon flush.

 

Det hade aldrig hänt om jag spelat 100/200 FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går var vi på Zoo.

 

Låt mig berätta hur det går till att åka bil med Pokerroomgänget här i Melbourne. Vi trycker in oss alldeles för många i baksätet på en minibuss. Kristian kör, och guidas genom stan av en Australiensare, som inte heller hittar… dvs vi byter fil en gång varje 100 meter. Så fort vi kommer till en rondell får Kristian något plågat i ansiktet. Det är ju vänstertrafik här, det vill säga bilarna kommer från håll man inte är riktigt van vid. Ungefär varannan gång vi ska svänga och Kristian ska slå på blinkersen så blir det vindrutetorkarna som går igång istället…

 

Okej, jag kanske överdriver lite, men ungefär så är det. Jag har själv bott i Australien två månader för typ 10 år sedan, och det hände två gånger att jag på morgonen, stressad och yrvaken, hoppade in i bilen och undrade ”vem fan har snott ratten”? Man känner sig ganska dum när man satt sig på det vanliga stället, som alltså är passagerarsidan här down under… Vanans makt är stor.

 

Vi var som sagt på Zoo. Vi parkerar 50 meter från huvudingången, men ser den inte, utan promenerar säkert en kilometer till andra ingången på andra sidan. Sedan glor vi på stackars djur i bur, och går sedan tillbaks samma väg som vi kom… Då ser vi huvudingången. Bad beat ett.

 

Bad beat två kommer när jag efter djurparken ska spela lite cashgame. Det är ett Omahabord $5-$10 blindar igång, med bara gamla gubbar. Alla har runt $1000 framför sig, så jag tänker väl att det är det som är upptaget. Det är två tomma platser, jag ser UTG göra en miniraise och alla sju motståndarna synar. Saftigt bord, jag växlar lite USD till AUD och kastar mig in i striden, bara för att upptäcka efter en pott att spelet är Omaha Limit (varför alla hade 100 framför sig är ett stort mysterium). Well, Limit Omaha är inte direkt nötspelet om man som jag är lite lös-aggressiv till naturen (men är du gammal tightröv så är det faktiskt ett bra spel om motståndarna är lösa). Samtidigt kan jag inte gärna hoppa av efter en enda pott, så jag får uthärda en halvtimme tills det är dags för timecollection (de tar både timpeng och rake här, så det är inte direkt billigt att spela, men det är löjligt bra värde på borden ändå).

 

Spelar sedan lite $2-$5 och lite $5-$10-$20 TNL och det går bra.

 

Kul resefakta tre:

Australiens sedlar är gjorda i plast. Jättebra om man ”råkar bada” med lite pengar i fickan, och de håller betydligt längre än papperspengar. Men om man råkar vika sedeln så är det stört omöjligt att vika tillbaks det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var man utslagen ur Aussie Millions, efter tre timmars spel.

 

Förutom Ola's egna blogg här på PF kan ni läsa om Ola och de andra spelarna i Team PokerRoom.com i PokerRoom's egna blogg, direkt från Melbourne.

 

Spelet började för mindre än en timme sedan och Ola har redan varit all-in tre gånger. Först dubblade Ola upp mot Steve Zolotow med nötstegen, troligvis hade Steve en lägre floppad stege eller ett set. En stund senare dubblade Ola upp Steve när Steve's par i tvåor stod mot Ola's AJ. En liten stund senare var Ola och Steve all-in igen, Ola med QJ mot Steve's QT på Q-hög bräda på turn. Steve rivrade en tia och tog hem 12k potten.

 

Några minnesvärda potter. Pott nummer två floppar jag färgdrag mot tvåpar. Turn kåkar motståndaren, rivern får jag färg. Tack vare att motståndaren slöspelade sin hand hela vägen så tappade jag bara 2000 i den potten.

 

Några potter senare dubblar jag som sagt upp mot Steve Zolotow. Han floppar triss på brädan JT8, jag kikar på ett turnkort med AQ i hopp om att träffa min dubbel belly-buster. Det kommer en kung på turn (dubbla flushdrag), han checkar och jag betar och han synar. Turn kommer en dam som möjliggjorde backdoorfärgen, han checkar, jag går all-in och han synar efter en lång fundering.

 

Sedan dubblar jag upp homon två gånger, först till 5.000 och sedan till 10.000. Första gången var det inte så mycket att snacka om, andra gången hade han tre outs på rivern (slantarna åkte in på turn) och han lyckades träffa.

