Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

Här är hela finalvarvet i satelliten jag berättade om i förra inlägget...

 

http://pokerforum.nu/forum/handanalys-flerbordsturneringar/43199-finalvarv-satellit-6-priser.html

 

Mycket intressant diskussion.

 

I går spelade jag Everest "Vem vill bli pokerproffs"-satelliten, i exakt två händer. Sedan fick jag - ja gissa vad - par i kungar såklart och fick in startstacken mot par i ess.

 

Jag ser en trend på något sätt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har kommit fram till att jag är för dålig på att uppdatera, detta skall förbättras. Jag tror att jag kör Alex Schulman/Magnus Uggla-stilen med många korta inlägg istället för få och långa inlägg, jag hoppas det är ok med er.

 

Så, igår var jag uttråkad och satte mig och lirade HU PLO mot en på 0.25/0.50 på Stars bara för att ha något att göra (Stars är numer min "nöjessajt", jag spelar billiga SNGs och så låga nivåer jag hittar där - det fungerar mycket bra). Efter många missade floppar (faktiskt, inte en bra träff på 100 händer) så vann jag inköpet av honom, vilket ju var bra.

 

Brag: Vann trots att jag missade alla floppar.

Beat: Var 6.50 plus efter att raken snott alla pengarna.

Variance: Vi fick in tre omslag på rivern när jag hade nötterna och han hade suckerstegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir inget seriöst spel alls den här veckan känns det som. När jag kommit hem från jobbet har jag varit otroligt trött och har således somnat varje gång som jag lagt barnen (jag brukar lägga mig på en madrass på golvet där i rummet under tiden de somnar). Men snart är det jul, och eftersom man kan vara ledig två veckor i sträck genom att ta ledigt fem dagar så ser jag fram emot att få hinna med några händer. Tills dess blir det nöjesspel och lite generiskt tramsande.

 

//Othello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni någon gång drömt att ni drömt, och sedan haft lite svårt med att veta tid och rum när ni vaknade?

 

I morse måste min hjärna haft ovanligt tråkigt, för jag drömde nämligen att jag låg i min säng i min gamla lägenhet och drömde att jag låg i min barndomssäng i huset där jag bodde där jag var liten... Sedan drömde jag att jag drömde att jag började gå i sömnen, gick runt i barndomshuset alltså... Så för att råda bot på det så drömde jag att jag drömde att jag nöp mig själv för att vakna upp, och det gick ju bra, nu låg jag i min säng och drömde att jag låg vaken i min andra lägenhets säng och försökte somna om.

 

När jag i min metadröm lyckats sova om (och alltså var tillbaks i huset i Skåne igen), så ringde telefonen i min riktiga värld och jag vaknade på riktigt.

 

Snacka om att jag var förvirrad både i tid och rum, jag fattade inte var jag var och inte vilken tid det var, det tog lång tid innan jag kom på var jag befann mig, och att jag nu var vaken.

 

Jag levlade mig skälv kan man kanske säga.

 

Det är så mycket enklare när drömmarna handlar om nakna tanter.

 

/gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vann lite pengar igår, men jag minns inte på vad. Allt jag minns är att jag tydligen har mer pengar på mitt konto idag än igår.

 

Jo! Nu minns jag! Jag växlade in mina partypoints till pengar. Och med de pengarna vann jag fler pengar. Fantastiskt. Förra månaden fick jag 100 dollar av party för att jag skulle komma tillbaka, de räckte i tre händer, sedan så förlorade mitt överpar mot någon relativt absurd hand (fast det gjorde inget, för de skulle visst tas tillbaka av party 10 minuter senare om jag minns rätt). Anyway, det är roligt att grinda rulle från ingenting, så vi testar igen.

 

Sedan funderar jag på det här med julklappar. Saker som jag vill ha i julklapp undantaget den ständiga önskningen "fred på jorden och välvilja mellan folken och får jag inte det vill jag ha en eldkastare" är:

 

- Att barnen inte får vinterkräksjukan som just nu går på deras dagis.

- Att jag slipper vara uppe till klockan två på natten den 23de för att slå in julklappar.

- Att jag hittar en bra present att ge min fru.

- Att jag kommer ihåg hur man spelar othello igen. Jag spelade tre matcher mot Takeshi Murakami (tänk othellons motsvarighet till Kasparov) på nätet för någon månad sedan, det var en mycket plågsam upplevelse.

