Gå till innehåll

yesz lägger ner dagboken! ta bort!


yesz

Tyty  

16 medlemmar har röstat

  1. 1. Tyty



Recommended Posts

  • Svars 379
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för alla lyckönskningar. Jag spelar oftast SH men även en del FR. Använder samma nick på Svenska Spel som jag gör här. Spelar oftast mellan 22:00 - 24:00 men på helgerna burkar de oftast bli lite mer. Så ja vi lär väl ses vid borden :)

 

Tar gärna emot tips om bra samt dåliga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då var det slut spelat för ikväll(natt). Har lyckats vända dom kornor jag låg minus till plus. Det gick rätt segt och jag riskerande lite onödiga pengar, självklart vart jag ned synad, samt små dumma synar utav mig med. Men jag rykte upp spelet och fick en gnutt tur med mig också, vann en hand på 200bbs med AA mot KK som de skall vara.

 

Har en han jag som jag funderar lite över.. Var en utav dom första händerna jag spelade, kanske vart det mot någon av er här på forumet. Hursom helst, hur dålig syn var det? Jag ångrar mig grymt mkt prcis i samma ögonblick som jag synade. Borde kanske lagt mot hans/hennes mini raise på turn. Men jag trodde inte att spelaren satt med QJ i alla fall. Kanske mesta dels för jag aldrig! limpar in med QJ off, aja.

 

Jag betade ju inte speciellt mkt så tänkte lite att han kunde tro att jag satt på en väldig svag hand och därför göra den här raisen. Men på river bet borde jag nog foldat ändå! men eftersom den där tanken fanns i huvudet fick jag lov att ´syna.

 

Resultat

+950:-

Br: 15 700:-

 

 

 

***** Hand 488850425 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 oktober 2007 23:07:06

Diana 70 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: yesz (971.50)

Plats 2: onlygold (993.60)

Plats 3: Sparlåga (1207.85)

Plats 4: tycko (95.78)

Plats 5: Knivsta (466.90)

yesz lägg LM 2.50

onlygold lägg SM 5.00

** Giv **

yesz [Kh, Dh]

onlygold [N/A, N/A]

Sparlåga [N/A, N/A]

tycko [N/A, N/A]

Knivsta [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Sparlåga Syna 5.00

tycko Lägg

Knivsta Lägg

yesz Höj till 20.00

onlygold Lägg

Sparlåga Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Ds, Knk, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

yesz Satsa 35.00

Sparlåga Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [Ds, Knk, Dk, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

yesz Satsa 69.00

Sparlåga Höj till 138.00

yesz Syna 138.00

*** River(Board): *** : [Ds, Knk, Dk, 3r, 5s]

*** Bet Runda 4 ***

yesz Passa

Sparlåga Satsa 175.00

yesz Syna 175.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 726.00

yesz Lägger mig Vinst: 0.00

onlygold Lägger mig Vinst: 0.00

Sparlåga [Knh, Dr] Kåk Vinst: 726.00

tycko [N/A, N/A] Högsta kort trea Vinst: 0.00

Knivsta Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju du som sitter vid mina bord och bråkar!:-) Verkar gå ganska bra för dig iaf, lycka till!!

 

Tackar tackar! Japp det är jag de ;-) Går lite små segt, men känns som det nästan bara kan bli bättre. Ses vid borden!

 

Har spelat lite idag, nu har det gått bättre än tidigare.Mycket möjligt att jag kommer med resultat och några händer ikväll/natt. Ska se om jag hinner spela någon tunering.

 

Har lite funderingar också. Hur mycket brukar ni tjäna på den här nivån 2.5/5 om ni spelar SH 4 bord ca; 90 minuter om dagen på en månad ungefär? skulle vara roligt att veta så man har något att sikta på. Än så länge har jag endast ett mål pengamässigt och det är att ha spelat in 200k SEK tills sommarlovet. Känns som att det inte ska vara allt för svårt(?), är ju rätt länge kvar dit!

Ifall jag ligger mycket efter får jag väl se till att klonka några tuneringar 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, du hinner väl med ca 150k händer på 8 månader. Ska du få ihop 200k behöver du hålla 27BB/100 på 2.5/5, och det är nog svårt att snitta när man kör 4 bord, eller? Men kan du gå upp till 5/10 räcker det ju med bara 14BB/100 där...

 

Kör du med PT? Vad brukar du snitta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, du hinner väl med ca 150k händer på 8 månader. Ska du få ihop 200k behöver du hålla 27BB/100 på 2.5/5, och det är nog svårt att snitta när man kör 4 bord, eller? Men kan du gå upp till 5/10 räcker det ju med bara 14BB/100 där...

 

Kör du med PT? Vad brukar du snitta?

 

 

Har faktiskt ingen koll på det där. Har aldrig använt mig av PT elle nått liknande, antecknar oftast bara spelarna, men har ju bara varit 18 sen september så jag har inte hunnit med så myckey spel då jag började på spela på prima nätverket. Aja, målet får bli 200k i alla fall men ser jag att de bli för svårt kanske jag får tänka om.

 

Tror att det kommer bli mer än 90 minuter om dagen. Sen då det är lov och helger blir det oftast lite till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu ska jag komma med lite resultat. Det blev några timmars spel idag, för att vara mer exakt 2 timmar och 45 minuter uppdelat på 3 sessioner. Spelet fllöt på bra mycket bättre än tidigare men jag VET att det finns mycket som jag kan förbättre ännu. Jag har inte kommit upp i min "standar" nivå ännu, betalar av på mycket skräp fortfarande. I några större potter har korten varit på min sida men även på motståndarens. Känns som att jag hamnar med % på min sida då det blir all-in i 95% av gångerna fast säger inte att jag haft bäst innan all-inen.

 

Har ett par interssanta händer som utspelade sig idag faktiskt. Dessvärre orkar jag inte söka rätt på dom just nu, ska sova och upp tidigt.

 

Resultat

+4000:-

BR: 19700:-

 

Blir nog rätt mycket spel imorgon kväll efter hockey träningen. Ni kan också gärna ge mig en länk till era dagböcker som spelar på ungefär samma nivå som mig.

 

Tack och hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att det går bra! Har själv inte tiden att lägga ner på en egen dagbok (läs "har familj"). Skulle vara himla kul om du lägger upp lite intressanta händer.

 

Jo tack :) Okej! Kommer att komma upp lite händer så fort jag inte har så mycket att stå i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...