Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

Jag har galet ont i magen. Inget annat, den bara värker. Sedan 23:00 igår. Jag har precis varit inne på SÖS (Södersjukhuset) där de sade att det inte var livshotande. Men det känns livshotande. Fy fasen vad det värker.

 

Nu kan jag inte sitta uppe längre. Jag klarade tre minuter. Återkommer förhoppningsvis, om ni inte hör något inom tre dagar kan ni få skicka blommor till min begravning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=7hWJkdUMiMw&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=7hWJkdUMiMw&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

 

Inte mkt poker, fortfarande magont. Men lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten revolution inom onlinepokern inträffar faktiskt ikväll, då man för första gången kan spela mot spelare i andra nätverk.

 

Det är spelare i Entraction/B2B-nätet som möter spelare i Microgaming/Primanätet i lagpoker. De inblandade sajterna är

High5Action.com respektive Tellpoker.com.

 

Troligen ser vi snart skin på Boss, iPoker, Ongame, Crypto och kanske lite blandade fristående sajter ansluta sig till lagpokernätet. Lagpokern bygger alltså ett nätverk av de redan existerande nätverken, vilket är en unik idé inom onlinepokervärlden. Ni kan säkert gissa vem som kläckte idén :ola:

 

Tellpoker firar det med en $500 frirulle klockan 19:00 (bara Tellpokerspelare), sedan är det en mindre satellitfrirulle 20:30 för båda sajterna till en kommande sommarliga, och 21:30 betatestar High5Action något de kallar singleaction med en $50-frirulle. (SingleAction = en spelare styr alla tre platserna, perfekt för SnG-grinders).

 

Be there or be a fyrkant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag bjuder jag på en tidslinje under ett standarddygn. Jag har ingen aning om det blir roligt eller inte, men häng med. Vi prövar konceptet i alla fall.

 

00:01 - 00:14

Chatt med både Shahin, Marcus (Cassano, som spelar på tre sajter samtidigt) och LarsF (arbetskollega som för dagen plussar rakt ut på 0.5/1 PLO på Stars).

 

00:15

Ber om Cassano om hjälp med en handanalys från min nyligen avslutade HU session (+$490) mot en kille som var så tight att han i en 12-dollarspott med 400-stackar checkade bakom på rivern med 44xx på brädan TTxx4. Snortight, m a o.

 

Shahin har redan lämnat sin åsikt, och den var tydlig.

 

Seat 1: Fi ($452.10)

Seat 2: Hero ($361.40)

Hero posts the small blind of $1

Fi posts the big blind of $2

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of Clubs9 of Clubs7 of Diamonds8 of Spades

Hero raises to $6

Fi calls $4

*** FLOP *** 7 of Clubs10 of Diamonds9 of Hearts

Fi checks

Hero bets $12

Fi calls $12

*** TURN *** 7 of Clubs10 of Diamonds9 of Hearts6 of Diamonds

Fi bets $36

Hero...

 

(12:16 AM) Marcus: :shock:

(12:16 AM) Marcus: jag hade raisat

(12:16 AM) Göran: FAAAN! Alla säger raise.

 

(Results:syn+syn av 80-bet på rivern. Han hade missat flushdrag).

00:20

Rail av Cassano. Taskig timing när Cassano drar en rolig anekdot från en incident med Crypto-supporten där han officiellt gör dem till sina bitches. Jag skriver "HAHAHAHAHA" på MSN exakt samtidigt som han torskar en 5k-pott på ett 5/10-bord. Jag försöker överkompensera genom att avbryta chattandet.

 

(12:25 AM) Göran: fuck

(12:26 AM) Göran: chat off här, gl m8

(12:26 AM) Marcus: hände något?

(12:27 AM) Göran: din KKxx stod inte, fast du låg iofs efter

(12:27 AM) Marcus: lol, stor pott

(12:27 AM) Göran: men du bryr dig inte!