- Att min PS3a från PokerStars oväntat dyker upp i mellandagarna.

- Att jag hinner lära mig lite mer om allt jag vill lära mig lite mer om under nästa år.

- Att jag orkar spela fler än 200 händer åt gången när jag vinner.

- Nya strumpor. Man kan aldrig ha för många strumpor.

 

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=43L5LauVUaQ&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=43L5LauVUaQ&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

 

//Göran (Othello)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag låg ett inköp (200 dollar) upp, sedan spelade jag fel preflop med limp+syn med QQ9Tr, floppade set och bettade ut på AQx två klöver. Han hittade kallsynen, vilket han enbart gjorde pga att han är bisarrt running good (jag har dataminat, han är upp 4.5k på 2000 händer på 1/2 och har inte förlorat en showdown) - annars hade han nog höjt floppen i 98 fall av 100. Turn gav dubbla flushdrag och jag checkraisade all-in och mötte självklart AAxx. Så det blev -30 till sist. Inte så farligt, men jag skall nog börja göra som Marcus och bara stänga alla bord rakt av istället för att "spela klart varvet" eftersom sådant där skräp alltid tenderar hända sista handen.

 

Efter detta ville jag inte riktigt sluta, men jag tänkte ändå inte spela mer Omaha för dagen utan valde ett spel där man får in degen som storfavorit! Obegränsad Texas Håll-Dem! I så kallad "sitt och gå"-form. Sex stycken sådana startades snabbt upp, och efter att ha åkt från de två första med QQ vs 99 och 44 vs A4 all in på turn på brädan A4KT så undrade jag om det var min dag. Till sist lyckades jag dock komma ITM på tre stycken och fick två tredjeplatser och en vinst, så det blev lite plus i alla fall.

 

En kul länk är den här där ni lär er hur man ritar en "omöjlig kub".

 

//Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=V0Yy8_I8dSU&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=V0Yy8_I8dSU&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

 

Appropå ingenting, så har B2B-nätet börjat med deepstacksbord - 100bb minimuminköp, 200bb maxinköp, alla spelare antar och två blindar.

 

Att detta ska ha tagit så många år för en sajt att äntligen se till att det blir "riktig poker". Bra initiativ av 24hpokernetwork! I en alltjämt mer konkurrensutsatt pokervärld så måste sajterna profiliera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelmässigt: 200 händer, strax under två inköp upp. Satt på ett roligt 1/2-bord där en kille var i full färd med att dumpa sin stack från 1300 till 200 på mindre än 30 minuter. Jag fick in 60 preflop med essen mot fyra personer och tryckte in på J8K med flushdrag i min färg varvid alla foldade utom en shortstack som var all-in. Annars hände inte så mycket.

 

Jag gillar Jack Blacks version av Let's get it on. Det känns som om jag kanske borde skämmas en smula över detta, men jag vet inte...jag gillar den ju.

 

<object height="355" width="425">

 

<embed src="http://www.youtube.com/watch?v=hkp26Bt97p0&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" height="355" width="425"></object>

 

Annars då, skall ni göra något skoj nu i jul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor

 

PokerRoom.coms support (Sydafrika) vill att jag faxar in pass/id så de kan se att jag är jag och att jag är över 21 år, inför Aussie Millions.

 

Snäll som jag är så gör jag det.

 

Tydligen blir faxet för mörkt så de ser inte min fula nuna, utan ber mig faxa igen. Jag lackar till, skickar ett mail där jag ber dom kika i Expressen (dock inte bilden ovanför), i CardPlayer Europe eller ringa valfri person av de 350 personer de har anställda i Sverige, och fråga vem Ola är. Jag vill inte ränna runt och leta fax i vinterstöket.

 

Trodde att jaha, man får väl springa runt i mellandagarna, men tydligen räckte länken till Expressen, för nu ringde dom och kollade att jag fått spelaravtalet osv.

 

"Lika inför lagen", yes?

 

Fick in $100 gratis på PartyPoker också, de har tydligen saknat mitt slaskande. Tack för det, då blir uppdraget att ta mig till PartyPoker Million på deras bekostnad. Anmäler mig till en $70-satellit och en SnG. Två enbordstävlingar senare så är bankrullen på 180 och satelliten inte spelad än.