 

Därefter förlorade jag en stor pott med dam-färg mot essfärg i big blind mot small blind (kungen låg på bordet). Var nere på 12.000, jobbade mig upp till 20.000 (startstack) igen, och tappade till typ 16.000 när min utslagshand kom.

 

Högeryttern hade klagat för sin polare att jag var väldigt aktiv (vilket jag är). Han höjer med 98 och jag återhöjer med AA. Han synar.

 

Floppen kommer T76, han checkraisar mig. I och med att jag har varit aktiv så kan det mycket väl tänkas vara ett move från hans sida, med allt från stål till luft, och jag har inte kommit hela vägen till Australien för att lägga AA i alla fall. Jag pushar och han synar, och jag är utslagen. Tilt som sagt.

 

Har en vecka kvar tills flyget går hem. Har lite val... boka om flyget (måste uppgradera till business eftersom det är totalt fullt i alla ekonomiflyg fram till söndag (det har ju spelats tennis här)), hänga i Melbourne och pokra lite, eller kanske hyra en bil och köra ut lite på landsbygden... Jag är tiltad och vill egentligen bara hem, men jag har lite artiklar att skriva och dessa kan jag ju lika gärna skriva här som hemma, och jag antar att jag är dum i huvudet om jag inte passar på att åka ut och se mig om. Jag bestämmer mig inte nu, får se i morgon bitti, men det lutar nog åt att hyra en bil och köra lite längs med kusten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag gillar Olas do-or-die attityd i turneringar. Det är i alla fall roligare att läsa om än "jag var helt kortkall i åtta timmar och pushade sedan med AQ, BB synade med TT, jag tycker han borde passat preflop där när jag varit så tight tidigare".

 

Ta det lite lugnt nu i Australien, så ses vi senare.

 

---

 

Själv spelade jag åtta stycken 45-manna sngs någon timma igår där jag turade in lite händer och kom nådde placeringarna 2-2-5-6 i fyra av dem vilket gav mig en liten vinst på 110 dollar (det var rent nöjesspel så det var riktigt billiga inköp mellan $1 och $10). Kul tidsfördriv om inte annat. Intressant var att Sharkscope missade hela fyra stycken av dem, så jag fick kika i min handhistoryfolder för att faktiskt verifiera att jag spelade åtta och inte fyra som det stod på Sharkscope.

 

Jag hade både tur och otur i dem, jag försökte stjäla med en total skräphand med fem pers kvar i ena och rivrade en stege efter att fått två syner i en trevägspott men förlorade sedan HUn mot en kille som hade två BB när vi började (jag hade 20). Blindsen är så sjuka i de där att det är riktig lotto på slutet (i ena som jag kom femma i hade jag ante till ett halvt varv kvar på bubblan och lyckades klara mig kvar så pass länge att fyra till hann åka innan det till sist var min tur).

 

---

 

Jag såg förresten den där "Vem vill ni se i The Well"-tråden och såg att två stycken omnämnt mig som en kandidat till en session i brunnen (samt att Ola försökte knuffa mig i den riktningen på MSN). Det är ju på sätt och vis trevligt, men jag vet inte riktigt vad folk skulle vilja fråga mig om (låt oss vara ärliga; folk som spelar highstakes är alltid intressantare i The Well).

 

Nu har det varit en mindre inflation i Well-trådar senaste veckan så folk är nog lite småtrötta på dessa, men om det lugnar sig lite kanske vi ändå kan ta en sväng där förbi till helgen eller något. Det förutsätter dock att jag inte är lika tjurig den här veckan som förra - jag har ett begynnande magsår och lite svårt att sova på nätterna just nu.

 

---

 

Annars rekommenderar jag att ni tar en sväng förbi TomteTomtes dagbok. Han är intelligent och skriver bra, något som aldrig är en dålig kombination då han bevisar att dagböcker kan vara läsvärda även om det inte är highstakesspel i dem. Om inte annat kan ni fråga honom om något gällande schack, han har en ELO rating på 2330 och är således riktigt vass.

 

//Göran

 

Länk till kommentarstråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget spel igår, chattade några minuter med Cassano på MSN (han har varit offline i typ en vecka) och tittade sedan på Sports Night, en gammal TV-serie av Aaron Sorkin. Kul att ena brorsan (Nate) från Six feet Under är med där. Mindre kul att det bara finns en säsong tillgänglig av serien.