(12:27 AM) Marcus: trodde någon halvt dog eller något :D

(12:28 AM) Marcus: lättad! (över att ingen dog, Görans anm.)

(12:28 AM) Marcus: rutin, Göran, rutin!

 

00:39

Misstänkt tyst i vardagsrummet, jag går in dit för att kolla om Sandra somnat framför One Missed Call 3 som hon tittade på på Canal+. Mycket riktigt. Den är ersatt med en porrfilm som uppenbarligen började direkt efter. Mycket humor.

 

00:52

Mer chatt.

 

(12:52 AM) Göran: vi borstade tänderna

(12:52 AM) Göran: jag trashade sandra för porrfilmen

(12:52 AM) Göran: nynnade på porrfilmsmusik, stod och juckade mot hennes ben och stönade högljutt

(12:53 AM) Marcus: hahahahha

(12:53 AM) Göran: och förklarade att det var en jäkligt dålig ursäkt att låtsas sova när jag kom in i rummet

(12:53 AM) Göran: "bättre vara ärlig med det"

 

01:00-01:30

Ser slutet på 25th Hour. Bra film. Somnar.

 

06:50

Barnen väcker mig. Jag härdar ut till 07:14 innan jag går upp.

 

07:20

Landar framför datorn, ser en kille som sitter på två bord HU 1/2 på FTP och väntar med 350 i stacken på varje bord. Känner inte igen nicket, kollar min PTO. Han är back 800 på 350 händer under natten. Jag tar självklart gejmet efter att ha satt igång en film åt barnen.

 

07:50

Vi är back 500 efter att ha stoppat in allt mot killen som aldrig bluffar med AA78 på brädan T83 tvåflush i en 750-pott. Reload.

 

07:55

Vi dubblar lite tursamt med par+fd mot överpar och bättre flushdrag (turn ger oss tvåpar), jag känner jag kan ta resten av hans stack nu eftersom han betalar av på rivern för ofta.

 

08:05

Hittar nötreaden i hans bettingpattern. Det här kommer bli enkelt.

 

08:20

Japp, nu är vi +$350 och han börjar tjafsa i chatten efter att ha bustat. Mission accomplished.

 

08:21

Ger barnen frukost.

 

08:45

Lilltjejen Emilia bråkar lite och är seg med att äta sin frukost så jag går och duschar och säger att hon inte får gå ifrån innan hon ätit upp.

 

08:58

Flickorna börjar bråka, och jag får bryta upp det samtidigt som jag har raklödder i hela ansiktet. Normale. Sandra sover fortfarande (jag brukar låta henne göra det på lördagsmornar).

 

09:02

Bråket väckte henne så nu har jag backup. Holla!

 

09:05-09:40

Surfning och uppdatering på PF. Funderar på att gå och klippa mig idag. Så får det bli.

 

Återkommer om ett par timmar med en ny uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

09:58 - 10:25

Måste vara rekord. Går hemifrån 09:58 och anländer nyklippt hemma igen 10:25 utan att ha bokat en tid. Btw, det är inte manligt att boka klipptider, så jag gör det aldrig.

 

11:00 - 11:30

Tidig lunch med familjen eftersom tjejerna skall på sin dans idag.

 

11:45

Avfärd mot Janes Dansstudio.

 

11:55

Ankomst till Janes Dansstudio. Ombyte av barnen till danskläder vidtar innan jag åker iväg för att tvätta bilen.

 

12:15~

En intressant sak inträffar när jag skall köra in bilen i biltvätten vid Hammarby Sjöstad. Man åker ned i någon slags gång vid Statoil för att komma till själva biltvätten, och en pappa står utanför tvätten med en unge i famnen och en som han håller i handen. Jag drar slutsatsen att hans bil håller på att tvättas, att mamman kör bilen och att barnen är rädda för biltvätten.

 

En bil tvättas och jag väntar på min tur.

 

Hm.

