Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tog mig runt vättern på 12h38min

 

Start 21:18

Gyllene Uttern 00:11

Fagerhult 02:35

Karlsborg 06:04

Medevi 08:58

Mål 09:56

 

Mycket nöjd. Själva cyklingen gick bra, men det regnet och kylan gjorde omständigheterna värre. Hängde på 2 kompisar till Hjo, där jag fick släppa dem och värma mig i typ 30 minuter (frös så jag skakade). Sen kunde jag sätta mig på cykeln och köra mitt eget tempo sista 12 milen.

 

Längtade inte alls till Vegasvärmen när det regnade och var typ 8 grader varmt och man satt där och trampa mitt i natten. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog mig runt vättern på 12h38min

 

Start 21:18

Gyllene Uttern 00:11

Fagerhult 02:35

Karlsborg 06:04

Medevi 08:58

Mål 09:56

 

Mycket nöjd. Själva cyklingen gick bra, men det regnet och kylan gjorde omständigheterna värre. Hängde på 2 kompisar till Hjo, där jag fick släppa dem och värma mig i typ 30 minuter (frös så jag skakade). Sen kunde jag sätta mig på cykeln och köra mitt eget tempo sista 12 milen.

 

Längtade inte alls till Vegasvärmen när det regnade och var typ 8 grader varmt och man satt där och trampa mitt i natten. :roll:

 

Får man fråga vad historien bakom detta äventyr var?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad historien bakom detta äventyr var?:-)

 

Jag och några andra kompisar (varav en kör svenska klassikern) köpte en biljett till en nyexaminerad läkarkompis förra året. Kände för att ha lite motivation till konditionsträning så jag köpte också en biljett. Tillslut blev ett gäng som kände varandra som skulle köra. Sen gillar jag cykling, är lite för tung för att klara av löpträning mer än 5km typ. Sen är jag från Motala ursprungligen också :D

 

Läkaren blev sjuk 2 dagar innan :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra jobbat yxel!

 

 

Första dagen i New York är ny avklarad, vi började med att ta en taxi ner till ground zero som är där World Trade Center-tornen stod, nu är det byggarbetsplats och det ska byggas nya skrapor, en park mm, det fanns också ett infocenter som vi hittade efter lite velande. Sen gick vi till Wall Street, vilket ärligt talat inte var nått att se, hade varit roligare att vara där på en vardag och se när det är full fart där.

 

Vi knalla vidare till den sydligaste udden på Manhattan där vi såg frihetsgudinnan, trodde det skulle vara kortare till den, men det var en bra bit över till den. Fast nu har vi sett den på riktigt iaf, då kvittar det hur nära vi vart =) Vi fortsatte dagen med att gå genom China Town och in i Little Italy där vi även fick lite italiensk pasta. Sen åkte vi en kort sväng till hotellet innan vi gick vidare till empire state building där vi skulle åka upp. Här tyckte jag inte kön såg så farlig ut, men det var bara den första av 7-8 köer man fick stå i för att åka upp, man kände sig som ett får när man blev vallad mellan alla olika köer. Väl uppe njöt vi av vår fina utsikt över hela New York ett tag innan vi bestämde oss för att gå vidare till hotellet

 

På väg till hotellet gick vi förbi nån affär som Annica kollat upp, va fullt med folk där och vi grabbar gick en sväng till herravdelningen, där var det dock nästan folktomt och inte så mycket fina kläder. På vägen hem gick vi förbi times square och kika där en sväng innan vi gick till hotellet för att förbereda oss för kvällens bravader.

 

På kvällen åkte vi till "Meat packing district" som består av resturanger och uteställen, vi åt mat innan vi gick och satte oss på en pub där vi drack några drinkar. Satt där ett tag innan vi åkte hem för att sova.