 

Kahnawake Gaming Commission är klara med AP utredningen. Inte otippat så fick de en miniatyrsmäll på fingrarna ("en förmiddags rake i böter" som Ola kallade det) och en intetsägande rapport. Jag tror jag talar för alla när jag säger "Meh".

 

Idag skall jag se Henry Rollins ("spoken word" som han kallar det, vilket ligger nära/är stand up comedy och inte hans galna punkrockband som inte riktigt ligger i linje med min musiksmak). Det skall bli kul!

 

Henry Rollins beskriver sitt möte med James Brown

<object height="355" width="425">

 

<embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Xn1UdYsKOcI&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" height="355" width="425"></object>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En recension av Henry Rollins utlovades som sagt!

 

Henry Rollins är ett naturfenomen. Inte nog med att han pratade i tre timmar och 15 minuter (!), han drack inte vatten en enda gång under hela tiden.

 

Det var också bra och mycket roligt (och således inte bara långt), med många rockanekdoter. En rolig sak som jag kunde relatera till i hans berättande var att han stack in på sidospår till sidospåren för att en timma senare återkomma till slutet av orginalhistorien, vilket jag själv ofta tenderar göra om det är ett ämne jag är intresserad av.

 

Rent platsmässigt satt vi fyra meter från scenen vilket inte var direkt dumt, förutom att jag fick scenljuset i mina ögon som därför blev jäkligt trötta redan efter halva tiden (på slutet satt jag och blinkade som om jag hade tics).

 

Henrik Schyffert var där och bloggade om Henry Rollins endast 40 minuter efter föreställningens slut. Jag vill gärna se Schyfferts show men det är svårt att få biljetter till den, så jag fick under 0.1 sekunder kväva en impuls om att gå fram till honom och fråga hur fan man får tag på biljetter när jag såg honom i entrén efter föreställningen. Jag har ju dessutom varit på samma fest (mitt livs enda kändisfest!) som hans fru Bea och hans svägerska (Martina Haag) en gång för 15 år sedan, så då hade man ju knappt behövt presentera sig. Eller något.

 

Efter 0.1 sekunders övervägande valde jag dock bort det för ett much needed toalettbesök (jag sade att föreställningen var 3 timmar och 15 minuter va?). Slutsatsen är att Toalettbesök>The 90's - Ett försvarstal, åtminstånde den här gången.

 

---

 

Skall vi skriva något om poker också? Jag har inga jättenyheter, men gamla forumiten RilleG har enligt sin blogg lagt av. Tråkigt, men jag önskar Richard lycka till framöver. Jag tror faktiskt han kan bli en riktigt bra entreprenör, han har den mentaliteten och är troligen en bra säljare. Själv verkar han inriktad på beteendevetenskap / psykologi, så vi får se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går var vi och spelade golf... well, slog bollar och skrek på golfbanan :-) Vi åkte från hotellet klockan 10.00 och var inte hemma igen förrän efter 20.00, det var en lång dag ute i gräset.

 

Jag har spelat golf en gång tidigare för ganska exakt 10 år sedan, även då i Australien. Då tyckte jag att det var väldigt tråkigt, men igår var det mycket skoj, vi var ju totalt åtta man som alla var mer eller mindre jämndåliga.

 

2197491550_f54bcd785c.jpg

 

Tre av oss spelare golf då och då. Dessa fick bli "proffs". Det fjärde proffset fick bli jag i egenskap av min "tioåriga erfarenhet". Vi lottades sedan ihop med vars en amatör, och sedan spelade vi bestball... Behöver jag påpeka att mitt lag var förloraren?

 

Jag är faktiskt nöjd med mitt spel, jag har någon inneboende talang för att slå bolljäveln riktigt långt och faktiskt riktigt rakt. Däremot kan jag bara inte putta, jag kan mycket väl komma längre från hålet efter putten än före. Är det ett par 4-hål så ligger jag på greenen på tre-fyra slag, men sedan blir det en fyra-fem puttar innan bolljäveln är nere i hålet.

 

2197515298_0ff7a4a04e.jpg

Vi hyrde fåniga golfbilar. Konversationen gick så här:

Kristian från pokerroom: Is there insurance?

Golfsnubben: No, if you break it, you pay!

Kristian: Really no insurance?

Golfsnubben: No.