 

Det ser ut som om den faktiskt blev klar för c:a en minut sedan, men pappan med barnen gör ingen ansats att flytta på sig, så jag undrar om jag missuppfattat det hela.

 

Till sist lägger jag i neutral växel och rullar ned emot automaten där man matar in sin dyrt inköpta biltvättskod. Pappan makar sig sakta ur vägen. Jag går något förvirrat ut ur bilen och konstaterar att, jo, jag kan nog mata in min kod och det är ingen bil som tvättas längre därinne.

 

Då först förstår jag. Pappan och barnen står inte och väntar på någon. De står och tittar på bilar som blir tvättade. Sonen, som står på marken, är uppenbart imponerad över denna process och precis när jag sätter mig i bilen och börjar rulla in i biltvätten hör jag hur han skriker "Pappa, nu börjar det igen!!!".

 

Fantastiskt.

 

12:30-13:30

Jag snabbläser en bok av tveksam kvalitet i dansstudion medan vi väntar på att vår äldre dotter (femåringen) skall bli klar med sin träning.

 

14:00-14:30

Handlande av mat på vägen hem. Något som stressas på en smula av det faktum att en av de yngre talangerna i sällskapet är i starkt behov av att uppsöka en toalett.

 

14:45

Hemma!

 

14:50

Fyra personer har ringt under tiden vi var ute. Vad tusan, gör folk inget på lördagar?

 

14:51-15:30

Telefonsamtal med mamma. Vi diskuterar faktiskt poker (!), och hinner med att prata om både Cassano, Shahin och Djens.

 

15:32

Bloggupdate.

 

Länk till kommentarstråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15:45-16:55

Slappade och tittade på TV. Nickade till i 10 minuter.

 

16:56

Sandra kommer hem från butiken och konstaterar att jag inte skurit upp kycklingfiléerna som jag lovat.

 

17:01

Kycklingfiléerna är nu uppskurna.

 

17:15

Ser till att barnen blir duschade och fixade innan maten.

 

17:30-18:00

Railar Cassano som för dagen spelar 50/100.

 

18:00

Mat!

 

18:30-19:30

Fortsatt rail/diskussion. Nu är han running bad HU mot en synstation, vilket är något av det värsta man kan vara.

 

Cassano säger (7:01 PM):

pusha J hög flush?

Göran säger (7:01 PM):

check

Göran säger (7:01 PM):

låt han bluffa

 

(checksyn för 2.7k, vi stirrar in i K-höga nötflushen)

 

Cassano säger (7:07 PM):

knacka T8?

Göran säger (7:07 PM):

han har bustat flushdrag ändå

Göran säger (7:07 PM):

tror jag

(Bet $1600 och varvid Fi passar)

Göran säger (7:07 PM):

japp

Cassano säger (7:07 PM):

mm :D

Tyvärr gick vi inte så bra, det är som sagt enorm varians i HU PLO och man kan tappa mkt även mot dåliga motståndare ibland (och den här killen var inte bra).

 

På något sjukt sätt vänjer man sig vid att kommentera spel som är 50 ggr högre än vad man själv spelar. Sedan är Cassano självklart mkt bättre än mig och gör ändå som han vill, men för 1 1/2 år sedan ville jag inte ens svara av rädsla för att (åtminstånde för mig själv) moraliskt ställas till svars för en förlust av väldigt mkt pengar.

 

För att jämna ut det hela analyserar jag under den här tiden även händer som devalanteriel skickar från SvS PLO 0.5/1. Från mikro till nosebleed på 10 sekunder, via MSN och yours truly.

 

Shahin sade det bäst till mig under det där "avancerade diskussioner"-fiaskot vi hade på PF för ett tag sedan. Jag ville inte posta mina egna händer för att 0.5/1 och 1/2 var för lågt. "Äh, lägg till en nolla om det känns bättre, de flesta problemen är likadana ändå."

 

19:41

Devalanteriel lär mig stava till devalanteriel.

