Gå till innehåll

yesz lägger ner dagboken! ta bort!


yesz

Tyty  

16 medlemmar har röstat

  1. 1. Tyty



Recommended Posts

  • Svars 379
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade i 2månader med ett riktigt bra erbjudande på en av de större nätverken i 2månader, men tycker inte det väger upp mot SvS låga rejk och kassa spelare. Men hoppas du tycker annorlunda så man slipper dig vid borden ett tag=)

 

Kassa spelare finns överallt, och n'a'r jag spelade med 30% fick jag ut ca; $1500. Nu kommer jag att n'a'stan få det dubbla så jag kommer att kunna ta ut det jag plussar på svenskaspel på endast rakeback hade jag t'a'nkt. Men jag kommer nog att återv'a'nda till SvenskaSpel snart eftersom jag burkar tröttna på att sitta och nöta massa bord ganska snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar så djävla dåligt i dagböcker så frågar här istället, hur kommer det sig att du lämnar svs?

 

Hittat mer fiskrika vatten eller känner du bara en fet motrigg? eller nått annat?

 

Aja lycka till med spelet

 

Ps. Du hade INTE JJ ;-)

 

 

T'a'nkte ta och grina lite rake ett tag. Sen blir det nog svenskaspel igen, men kassa spelare hittar man ju överallt fast ss tar nog priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags att summera november och min tid på svenskaspel, jag vet att månaden inte riktigt 'a'r slut men jag kommer inte spela något mer.

 

Tar och börjar med svenskaspel, jag anser att det 'a'r en kanon site. Bra support, Bra trafik (Nivån jag spelade i alla fall), inte allt för hög rake och en enormt utbud på RUSKIGT dåliga fiskar.

 

Att dom har trevliga spelare 'a'r det ingen tvekan om och de ger ett plus i kanten. Att man kunde s'a'tta sig ner och "chatta" lite med motståndarna uppskattades, att kunna s'a'tta sig ned och få inorformation om vem som 'a'r på tilt, största fisken, farligaste spelaren uppskattades också 'a'ven om man hade ganska bra koll innan.

 

Jag l'a'mnar siten med "tårar" i ögonen att återvnda anser jag som ett måste för min del, fanns gott om pengar att h'a'mta, men jag l'a'mnar nu för jag anser kunna tj'a'na b'a'ttre på annat håll. Men om du skiter sig går jag tillbaks dirket.

 

Spelet gick upp och ned men mestadels upp, utdragningar till höger och v'a'nster. Jag tror att jag kunnat göra ett b'a'ttre resultat om jag hållt mig till en spelstil men tålamodet har inte varit på sin topp dne h'a'r månaden. 'A'ven om min uppgifter som jag l'a'mnat ut inte st'a'mmer 100% så blir månads resultatet +22 359 SEK. Den största delen kommer att gå till den nya rullen som kommer att spelas med i €.

 

 

--------------------------------------------------------------------------

Dec 07

 

Nick: "Hero"

Valuta: €

Stakes: 0.25/0.5€

Tabels: 6-9

Bankroll: 1000€

 

Mål

75€/dag

2 000€/månaden

1 FT/månaden

 

Jag kommer att få en slant i rakeback varje månad också, hur stor den blir ver jag inte. Men blir den mindre 'a'n 500€ kommer jag inte att nå samma resultat som på svenskaspel, och då blir det att återv'a'nda. Målen anser jag som fullt möjliga att uppnå så nu 'a'r det bara att bevisa det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan tänkas va en b2b site, JA. ;-)

 

Hur som helst är första dagen avklarad denna månad. Jag har inte lyckats med något vidare resultat. Jag har gjort av men en hel del på tuneringar som jag inte ens lyckats komma ITM så €180 åt skogen. Har plusat ca; €100 på cash game däremot, trivs bra på den nya sajten och 9 bord funkar utmärkt.

 

1/12 €78.43

 

Jag spelar jävligt bra i tuneringarna men lyckas alltid åka strax innan 2 timmar. Åkte nyss med KK mot AJ och i den andra med JJ mot 88. Förstår inte varför sajterna aldrig låter mig klonka... Blir nog att lägga ned tunerings liret om det här håller i sig mycket längre. Inte bara det att jag har otur då jag åker ut... jag har säkert det sämsta kort snittet i tuneringarna, att spela 10 tunerings-timmar och få en Monster hand tycker jag suger, vilket har varit KK som jag nu åkte på om man inte räknar 88 till monster.