 

Enligt Göran är nu tricket att casha ut allt över 100 (100 kan jag ju inte casha ut) och spela för resten. Vi får se... Kan ju slå upp mig från busto till robusto också kanske.

 

Jag tror jag enbart ska spela satelliter nästa år på nätet. Budget $1000 per månad, mål är minst en EPT och WSOP. Förutom EPT Copenhagen och Aussie Millions som jag redan är kvalad till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt off-topic, men jag har en teori om att om jag någonsin ser Dakota Fanning på riktigt (lilla tjejen i war of the worlds) skall jag bara tokspringa åt andra hållet. Seriöst, där den tjejen är träffar extrema mängder skit fläkten. Några exempel:

 

- Utomjordingar attackerar (War of the worlds)

- Utomjordingar kidnappar människor (Taken)

- Hus är besatta av onda andar/häxor (kommande filmen Coraline)

- Saker som är hemska men jag inte kan säga pga plottwist (Hide and seek)

- Kidnappare härjar runt (Man on fire)

 

 

 

Detta kan självklart inte vara en slump, så ser jag henne kutar jag åt andra hållet. Lyd mitt råd och gör samma sak.

 

---

 

Poker.

 

Jag och Cassano hade en lång diskussion om floppspelet i en hand häromdagen och när man c-bettar, här kommer en liten del av vår MSN-konversation (något editerad). Jag tror inte det finns något helklart svar på frågan vilket även antyds tidigt i konversationen.

 

Stack sizes:

UTG: $345.30

UTG+1: $1556.25

CO: $200

Hero: $201.10

SB: $106.30

BB: $40

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with K:heart: A:heart: 7:diamond: A:club:

UTG folds, UTG+1 calls, CO calls, Hero raises to $11, SB calls, BB folds, UTG+1 calls, CO calls.

 

Flop: 4:diamond: T:club: J:spade: ($46, 4 players)

SB checks, UTG+1 checks, CO checks, Hero checks.

 

Här är vår diskussion:

 

Othello: jag checkar, inte kan jag väl c-betta där?

Cassano: jag hade pottat och synat alla omslag

Cassano: eller inte

Othello : jag vet inte vad du säger nu :D

Cassano: inte jag heller

Cassano : kan inte bestämma mig

Cassano : men jag hade nog pottat och synat omslag

Othello : macho, jag ser för mycket TJxx i deras händer för att göra det

Othello: men så här i efterhand hade ju det varit nötspelet

Othello : för botten tvåpar med 24 vann

Othello : efter att rivern kommit en tvåa

Cassano : ouch

Othello : ok, så vi har etablerat det faktum att jag är en fegis

Othello : med 15 i flop aggression iofs (Efterhandsförklaring: jag råkade ha det sedan jag bytte sajt 650 händer innan den här diskussionen vilket vi skämtat en smula om innan)

Othello : men ändå

Cassano: det är inte jättekallt att potta floppen imo

Othello : nej, jag har ju outs! ;)

Cassano: ja, precis

Cassano : hehe

Cassano: Fi slänger bottomtvå etc

Othello : du vet vad som kommer hända nu

Othello : nästa gång så pottar jag

Othello : och får en c/r i nyllet och förlorar stacken

Cassano : ja, det är gjutet

Othello : hehehehe

Othello : men då har vi bestämt oss i alla fall för att PSB är helt ok

Cassano : nästa gång måste du potta!

Cassano :bara för att se liksom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett fantastiskt kul surebet på över 20% på Betway/Unibet i går. Tänkte jag skulle smyga in mina insatser på detta spel under en massa dagars spel, men i dag så blev spelet "suspended" på Betway efter det att jag fick in en tusenlapp, och Unibet slog i insatstaket...

 

Jag spelar med så mycket pengar alltså, typ 2500 på Betway och 500 på Unibet. Jag tänker inte avslöja spelet än dock, det finns väl viss chans de öppnar upp spelet igen.

 

Men se det här som det slutgiltiga beviset på att surebet i större volymer som Alston Price skulle pysslat med bara är nonsens. Jag har aldrig sett ett så stort surebet som 20% någon gång, och då fick jag som sagt bara omsätta 3000 kr.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göran säger (4:04 PM):

15 minuter

Göran säger (4:04 PM):

så lång tid tar det att med hjälp av en mattkniv ta sig in och paketera upp en barbiehäst

Ola säger (4:04 PM):

haha

Göran säger (4:04 PM):

Mattel är tyranner och kommer att bli de första som ställs mot väggen när revolutionen kommer

Det är officiellt "Dagen efter" här hemma.