 

Göran säger (7:41 PM):

deval-ante-riel

Dev säger (7:41 PM):

:)

Göran säger (7:41 PM):

devalverad ante av riel

Dev säger (7:41 PM):

precis

Göran säger (7:41 PM):

mnemonics ftw

19:45

Gör mig redo att om några minuter lägga barnen. Nästa update kommer om ett par timmar antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19:55

Borstar tänderna på barnen.

 

20:15

Lägger barnen.

 

21:30

Japp, jag somnade på madrassen vi har på golvet i deras rum. Allt är som vanligt.

 

21:35

Var är frugan? Just det, hon skulle hålla på och tvätta mattor i grovtvättstugan sade hon. Mental notering; ring och kolla att allt går bra.

 

21:45

Shahin har skrivit på MSN att jag inte förklarade vad han tyckte i 789T-handen ovan. Han vill också bli omnämnd mer i dagsbloggen, men då får han väl hålla sig online så jag har något att blogga om. I alla fall, han tyckte "raise turn, pot river". Här kommer således en special Shahin update:

 

Göran säger (9:53 PM):

vad gör du för något?

Shahin säger (9:53 PM):

spelar 1 dollars kina

Shahin säger (9:54 PM):

o kollar på tv med tjejen

Simbapokers kinapoker är det vi pratar om här. High stakes living fer real.

 

22:01

Mer Shahin. Han är stolt över sin flickvän!

Shahin säger (10:01 PM):

hon e proffs

Shahin säger (10:01 PM):

hon fatta kina

Shahin säger (10:01 PM):

utan att jag förklara

Göran säger (10:02 PM):

jag hörde att hon plussa på blackjack också

Shahin säger (10:02 PM):

ja, hon dubbla rätt vid ett par tillfällen o vi vann rakt ut :D

22:45

Ringer frugan som är spårlöst försvunnen. Hon är arg som ett bi för att grovtvättmaskinen gått sönder och låst in vår hallmatta. Hon får inte ut mattan och har försökt få ut den i över en timma. Jag talar lugnt och sansat henne tillrätta och hon lovar att komma upp med resten av tvätten så skall jag gå ned och försöka knuffa på maskinen så den lämnar ut mattan.

 

22:55

Sandra kommer hem. Fortfarande skitarg.

 

22:57

Jag går ned till tvättstugan.

 

22:59

Jag anländer till tvättstugan.

 

23:04

Jag öppnar maskinen och tar ut mattan.

 

23:06

Jag ringer Sandra och skryter under tiden mattjäveln torktumlas i en annan maskin.

 

23:30

Jag skryter på MSN för Shahin om mina tvättmaskinskills.

 

Göran säger (11:27 PM): <-----tvättmaskins-ninja

Shahin säger (11:27 PM): a man gotta do

Shahin säger (11:27 PM): what a man gotta do

23:35

Vi diskuterar oddsen att Pokerförbundet vinner över Svenska Spel. Vi skulle ge dem 20% vinstchans om vi vore oddssättare åt något spelbolag.

 

23:45

Jag missade starten av en 30+3 PLO RB för tredje veckan i rad, och den sabla turneringen får säkert övervärde den här gången också. Tilt

 

23:55

Bloggupdate.

 

23:58

Väntar med att klicka "Posta snabbsvar" tills klockan är 00:00.

 

Som de sade i utmärkta filmen The Paper: "...your whole world can change in 24 hours". Det inträffade inte idag, men man vet å andra sidan aldrig vad som händer imorgon. Ta det lugnt gott folk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är på Åland och spelade (ett kort tag) deras stora tävling. Första handen hade jag 33 med floppen QT3. Motståndaren hade AQ. Givetvis var jag chanslös i den potten. Rivrade en hålstege mot samma spelare ett tag senare och var tillbaks på startstack, som jag senare slaskade bort.

