Gå till innehåll

The Well - Joakim G


Joakim G

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Stekare är stockholmsslang för en oftast solbränd kille med god ekonomi, gott kontaktnät och ett bländvitt leende. En stekare ska ha pondus och vara väl ansedd av sina medmänniskor. Han skulle kunna ses likaväl i näringslivets topp som i en rosa skjorta i baren på Laroy (inneklubb i Stockholm). Kanske är han på Pepe's Bodega (namnkunnig krog) i Båstad eller i Spanien på sommaren. Stekare finns i alla åldersgrupper. Ett exempel på en äldre klassisk stekare är den föredetta verkställande direktören för SAS, Jan Carlzon med sin gyllenbruna solbränna och bländvita leende."

 

Anser du dig vara en stekare? Motivera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fick dig att ställa upp som programledare i glöm inte tandborsten ?

 

min dåvarande producent Bosse Rehnberg (R.I.P) och jag fick erbjudandet och vi tittade på originalet "Dont forget your toothbrush" med Chris Evans flera ggr. Bosse var alltid crazy och vi kände för att göra något annorlunda och galet så vi tackade ja...

 

Channel 4 sände detta på Lördagar 22.00 i England men TV4 tyckte att 20.00 på Torsdagar skulle passa bättre... Hade vi vetat det så vete fasen ...

 

Men kul hade vi :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämn tre pokerproffs du tycker är bra och varför.

 

 

Vilket är bäst - pokerforum eller prosharks (jag anar redan ditt svar) och varför tycker du det?

 

Jag anar att du menar Svenska Proffs så jag kör på det :)

 

1. Johan Storåkers - För sitt sätt att hantera sina marker runt average hela tiden. Att inte stressa i jobbiga situationer...

2. Bosse Sehlstedt - Vass MTT-spelare både LIVE och online. Går ofta långt med ett disciplinerat spel

3. Magnus Betnér - Vass !!!

 

Jag gillar bägge... Vi har kanske en mer Communitykänsla medans PF.nu är ett större forum

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Stekare är stockholmsslang för en oftast solbränd kille med god ekonomi, gott kontaktnät och ett bländvitt leende. En stekare ska ha pondus och vara väl ansedd av sina medmänniskor. Han skulle kunna ses likaväl i näringslivets topp som i en rosa skjorta i baren på Laroy (inneklubb i Stockholm). Kanske är han på Pepe's Bodega (namnkunnig krog) i Båstad eller i Spanien på sommaren. Stekare finns i alla åldersgrupper. Ett exempel på en äldre klassisk stekare är den föredetta verkställande direktören för SAS, Jan Carlzon med sin gyllenbruna solbränna och bländvita leende."

 

Anser du dig vara en stekare?

 

Verkligen inte... Hoppas att ingen ser mig som sådan heller...

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta en rolig pokeranekdot.

 

Det finns ett par godbitar men en som är en riktig sköning hände under andra inspelningen av pokermiljonen i Tallinn..

 

Efter en lång dag med inspelning av 2 program så satte vi oss och slaskade lite grytor med personalen... Oftast var det jag, producenten Per Sjögren, alla dealers + ett par från Unibet.

 

Denna gången ville Glimne vara med och han fick position 9 av 9 i lottningen. 5000 marker i en sit and go, 500 Estniska/gubbe och vi började med 25/50...

 

Glimne hade SB första handen och det blev 4-5 limp fram till honom... Han satt och stekte jättelänge innan det klassiska, numera alltid förekommande uttrycket levererades på ett propert typiskt Glimne vis...

 

"Näe ungdomar... Lets Gamble... CALL!!!" och så kastade han in en 25:a

 

Vi ramlade av stolarna :):)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När grät du senast? Varför?

 

Anser du att alla människor är lika mycket värda?

 

Hur många dikter har du skrivit i ditt liv som skolan inte tvingade dig skriva?

 

Har du skrivit en privat dagbok nån gång?