 

Imorgon inriktar jag mig på cash game i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2/12 €141

 

Valutan är bytt på rullen, såg att unibet använde också sig utav €. Så jag ska prtova där ett tag istället, vet inget om rakebak osv. där. Men ska maila supporten och höra mig för.

 

Lämnar B2B siten för unibet pga. tuneringarna framför allt. Sen tycker jag att unibets support verkligen är toppen. Jag ska försöka få igång min PT idag, vad ska jag använda för PRG så jag kan se statsen vid borden?

 

Någon annan som håller till på unibet's NL50 bord? skulle vara roligt att veta. Hur mycket burkar ni spela in varje månad? rakeback osv... tacksam för svar.

 

Tänkte även att jag skulle börja posta lite hh's nu när jag spelar 3x så många händer som på svenskaspel. Såg nu även att dom hade en VIP-shop jag har spelat in 7.2k VIP's under dessa dagar. För 50k VIP får jag 500 dollar. och drar jag in mer än 5k vip multipluseras dom med 4. Så mitt mål om €500 på en månad borde jag klarar rätt lätt. Men vi får se.

 

Nivå VIP-poäng / månad Multipel

Platinium 10.000 + Specialbonus!

Guld 5.000 - 9.999 4x

Silver 1.600 - 4.999 3x

Brons 160 - 1.599 2x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkte börja lägga ut lite hh's nu. Här kommer några stycken till att börja med. Jag har backat toltalt €200 sen jag lämnade svenskaspel. Att jag fiskar in ett par händer kommer ni att få vänja er vid, men att offra några en staka procent utav stacken för att vinna en stor pott har jag alltid gjort och kommer fortsätta göra.

 

Kanske kommer att joina en ny spelare till dagboken han spelar på samma site och nivå som jag, det blir säkert roligt!

 

Utdragnigarna har börjat komma tätare och tätare, det är jävligt jobbigt måste jag erkänna. Och nu när jag ligger back gör det så det känns ännu jobbigare. Att jag ska ha oflyt i 9av10 potter och flyt i 1av10 ska de bli ändring på.

 

Fiskar fint in stegen, och det är klart att han drar ut då! vad fan jämnt då det är stora potter händer det här. Kanske fel spelat utav mig, men jag offrar som sagt ett par procent för att få in nöten. Sen tänkte jag på om en 5a skulle komma upp kunde ju även någon annan fått stege men jag nöten.

 

** Game ID 17XXXXXXXX6 starting - 2007-12-04 19:51:51

** Sillhaj [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- SaabCabrio sitting in seat 1 with €17.98

- HERO sitting in seat 2 with €151.61

- samot79 sitting in seat 3 with €64.34

- majorparano sitting in seat 4 with €11.50

- bobbeli sitting in seat 5 with €58.60

- luckyp78 sitting in seat 6 with €101.24 [Dealer]

 

SaabCabrio posted the small blind - €0.25

HERO posted the big blind - €0.50

 

** Dealing card to HERO: 6 of Spades, 4 of Spades

samot79 raised - €2.00

majorparano folded

bobbeli folded

luckyp78 folded

SaabCabrio called - €2.00

HERO called - €2.00

 

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 3 of Diamonds, 7 of Clubs

SaabCabrio checked

HERO checked

samot79 bet - €3.00

SaabCabrio called - €3.00

HERO called - €3.00

 

** Dealing the turn: 5 of Clubs

SaabCabrio went all-in - €13.23

HERO called - €13.23

samot79 raised - €33.96

HERO went all-in - €133.88

samot79 went all-in - €25.38

 

** Dealing the river: 3 of Spades

samot79 shows: 3 of Hearts, 3 of Clubs

HERO mucks:

SaabCabrio mucks:

samot79 wins €51.96 from the main pot

samot79 wins €91.95 from side pot 1

 

End of game 17XXXXXXX6

 

 

blev bara en hand nu, men det kommer att komma upp fler!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkte börja lägga ut lite hh's nu. Här kommer några stycken till att börja med. Jag har backat toltalt €200 sen jag lämnade svenskaspel. Att jag fiskar in ett par händer kommer ni att få vänja er vid, men att offra några en staka procent utav stacken för att vinna en stor pott har jag alltid gjort och kommer fortsätta göra.