 

Därefter 5-rättersmiddag med damsällskap och sedan cashgame, som slutade med att jag upprepade gånger friade till dealern. Jag har nämligen lärt mig av juniorerna - de pratar med datorn, jag pratar med dealern Ge mig en trea på turn och en tvåa på river tack: Pang pang där kom de, och jag fick kåk (i Texas). Pott nummer två då hon visade hur mycket hon älskade mig när jag hade öppet stegdrag i Omaha, och en backdoorstege. Jag tyckte i mitt berusade tillstånd att öppna stegdraget var för bagatellartat, när vi plockar in backdoor hålpipan i stället. En sexa och en sjua tack... Pang pang, och Marie fick ännu ett frieri :-)

 

Nu ska jag stå ut här på ön till midnatt innan båten till Tallinn och SM avgår. Samt leta upp Marie och be lite om ursäkt för gårdagen :ola:

 

// gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kul med basketslutspel. Michael Cooper, gammal lagkamrat med Magic Johnson och en av de bästa försvararna genom tiderna, förklarar vad Dirk Nowitzki borde ha gjort i den här situationen.

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=hVYjjCKeaRg&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=hVYjjCKeaRg&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat mörkpoker-SM och Omaha-SM, och däremellan legat i koma. Inget allvarligt, typ hög feber bara, men man känner sig inte på topp. Jag fick precs nya kläder av Betsson, det behövdes för allt annat var genomsvettigt.

 

När vi kom till Tallinn på måndagmorgonen så visade det sig att att Ongame missat att boka in hotellrum för hela nätet. Det var nog tur att jag var först på plats, med telefonnummer till de flesta bolag, så jag ringde Betsson som ringde Ongame som skamset ringde hotellet, och sedan var det tydligen snabbt fixat.

 

I mörkpokern åkte jag ut på plats 17 eller 18 i en jättepott. När blindarna var 100-200-400 spelade jag och Christer Johansson en pott på 38 000(!). Fråga inte riktigt hur det gick till, ingen av oss gillar väl att vika sig. Min hand? 99xxx. Christers hand? AKxxx och köpte tre kort och fyllde upp till AAKKx. Snackade med Per Hildebrand om den potten sedan och han tyckte faktiskt inte mitt spel var så dåligt.

 

Omahan då? Blindarna 100-200 fick jag in 15 000 mot Frej Rutensköld. Jag hade 7655 ds och Frej hade AAQ9 ss. Floppen kom 662 och jag checkraisade honom all-in (dubbla omslag pre), och han "orkade" inte lägga sig. Turn Q och river Q.

 

Efter den potten hade jag bara 900 kvar och åkte såklart ut direkt. Om inte 80+ procentarna får stå i tävlingar så är man chanslös.

 

En timme till start nu i main event. Lycka till mig :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för dag två i SM

 

Jag har varit lite dålig på att uppdatera dagboken, men det är för att jag har varit alldeles under isen här i Tallinn. Det verkar vara något skit som går, väldigt många är sjuka. Feber och rethosta i de flesta fall. Jag som är hobbyastmatiker hostar som fan, får liksom ingen luft när jag andas. Dålig i magen också i natt, men i dag känns det riktigt hyggligt faktiskt, förutom halsen. Aptiten verkar vara på väg tillbaks. Hoppet är att alla andra är sjukare idag :ola:

 

Dag 1A ... jag spelade riktigt bra poker faktiskt. Nåja, lite dumheter gör man ju alltid under en tiotimmarssittning, som när man drog ut Ishak Noyan som hade KK med A8, all-in på floppen 245. Turn 8 och river 8. Till mitt försvar ska sägas att han spelade handen som att han hade ett dåligt ess, så jag var "säker" på att min semibluff skulle stå. Han lurade mig helt enkelt, bra spelat och dåligt turat av honom.

 

Kunde lagt JJ mot bordets tightaste spelare (som hade QQ) men orkade inte, utan tjongade in och försökte snacka bort honom i stället. Det gick nästan...