 

Inatt drömde Linn, vår femåriga dotter, en mardröm och vaknade ganska precis klockan 03:00. Hon sprang över och lade sig bredvid mig, och självklart kunde jag inte somna om eftersom en femårig flicka tenderar ta upp lika stor plats som jag själv gör och mitt sovutrymme således blev något begränsat. Klockan 03:11 hörde jag ett ljud från vardagsrummet men ignorerade det då klockan var...tja, 03:11.

 

Klockan 03:56 upprepades ljudet.

 

Jag gick ut i vardagsrummet för att undersöka det hela och hittade Emilia (treåringen med den nu nyuppackade Barbiehästen) sittandes i soffan lekandes med en ny docka och en plastelefant (!) som vevade på snabeln ett varv när man drog den i svansen (helt klart pårökta hippies som tillverkade den leksaken). Hon var helglad, jättepigg och inte alls upplagd för att gå och sova igen. Det fanns ju nya leksaker att leka med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=8cgZSVt5mFM&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=8cgZSVt5mFM&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

 

Johan Johansson, världens bästa trummis(!)?

 

(Ni som inte fattar är för unga, alldeles för unga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tråkigt då jag väntade på att en nedladdning skulle bli klar och spelade en $3.25 45-manna turbosng på Stars. Jag vann den och spelade en till efter det som jag kom tvåa i. Shahin har åsikter om att jag spelar på alldeles för låg nivå.

 

Göran säger (9:39 PM):

blev en andraplats. tilt

Shahin säger (9:41 PM):

hur mkt ger etta tvåa

Shahin säger (9:41 PM):

i dom

Göran säger (9:41 PM):

42-30

Shahin säger (9:42 PM):

sluta slösa turen ffs (=

Förresten, om ni inte har någon bankrulle eller spelar på micronivå kan de rekommenderas. Innan jag fått posta min första blind hade tre pers åkt vid mitt bord.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol,

 

Jag har varit med tidigare om att mina sportsbettingspel har sänkt oddsen hos bookmakern (i och med att jag spelar på "roliga spel" så behövs det inte mycket pengar för att de ska sänkas), men jag har aldrig varit med om att en bookmaker plockat bort spelobjektet helt och hållet :-)

 

Betway gav 1.40 på att en dansk spelare inte ska komma till finalbordet i 2008 års WSOP. Som jämförelse har motsvarande spel på att en svensk inte ska nå finalbordet legat runt 1.35 de senaste åren. För Sverige är det nog ett hyggligt rättvisande odds, kanske marginellt högt med tanke på att pokerintresset svalnar i Sverige nu, men det har nog varit hyggligt rättvisande de senaste åren.

 

1.40 på att Danmark inte ska nå finalbordet är dock löjligt högt. Javisst, jag tror nog att den genomsnittlige danske WSOP-spelaren är bättre än den svenske WSOP-spelaren. Men grejen är att i de gigantiska startfält som är i WSOP så spelar skicklighet mindre roll, här handlar det om att landet ska skicka många spelare. Det är bra mycket färre danska spelare i WSOP än svenska.

 

Som jämförelse lämnade Unibet 7.00 i odds på att en dansk ska nå finalbordet. Med andra ord:

Ja: 7.00 Unibet.

Nej: 1.40 Betway.

 

Det gick och göra en hälsosam surebet på flera tiotals procent där. Jag spelade så mycket jag fickj till 1.40 (det var inte mycket, Betway släppte igenom 3000 kr). Sedan frös de spelet, kom tillbaks med ett nytt odds (1.30) som fortfarande det är spelbart. Jag spelade en tusenlapp till, mer tog de inte emot - och sedan plockade de bort spelet helt och hållet från marknaden.

 

Nåja, som sagt så kan man ju säkra hem en säker vinst på några hundralappar genom att spela mot på Unibet, i lämpliga proportioner. Men vad ska jag med en säker hundring eller tre till, men jag spelar allt övervärde på Unibet till 7.00 pengarna. Så nu har Betway slagit vad med Unibet om det kommer en dansk på finalbordet eller ej, och om en danskjävel klonkar så vinner jag några tusenlappar, annars går jag jämt.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för årssummeringen!