 

Vad som sedan såklart gjordes var att Peter och Kristian direkt lyckades krocka med sina bilar, såpass kraftigt att vi fick lyfta bort den ena bilen från den andra. Ett par hål därefter pegagde Kristian upp bollen på utslagsplatsen, tog fram stora drivern, och skickade bollen rakt genom plexiglasrutan! Tyvärr är fotot taget före denna smäll, men det var sjukt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit lite dött här i bloggen några dagar medan jag hängt i The Well-delen av forumet och Ola varit supersjuk. Han tvivlade på att han ens skulle klara att åka hem från Australien, men just nu är han offline så jag tror han ändå lyckats ta sig till planet. Lycka till kompis!

 

Själv har jag knappt spelat något alls, bara några 45-manna sngs och en kort session 1/2 PLO. På PLOn lyckades jag vinna en trevägspott med par i damer och K-kicker (jag hade en 17-kortswrap som missade mot en liknande wrap och ett helt naket flushdrag) vilket väl få anses som en trivsam bedrift. För någon vecka sedan vann jag förresten en höjd pott med 8-hög på brädan AKJ9T eller liknande. Det var i och för sig inte så heroiskt eftersom flop+turn+river gick checkcheckcheck. Fi hade 4567 i sin hand.

 

Jag såg några filmer i helgen, Beowulf och Gone Baby Gone. Jag har gillat Casey Affleck sedan Good Will Hunting, och Gone Baby Gone var bra om än en smula deprimerande. Beowulf...jag gillar inte den typen av animation som filmen bygger på (Hur tusan kan man visa Angelina Jolie naken men datorrenderad i guldfärg?! Är inte det ett brott mot Genevekonventionen eller något?) men storyn var ändå rätt hyfsad.

 

Det har säkert postats på något annat ställe på PF, men jag antar att ni hörde om den där SNG-buggen på Betfair häromdagen? När andrapriset betalades ut till alla som förlorat en flervägspott (eller något liknande). Tydligen var det några roliga timmar när några spelare satte sig och pushade all-in på första handen i en pokervariant på surebet. Om ni inte redan sett det så finns det i alla fall en diskussion på 2+2 om "incidenten".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit lite dött här i bloggen några dagar medan jag hängt i The Well-delen av forumet och Ola varit supersjuk. Han tvivlade på att han ens skulle klara att åka hem från Australien, men just nu är han offline så jag tror han ändå lyckats ta sig till planet. Lycka till kompis!

 

Det här var den absolut värsta korta vecka de senaste 15-20 åren i mitt liv i alla fall... Jag trodde att jag mycket väl kunde dö. Alltså inte "nu dör jag hej då" utan mer "det är större än 10% chans att jag inte kommer till Sverige levande, jag skickar ett SMS-testamente till en moderator för säkerhets skull". Det är 30 år sen jag var på akuten sist, men jag var där och de tryckte i mig en flaska dropp supersnabbt. "Du är ung och ditt hjärta är bra, det här kommer göra lite ont i armen men säg till om det sprider sig utanför armen" sa syster och vred på för fullt. "Vi måste få dig börja kissa".

 

Akt 1

 

I fredags hade jag lite feber, inget konstigt med det liksom. I lördags morse råkade jag trampa på glasögonen, så de blev böjda (äntligen, jag har länge velat köpa nya men aldrig fått tummen ur). Jag tog en taxi till en optiker i Melbourne City, som bockade till de. Sedan tog jag en promenad och kikade på downtown, men efter några 100 meter så började allt snurra. Typ så man känner sig när man är riktigt full - förutom att jag var spik nykter. Lite tunnelseende, lite problem att urskilja ljud, lite suddigt seende. Taxi hem till hotellet.

 

Lördag kväll hade vi avskedsmiddag med PokerRoom (det har varit ett fantastiskt omhändertagande av PokerRoom, bästa pokertrippen någonsin, kommer skriva ett hyllningsinlägg när jag piggnat till lite). Jag kände mig som sagt vissen, så jag sa att jag hänger på lite på sidan bara, åt lite ost, och kände sedan att "jag måste sova - NU". Gick därifrån, hann precis halvvägs till hissarna innan jag spydde.

 

Sedan följde lördag natt och hela söndagen med blodig diarré och spyor. Dock inte vinterkräksjukespyor, utan så fort jag drack eller åt något så kom det upp igen, lungt, stilla och metodiskt. En gång var det riktigt mycket blod också, nu tänkte jag att det är kört... tar ett "varv" till, om det är illa nästa gång med så drar jag till akuten i Australien. Men det lugnade ner sig lite - troligen mest för att det inte fanns mer vatten eller mat i min kropp att trycka ut genom lämplig öppning.