 

Vissa spelare spelar bara för uselt. Jag har höjt till 1 500 på knappen med QQ, floppen kommer 632. A: Gissa hur mycket jag förlorar på den floppen när motståndaren har triss i sexor? Effektiva stackar 40 000. Svar nedan.

 

B: Jag har höjt preflop med K:s:K:c:. Flopp 765 (två hjärter). Rundcheck. Turn K:d:. Jag betar 4 000. Får en syn. River A:s:. Jag betar 5 000. Effektiva stackar 60 000. Motståndaren har floppat stege med 89. Gissa hans val av bet.

 

Det är humor förresten hur många av "Internetstjärnorna" det är som borde hålla sig framför sin dator i stället för att spela riktig poker (med riktig poker menar jag livepoker, oavsett spelform). Javisst, de är säkert pokertekniskt överlägsna de flesta livespelarna vad gäller teknisk kunskap (har ju spelar bra många fler händer) men de läcker som såll (tellsmässigt). Jag ska väl egentligen inte peka ut några speciella, men Dödarn verkar vara en hygglo kille med lite självdistans, så honom kan jag väl fingra på: Plocka av dina fåniga pilotspegelbrillor, jacka ur ipoden och skaffa lite bordsnärvaro, så försöker du inte semibluffa bordets synmaskin i 90k-potter (som synmaskinen vinner med ess-hög). Det tog mig ungefär tre potter för att bestämma mig att aldrig aldrig aldrig bluffa mot honom. Värdebeta allt väldigt tunnt, javisst! Bluffa: nej.

 

Svaren:

A: 2 500. Fi checkade, jag betade, fi checkraisade, jag funderade i 10 sekunder och kastade. Hade han spelat på något annat sätt så hade han vunnit en stor pott (typ check-syn eller beta rakt ut på flopen)

 

B: All-in tyckte fi var en lämplig bet! Jag tyckte efter typ 30 sekunder att fold var ett lämpligt svar.

 

Så i dessa potter spelade jag bra, sedan hade jag tur med coinflipsen (vann nästan alla, om "småpotter") och köpte ut 88 med 77 någon gång. Bra spel kombinetar med tur, ja då ligger man bra till inför andra dagens spel.

 

Vi har ju snackat om det hör förut. Jag har legat bra till i sju (med den här) riktigt stora tävlingar, för att snabbt bomba ur mig dag två (i fem av dom). I dag skall jag spela extremt försiktigt hela första perioden. Jag lovar verkligen det. Inga stora potter om jag inte har en riktigt bra hand, och inga tveksamma syner bara för att försöka slå ut folk eller sätta press. Inte på en timme i alla fall.

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis kört Wii Fit som införskaffades tidigare idag (På releasedagen! Vilken geek jag är!).

 

Brag: Wii Fit ansåg att jag var 30 år gammal (efter att jag vid första mätningen när jag inte förstod hur jag skulle göra ansågs vara 51 år gammal).

Beat: Jag var överviktig.

Variance: Min femåriga dotter ansågs av spelet också vara 30 år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart Ola går och vinner SM när det är första turneringen på 10 som man inte har någon tiondels procent i honom. :D

 

Skämt åsido, grattis! Mkt bra spelat av det jag kunde se på liverapporteringen!

 

Men hur gör du nu, skall du intervjua dig själv i Poker.se-TV?

 

:ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=DIyr5TXqe8Y&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=DIyr5TXqe8Y&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kontrar jag med den här.

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=KA2B5X0LhMY&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=KA2B5X0LhMY&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade just en fantastisk länk.

 

The 50 greatest comedy sketches of all time

 

Nästan alla har YouTube-klipp.

 

Annars: April gick rätt bra faktiskt , jag är som vanligt världens sämsta grinder och spelade enbart 3500 händer, men snittade faktiskt en dollar per hand på 1/2 och avslutade månaden med 10 raka vinster i HU cash game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat nätpoker på väldigt länge, förutom lagpoker på Tellpoker/High5Action som jag tycker är väldigt roligt.

