Gå till innehåll

yesz lägger ner dagboken! ta bort!


yesz

Tyty  

16 medlemmar har röstat

  1. 1. Tyty



Recommended Posts

  • Svars 379
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har hunnit med en hel del spelande idag ( 1h 45min ) :D Har även hunnit spela en tunering på betwat, funderar på att spela en 6-handed inatt också. Inget vidare resultat i tuneringen men på ss har jag börjat komma tillbaks in i spelet igen efter mitt 5/10 besök.

 

Har ett fler tal händer jag funderar över, men verkar som dom flesta krånglar, vissa öppnnas inte och andra visar fel info :/ Sen tycker jag det är rätt jobbigt att leta reda på dom.

 

Resultatet slutar i alla fall på några inköp upp.

 

23/11 3624:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens session vart kort, nog den kortaste jag spelat denna månad. Började med att backa en del som jag senare spelade tillbaks. Jag som inte hade spelat en enda hand poker idag var väldigt ivirg på att vinna lite pengar, därför hade jag slagit om till en mer aggressiv spelstil.... den funkade kasst iaf.

 

I ett utav mina bord satt Ängeln17, han verkade då inte på humör. Lite whine om att det var någon kille vid bordet som träffade på allt osv. Innan han lämnade bordet fick jag höra att jag var en fisk som alla andra fiskar på SvS. Iofs så har jag redan från början sagt att jag nog är största fisken på 2/5, men att han visste dirket jag startade dagboken att jag var fisk skulle jag aldrig kunnat tro. Han är grymm får jag väl bara lov att erkänna

 

Det var efter den här handen vår lilla diskussion uppstod. Jag sa efter handen att jag hade Kåk men kanske jag inte hade det, vem vet. Han frågar om jag hade KK, 55 men jag säger att jag hade K9 vilket jag inte hade... Eller?

Någon som vet vad jag satt på för hand? kändes iaf som att han ville veta.. Efter den här handen fick han klart för sig att jag var en FISK! iaf :)

 

 

 

***** Hand 515481583 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 24 november 2007 23:53:17

Diana 37 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: charlibo (1080.95)

Plats 2: yesz (1000.94)

Plats 3: sampan (834.92)

Plats 4: Radical (618.28)

Plats 5: Ängeln17 (742.70)

charlibo lägg LM 2.50

yesz lägg SM 5.00

** Giv **

charlibo [N/A, N/A]

yesz [X, X]

sampan [N/A, N/A]

Ängeln17 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

sampan Syna 5.00

Ängeln17 Höj till 25.00

charlibo Syna 25.00

yesz Syna 25.00

sampan Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [Kk, 9k, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

charlibo Passa

yesz Passa

sampan Passa

Ängeln17 Satsa 75.00

charlibo Syna 75.00

yesz Syna 75.00

sampan Lägg

*** Turn(Board): *** : [Kk, 9k, 4s, 9h]

*** Bet Runda 3 ***

charlibo Passa

yesz Passa

Ängeln17 Passa

*** River(Board): *** : [Kk, 9k, 4s, 9h, 5k]

*** Bet Runda 4 ***

charlibo Satsa 70.00

yesz Höj till 255.00

Ängeln17 Lägg

charlibo Lägg

*** Showdown *** : Rake: 11.62 Totalpott: 453.38

charlibo Lägger mig Vinst: 0.00

yesz Vinner potten Vinst: 453.38

sampan Lägger mig Vinst: 0.00

Radical [N/A, N/A] Högsta kort kung Vinst: 0.00

Ängeln17 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I ett utav mina bord satt Ängeln17, han verkade då inte på humör. Lite whine om att det var någon kille vid bordet som träffade på allt osv. Innan han lämnade bordet fick jag höra att jag var en fisk som alla andra fiskar på SvS. Iofs så har jag redan från början sagt att jag nog är största fisken på 2/5, men att han visste dirket jag startade dagboken att jag var fisk skulle jag aldrig kunnat tro. Han är grymm får jag väl bara lov att erkänna

: 0.00

 

 

Nu får du ta allt med en nypa salt. Efter sjutiofemtusen utdragningar under kvällen och själv inte satt något utan 15 outs dragen så va jag lite tjurig, arg och allmänt irriterad. Så att du fick ta emot oset var väl kanske fel. Däremot killen emellan oss var en av dessa. J9 off mot 2 limpare och en 6xBB från knappen och h*n synar kallt från SB.