 

Detta är året som jag har sett det, och ibland skriver jag ur egen synvinkel och ibland ur "forumsynvinkel" och ibland bara ur något generiskt perspektiv. Det blir nog lagom rörigt.

 

Årets spelare (PF): TexasLimitKing vann nog mest, men han lade av och Cassano var nog god tvåa i inspelade pengar. Så det får bli Cassano.

 

Årets most improved (NL): Det får någon som är bra på NL besluta.

 

Årets most improved (PLO): Djens började året på relativt låg nivå och postade en del griniga händer i sin dagbok när han inte hade full koll på oddsen och tyckte han blivit utdragen. Nu spelar han 5/10, vinner bra och har rulle för 10/20.

 

Årets hårding: Ola (gdaily) fick flera mordhot på mailen för sina kommentarer om T6-poker och satte lakoniskt sin MSNs personliga kommentar till "ställ er i kö".

 

Årets coach: Jag satt och spelade HU PLO cashgame varvid Shahin fick för sig att coacha mig och började raila under minst 10 timmar och komma med kommentarer. Han coachar inte som han spelar ("Tight is right!", fick jag ofta höra), och det var otroligt lärorikt.

 

Årets (pokerrelaterade) upplevelse: Vegas baby, Vegas!

 

Årets upplevelse (övrigt): "Ja"

 

Årets pokerblogg: Indiscreets blogg, som alltid.

 

Årets rush 1: Shahin gick från $400 till $50k på PokerStars, cashade ut 20k och bustade de övriga 30k inom ett dygn.

 

Årets rush 2: Cassano hittade €20 på ett B2B-konto och låg tvåa på topplistan efter 36 timmar.

 

Årets "vi vet vem som bestämmer": Ängelns fruga skärpte tonen när det krävdes och visade vart skåpet skulle stå. Comebacken var ett faktum inom 36 timmar.

 

Årets teori/praktik i fint samarbete: Cassano kör HU PLO 10/20 på PokerStars när vi är i Las Vegas. Han requestar tid och frågar helt plötsligt "Vad skall jag göra här? Jag trebetade pre, bettade flopp och han synade". En stege ligger ute på turnen och Cassano har mittentvåpar med hålstege (låg rundownhand). "Han har flushdraget och kommer betta om du checkar" svarar jag, men jag vågar inte säga rent konkret vad jag tycker han skall göra eftersom det är sån hög varians att ställa in. Jag vill inte bli medskyldig till att han förlorar en 4.2k-pott (det är ofta ett 55/45 läge där kombinerat med att man ibland ligger efter). Jag hinner dock knappt avsluta meningen innan Cassano checkar, fi bettar och Cassano checkraisar all-in. River blankar, jag har officiellt fått en hjärtattack innan jag ser vid showdown att "vi" vinner potten. Cassano höjer inte ett ögonbryn när han snabbt tittar på instant hand history-fönstret och lungt konstaterar "bra read".

 

Årets graf: Den där HU PLO8 SNG-spelaren "tatta" som har en i princip helt varianslös graf upp till 226k plus med avg stake $62 och en ROI på 11%.

 

Årets tilthand (mig): PLO200, jag har AAxx rainbow och har tripplat handen innan. Minraise utg och jag synar bara, floppen kommer T73r och går check/check/check (jag är fortfarande i chock över att min AAxxds hand vann en trevägspott vid showdown med enbart par i A). Turn kommer A och går bet/raise/fold/raise/raise/raise/all-in i potten som är över 1200 dollar (eller 600bb). River 7. Fi hade ingen hålstege, inget flushdrag, ingenting. Men uppenbarligen räcker det med en enda out. Jag förlorade en tre gånger så stor pott på en treoutare en månad senare, men det där är den handen jag minns om fem år.

 

Årets klonkhand: Mauau spelade lågt för att bygga upp sin rulle efter cashouts och hittar en jättetomte som sätter sin enoutare till färgstege på parad bräda med flop+turn ATJJ, river 7 (fi hade 89xx). Resultatet blir bad beat jackpot (Mauau hade royal) och han avrundar månaden på ett fint 11k plus.

 

Årets trevligaste kommentar: "Så hur går vi?" från Shahin. Det finns inget bättre än att få höra "Vi" i en sådan mening om man sitter och är halvtiltad, man känner sig inte alls lika ensam om att få stå ut med skithänder och utdragningar då.