 

Akt 2

Planet skulle gå 14.00, så jag stack från hotellet 12.00, efter ett besök på muggen. Taxi till flygplatsen. Muggen. Checka in. Muggen. Ta sig förbi säkerhetskontrollen. Muggen. Köpa fyra flaskor vatten, dricka två av dessa. Det var i princip det första drickbara jag fick i mig på ett dygn, och kändes oerhört lättande. Muggen. Det här var officiellt det sista besöket på muggen på två dygn jag behövde göral... dock kom det ett falsklarm i timmen ungefär, så jag sprang som en skottspoling under de åtta timmarna det tog från Melbourne till Kuala Lumpor. Dock så småspydde jag lite när jag åt något. Mest en principspya lixom - det här är något som kommer utanför din kropp, bort med det!

 

I KL kunde jag använda massa bonuspoäng för att uppgradera till Business Class. Tur för mitt liv att detta fungerade kan jag säga. Men sedan kommer de tråkiga nyheterna: Planet är försenat, först till 02.00... sedan till 04.00... vi checkar in 04.00 och planjävelen lyfter inte förrän 06.00, och måste dessutom gå en nordligare rutt för at undvika oväder, så elvatimmarsflygningen till Amsterdam ska ta 12 timmar och 45 minuter. Som tur är så kan jag sova lite (det är löjlig skillnad på business och ekonomi på transatlantiska flygningar) i deras "nästansängar". Då kommer det roliga. "Det är kapten som talar. Tyvärr måste vi meddela er att vi måste gå ner i Helsingfors för att byta personal, vi får enligt lag inte arbeta längre, vi har haft förmycket motvind och starten i KL tog för lång tid". De skulle fixa ombyten till annat flyg sa de i några timmar, men precis innan de släppte av oss i Helsingfors för att vänta i tre timmar till så sa de att alla var tvungna att följa med till Amsterdam. I helvete heller, jag tog mitt handbagage, gick ut genom passkontrollen, förbi tullen, och fram till KLM och började tjafsa om mitt bagage. Nej du kan inte få ut det, sa hon i kassan. Det förstår jag, men kan ni skicka det till Stockholm? Nej det går inte, det kommer åka till Amsterdam och stanna där. Okej, om jag åker med planet till Amsterdam, när är jag sedan i Stockholm. Runt 22.00 (dvs om elva timmar!!!). Nu har jag alltså varit på resande fot i över 30 timmar, jag är (stört)sjuk, och de vill att jag ska spendera ett halvt dygn till på flygplan, när SAS och Finnair flyger varannat timme till Stockholm? Jag kan fan ta båten och ändå komma hem snabbare.

 

Jag skiter i bagaget, jag skiter i KLM, hej då! sa jag. Men du kan inte hoppa av sådär, sa KLM-personalen, och började fan bete sig lite hotfullt. Vad ska ni göra, sa (skrek) jag? Ringa polisen och be dom släpa mig ombord? Jag har läst om att polisen tar folk av plan, inte på plan... När jag blev upprörd så kände jag hur illa jag mådde, lyckades lägga en lite spya framför luckan, och sa att "som du ser måste jag till sjukhus tror jag". Jag gick till Finnair, köpte en tur och returbiljett efterssom dessa på flygplanslogik är typ hälften så dyra som en enkelbiljett, och flög hem. Bestämde mig för att ta taxi direkt till akuten för att kolla upp mig.

 

Akt tre

 

Allt ser bra ut, "standard tarm och maginfektion med komplikationer", men min kropp självläker fint. Dålig sänka, vad nu det betyder, uttorkad trots att jag druckit mycket vatten på flyget. Sist jag åt stort var i fredags kväll, därefter har jag fått i mig ytterst lite frukt då och då (ibland spytt upp det). Jag är inte hungrig nu ens, men åt en tallrik yougurt i alla fall. Det är onsdag nu... det finns en tråd på forumet som frågar hul länge man kan överleva utan mat. Ja jag har klarat fem dagar i alla fall, men gör gärna inte om det. Fem dagar utan att pissa också, jobbigt det med kan jag lova, om inte annat så för psyket. Men inga lever eller njurskador, som tur är.