 

Däremot står jag för att jag tycker du är en fisk, och det baserar jag inte på de få händer vi lirade igår utan på de gånger jag railat dig för att få en uppfattning om hur du spelar. Och vad du hade i handen här, är inte det som avgjort mitt omdöme. Sen är jag själv en fisk annars hade jag varit på betydligt högre nivåer än det här.

 

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

isf är han en farlig fisk :), för jag har då aldrig varit rädd för en fisk förut, yezs du har min respect me dina bets vill jag lova. Du har skrämt mig endel ggr. Jag har inte spelat så mycket mot dig men när jag väl gjort de så har du du betat hårt. :lol: Kanske var din aggressiva speltstil du använde dig av då;-):lol:

 

Du är en av de 2 som jag inte sätter mig vid på 2,5/5.

glhf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du ta allt med en nypa salt. Efter sjutiofemtusen utdragningar under kvällen och själv inte satt något utan 15 outs dragen så va jag lite tjurig, arg och allmänt irriterad. Så att du fick ta emot oset var väl kanske fel. Däremot killen emellan oss var en av dessa. J9 off mot 2 limpare och en 6xBB från knappen och h*n synar kallt från SB.

 

Däremot står jag för att jag tycker du är en fisk, och det baserar jag inte på de få händer vi lirade igår utan på de gånger jag railat dig för att få en uppfattning om hur du spelar. Och vad du hade i handen här, är inte det som avgjort mitt omdöme. Sen är jag själv en fisk annars hade jag varit på betydligt högre nivåer än det här.

 

Puss

 

humor:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du ta allt med en nypa salt. Efter sjutiofemtusen utdragningar under kvällen och själv inte satt något utan 15 outs dragen så va jag lite tjurig, arg och allmänt irriterad. Så att du fick ta emot oset var väl kanske fel. Däremot killen emellan oss var en av dessa. J9 off mot 2 limpare och en 6xBB från knappen och h*n synar kallt från SB.

 

Däremot står jag för att jag tycker du är en fisk, och det baserar jag inte på de få händer vi lirade igår utan på de gånger jag railat dig för att få en uppfattning om hur du spelar. Och vad du hade i handen här, är inte det som avgjort mitt omdöme. Sen är jag själv en fisk annars hade jag varit på betydligt högre nivåer än det här.

 

Puss

 

Sjl'a'vklart tar jag det men en nypa salt, killen som satt och synade 6xbb var dessutom mot mig och mina 10or.

 

Att du fått den uppfattningen om mig genom railat tvivlar jag på starkt. Men att du tycker att jag 'a'r fisk gör absolut inget, för det 'a'r jag ju. Fast en sak går inte att komma i från, vi 'a'r två olika soters fiskar. Du 'a'r som en gammel G'a'dda och blivit fångad utav alla men dom har sl'a'ppt tillbaks dig pga. alla möjliga olika sk'a'l. Jag d'a'remot 'a'r en Öring, lever livet i en fors och antigen kommer jag v'a'xa och bli riktigt stor eller under tidens gång bli upp'a'ten utav en större fisk.

 

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kommit med några reusltat dom senaste dagarna, beror nog på att det inte gått så bra plus att jag varit lite små tiltad. Svenskaspel verkar ha v'a'nt sig emot mig, det 'a'r inge enorma summor jag backat men utdragnigarna har varit förj'a'vliga.

 

Jag floppar stege - FI runner runner kåk ~1400:-

Jag floppar f'a'rg + inside str8draw - FI öppet str8draw ~1900:-

 

Kan ta och skriva ned massor av tokiga h'a'nder som jag losat, jag ligger på 667:- back under dessa två dagar. :(

 

Har spelat ett par h'a'nder vid bordet, jag tittar ned på AA.

