Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Förstår iofs inte varför jag skriver om fotboll till en person som inte hade sett Tysklands förbundskapten Jogi Löw innan årets VM...

 

VM-stämningen är det inget fel på här nere kan jag lova... folk från alla nationer är ute och festar och alla blåser vuvuzelas...

 

Har inte hört nåt negativt om dessa Vuvuz fr några besökare här nere i vart fall.

 

btw.. vem har sagt att jag inte sett Tysklands förbundskapten innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VM-stämningen är det inget fel på här nere kan jag lova... folk från alla nationer är ute och festar och alla blåser vuvuzelas...

 

Har inte hört nåt negativt om dessa Vuvuz fr några besökare här nere i vart fall.

 

btw.. vem har sagt att jag inte sett Tysklands förbundskapten innan?

 

VM är inte till för Sydafrikas befolkning, VM är till för hela världens fotbollsälskare. En liten klick ska inte få förstöra för resten imo. Majoriteten av TV-tittare över hela världen störs av tutorna. Dessutom klagar spelare och tränare över oljudet, förstör spelet då kommunikationen inte går fram och rent allmänt stör.

 

Tolkade när du skrev typ "ser inte Tysklands förbundskapten lite gay ut?" som att det var första gången du såg Löw. Sorry, my misstake.

 

Jag har varit på mästerskap förut och vad jag sett, läst och hört så är detta VM inte i paritet med tex förra VM i Tyskland i vare sig läktarsång, stämning, spelkvalitet, bollkvalitet, ordningsmässigt, supportertillströmning, biljettförsäljningsmässigt eller TV-mässigt.

 

Men ska inte debattera mer, jag har min åsikt och du din. Jag tycker bara inte att konstant ljud från kinesiska plasttutor är vare sig fotbollskultur, stämning eller särskilt njutbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VM är inte till för Sydafrikas befolkning, VM är till för hela världens fotbollsälskare. En liten klick ska inte få förstöra för resten imo. Majoriteten av TV-tittare över hela världen störs av tutorna. Dessutom klagar spelare och tränare över oljudet, förstör spelet då kommunikationen inte går fram och rent allmänt stör.

 

Tolkade när du skrev typ "ser inte Tysklands förbundskapten lite gay ut?" som att det var första gången du såg Löw. Sorry, my misstake.

 

Jag har varit på mästerskap förut och vad jag sett, läst och hört så är detta VM inte i paritet med tex förra VM i Tyskland i vare sig läktarsång, stämning, spelkvalitet, bollkvalitet, ordningsmässigt, supportertillströmning, biljettförsäljningsmässigt eller TV-mässigt.

 

Men ska inte debattera mer, jag har min åsikt och du din. Jag tycker bara inte att konstant ljud från kinesiska plasttutor är vare sig fotbollskultur, stämning eller särskilt njutbart.

 

jag tycker att båda hatarna och dom som är för vuvuzuelorna har valid points.

 

personligen så hatar jag vuvuzuelorna. det har sugit ur all vmglädje och när man får se fint spel så drar tutorna igång högre och mer vilket är jävligt irriterande. spelare, ledare, fans... ja hela världen i princip har klagat på vuvuzuelorna. men samtidigt... sydafrika är host för VM och menningen är väl att man ska få en liten touch från deras kultur.

 

hur man kan ha vuvuzuelor som tradition/kultur är helt ofattbart för mig. men det är väl samma för sydafrikaner. dom förstår sig inte på en hel del grejer som vi svenskar gör.

 

så länge sydafrika är värdland för vm så får dom väl ha sina inslag. men som kryddo skrivit. det här är verkligen INGEN fördel för afrika och det kommer ta en jävla massa år innan dom tar VM till afrika igen. dom öppnade väl inte arenornas tak i tyskalnd trots att det var asvarmt och publiken led. allt för tv-tittarna som drar in pissigt mycket pengar. om VM blir fiasko så kommer det krävas en massa garrantier innan dom funderar på afrika igen.

 

spelare har ju även klagat på att dom blåser i vuvuzuelorna redan från 6 på morgonen. så det förstör verkligen. finns inget positivt förutom att dom säkert säljer asbra.

 

synd.. iran och sverige är inte med och vuvuzuelorna förstör all spelglädje :cry:

 

men man blir jävligt glad när man ser vids från sydafrikaner, vita och svarta, som firar och dansar ute på gatorna med sina vuvuzuelas. jag börjar tyvärr vänja mig. hör vuvuzuelorna jämt nu.. tom då jag sover :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som jag förbrukat all tur för att tag framöver, idag spela jag 6 turrar och överlevde inte första timmen i nån av dom, cashen går segt som fan men vann lite på omaha (!) så är inte helt gul iaf

 

Fin intervju. Enda som saknades var en line i stil med "Daniel vann både en stor summa pengar och en plats i svenska folkets hjärta".

:h:

Haha, Han får nöja sig med en liten plats i rapportörernas hjärta.

:h:

tja tja flugan, grattis till tredjeplatsen i SM!

tack :) du som är ¨¨ på svs? :mrgreen: isf vill jag springa som du gör nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där tog du i lite väl imo. Vuvuzelas är bara jobbigt på riktigt om man väljer att ständigt störa sig på dom tycker jag.

 

nu var det min åsikt och det spelar ingen roll om jag tar i eller inte. det är vad jag tyckte :)

 

sedan får jag plussa på det här. nu är jag vänjt mig lite OCH svt har mutat en hel del av mikrofonerna som är placerade vid läktaren. så det är inget som ni eller jag vänjt oss vid egentligen. utan det låter mycket mindre för att dom gjort något åt problemet.

 

skulle dom ha som första matcherna så hade du inte varit lika "förstående".

 

edit: lät surt.. menar givetvis att jag själv hade blivit galen om det var lika högt, nu låter det mindre. eller så så blir man val.. waeeeevaah. deras tradition så mer vuvuzuelas åt folket :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu åker snart jag, limmet, annica och liket till NY, yxel och AC får vänta en vecka till innan de får bege sig iväg och möta oss i vegas.

 

jag ska blogga lite på http://daniels-i-usa-2010.blogspot.com/ om nån skulle va intresserad, limmets blogg är som han sagt tidigare http://2010loa.blogspot.com/ kanske orkar jag korsposta blogginläggen här, men det är inte säkert.... några updates kommer det bli här iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu åker snart jag, limmet, annica och liket till NY, yxel och AC får vänta en vecka till innan de får bege sig iväg och möta oss i vegas.

 

jag ska blogga lite på http://daniels-i-usa-2010.blogspot.com/ om nån skulle va intresserad, limmets blogg är som han sagt tidigare http://2010loa.blogspot.com/ kanske orkar jag korsposta blogginläggen här, men det är inte säkert.... några updates kommer det bli här iaf.

 

Jag lovar att lusläsa varenda ord om du korspostar här. Annars orkar jag inte :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...