 

Är du romantisk?

 

Vilket är ditt värsta lagbrott?

 

Hatar du någon?

 

Kom du i puberteten sent, tidigt eller normalt?

 

Använder du:

1. Tandtråd?

2. Munskrapa?

3. Flourtabletter?

 

Hur många hål i tänderna har du haft?

 

Blir du dumpad eller dumpar du?

 

Tycker du att du har en vacker kropp?

 

Tror du världen är determinerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar du fortfarande med TV? Om inte, får du några erbjudanden?

 

Jag jobbar med Kanal Lokal i Göteborg numera...

 

http://www.kanallokal.tv ;)

 

Vi gör bl.a. Klubb TV för IFK Göteborg, Gais, Göteborg FC (tjejerna), Frölunda Indians samt Åbymagasinet...

 

En underbart skyddad verkstad :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När grät du senast? Varför?

 

Anser du att alla människor är lika mycket värda?

 

Hur många dikter har du skrivit i ditt liv som skolan inte tvingade dig skriva?

 

Har du skrivit en privat dagbok nån gång?

 

Är du romantisk?

 

Vilket är ditt värsta lagbrott?

 

Hatar du någon?

 

Kom du i puberteten sent, tidigt eller normalt?

 

Använder du:

1. Tandtråd?

2. Munskrapa?

3. Flourtabletter?

 

Hur många hål i tänderna har du haft?

 

Blir du dumpad eller dumpar du?

 

Tycker du att du har en vacker kropp?

 

Tror du världen är determinerad?

 

När min frus väninnas man dog i en hastig hjärnblödning...

Ja

Nej

Nej

Jag var nog bättre på det förr.

Vi bröt oss in på ICA en gång och snodde cigg. jag tror jag var 16.

Nej

Normalt

Tandtråd, Tandpetare och Fluortabletter..

Många :(

Jag är gift med samma tjej som jag träffade för 24 år sedan ;)

Jag är nöjd...

Nej

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kom det sej att du började med poker? spelat länge?

 

Poker har jag spelat nästan hela mitt liv... Vanlig mörkpoker och Chicago i mellan och högstadiet. 7 card var det som gällde i gymnasiet och framåt...

 

För ca 7 år sedan blev jag inlurad i Stefan Odelbergs kök och deras pokerklubb. Där lärde jag mig Texas (dyrt blev det ... ;)

 

Mitt första spelkonto (har jag kvar) var på Ladbrokes och det reggade jag nog 2001 tror jag... Hallonpaj :)

 

också dyra läropengar :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ligger du till resultatsmässigt allt som allt på poker under din livstid?

Du vet troligtvis inte exakt men dra till med nått.

 

Jag har nog aldriga haft en avsikt att leva på mitt pokerspelande och jag var en riktig fisk tills för ca 2 år sedan då det lossnade rejält...

 

Jag ligger plus både online och LIVE idag och med tanke på mina EPT klonkar och på vilken nivå jag spelar så kommer det att dröja innan jag "gular"... hoppas jag :)

 

Disciplin... ;)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du ta en QQ vs AK om insatserna var ditt liv och Bill Gates förmögenhet?

 

Skulle du ta en QQ vs AK om insatserna var Bill Gates liv och Bill Gates förmögenhet?

 

Nej på bägge... aldrig om mitt eller ngns liv.

 

men om mina och hans dollares tar jag damerna direkt ;)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om Spider Pig är det bästa som hänt under sommaren 2007, varför har den inget wikipediainlägg?

 

2. Har du några barn? Om inte, är det för att du inte vill sätta barn till en värld där det fortfarande finns monarkier?

 

3. Minigolf eller bowling?

 

4. Har du nån gång tagit en RIKTIGT korkad risk vad gäller poker eller annat spelande. Jag menar typ, satt dig vid ett bord med denna och nästa månads hyra och hoppas på det bästa.

 

5. Senast sedda konsert?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...