 

Årets "wow, de är inte ens ironiska": Medelålders män i Vegas som sitter och spelar lowstakes aspackade älskade att ge alla i deras närhet en dab (aka knuckelbump). Vad tusan, ni är inte basketspelare.

 

Årets citat som inte gick hem hos sin sponsor: "Varför skall jag äta vanlig skinka när jag kan äta parmaskinka?". Mats Iremark agerar cool i en radiointervju vilket enligt ryktet ledde till att han internt på Betway fick öknamnet "parmaskinkan".

 

Årets mest packade: Killen i Vegas som förlorade 1200 dollar på 1/2 på tre varv.

 

Årets näst mest packade: Ovanståendes polare som synade min all-in utan att veta om det låg hjärter eller ruter ute på brädan. Jo, det låg hjärter ute och ja, han satte sin flush på rivern. Sedan brölade han "GO TO BED" varje gång hans polare blev stackad och det blev nästan handgemäng vid ett tillfälle. Då ändrade han sitt bröl till "DONT MAKE ME COME OVER THERE AND HUG YOU AGAIN". Mycket humor.

 

Årets grind 1: Jag satt och förstörde hela påsken för att bli klar med Expektbonusen på $5k. Motiveringen för frugan var "får jag de här pengarna, och det är inte säkert för de lär nog ta bort bonusen när som helst, så har vi halva bröllopet betalt och kan gifta oss".

 

Årets grind 2: Jag spelade 2.1k händer HU på 1/2, tre bord samtidigt under åtta timmar och vann 2k. Ni får tänka på att jag har ett vanligt jobb och inte är van vid en sådan grind.

 

Årets supergrinder: Jag vet att det finns en snubbe i England som spelar 5/10 och har spelat minst 1.8 miljoner händer under det här året, troligen ännu fler. Enligt Cassano snittar han 150-200k händer per månad. Det är helt sjukt. Han postar aldrig på några forum dock, så inga grafer finns att tillgå. Men det var troligen han som först satt inne med informationen om att WCOOP main-vinnaren skulle bli diskad (om vi undantar PokerStars supportteam då).

 

Årets downswing: Jag var back 11 inköp i EV enligt PokerEV efter bara 650 händer en dag när jag spelade HU. Inte en hand stod, det var det mest knäckande jag varit med om.

 

Årets "ajöss och tack för fisken": Alla som clearade Expektbonusen på 5k och raskt lämnade sajten så fort de fått sina pengar.

 

Årets kontolån: Expekts support hade ju inga direkta greatest-hits moment under den där bonusperioden. När jag tappat bort lösenord till mitt konto där och kontot var knutet till en gammal emailadress som inte längre var aktiv hade jag som ett resultat av detta inte möjlighet att få bonusen. Då clearade jag bonusen på min mammas konto istället.

 

Årets flame: Jennez hatar barn.

 

Årets hat: Vi mods på PF är tydligen nazister.

 

Årets favoritgäster hos Poker.se-TV : Anders Henriksson, Christer och Birgitta Johansson, samt Tomas Lindgren var alla sköna gäster. Jag vill fortsätta med programmet, Ola vill fortsätta, men pengarna finns inte.

 

Årets "även pokerteoretiker har känslor": Ola blev helt uppenbart stolt/glad när Cassano sade till mig att "Ola spelar bra, han har en plan för handen när han spelar den.".

 

Årets resultat: Jag plussade ett bröllop, bilreparationer, en tvåveckors semester åt familjen, ett moddat Wii, en PS3a, Las Vegas-fickpengar för 10 dagar och frirullade på resor till London (Tack Betway) och Las Vegas (Tack Cassano) och lite annat. Ett hyfsat resultat för en lowstakesgrinder får man väl säga. Just det, och så fick jag leka programledare i TV också, det var ju skoj.

 

//Othello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bubblade i två sådana där 45-manna sngs och är enligt sharkscope på "tilt" eftersom jag missat ITM i fyra sngs på raken. Så det fick bli Omaha igår. Enda hyfsat intressanta handen var den här där jag ändå i worst case har 40% mot hans range, så den var inte så intressant ändå. Nu visade det sig att jag hade 0.75 i EV, och det är vi ju glada för.