 

 

 

Bristen på bilder i bloggen hittills beror på att min kamera gått i strejk, ska försöka ta de andras bilder alternativt fixa en egen kamera så snart som möjligt. Just nu är det iaf bara jag som är uppe och kollar på höjdarmatchen slovakien-paraguay, men när de andra vaknat till ska vi bege oss till Yankee Stadium och kolla på New York-derbyt mellan Yankees och Mets i den Amerikanska Basebollserien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst, Okocha ;)

 

 

 

Jag och några andra kompisar (varav en kör svenska klassikern) köpte en biljett till en nyexaminerad läkarkompis förra året. Kände för att ha lite motivation till konditionsträning så jag köpte också en biljett. Tillslut blev ett gäng som kände varandra som skulle köra. Sen gillar jag cykling, är lite för tung för att klara av löpträning mer än 5km typ. Sen är jag från Motala ursprungligen också :D

 

Läkaren blev sjuk 2 dagar innan :-(

 

Not so hidden om hur stor och biffig du e :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blogg

Igår var vi som sagt på Baseboll, det blev tunnelbanefärd till Yankees Stadium där NY Yankees vann derbyt mot NY Mets med 4-0 efter att dom slagit en Grand slam (homerun när det står en medspelare ute på varje bas) för fyra poäng. I början av matchen var det stekhett och massor med sol och vi satt å svettades, ju längre matchen led ju molnigare blev det och i 8e inningen av 9 fick matchen brytas för regnbreak. När spelet sen drog igång igen hade hälften av publiken gått hem... På kvällen åt vi oxfile respektive kyckling.

 

Idag började vi dagen med att inhandla en kamera till mig, så nu kan även jag lägga upp bilder på min blogg! Sen gick vi en ganska så lång sväng i central park, den var mycket större än jag hade föreställt mig. På kvällen gick vi ut för att äta lite mat, jag åt pasta och de övriga tog varsin gigantisk pizza, jag invigde kameran genom att ta kort på maten samt med att ta massor med kort på mina medresenärer, något som inte verkade vara jätteuppskattat =)

 

 

Maten

DSCN0012.JPG

 

 

I morgon åker vi tidigt på morgonen till biluthyrningen och sen ska liket köra oss till Atlantic city där vi ska spendera en natt innan vi påbörjar färden upp mot buffalo/niagarafallen, vet inte när det ges tid för bloggning så vi får se när nästa update kommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger mig ut på en 6milare på cykeln. För fint väder för att kunna låta bli. Även bra för samvetet inför USA-resan som bär av stapeln på lördag.

 

Inte grindat något alls i princip på 1 och en halv vecka. Mest less på det dåliga värdet. Så det får bli mass grind efter resan, spela mer kvällstid och natt då man kanske kan hitta någon fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för meta obv =)

 

 

"Igår åkte vi som sagt från NY vidare mot Atlantic City, vi började med att hämta ut våran bil, vi visste inte vilken sort vi skulle få, men där hade vi bra flyt å fick en Chrysler 2010a som bara gått 60 mil! Vi tog en liten omväg för att kunna åka lite mer längs med Atlanten, vägen gick bl.a. genom ett fint bostadsområde där det på ena sidan om villan stod en bil parkerad och på andra sidan en båt, skitcoolt tyckte i vilket fall jag och Annica, de andra var inte riktigt lika imponerade när vi gång på gång påpekade detta.... Väl framme i AC parkerade vi vår lilla bil och gick in till incheckningen där vi möttes av en gubbe som antagligen rankas som en av världens långsammaste människor, han var verkligen bisarrt långsam och ett tag var jag övertygad om att vi var med i dolda kameran..... Tillslut fick vi iaf våra rum som var jättefina och det kändes nästan lite synd att vi bara skulle va där en natt.

 

 

På kvällen gick vi en sväng på strandpromenaden i AC innan jag och Andreas spelade några händer poker, jag gick lite plus och han gick lite minus på det äventyret.

 

 

I morses så åkte vi iväg mot Philadelphia, där vi letade upp en parkering i centrum och fortsatte till fots. Det var väldigt varmt, runt 35 grader gissade vi på och hög luftfuktighet så varma blev vi. Vi gick till trappan som Rocky springer i i filmerna, väl där sprang jag upp medan de andra bestämde sig för att gå upp, den var faktiskt mindre än vi föreställt oss. Efter lite välbehövlig vila gick vi på jakt efter lunch, eftersom vi var i Philly var philly cheese steak egentligen det enda vi letade efter och även det 3/4 till sist åt. Vi älga sen vidare mot Allentown där vi nu ska sova i natt innan vi i morgon åker vidare mot Niagarafallen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...