 

Någon som vet hur jag kan få hem mitt bagage, med så många på forumet är det säkert någon som jobbar på lämplig bagagehanteringsfirma eller känner någon som gör det och kan göra mig en tjänst?

 

// gdaily

 

Man funderar en hel del i en sådan här pärs. En sak har jag kommit fram till, ska skriva ett ordentligt testamente omgående, kan vara bra att ha klart. Man vet aldrig vad som kan hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussion mellan mig och Cassano när det är 40 spelare kvar i turneringen:

Cassano: spelar en MTT har dubbelt så mycket som tvåan

Othello: oj

Othello : vilken site?

Cassano: stars

Othello : ja där ser man

Othello : ja någonting har du där i alla fall

Cassano: nuts

Othello : ja, du brukar inte skjuta tre gator i turrar

Othello : möjligen tre salvor preflop ;)

Cassano: går inte :D

Cassano: man blir alltid synad i turrar

Cassano: gjort ett sidebet med en kille

Cassano: vinner jag får jag 6k och han 1,5k

Cassano: om jag inte vinner

Cassano: bra bet? :D

Othello : lol

Othello : låter som surebet för han

Cassano: jobbat upp starsrullen från 39 till 3,1k idag

abcderd3.th.jpg

 

Och så lägger vi på vinsten i sidebetet samt 5,2k i vinstpengar från turneringen och 1300 i vinst från HU turneringen till det...

 

Om ni undrar varför jag bloggar om Cassanos framfart är det för att jag själv är redo att kasta in handduken totalt på poker. Jag är back 20 inköp i Sklanskydollar den här månaden och blev häromdagen genuint chockad när AATT vann en pott med top set mot mid set som hade flushdrag. Ni vill inte höra om det, ni vill höra om framgångar, så därför så skiter vi i det gnället. :)

 

Och för att förekomma railbirds som undrar varför en highstakeslirare inte har mer pengar på Stars får jag väl förklara att han inte gillar att spela där pga att man där måste skatta för vinsterna.

 

Länk till blogkommentarstråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt värsta mardröm har just kommit till liv.

 

nightmarebq8.jpg

 

 

Jag testade en sång i smyg. Om ni tillhör de fyra personer i världen som inte spelat spelet, så är det helt enkelt karaoke med betyg. Pricka rätt på tonen, håll ut den tillräckligt länge, få poäng. Det hela är elegant illustrerat på skärmen där man ser om man ligger över eller under strecket som symboliserar tonen.

 

Det ser ut som man skjutit en hagelsvärm på skärmen när jag sjunger. Frugan (den terroristen) nöjde sig inte med att glatt skeppa in "superstar" på första försöket på en låt hon aldrig hört utan tvingade mig provsjunga Coldplays "Fix You". Jag gav upp efter c:a en minut.

 

Kan man fuska på något sätt? Vilka låtar är enklast? Varför frågar jag ens?

(Länk till kommentarstråd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min MSN har jag de senaste dagarna haft meddelandet "ska hålla mig vaken längre än Bollibompa". Det har jag inte lyckats med på hela veckan - jag är jetlaggad och jag försöker undvika CocaCola, vilket gjort att jag slocknat vid 16-tiden varje kväll, för att vakna vid trerycket på morgonen.

 

Jag har heller inte pokrat någonting alls på jättelänge, förutom lite NL100 på en B2B-sajt som jag testar ut. I kväll tänkte jag dock klippa några satelliter, i alla fall Boss EPT-choice som jag kvalat till sedan tidigare. iPoker har nog en till Irish Open, om jag minns rätt. Prima har till Köpenhamn men dit är jag redan kvalad med Martinspoker ju.

 

Det är väldigt synd att Pokerroom (och Full Tilt) mobbar EPT, för att de är för Starsbrandade. Jag kan förstå dem, men samtidigt... Jag har aldrig varit så väl omhändertagen på en pokerresa förut, oftast får man en klapp på axeln och "lycka till", men här fixade Kristian från Pokerroom aktiviteter hela tiden. Vi surfade/badade, vi spelade golf, vi åt middag på kvällarna (ja inte jag som spydde, men de andra) och vi var på Zoo. Det var helt enkelt extremt trevligt. Jag har bestämt mig för att lägga alla mina kvalförsök till WSOP på Pokerroom - ja okej då, exakt alla blir det inte, jag tänker inte bortse från andra väldigt bra erbjudanden, men jag spelar ingen "dussinsatellit" på någon annan sajt.

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...