 

I dag tänkte jag dock kolla om det finns några roliga satelliter på nätte. I princip: Svar nej. Alla kör till WSOP såklart, men sedan är det tomt.

 

LAPT på Stars vill jag inte spela. Boss har en satellit till Helsingfors nästa helg, kanske klipper någon subsatte till den. Unibet kör någon satellit till Unibet Open i Madrid, det låter som en lagom turre (€1500 och 450k€ garanti, det vill säga storleksmässigt ungefär som SM) - en lagom turre helt enkelt, kan vara många "dåliga spanjorer och frirullekvalare" i Madrid så den ska jag nog prova att kvala till.

 

iPokernätet har satelliter till Asian Poker Tour. Dessa tänker jag absolut inte kvala till, no way at all. Men jag hade fått $5 gratis av PokerDucks, och absolut billigaste rebuysupersatelliten kostar $5.50, så jag grindade upp min lilla rulle till 5.85 på 0.05-0.10 fixed limit (oerhört tråkigt) så jag får råd med ett buy-in i rebuysatten. Okej, kommer jag gratis till Asien så må det vara hänt som sagt, men jag tänker inte försöka kvala in för egna riktiga pengar.

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade moderatorträff igår. Ola (gdaily) känner jag ju sedan gammalt, men de andra moddarna hade jag inte träffat förut. Det var sabla kul att få ansikten (och i vissa fall namn) på PF-nicken. Jag (Othello), gdaily, lfx och Devanteriel sammanstrålade hemma hos Ängeln som en gång för alla fick besvara frågan vilka maträtter han skulle bjuda på om han bjöd på middag. Den besvarades med...tja, om jag försöker beskriva rätterna fel så ser jag ut som en åsna, så vi summerar det med att det var rysligt gott i alla fall. Ängeln visade sig för övrigt ha en bakgrund som kock, vilket inte förvånade någon.

 

Efter måltiden körde vi lite coola brädspel som vi lånat av Stefan Diös, för att sedan avrunda med en DC-gryta som vanns av...lfx tror jag. Han inledde med att "enouta" Ola i 5-korts Omaha (QQxxx med fd vs AAxx på AQx floppen, river Q). Stora creddpoäng till devalanteriel som valde de mest bisarra spelen av alla och dessutom hittade på några egna när han hade knappen. Jag fick fråga om reglerna i 90% av spelen och lyckades göra bort mig rejält med nötstarthänder som jag foldade preflop/pre byte några gånger. Ängeln slog ut mig i Omaha när jag fick triss+nfd men han hade floppat en kåk.

 

Måste säga det på en publik blogg också att Ängeln kan nog gå till historien som en av de bästa värdar någonsin för en tillställning av den här karaktären: Fantastiskt hem, god mat, rikt dryckessortiment (tja, jag drack ju mest mineralvatten och Coca Cola, men devalanteriel visade sig vara en finsmakare på området och lämnade positiva omdömen) och så delade han t o m ut presenter till oss innan vi gick.

 

Brag: God mat, gott sällskap.

Beat: Jag hade en lättare migränattack under kvällen men försökte mörka det så gott det gick.

Variance: SM-vinnaren åkte ut först ur DC-grytan men vann alla andra spel vi testade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog mig vidare på Boss, final på söndag. Tog mig inte vidare på iPoker (ute på plats 31 med 30 som gick vidare, första gången på jättelänge jag bubblade, lika bra det). Spelade halvdåligt på Unibet och åkte ut med några bord kvar (tre priser). Hade 4€ kvar på kontot på Unibet så jag spelade en 35-manna $5+1 turre, som jag vann, 50 friska soldater på kontot och en lyckokänsla rikare.