 

UTG Xx - Xx Höjer 10

YESZ As - Ah Höjer 75

KNAPPEN Fold

SB Fold

BB Fold

 

FI blixt synar, jag s'a'tter honom på en stark hand AA, KK, QQ, JJ + AKs.

 

Flop

 

8r-5r-8h

 

FI - Check

YESZ - Bet 155

FI - 310

 

Nu har FI runt ~600 kvar i stacken. Så vad ska jag göra, min första tanke var att pusha. h'a'nderna som jag kan se att FI sitter på nu 'a'r ArKr, AA, KK så vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är så säker på att han har den HD så är det ju bara pusha? Du leder ju isåfall. Även om hans HD inte är så snäv hade jag pushat iallfall. Ser liksom inte vilka händer han kan syna med som slår dig. Man ska ioförsig alldrig sluta förvånas över motståndet på SS. A8 ftw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har position kan det ju vara okej att syna flopp och pusha turn, för att vara säker på att han inte släpper typ JJ om det är en såndäringa inforaise han gör på floppen.

 

Håller med Zed, synar nog flopp för att pusha turn.

 

Pushar ni även om turn fyller färgen o FI fortsätter betta tungt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pushar även om färgen träffar ja, tror man får se KK-QQ-JJ här betydligt oftare än typ AKs. Men som zed säger så beror det också på om man har read på killen. Utan read pushar jag garanterat.

 

Kan tänka mig att bara syna, efter som vi har position på Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var utan read + sj'a'lvförtroende den tidpunkten. Jag valde att ta en syn upp kommer Kr, så om han hade f'a'rdraget så hade han ju satt det. Men jag har svårt att se att han sitter med en s'a'mre hand en AKr och Kr kommer upp.

 

Han pushar blixt snabbt, jag inser att jag troligen har min hand slagen och viker. Han visar upp handen, men vad tycker ni r'a'tt eller fel att vika?

 

 

Vad jag vet om FI var inte mycket, men han satt och spelade 5 bord. Kikade in och såg att han satt med hyffsade stackar på alla borden 1.2k-2.4k på alla förutom mitt. Så antar att han antigen hade flytet med sig den kv'a'llen eller relativt duktig spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När draget sitter och han pushar, som nu, tycker jag fold är okej även om det bara är ett pottbet. Visst kan han bluffa, eller överspela ett lägre pp, men oftast är du slagen här tror jag. Vad han än hade var det inget vidare av honom att visa upp korten tycker jag, men bra för dig iofs. Antar att du hade honom slagen eftersom du frågar...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just därför jag vill ha in pengarna på turn. Då slipper man ta beslutet på river, kommer ruter blir man feg, kommer K-Q-J blir man feg. Och blir man feg så foldar man ofta bästa handen vilket jag inte gillar :mrgreen: Tror man att man leder på turn så är det ju bara att stoppa in här då man men största sannolikhet får syn av KK-QQ, AKs, kanske sämre än så om fi är kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Ska man folda känns det som man ska göra det på flopp isåfall.

 

Varför folda flopp isåfall? Hur som helst foldade jag turn då Kr kommer upp och han visar stolt upp sitt pp 5 och s'a'nger sedan i v'a'gen kommentaren "Fisk jevel" som får bli hans note.

 

Jag har valt nu att byta site och prova lyckan på annat håll. Jag får se n'a'r jag spelar på SS nasta gång. Jag byter site för att jag fått ett v'a'ldigt lockande erbjudnade på en annan site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför folda flopp isåfall? Hur som helst foldade jag turn då Kr kommer upp och han visar stolt upp sitt pp 5 och s'a'nger sedan i v'a'gen kommentaren "Fisk jevel" som får bli hans note.

 

Jag har valt nu att byta site och prova lyckan på annat håll. Jag får se n'a'r jag spelar på SS nasta gång. Jag byter site för att jag fått ett v'a'ldigt lockande erbjudnade på en annan site.

 

 

Spelade i 2månader med ett riktigt bra erbjudande på en av de större nätverken i 2månader, men tycker inte det väger upp mot SvS låga rejk och kassa spelare. Men hoppas du tycker annorlunda så man slipper dig vid borden ett tag=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...