 

 

 

Vad jag harr sett av dig så tror jag att din aggressiva spelstil gör det lönsamt för dig att "gambla" lite i de stora potterna. Känns som du plockar tillräckligt med små och halvstora potter genom att köra över motståndet att du egentligen gamblar med "andras" pengar om du förstår vad jag menar. Keep doing what ur doing!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp då var det besämt, ett rätt trist besked för mig men nu måste jag göra så. Jag kommer att lägga dagboken på is ett tag framöver. Och jag har mina orskaer.... orkar inte gå in riktigt på det, men det har inte med pokern i sig att göra.

 

Kommer säkert tillbaks någon gång men inte dom närmaste månaderna. Vill önska ni som följt dagboken LYCKA TILL OCH MÅ KLONKEN VARA MED ER!

 

 

 

Edit:

 

Kommer att forsätta spela, men bara trappa ner på spelandet ganska så rejält. Måste tamme fan nästan vara "beroende" av poker, vart sugen på spela direkt... :P men burkar ju vara så om sånt man tycker é kul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag harr sett av dig så tror jag att din aggressiva spelstil gör det lönsamt för dig att "gambla" lite i de stora potterna. Känns som du plockar tillräckligt med små och halvstora potter genom att köra över motståndet att du egentligen gamblar med "andras" pengar om du förstår vad jag menar. Keep doing what ur doing!

 

Jo det stämmer! men jag burkar undvika att göra sånt när jag är ny vid bordet och helst nu då man bara sitter på 100bbs. Sen hinner jag inte fokusera lite mycket på mitt motsånd då jag sitter vid 9bord, så lite tightare kommer det bli.

 

Använder du något PRG till PT så du kan se dina motståndares stats vid borden osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det dags att gå i säng efter en galen dag. Jag vet inte riktigt hur resultaten ligger, men tror att jag är en del back. Kommer att börja uppdatera reultat från hur rullen ser ut idag.

 

BR: €1223

 

Behöver hjälp att få igång min PT, har frågat två stycken personer nu utan att vi nått resultat. Så om det är någon som är haj på PT som skulle vilja hjälpa mig så skicka ett pm så får du min msn ( spelar på prima/microgaming - Unibet ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och speccar min kompis i en turre, så jag sitter bara och spelar 3 bord själv ist för 9. Vet inte om jag kommer gå ned till 4 st kanske... för dessa synar klarar jag inte av med 9 bord uppe iaf... men får testa och se vad som är mest lönsamt :-)

 

 

** Game ID 1XXXXXXX8 starting - 2007-12-07 02:34:25

** Queen Anne`S Lace [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- stefangp sitting in seat 1 with €50.45

- Plambeck sitting in seat 2 with €53.21 [Dealer]

- HERO sitting in seat 3 with €46.50

- BullDog666 sitting in seat 5 with €53.17

- litestingy sitting in seat 6 with €103.72

 

HERO posted the small blind - €0.25

BullDog666 posted the big blind - €0.50

 

** Dealing card to HERO: King of Diamonds, Ace of Clubs

litestingy folded

stefangp folded

Plambeck raised - €4.00

HERO called - €4.00

BullDog666 folded

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 10 of Clubs, 7 of Spades

HERO checked

Plambeck bet - €8.50

HERO called - €8.50

 

** Dealing the turn: 8 of Spades

HERO checked

Plambeck went all-in - €40.71

HERO went all-in - €34.25

 

** Dealing the river: 5 of Spades

HERO shows: King of Diamonds, Ace of Clubs

Plambeck mucks:

HERO wins €91.00 from the main pot

 

End of game 1XXXXXXX8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att du plussat 22k i november, men har en rulle på 1223 EUR - har du plockat ut eller har fiskarna dragit ut, eftersom rullen minskat?

 

Har du fortfarande som mål att spela in 200k till sommaren?

 

GL på nya siten!

 

Eftersom jag bara spela NL50 nu anser jag det bättre att låta den resterande rullen åka in på fonder/akiter istället. Men om jag ska gå upp i nivå kommer givet resterande delar av rullen att åka in, men eftersom jag vill ha €5k innan nl100 så blir det en massa onödiga avgifter om jag sätter in och flyttar runt pengarna på siten.

 

Kommer att ha mål att spela in 200k till sommaren men inte i € 8-) ... fast känns som att jag får ta och ändra lite på det kanske.... 200k innan jag börjar sista året i gymnasiet så får jag ett par månader extra på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...