 

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $189

UTG+1: $69

Hero: $169

Button: $225.90

SB: $463.60

BB: $153.40

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with T:spade: T:diamond: A:spade: 4:diamond:

2 folds, Hero raises to $7, Button calls, SB folds, BB calls.

 

Flop: 4:spade: 2:diamond: 9:spade: ($22, 3 players)

BB checks, Hero bets $22, Button raises to $88, BB folds, Hero raises all-in $162, Button calls.

 

Turn: K:diamond: ($346, 1 player + 1 all-in - Main pot: $346)

 

 

River: A:club: ($346, 1 player + 1 all-in - Main pot: $346)

 

 

Results in white:

Final pot: $346

Hero showed Ts Td As 4d

Button showed 9c Js Th Ks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, jag är ju rätt värdelös på SNGs. Kan någon SNG-expert berätta för mig om det är -EV att på bubblan i en 45-manna i princip syna sig in med AQs? Sju får priser, vi är åtta vid bordet och jag är shortstacken med 3bb som "måste" dubbla.

 

Jag är shortstacken, en annan kille med vid öppningsrange (jag har sett han höja och syna all-ins med allt ifrån 9To och uppåt minraisar (standardhöjningen) UTG+1 till 2xbb. Jag har 3500 i stacken och blindsen är på 600/1200, de andra som är korta har 4k och 4.8k och jag märker att alla väntar på att jag skall åka. Jag tryckte i alla fall, fick syn av KJo och åkte ut, men jag hade en känsla av att jag inte kunde passa den handen där i och med att jag är så jätteshort.

 

//Othello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har åkt båt - Jag, Joanna, Jennez, HEFO och Stefan Diös, tillsammans med några andra från Sviten och några från Pottraiser var på speltur till Åland för att delta i deras Deepstackturnering.

 

Först bokade vi in oss på Siljaline. Fick ett mail från Silja - fartyget har fel på propellern och kommer inte lägga till på Åland. Vi bytte till Vikingline - där blev det nästa strul. Båten var en timme försenad och la därför inte till i Mariehamn utan i Långnäs, så sedan blev det en halvtimmes taxi tvärs över öarna. Stort tack till PAF som drog lite på starten, när vi kom fram hade vi bara antat bort 500 av startstacken 10.000

 

Det gick väldigt bra ett tag, var på dubbla medel. Spelade dock två potter som jag skulle vilja ha input på. Medel 18.000 och jag har 35.000.

 

Jag har KT och höjer i halvsen position (ganska tight bord så stölder brukar stå, det är så jag blivit fet). Motståndaren som dock precis bytt bord synar på knappen.

 

Floppen kommer AQ5, jag checkar, han betar 3.000. Jag checkraisar till 11.500, han funderar och går all-in med 5000 till och jag måste såklart syna på min hålstegsbluff. Han hade AT, ganska exakt den hand jag satte honom på (och som jag trodde att han skulle blixtkasta, jag hade i alla fall gjort det). Bra eller anus?

 

Lite senare, har varit shortstackad eftersom jag inte lyckades sätta hålstegen ovan: Alla lägger sig fram till mig på small blind som har KQ. Spelaren till vänster har jag hamrat en hel del på. Har inte riktigt koll på blindarna, jag tror de var 600-1.200 och jag har lite för mycket för att gå all-in, men samtidigt lite för lite för att göra en normal höjning (har runt 13.000). Vad skule ni göra? Jag gick all-in, motståndaren hade tröttnat på mig och blixtsynade med A9, och jag var ute.

 

På båtresan dit och hem så spelade vi sällskapsspel. Diös hade plockat med bland annat Ticket to ride och ett Cluedoliknande munkspel. Jag brukar vara chanslös i Ticket to ride, vilket är irriterande då det borde passa mig som är matematiskt lagd. Däremot går det alltid bra i munkspelet, konstigt nog. Så även dessa gånger, förutom att jag klonkade in en vinst i Ticket to ride, mest av misstag, då storfavoriten Stefan missade att Jennez hade så få brickor kvar.

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvjobbig natt inatt.

 

Extrem ryggont som gått upp i nacken och givit mig migrän gör att jag inte kan somna, så jag ligger halvvaken runt 02:30 när ena dottern vaknar (det har blivit en vana hos dem efter att de var sjuka för tre veckor sedan och vaknade varje natt pga feber) och vägrar flytta sig från min säng. Efter visst ommöblerande hamnar jag återigen på golvet i barnens rum på en madrass. Perfekt då jag har, ni vet, ryggont.