 

Snackade med Göran om det - när man grindar cashgame så grindar, grindar, grindar man, men man VINNER liksom aldrig, man får inte den där känslan av att faktiskt vara bäst. Om man inte fullständigt krossar borden dvs, ruscher har alla. Men när man råkar vinna en liten tävling så blir man GLAD, inte över den offantliga prissumman på 50 bucks utan just för att tävlingsmänniskan inom en tycker det är kul att VINNA, att man gjort något "duktigt".

 

EV hit och EV dit, $$$/timme kan slänga sig i väggen, självkänsla är också viktigt.

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i Zurich över dagen för att initiera arkitekturarbetet i vårt projekt på jobbet med vår klient. Lite lustig event på Arlanda idag då bränslepumpen på flygplatsen lade av och alla plan blev fast på marken då de inte kunde tanka. Efter 45 minuter insåg vår pilot att han kunde svänga förbi Västerås flygplats och tanka och släppte på passagerarna för att sedan ta en 20-minuters flygtur till nämnda flygplats för ett kort depåstopp på en timma.

 

Tre timmar försenad anlände jag till Zürich som visade sig vara en trivsam stad med mycket skönt väder på runt 21 grader. Och nu sitter jag här på hotellerummet och surfar ett par timmar för det facila priset av 15 CHF.

 

Det är 31 kanaler på TVn - på tre pratar de italienska och på två engelska. CNN ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindar lite WSOP-satelliter på blandade sajter (ja jag är redan inkvalad, men va fan man kanske kan få klonka lite annat med, man kan nog byta till EPT eller liknande misstänker jag, nu när man blivit ett ansikte i alla fall några sajter vill förknippas med.

 

På Betway (Prima) tog jag mig vidare till Weekly A-finalen på fredag.

På Stars donkade jag precis mig ut på näst högsta Steps-nivån ($700 buy-in). Om jag säger som så, motståndet blir fan så mycket bättre ju högre upp man kommer...

 

Fast det tycker ju inte vissa:

bennyhenn: how many seats you have already?

stevie444: about 40 to wsop

Respekt!

 

Själv får man börja om och harva någonstans på mellannivå :ola:

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni vet den där fåniga T-shirten "Im with Stupid" och en pil mot polaren

 

200805080142030.gif

 

Skrattade hjärtligt när jag såg två varianter. Den första skulle passa bra i en pokertävling:

 

200805080141370.gif

 

Den andra... ja passar väl när som helst men bara på killar:

 

200805080142230.gif

 

Jag rekommenderar er för övrigt att köpa senaste numret av First Poker, ute i handeln nu (Scotty på omslaget). Där har jag skrivit ett kåseri om min korta karriär som porrklubbsägare för 10-talet år sedan (10 timmar typ). Har lämnat Poker Magazine och återfinns numera i First Poker (senare kommer det komma lite strategiartiklar också, men inga tråkiga handanalyser).

 

//gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är numer hemkommen från Zurich och har spenderat någon dag med att ha kvartssamtal på jobbet ("utvecklingssamtal" som det heter) och att planera lite framtida aktiviteter i projektet vi håller på med. Jag skall agera i rollen som solution architect för ombyggandet av ett försäkringssystem, något som jag ser fram emot, förutsatt att det inte blir en massa resor till Indien (jag var i Delhi en vecka pga jobbet för c:a 10 år sedan och jag var inte mentalt förberedd på den fattigdom som finns där).

 

Pokermässigt har jag inte spelat sådär jättemycket, även om jag faktiskt tror att jag aldrig spelat bättre än vad jag gör just nu. Jag har kraftigt minskat ned på antalet bord och kör max 2-3 bord vilket gör allting så fruktansvärt mycket enklare. Igår borde jag dock spelat på Full Tilt eftersom det var gott om action på HU borden i samband med FTOPS-turneringen, men jag orkade bara inte utan valde att köra lite Wii Fit istället. Oh well. På söndag skall jag i alla fall på den där studiesessionen som utannonserats på annan plats på forumet, vilket blir intressant.

 

Cheers så länge!

/Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...