 

Precis när jag skall till att somna så plingar det upprepade gånger på dörren. Jag kikar ut genom titthålet och ser vår granne Märta, en gammal tant på 87 år som står där i sitt nattlinne. Trots min relativt sparsamma klädnad så öppnar jag dörren eftersom jag har en klar känsla av att något är på tok och står öga mot öga med en rädd tant med tydliga andningssvårigheter som ber mig ringa ambulans. Självklart gör jag detta och medan jag väntar på ambulansen nere vid porten (portnumreringen i vårt område är minst sagt förvirrande) så vakar Sandra över henne. Ambulansen är tacksamt nog snabbt på plats (sju minuter, bra där!) och de tar sedemera hand om grannen som får syrgas och forslas till sjukhuset för vidare omvårdnad.

 

Under tiden har barnen vaknat och springer runt och letar efter mig och Sandra i mild panik eftersom vi stängde ytterdörren till vår lägenhet i ett försök att inte väcka dem. Detta leder naturligtvis till att de är klarvakna, uppstressade och först somnar om runt klockan fem på morgonen.

 

Man kan säga att jag är lite seg idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som sett nya PokerEV? Jag har irriterat mig länge på Poker Tracker och deras extremt dassiga design där en import fryser hela applikationen så det där ser ju lovande ut. Å andra sidan är ju Poker Tracker 3 på väg, och PAHUD-killen arbetar ju numer med dem, så kanske att det kan bli något bra av det ändå.

 

Ola gnäller förståss och tycker sajterna skall förbjuda det. Jag är lite statistikgalen, så jag tycker det är kul.

 

Igår insåg jag att jag var med i Othello Hall of Fame. Tufft. Jag fick en känsla i 10 minuter av att ha åstakommit något. Sedan kom jag på att det nog bara var jag som brydde mig. Kanske mamma och pappa också.

 

Granntanten som väckte oss mitt i natten är kvar på sjukhuset. Polisen hade tydligen tagit sig in i hennes lägenhet under gårdagen eftersom ingen visste var hon var (vi fick inte tag i vår lokala hustomte och kunde berätta det igår morse och var inte hemma när de försökte ta sig in), men till sist hade de lokaliserat henne på SöS. Hon hade fått en "mild hjärtinfarkt". Min definition på hjärtinfarkt är iofs alltid "allvarlig", men whatever. Det är krut i gumman.

 

//Göran (Othello)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom till att man ska åka till Australien så börjar man bli förkyld... Sist jag grät av smärta var när jag landade på Bankoks flygplats på väg till Australien förra gången, det var hösten 1998, och jag var även då förkyld, fick lock för öronen och trodde mitt huvud skulle sprängas. Ser ut att bli en återupprepning nu...

 

28 timmar på flyg är fan ingen barnlek. Jag fick $3.000 av PokerRoom att köpa flygbiljett för. Hittade dock ingen riktigt bra (de spelar tennis därnere :-() men hittade efter ett tags letande en med KLM - jag la till 5000 kr själv och får flyga businessclass på vägen ner, och på vägen hem flyger jag ekonomi. Jag kommer ihåg hur det var förra gången, jag höll faktiskt på och dö på vägen hem. Hade blodsmak i munnen flera dagar efteråt. Så därför lyxar jag till det på nervägen med business, så att jag i alla fall har en chans att inte vara ett vrak under tävlingen.

 

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=DNT7uZf7lew&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=DNT7uZf7lew&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

(Men at work: Land down under)

 

 

Sen får jag väl klonka lite, så jag kan riva biljetten och flyga hem som en kung:-) Vinner jag så ska jag göra det.

 

Har börjat dircka CocaCola ur burkar nu i år, har lovat mig själv att dra ner på mitt sockerintag. Man köper sig en PET-flaska, sätter sig vid datorn och jobbar, och hux flux är flaskan tom. Det går lätt åt tre liter CocaCola om dagen, och det inser till och med jag att det inte är nyttigt. När jag slutat (provat flera gånger) så får jag riktiga abstinensbesvär. Min tanke med att bara dricka ur burkar är att jag i alla fall ska begränsa drickandet något, det är knöligt att gå och köpa/hämta nya burkar hela tiden, så jag kanske slinker några kalorier på detta sättet.

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...